Itse olen puoli vuotta sitten ensimmäisen lapseni saanut nuori nainen, jolla synnytyksen jälkeen ilmeisesti jo ennen sitä alkanut ahdistus provosoitui ja minulla todettiin synnytyksen jälkeinen masennus (/ahdistus ennemminkin). Olo on huomattavasti parempi kuin silloin alkuun, kun en pystynyt tekemään mitään kun oli niin yleisahdistunut olo. Ilmeisesti epävakaa lapsuus- ja nuoruusaika syynä tähän. Lapsi oli suunniteltu ja isänsä kanssa olemme naimisissa. Olen toipumisen ja itsetutkiskelun tiellä. Millainen ja kuka oikeastaan olen, mistä en pidä, mistä pidän ja mitä ajattelen. Nyt vasta, 22vuotiaana, oikeasti mietin tätä, sillä tähän asti olen elänyt muille.
Kertokaahan, mikä on teillä auttanut oloonne? Miten olette oppineet elämään ominaisuutenne kanssa? Mikä ajatus tai lause on ollut teille rohkaiseva?
Ahdistavista ajoista selviämisiä ?
2
220
Vastaukset 2
- Äiti1234
Kuulostaa niin tutulle kertomasi, että oli pakko vastata viestiisi. Ite olen 25 vuotias ja 1 vuotiaan tyttölapsen äiti.
Itse aloitin lapsen oltua kuukauden ikäinen terapian kunnallisessa mielenterveystoimistossa ja puolivuotta myöhemmin yksityisellä, jossa enemmän käsittelimme tunteita ja kävimme läpi lapsuuttani, nuoruuttani jne. Koen, että minulle oli näistä hyötyä ja sain avoimesti puhua kaikesta mitä päässäni liikkui. Itseä on myös auttanut se, että on miettinyt mitä positiivista asiassa oli ja mikä olisi voinut olla huonommin?
Ahdistus menee varmasti ohi, mutta muista rentoutua ja tehdä asioita mistä sinä pidät ja saat ajatukset muualle.
Itselläni ahdistusoireet palaavat silloin tällöin, mutta menevät yleensä melko pian ohi. Olen edelleen toipumisen tiellä, mutta katse tulevsaisuuteen auttaa. Voimia sinulle! - tämäonelämää
Kiitos tsemppauksesta :) nyt voin jo sen verran itse uskaltaa sanoa, että on tämä mielenkiintoistakin aikaa, kun "joutuu" ensimmäistä kertaa elämässään tutustumaan itseensä ihan kunnolla.
Kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän531087Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll231069Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514842- 50824
- 46735
- 37659
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181615Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan62609Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘38562