Toiveissa vauva 2013 jatko 2

toista odottaen

Aloitin nyt uuden ketjun ni on helpompaa. Sitä kun on moni miettiny mutta ei oo kukaan alottanu :D

201

2576

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauvahaaveita13

Mukana ollaa, kun taitaa vaan taas toiveita olla.. :/ nyt on kp 37.. ei ole kuukautisia näkynyt ja oviskin mitä ilmeisemmin bongattu vajaa 2vko sitten, joskos olis tärpännyt?! tai sitten ei. joku viikon pitäs ainaki malttaa viel odotella ennen ku testaa.

• joo koitan myös pysyä mukana, ainakin taas viikon jaksaa innokkaammin kun on tuota toivoa :) Jos taas kp1 tulee niin masentuu hetkeksi :/

• plussiaplussia

Mie nyt plussasin km jälkee tokasta kierrosta, saas nähhä pysyykö tämä matkassa. Vielä en osaa oikein iloita sattuneesta syystä. Mutta nyt olis sitte heinäkuussa LA, nyt viikkoja 4 5 ja eka neuvola joulukuun 10. Kyllä taas tuli niin puun takaa, osannu ollenkaa odottaa että olis tärpänny.

Pidän peukkuja teille kaikille :)

• toistatoiveillenn

plussiaplussia onnea plussasta! :)))

täällä ois tänään pitäny jo menkat alkaa mut ei ole alkanu. aamupissastaki testasin tolla vähemmän herkällä sittarin halpistestillä mut puhdasta negaa näytti. vikko sitten oli kyllä oireita, viiltelyjä ja nippailuja enemmän ja vähemmän mut saa nähä. tuskimpa tässä enää mitään toivoa on kyllä sen ois pitäny jo plussaa näyttää. :/
      nyt siis kp 32/32? toinen clomikierto. ekassa clomikierrossa ei ollut ovistestejä käytössä mut ovis luultavasti noin kp 18. tällä kertaa ovistesti näytti kp 17 plussaa eli aattelin et ois nytkin toi kp 18 ovispäivä. (yhdynnät kp 15,17,18,19)et nuita on kyllä riittäny!!! :D viime kierrossa oviksen aikaan joka toinen päivä. eipä näytä kummallakaan tulosta tulevan....mut kuinkahan pitkäks toi luteaalivaihe voi venyä sitä tässä mietin? :O ja mistä se voi johtua et on pitempi joskus...?

• iltatähti 2013

Heipä hei..
      Jos ei haittaa mie tulisin mielelläni teidän kanssa tänne höpöttelemään. :) jos mie vähä kertosin itestäni olen 30vee ja kolme vuotta vanhempi mieski löytyy saman katon alta, olemme naimisissa ja uusperhe lapsia yhteensä 5kpl:ta 4minun ed.liitosta ja yksi meidän yhteinen :) Olemme kovasti yrittäneet tehdä vielä yhtä yhteistä ja sitte saap riittää, ainakin minun kohdaltani :D

tällä hetkellä kp 40/30 ei vuotoja, ei kipuja, ei oloa että menkat ees alkaisivat.. tein eilen kaksi testiä s-marketista ostettuja halppiksia johon tuli hailakka viiva ihan silmällä näki sen eli se ois niinku plussa, mutta tänään kokeilin apteekin omaa testiä ja se kyllä oli nega ei edes haamua, viivanpaikka vaan.. Jos joku teistä kokenut tällästä mitä se meinaa?! oireita ei juurikaan ole ainut että palelee ja menkat myöhässä.

• vauvahaaveita13

Itselläni on tänään kp 38, ei ole mitään merkkejä menkoista, mahaa kyllä juilii mutta tietenkin herättelen toiveita josko olisi tärpännyt :) rinnat ei oo mitenkään erityisen arat, mutta aivan valtava väsymys vaivaa. Saan välillä ihan hirvittäviä raivokohtauksia, mutta itkuisuutta ei ole ollut. Lisäksi välillä tulee kauheita kuumia aaltoja ja joskus hieman viluttaa ja tulee vilun väristyksiä. Välillä alkaa öklöttää, mutta ei kuitenkaan niin, että tartteis oksentamaan mennä! Viikonpäästä olisi luvassa omat polttarit ja oli vähän suunnitelmissa miehen kanssa, että jos ei testaiskaan ennen niitä, vaan sen jälkeen sitten! saas nähdä malttaako sitä. niin ja siis minulla ilmeisesti pitempi kierto nyt pillereiden jälkeen eli joku 39? eli se olisis sitten huomenna. On vaan olleet niin epäsäännölliset, mut laskin viime kierron mukaan. Onnea kaikille plussanneille!!! toivosta itsekin vielä tän vuoden puolella.

• Plussiaplussia: Kovasti onnea ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin!!
      Itse jatkan jännäämistä, ainakin vielä toivoa :)

• iltatähti 2013

kp 42/30 ja menkkoja ei vaan näy :/ mietin että pitäsköhän tässä jo käydä gynellä vai odotella, digitesti näytti eilen "ei raskaana" että kerta ei lasta tule, tulis ees menkat :<

en omasta mielestäni ressaa mistään että sen takiako kierto heittää häränpyllyä..

Onnea plussanneille :)

• Jokohan?84

Hurjan paljon onnea plussanneille!! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin

• Niinniinniin

Vitu tekopirteet, teennäiset, yksinäiset lehmät!!

• vauvahaaveita13

On pakko kirjoittaa nyt tänne, kun jälleen kerran alkaa toivomus nostaa taas päätään.. :) eli taitaa olla kp42, kuukautisista ei ole merkkiäkään. Mahaa juilii melkosen paljon, välillä enemmän välillä vähemmän mut vähän väliä päivää. Äkkinäisissä liikkeissä "repäisee" kunnolla. Vatsa on välillä löysällä välllä ummella(jos edes on oire) ;) välillä tulee ällötys oloa, mutta ei tosiaan vielä niin että tartteis mennä oksentamaan! Väsymys on aivan valta ja äsken mittasin lämmön joka näytti hieman yli 37astetta :) pissattaa melkosen paljon(oon aika kova muutenki juoksee wc:ssä niin ei jotenki tunnu erikoiselta) vaikka on kyllä huomattavasti lisääntynyt! toissayönä heräsin aivan hirveään vatsakipuun, vähän niiku kramppiin ja jouduin ottaa särkylääkettä, joka kyllä sitten helpotti! Toivon todella, että tämä nyt olisi sitä! :) pakko oli tulla tänne jakaa, koska mikään ei oo viel varmaa niin, ei viitti hehkuttaa! tosiaan ensvkl olis ne omat polttarit, jotan taidan jännätä viel niin pitkää etten tee testiä ennen niitä;)

• Öööööh....

Siis, olet vauvaa toivonut jo todella pitkään, mutta et silti halua tietää oletko nyt raskaana koska sinulle on tärkeämpää että voit vetää kännit polttareissa....?
        Sehän sitten kivaa jos tulee keskenmeno sen jälkeen, et varmaan potkis itseäs päähän...
        Fiksuja ihmisiä täällä, vauvaa toivovat mutta kännit silti tärkeämmät....

• vauvahaaveita13

joo jos ei oo mitään järkevämpää kirjoittamista tai et ole lukenut ketjua aijemmin, ni olisko vaikka parempi olla kommentoimatta/kirjoittelematta yhtään mitään! kun kysymys, oli että en taida malttaa ennen niitä testata, koska kuukautisit eivtä ole vielä paljo myöhässä koska on normaalia pidempi kierto! niin ja lukiko tossa jossain että aijon polttareissa kännit vetää? ? olet mahdollisesti niin omissa polttareissa tehnyt joten pidä huoli omista asioistasi! kaikkia idiootteja niitä tähän maailman mahtuu!

• Ja sinä

olet yksi niistä...
        Taisi osua arkaan paikkaan kun noin kivahdit?

• Ja jos

on ovis bongattu, niin ei siinä kohtaa kierto vaikuta enää siihen milloin testi näyttää plussaa, jos hedelmöitys tapahtuu se tapahtuu ja jatko tapahtuu ihan samalla tavalla kuin kenellä tahansa muulla.
        Kiertojen ero on vain siinä milloin se ovis tapahtuu, lyhyessä kierrossa ikaisemmin ja pitkässä myöhemmin, mutta jos tosiaan ovis bongattu niin silloinhan kiertojen pituudella ei mitään väliä.

• vauvahaaveita13

joo no hyvä, että täälläpä on erittäinerittäin fiksuja ihmisiä liikenteessä, jotka tietää hienosti kaikki ja tulevat viisastelemaan tänne :) no luojan kiitos se ei ole teidän käsissä, että milloin testaan tai olen testaamatta!

• Jokohan?84

Sieltäpä ne menkat aivan odotetusti tulla tupsahti! Mutta hienoa, että kierto toimii edelleen hyvinkin tarkasti, ei mennyt sekaisin keskenmenoista!

vauvahaaheita13, jokos uskaltauduit testiä tekemään, vai vieläkö jännitys jatkuu? Toivotaan parasta :)

• Vauvahaaveita13

No nyt ei muuta kun sitten uutta yritystä peliin ! :) en oo viel yestiä uskaltanut tehdä, joka päivä kyllä tekis mieli, mutta yritän nyt kuitenkin vielä malttaa! On meinaa tuo kierto ollut pillereiden jälkeen sekaisin ja kerran kierto oli yli 50päivää ja pettymyshän se oli kun en raskaana ollut! Mutta nyt ainaskin tikkujen mukaan ovis bongattu ja toivo on korkeella, että olis tärpännyt! :)

• voikun itse saisi kanssa tässä kierrossa plussan aikaiseksi.. puoli vuotta ollaan yritetty tuloksetta... TOSIN... viime kierrossa sain haalean plussan mutta osoittautuikin kemialiseksi raskaudeksi.... toivottavasti tärppäisi pikapuoliin ;)

• toistatoiveillenn

moi. täällä ne menkat alkoi sitten silloin kp 33. muutama päivä meni vitutuksen kourissa eikä jaksanu ees tänne tulla ilmottaan että alkoivat. nyt kp 9 ja kolmas ja viiminen clomifen kuuri syöty ja nyt vaan ovista ootellessa. eilen hain jo testit valmiiksi. jospa tässä kierrossa ei tuo mielikuvitus tekisi tepposia ja tulisi kuviteltua kaikenmaailman oireita kun sieltä ne menkat taitaa kuitenkin alkaa. :( jos ei tällä kierrolla tärppää niin seuraavaksi ois sitten munasarjojen aukiolotutkimuksen vuoro. hui... :(

• toistatoiveillenn

siis munatorvien aukiolotutkimusta tarkoitin x)

• Hertta

Heissulivei!

Mä pongasin eilen illalla oviksen testin avulla, ensimmäinen kerta kun tein testin ja tietty heti tositoimiin alettiin ;) Oltiin oltu jo aamullakin kun kalenteri kierron mukaan mä tiesin että ovis pitäisi olla juuri tuona päivänä. Tunnen ihan selvästi sillon kun se on. On se jännä miten tarkasti mun kierrot ja ovikset näyttää tulevan juuri niinku pitää... Mut siitä huolimatta ei ole tärpänny vaikka jo 7kk ollaan yritetty.
      Saas nähdä miten nyt sitten käy kun nyt ainakin testinkin mukaan oviksen aikaan ollaan ihan sata varmasti touhuttu :)

• vauvahaaveita13

Heip hei! piti tänne tulla ilouutinen kirjoittamaan, äsken testatti Davidin raskaustestillä kaksi komeaa viivaa! :) testiviiva ilmeistyi samantien kun alkoi alue muuttua punaiseksi:) aika ihana näky ja tunne !

• tuutia

Moikka! Saanko tulla lyhyesti kertomaan tänne haaveiden palstalle omista tuntemuksista? Eli meillä esikoinen syntynyt vasta muutama kk sitten

• Mene hoitoon

Hullu läski oot!

• tuutia
        Mene hoitoon kirjoitti:

Hullu läski oot!

Kiitos :) Näenkö sinutkin sitten siellä?

• tuutia

Oletteko muuten kuulleet sellaisesta kuin että raskaana ollessaan nainen vaistomaisesti asettaa kätensä vatsan päälle :) Itse huomasin näin tekeväni juuri äsken mutta se lie vielä jäänteitä esikon odotuksesta.

• Imetätkö?

Minulla rupesi imetyshormonit tekemään temppuja, kun esikoinen oli n. 4kk rupes tulemaan iltaisin kamalaa pahoinvointia kun imetin, menkat alkoi jo silloin vaikka täysimetyksellä mentiin 6kk, eka kierto oli joku 30pvä, toinen vielä pidempi, monta kertaa kerkesin kuvittelemaan että olen taas raskaana, varsinkin kun jossain kohtaa tuntui selkeästi siltä että joku potkii taas masussa!
        Mutta haamupotkut ovatkin ihan tavallisia raskauden jälkeen...
        Saatat toki olla raskaana, mutta ihan yhtä todennäköistä on että et ole, ja että hormonit nyt tosiaan temppuilee.

• tuutia
        Imetätkö? kirjoitti:

Minulla rupesi imetyshormonit tekemään temppuja, kun esikoinen oli n. 4kk rupes tulemaan iltaisin kamalaa pahoinvointia kun imetin, menkat alkoi jo silloin vaikka täysimetyksellä mentiin 6kk, eka kierto oli joku 30pvä, toinen vielä pidempi, monta kertaa kerkesin kuvittelemaan että olen taas raskaana, varsinkin kun jossain kohtaa tuntui selkeästi siltä että joku potkii taas masussa!
        Mutta haamupotkut ovatkin ihan tavallisia raskauden jälkeen...
        Saatat toki olla raskaana, mutta ihan yhtä todennäköistä on että et ole, ja että hormonit nyt tosiaan temppuilee.

Imetän pääasiassa, mutta korviketta vauva vaatii lisäksi. Menkat tulleet kerran, olivat entisen pituiset mutta niukemmat. Hormonit ne tekee kaikenlaista, siitä lie siis kyse. Ja kun muutenkin olen hieman impulsiivisuuteen taipuvainen aktiivinen persoona niin helppo se on omien kuvitelmiensa mukaan hypätä! Heh. Että imetyshormonit... Haamupotkuja en ole kokenut, vielä?

Kiva kuitenkin lueskella vauvakuumeilua. Tsemppiä vaan kaikille ja pystymyksen mukaan rentoa mieltä :) TIEDÄN! Helpommin sanottu kun tehty.

• miittui

Toiveita täälläkin.
      6.11 km.
      nyt kp 21/25-30 :p
      jännittää

• Jokohan?84

Onnea plussasta vauvahaaveita13!!

laskujen mukaan ovis pitäis olla nyt to-su välillä, riippuen kierrosta. Nyt kierto on aikalailla ollu tuo 26pv, eli torstaina vois ovista ootella. Foolihappoa oon nyt syönyt reilun kuukauden verran, lääkäri suositteli sitä syömään elokuussa saadun solusalpaajapistoksen vuoksi, pistos siis annettu kohdunulkopuolisen raskauden "hoitamiseen/lopettamiseen", ajattelin ettei siitä haittaakaan tuosta vitamiinista ainakaan ole :)

Toivottavasti sulla miittui ois nyt tärpänny, siinä ois paras joululahja mitä voi toivoa :)

• Marjaana45

• tuutia

Huoh. Onkohan mulla pienestä vauvasta huolimatta LIIKAA AIKAA kun huomaan mielessäni säätäväni tätä VAUVAKUUME aihetta, ihan viime vuoden tapaan..? Luulisi että mieli pysyisi maltillisena mutta ei :) Taidan siis ehkän pelossa lampsia kauppaan ja tehdä sen pirun testin, tästä taas muuten pääse! Ja jos-kun se on nega, niin otan toinen vauva-keskustelun uudelleen puheeksi miehen kanssa (otin jo, hän oli aivan liian myötämielinen jarruttaakseen mun haahuiluja) ja sitten jatkamme siitä.

• kuumeessa vai ei?!

Moikka :) Uskaltaudun kirjoittamaan tänne.. kolmen muksun äiskä mietiskelee kovasti mahdollista uutta raskautumista.. Kierukka yhä paikoillaan ja isännän kanssa pohdittu juupas eipäs meiningillä siitä että varaanko terppakeskukseen aikaa sen postamista varten :P Jotenki hirveen vaikee saada itsestä selvää podenko vauvakuumetta vai en! Haluanko sitä todella? Olenko valmis uuteen vauvaan? Nyk. lapset ikähaitarilla 5-10v, joten ihan pieniä meidän perheessä ei enää ole.. Olisi kiva olla kotona vuoden päästä kun typykkä aloittaa koulun, ja siitä seuraavana vuonna nuorimmainen.. huoh.. mistä te tiesitte, varsinkin te joilla ennestään lapsia, että haluatte vielä vauvan? Lisähaastetta arkeen tuo esikoinen joka on erityislapsi, joten monelta kantilta joudumme miettimään onko nyt vauvan aika.. mutta kun ikääkin alkaa kertymään, niin täytyy miettiä sitäkin.. jos ei nyt, niin ei varmaan sitten enää ikinä :/ ja se taas tuntuu haikealta!! Voi että on vaikea päättää!

• tuutia
        kuumeessa vai ei?! kirjoitti:

Moikka :) Uskaltaudun kirjoittamaan tänne.. kolmen muksun äiskä mietiskelee kovasti mahdollista uutta raskautumista.. Kierukka yhä paikoillaan ja isännän kanssa pohdittu juupas eipäs meiningillä siitä että varaanko terppakeskukseen aikaa sen postamista varten :P Jotenki hirveen vaikee saada itsestä selvää podenko vauvakuumetta vai en! Haluanko sitä todella? Olenko valmis uuteen vauvaan? Nyk. lapset ikähaitarilla 5-10v, joten ihan pieniä meidän perheessä ei enää ole.. Olisi kiva olla kotona vuoden päästä kun typykkä aloittaa koulun, ja siitä seuraavana vuonna nuorimmainen.. huoh.. mistä te tiesitte, varsinkin te joilla ennestään lapsia, että haluatte vielä vauvan? Lisähaastetta arkeen tuo esikoinen joka on erityislapsi, joten monelta kantilta joudumme miettimään onko nyt vauvan aika.. mutta kun ikääkin alkaa kertymään, niin täytyy miettiä sitäkin.. jos ei nyt, niin ei varmaan sitten enää ikinä :/ ja se taas tuntuu haikealta!! Voi että on vaikea päättää!

erkkalapsi perheessä on varmasti rikkaus! toki tilanteesta riippuen myös ajoittain enemmän vähemmän haastavaa? mutta alalla työskentelevänä toivon että oma lapseni ja mahdolliset seuraavat ymmärtävät äitinsä näkemyksen siitä miten monimuotoista elämä voi olla :)

kysymyksiisi en osaa vastata, sen paremmin kuin omiinikaan. itse tässä pohdiskelen juuri että voisimmekohan alkaa jo yrittämään toista lasta, vaikka esikoisemme on vasta pieni vauva. pros & cons kun löytyy, tilanteesta kun tilanteesta. eli voiko sitä vauvakuumetta oikeastaan tunnistaa? itse olen 100varma että haluaisin olla uudestaan raskaana ja lisää lapsia toivoisin, mutta kysymys kuuluu MITEN JAKSAN JA PYSTYN ja missäkin vaiheessa.

• kuumeessa vai ei?!
        tuutia kirjoitti:

erkkalapsi perheessä on varmasti rikkaus! toki tilanteesta riippuen myös ajoittain enemmän vähemmän haastavaa? mutta alalla työskentelevänä toivon että oma lapseni ja mahdolliset seuraavat ymmärtävät äitinsä näkemyksen siitä miten monimuotoista elämä voi olla :)

kysymyksiisi en osaa vastata, sen paremmin kuin omiinikaan. itse tässä pohdiskelen juuri että voisimmekohan alkaa jo yrittämään toista lasta, vaikka esikoisemme on vasta pieni vauva. pros & cons kun löytyy, tilanteesta kun tilanteesta. eli voiko sitä vauvakuumetta oikeastaan tunnistaa? itse olen 100varma että haluaisin olla uudestaan raskaana ja lisää lapsia toivoisin, mutta kysymys kuuluu MITEN JAKSAN JA PYSTYN ja missäkin vaiheessa.

Kieltämättä rikkaushan se on, vaikkakin haastava sellainen.. Ja juuripa tuota mietinkin että miten esim. pärjäisin silloin kun isä iltavuorossa ja yksin neljän kanssa kotona? Miten pärjään silloin kun on rv.12 ja järkyttävä pahoinvointi, kun pyörryttää ja oksettaa 24/7 (tyttöä odottaessa oli näin).. Miten pärjään aamuisin kun täytyy hoitaa vauva, laittaa yksi lapsi kouluun kävelemään, toinen saattaa koulutaxiin, ja kolmas viedä eskariin.. (kaikki menee eri suuntiin) ja samalla hoitaa vauvaa.. yms.. Vai mitetinkö liikaa? :) Mies sanoo vain että oletko varma, odotetaanko joulun yli vielä.. mietiskellään.. Omasta mielestä pitäis päättää ennen joulua.. sais kierukan pois ja yritys päälle. Sit ehtisin saada paremmat äitiyspäivärahatkin (verotettujen tulojen vuoksi), siis jos tärppi käy ja masukki pysyy mukana.. Aijemmin olen kyllä raskautunut helposti, mutta keskenmenoja on kaksi.. Ja tuolla kun liikkuu ja näkee vauvoja, tulee heti mieleen että haluanko todella aloittaa kaiken taas alusta.. vaikeaa :))

• esikoista toivoillen

Täälä myös yksi esikoisesta haaveileva liittyy teidän seuraan! Nyt on 6kk menossa,että saapa nähdä miten käy. Kp5 menossa ja kuukautiset lopuillansa,että pian saa peittoja heilutella ahkerasti,jos vaikka tärppäisi pian :)

• tuutia

hain ja tein testin, ja oletettava negahan se oli. niinkun kyllä pitikin. pakko oli tehdä jotta pääsen varmuuteen että nämä "oireet" johtuu jostain muista hormoneista, vaikka sitten niistä imetys-. kysymys kuuluu, miten tästä jatkaa? pohdinnan paikka! mielessä kun kolkuttelee mitäpä jossit suuntaan ja toiseen. lisää lapsia ehdottomasti syvimmissä toiveissa! onko sitä nyt sitten niin suuri tarve kontrolloida että milloin? mummonikin pärjännyt aikoinaan 8 lapsen kanssa noin vuoden ikäeroilla! hatun nosto hänen sielulleen

• mammaksi?

Hei! Olen lukenut palstoja pidemmän aikaa ja ajattelin nyt sitten jokseenkin liittyä keskusteluihin. Olen reilu 20vuotias nainen ja lasta kovasti toivotaan mieheni kanssa. nyt yritystä takana jo 6kk. toivoisin niin että tällä kierrolla ois tärpännyt!! painon tunnetta ollu alavatsassa, vihlaisujakin ollut, pissalla saa juosta päivisin useasti ja muutamana aamuna maistunu suussa metalilta? O.o nyt kiertopv 23 menossa. viel pitäis muutamisen päivää odotella et pääsis testailemaan! :)

• vauvahaaveita13

kirjottelempa tänne vieläkin onnensekaisin tunnelmin.. testasin sitten vielä clearbluen digitestillä aamupissasta ja raskaana 3 näytti

• mammaksi?

Onnea plussasta kovasti!! :) toivotaan et täälläkin plussailtas ensviikolla! ::)

• vauvelintuoksua

vauvahaaveita13 onnea kovasti! Pidetään peukkuja täällä kaikille odottajille et kaikkis menis loppuun asti ja sais onnellisesti nyytit syliin:) Täällä edelleen samaa vanhaa. Eilen vähä lämpö koholla ja huono olo, ovista epäilen koska kp olisi 16(jos ne viimeks tulleet oli siis menkat?!) Pupuiltiin tietenki heti :) Päätin hyvän uudenvuodenlupauksen että teen kaikkeni että tärppäis :D Alan nyt kunnolla urheileen ja muutan vähän ruokavaliota ja menen heti lääkäriin jos kierto ei vieläkään lyhene! Toivotaan että meillekkin se pieni pian siunaantuisi

• Tyllerö31+

Täällä yksi kuumeilija.
      Mulla nyt menossa kp 23/29, yk 7. Yritys aloitettu 02/12. Hankalampaa tästä vaan tekee se, että mulla on pco, ja terolut-lääkitys. Nyt viimeinen terolut-kuuri menossa.
      Jatkohoidot kutsuu keväällä, jos en ole raskautunut. Ovista on hankala pongailla tuon pco:n takia, kun ovistestit voi näyttää plussaa läpi kierron.

Tässä kierrossa Alicen ovistestit ei näyttäny mulle muka ovista ollenkaan, mutta wondfon one stepin ovistesteillä sain kunnon ovisviivat kp 14 ja 15.

Nyt täällä jännäillään tärppääkö, vaikka epäilen.

Parina päivänä on ollu hirveitä ilmavaivoja, ja alamahaa nippaillu..ollu myös sellasta paineen tunnetta alamahassa.

Onko jollakin alkanut raskaus niin, ettei oo ollu mitään oireita? Mietin vaan, että kai se voi olla ns. oireetonkin se raskauden alku?

• tuutia

edelleen ihmeissäni.

voiko pahoinvointi johtua esikoisen imetyksestä ja siihen liittyvistä hormoneista? äsken melkein yrjö lensi! olen jo tehnyt 2 testiä, selvä EI. toisen testin tein kun huomasin taas yhden saman oireen kun esikosta: yskiessä meinasin oksentaa. niin ja sekin sama: yskä tai siis kipeä olen, esikoisesta myös!

• Sama vastaaja

Joka selitti imetyshormoneista...
        Minäkin oksensin.
        Oli niiiin samat oireet kuin esikoisen kanssa, olin ihan VARMA että olen raskaana, huomasin pitäväni kättä vatsan päällä aian esim nukkumaanmennessä jne jne...
        Kaupassa oksetti ihmisten hajut, kahvia en voinut juoda jne jne jne.

Menkat tosiaan alkoi kun esikoinen 4kk, no mutta sehän olisi voinut olla vaikka kiinnittymisvuotoa...! Eka kierto 30pvä, toka yhtä pitkä ellei pari päivää pidempi.. yhtäkkiä olikin vain 24pvä ja taas heräsi ajatus EIKU TÄÄ ON NYT SITÄ KIINNITTYMISVUOTOA! Nojuu, ei ollut....
        8kk meni ekoista menkoista kunnes tärppäsi. Esikoinen sai alkuunsa tokasta kierrosta. Olin jo melkein epätoivoinen ja valmis uskomaan että toista ei meille edes tule....

Mutta luota vaan niihin testeihin, olet raskaana kun testi niin sano, jos epäilet muuta, varaa aika yksityiselle ultraan.

• Tyllerö 31+

Täällä sai taas pettyä...

kp 1/29 ja yk 8 pyörähti käyntiin...

Mulla oli oviksesta asti kaikkia raskausoireita, mutta näköjään ne olikin taas jotain ihan muuta.

• toista odottaen

Aivan ihanaa että joillain on onnistunut! toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin :) tulkaa ihmeessä myös tänne sitte kertomaan miten raskaus sujuu. Itseäni ainakin kiinnostaa myös ne asiat. :)

Itselläni on vaan odottelua taas. Ärsyttävää tää odottelu! :/ Nyt on 26/32, oviksen aikana puuhailtu mutta saas taas nähdä onnistuko. Tuntemuksia "voi" vissiin nyt viikon jälkee alkaa tuntemaan? Niin oon ainakin käsittäny että kiinnittymiseen menee n.viikko ja sen jälkeen on mahdollista saada oireita. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä! :D ekä niitä tuntemuksia ole kyllä ollukaan! Rinnat ehkä hieman kipeet välillä mutta hyvin hyvin vähän, tuo oikea rinta huomattavasti enemmän. Ja sekin tuntuu kyllä enemmän siltä että olis vaan lihakset kipeenä. Nii joo ja olinhan eilen aika äkkipikainen taas. Mies siirsi peliohjaimen edestä kynttilöitä hieman ja meinasin räjähtää :D Viime raskaudessa siis räjähdin miehelleni vastaavasta asiasta. Jonka jälkeen päätimme tehdä testin ja plussahan se oli

• Hertta

Ja tulihan ne menkat taas... Sehän nyt olisikin ollut aivan liian helppoa jos ovistestin avulla olisi heti tärpänny. Kyllä tässä alkaa jo kohta oikeesti itkettään... 8kk kuitenkin jo yritystä takana. Sitä miettii että missä hitossa on vika? Miksi ei se tärppää vaikka ovikset on bongattu ja peittoja heiluteltu ahkeraan niihin aikoihin. Väkisinkin tulee luovuttamisen tunne...

• Paumariina

Mä jätin kahvin ja lisäaineet pois kun esikoista yritettiin 1,5 vuotta, en tiedä oliko sattumaa mut sit tärppäs. Minä kuumeilen nyt kolmatta, lapset 3- ja 2-vuotiaita. Mies ei vielä innostu, mutta on ihan halukas juttelemaan aiheesta. TUUTIA: me haluttiin toinen vauva heti esikoisen perään, tasan vuosi heillä ikäeroa ja hyvin on mennyt. :)

• vauvahaaveita13

Kirjottelen nyt tännekin, vaikka oon myös uskaltautunut jo tonne heinäkuun odottajien puolellekin :) tällä viikolla oli neuvola ja laskettu aika olisi 13.7, mutta voipi olla että ultrassa muuttuu tonne loppukuun puolelle! Onhan tää aika jännää ja ihanaa aikaa

• toistatoiveillenn

heippa kaikille. täällä kp 28 ja menkkoja odotellessa. jäi kyllä muuttohommissa ovis hyödyntämättä ku oli niin kiireiset päivät ja öisin kauhee väsy. touhuilua kp 15 asti ja ovis ollu luultavasti kp 18 niinku edellisissäki kierroissa joten kirves kaivoon vaan.... :( nooh eiköhän tässä kuitenkin jossaki vaiheessa raskauduta. tavalla tai toisella! :D nyt kyllä mieli aika maassa ja vahva tunne siitä että menkat tulee alkamaan...

• Jokohan?84

Toistatoiveillen, elähän vielä heitä kirvestä kaivoon :) Se ovis on niin pirullinen, että voipi heitellä päivällä jos toisellakin meidän kuumeilijoiden kiusaksi ;) Ja jos nyt ei tärpännyt, niin ei muuta ku ens kierrosta uudestaan!

Hertta, älä sinäkään luovu toivosta! 8kk on loppujen lopuksi aika lyhyt aika, tiedän, se tuntuu ikuisuudelta tässä projektissa, mutta ei kannata vielä hätäillä. Meillä yritystä takana nyt 1,5 vuotta, huh heijakkaa ku on aika mennyt nopeasti! Silti en anna periksi ajatukselle, että meille ei koskaan lasta tulisi! Täytyy jaksaa toivoa ja uskoa, muutenhan tässä menee viimeisetkin hermot :D

Täällä menossa nyt kp 25/26-28, eli menkkoja odotellaan alkavaksi viimeistään perjantaina.

• toista odottaen

Nyt menee kyllä varmasti viikko hitaasti!
      Tein sitte noiden mielialan vaihteluiden ja rintojen "kipeyden" takia testin jo 27/32 Ja se oli haalea kaksi viivaa! No ajattelin sitte että odotan pari päivää ja teen uudellee, jos olisi vaikka vahvistunut tai sitte ei viivaa ollenkaa. Eli tänään tein sitte testin uudelleen ja samallainen oli vastaus, haalea viiva!
      Ajattelin nyt kuitenkin yrittää hillitä itteni ja tehdä "paremman" (eli kalliimman :D) testin sitte 32/32 ja ei en jaksa odottaa alkaako kuukautiset. Mielummin teen sen testin heti aamusta. Sillon luulis jo näkyvän (jos siis tuo haalea viiva on oikeassa!) ni tietää sitte osata olla/olematta odottamassa kuukautisia. :)

Ja "Jokohan?84" ihanan kärsivällinen ja positiivinen jaksat olla! Esimerkkinä meille muille :)

Itse muuten käyn tuolta http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php katsomassa mahdolliset ovulaatuio päivät.

• suppilovahvero88

Moi! Voisin liittyä joukkoonne kuumeilemaan, olen lukenutkin tätä palstaa jo kesästä lähtien ja ollut hengessä mukana :)

Olen 24-vuotias ja olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta 5kk, nyt on juuri kuudes kuukausi menossa. Viime yrityskerralla kuukautiseni olivat myöhässä viisi päivää, jonka jälkeen alkoi yllättäen runsas kirkas vuoto, joka parissa päivässä muuttui normaalien kuukautisten oloiseksi tiputteluksi ja kestoltaan olivat kuin normaalit kuukautiset. Ehdin ennen kuukautisten alkua pari raskaustestiä, jotka olivat negatiivisia. Ihmettelen kuitenkin mikä tämä juttu oli, edelliset viisi kuukautta kiertoni pituus on ollut kuitenkin 27-28 säännöllisesti.

Nyt tälle yrityskierrolle ostin ovulaatiotestejä, ja uskokaa tai älkää tänään sain testiviivaa vahvemman viivan testiin! Tosin tein testin aamuvirtsasta, yleensä olen tehnyt vasta myöhemmin... Peitto siis heilumaan! Täytyy kyllä tikutella vielä pari päivää ja katsoa haaleneeko viiva taas. Hulluksihan noiden ovulaatiotestien kanssa tulee...

• Jokohan?84

Suppilovahvero88 tervetuloa kuumeilemaan meidän muiden seuraksi :) Minä oon onnistunut vielä välttämään noita ovistestejä, mutta jos tässä nyt kovin monta kuukautta vielä menee ilman tärppiä, niin täytyy laittaa nekin harkintaan!

Nyt kp 26/26-28, mitään merkkiä alkavista menkoista ei ole! Toki tässä pari päivää aikaa vielä yllättää :D Aiemmissa raskauksissa (tuulimuna ja KU-raskaus) on menkkojen alkamisaikaan ollut kunnon menkkaoireet ilman sitä vuotoa vaan, nyt ei sitten niin mitään! Muutaman illan on ollut tosi huono-olo, aamuisin ei mitään. Veikkaampa, että kroppa tekee nyt kepposet koska raskautta niin kovasti toivoo. Täytyis olla nyt vaan ajattelematta koko asiaa, niin eiköhn ne menkat sitten tuttuun tapaan sieltä riesaksi tupsahda.

Toista odottaen, onneksi olkoon!!! Kyllä tuo vahvasti raskaudelta "haiskahtaa" ;) Varmaan tuntuu päivät toooooosi pitkiltä odotella! Onko sulla ollut mitään oireita vielä?

• nyyttikuume

Moikka kaikille! Nyt saattoi tärpätä!!! Plussa tuli kp 36/28-36. Tein ekat testit jo kp 33 ja 34, näyttivät negaa, 36 & 37 plussaa. Vaikka piti olla herkkiä, eivät ekoina myöhästymispäivinä näyttäneet mitään. Oireet ovat olleen ihan perus menkkakivut ja tisut vähän arkoina ja turposivat puoli kokoa. Nyt on enää mahassa vähän jännä olo, ei muuta. Kärsimättömänä varasin yksityiseltä varhaisultran, kallista on, mutta haluan tietää onko siellä oikeasti joku, muuten menee koko joulu pilalle kun pähkäilee mitä nyt tapahtuu... Nyt kp 41 :) Ihmetyttää kyllä tämä oireiden puute, ei ole ollut mitään haju/makuaisti herkkyyksiä tai kuuluisaa pahoinvointia. Nyt odotellaan sitten joulua ja lisätietoa tilanteesta :)

• vauvahaaveita13

nyyttikuume: Onnea tosi paljon! melkoisen ihanaa, vai mitä? ;) äläkä ole huolissaan oireista, kaikilla niitä ei vaan yksinkertaisesti ole! ja minul vähän sama homma, että oottelen sitä kuuluisaa pahoinvointia, että oksentelen aamusta iltaan jne, joskus vähän öklöttää, mutta ei tosiaan mitään oksentamista. Rinnat on tosi kipeet sekä turvonneet ja kauhee väsymys. Mut tosiaan neuvolassa sanottiin, että ei kaikille sitä pahoinvointia tuu koko raskauden aikana ja noi "pienetkin" oireet riittävät raskauteen! :) Minä oon tehny 5 testiä yhteensä ja kaikki näyttää selvääkin selvempää plussaa, joten nyt en oo kyl enää tehny! Reilun viikon päästä eka ultra ja siellä sit tosiaan oikeesti näkee, et siel joku on ja viel oikeessa paikkaa

• toista odottaen

"nyyttikuume" aivan mahtavaa! Paljon onnea teille :)

"Jokohan?84" oireita ei tosiaan ole ollu ku tuo herkkä hermoisuus ja rintojen outous :D Mut neki on nyt kyllä jo loppunut! Mahassa ehkä on jotain pientä tuntunut, mutta seki voi vaan olla ilman liikettä sisällä. :( pe-la pitäis vasta kuukautiset alkaa, mutta meinaan tehdä pe aamusta heti testin että saa taas tietoa tilanteesta. Jotenki ollu nyt sellaset fiilikset, että koko ajan "odottaa" niitä kuukautisia. Eikä usko todeksi. Ja keskenmenon pelko on nyt ollu jotenki tosi paljon mielessä. Edellisessä raskaudessa en muista, että olisin sitä miettinyt yhtää. Toivottavasti se siitä sitte kun/jos ne nyt ei alakkaan ja tulee vahva plussa tikkuun :)

• Pikkuinenpikku

Täällä kp 30/27.
      Eilen testi nega.
      Voiskohan se vielä plussaks tulla?
      Ei yhtään menkkaoireita..
      Alapää tuntuu "märältä".

• Jokohan?84

No johan täällä alkoi plussia ropisemaan! Joulupukki kuullut kaikkien toiveet selvästikkin ;)

pikkuinenpikku, kannattaa odottaa nyt 1-2 päivää ja sitten tehdä uudestaan testi. Kyllä se nega voi plussaksi vielä muuttuua, hcg:n nousu alussa aika hidasta ja yksilöllistä, siksi ei välttämättä vielä testissä näy vaikka raskaana olisitkin.

Nyt selvisi sitten tuon huonon olon syy..flunssaahan se koittaa nyt päälle pukata. Kurkku sairaan kipeä! Kuumetta ei ole, aamulla mittasin 36,8, eli ehkä ihan aavistuksen lämpö korkeammalla kuin normaalisti. Toivottavasti ei nyt sitä influenssaa yritä, en meinaan mitään rokotuksia ottanut, minen niihin usko.

• Pikkuinenpikku

Odotellaan odotellaan ja sitten testaillaan.Plussatuulia kaikille ;)

• toista odottaen

No enpä mä siihen huomisee malttanu odottaa! Tänää tein vahvan plussan! :) Oireita ei vieläkään. Tosin viime raskaudessaki meni niin et ku sai tietää ni oireet alko.. Niitä odotellessa. Tai jos onki nyt sitte suonu monelle plussan ilman sitä pahaa oloa :D Kävis mulle! Huh ku on ihan tohkeissaa!!! :D

• toistatoiveillenn

onnea plussista täällähän porukalle joululahjoja satelee ihan urakalla. :) itellä ei oireita suuntaan eikä toiseen. tissit paisunu mut normia mulle ennen menkkoja. nyt kp 30. tässä kierrossa ei ehkä siks just noita oireita kun ei oo tullu sitä raskauden mahollisuutta edes mietittyä kun yhdynnät jäi sinne muutamaan päivään ennen ovista. :( noh toivotaan jotain joulun ihmettä mullekki! 4pv armon aikaa jos ei siihen mennessä ala niin testaan. :)

• Mitähän tuo on...

Mulla outo juttu, tissit ollut todella kipeät joka puolelta jo muutaman päivä, ei ikinä aikaisemmin ollut samanlaista kipua. Ei kestä koskea! Kuukautiset olisi pitänyt tänään alkaa 28/28. Menkkamaista turvotusta ja menkkamainen tuntemuksia on ollut. Yleensä ennen menkkoja nännit saataa vähän aristaa. Voiskohan olla raskausoire tuo outo tissikipu? Toisaalta odotan että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä!

• Se olikin....

... Raskausoire... tänään tein raskaustestin ja olen raskaana. Nuo olivat selkeät oireet! Tsemppiä muille!

• opri'

Hei, te ketkä olette nyt plussat saaneet, odotatte oireiden alkavan samantien ilmeisesti? Omasta kokemuksesta voin kertoa että mulla oksentelu alkoi vasta rv7 , etova olo alkoi kyllä aikaisemmin. Eli suosittelen odottamaan niitä oireita ihan rauhassa, ei ne kaikilla tule niin kuin elokuvissa ;) Mutta paljon onnea plussaneille ja tsemppiä sitä toivoville! :)

• vauvelintuoksua

kaikki vaan plussailee ja meillä mennään samaa vanhaa rataa:( Kohtahan tässä masentuu ku yritys on kova mutta ei tärppää! Mutta onnea kaikille plussanneille, olen onnellinen teidän puolesta:)
      Onko muuten kukaan kuullut tai onko kokemusta disperinin syömisestä yrittämisen aikana? Luin netistä että se voisi auttaa ilmeisesti alkion kiinnittymiseen tms, kiinnostuin jotenkin tästä ja voishan sitä kokeilla. Kaikki keinot käyttööön vai mitä? Mutta onko kukaan muu kuullut tästä? Sehän on ilmeisesti siis särkylääke tms miniasperiini ja ainakin joissain palstoilla sanottiin että sitä siis syötäisiin tosi vähän (jotain 1/6 tabletista päivässä).. Saakohan sitä apteekista ihan ilman reseptiä?

• Disperin/asperiini

Käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) nämä ohentavat vertaa pikkasen, ja ehkä vilkasuttavat siten verenkiertoa.
        Esim tatuointia/lävistystähän ei saa mennä ottamaan jos on just syönyt asperiinia, ja sitähän suositellaan vissiin myös pienissä määrissä (tyyliin puolikas päivässä) että sydän pumppaisi paremmin.

Tämä saattaisi ehkä olla se hyöty yrittämisessä, jos hedelmöittynyt munasolu kiinnittyisi paremmin, jos kohdussa on vilkkaampi verenkierto?

• suppilovahvero88

Disperiinihän on tulehduskipulääke, joka lievittää kipua ja kuumetta sekä vähentää tulehdusta. Sen vaikuttava aine on asetyylisalisyylihappo. Se ehkäisee myös veren hyytymistä, ja siksi useat vanhukset käyttävät sitä ehkäisemään veritulppia. Tuolloin annos on 100mg/vrk. Kuumeeseen ja kipuun annos on aikuisilla 500mg. Ja sitä saa apteekista ilman reseptiä. Asetyylisalisyylihappo ei kuitenkaan ohenna verta, kuten esim. Marevan.

Mutta en tiedä vaikuttaako asetyylisalisyylihapon käyttö mitenkään raskautumiseen.

• vauva toiveissa

Hei kaikki "haaveilijat"! Täällä kans haaveillaan pikkukakkosesta. Meillä 8kk esikoinen ja imetän vielä 4 krt päivällä, yösyönnit on jo loppuneet. Ikää mulla 37v ja miehellä 38v, joten kovin pitkään ei haluais enää odotella pikkusisarusta typylle. Musta vaan tuntuu, et en ovuloi ainakaan ihan kunnolla, koska imetän vielä tonkin verran. Menkat on kyllä alkanu n. 3kk sitten ja on suht säännöllisetkin.
      Tässä kierrossa testailin ovua (nyt oottelen menkkoja alkavaksi) ja muut.pvä sitten tuli hailakka viiva testiin.. et oliko sit joku ovulaation yritys kropassa vai mikä.. no, peittoa toki heiluteltiin :-)

Niinhän sitä sanotaan, et jos ovu on ihan loppukierrosta, niin raskaus tuskin pääsee kunnolla alkuun, ennenku menkat alkaa ja se siis estää raskautumisen. Mä oon aatellu lopetella imettämistä parin kk sisään, koska keväällä on tulossa yks v.loppureissu miehen kans, ni olis mummin helpompi hoidella tyttöä, jos ei olis enää tississä kiinni. Katotaan nyt, miten tissiltä vierottaminen onnistuu.. Siihen asti heilutellaan peittoa sit "ihan muuten vaan". Ja hah! niin varmaan, kuitenkin koko ajan mielessä, et jospa tärppäis ;-)
      Tosta disperinistä sen verran, et en kyl menis suosittelemaan sitä raskautumistoiveissa, ellei ole oikeesti esim. tosi paksu veri (korkea Hb). Kyllä mä oon ymmärtänyt, et se nimenomaan ohentaa verta ja siksi ei ole suositeltavin tulehduskipulääkekään, ku tietylle ryhmälle ihmisiä. Mut, toki jokainen tekee niinku parhaaksi näkee. Ja kaikkeahan sitä on kokeiltava, kun kuume liian kovaksi yltyy :-) Tsemppiä kaikille muillekin kuumeilijoille!

• Jokohan?84

Kuten arvata saattaa niin sieltähän ne menkat sitten alkoi..vähän piti jännityksessä ja vuoto alkoi ihan yhtäkkiä kp 29/26-28 :/ Kyllähän se hetkeksi taas veti suupielet alaspäin vaikka kuinka oli siihen taas varautunut! Eilinen meni siis mököttäessä, mutta nyt pakko taas tsempata ja ajatella, että ehkäpä ensi kierrossa sitten. Voi kun nyt osaisi olla ajattelematta koko asiaa, varmaan kroppa laittaa jo vastaankin kun koko ajan alitajunta miettii ja toivoo raskautta..helpommin sanottu kuin tehty!

• vauvelintuoksua

kiitos kaikille vastauksista:) En nyt ihan suinpäin viiti mennä syömään sitä disperiiniä jos koko juttu on ihan huuhaata. Mutta tosiaan ei siitä varmaan mitään haittaakaan ole koska luin tosiaan että kierron aikana sitä syötäisiin vaan 50mg päivässä... Mietin vielä kokeilenko, voihan sitä yhden kierron testata, ja mä en tiedä yhtään kuin paksua tai ohutta mun veri on. Siitä on aikaa kun oon verikokeessa käynyt mutta ei ainakaan ikinä ole mitään mainittu:) Mä luulen kans että se jotenki vilkastuttaa sitä verenkiertoa ja näin ollen voisi olla että se alkio kiinnittyisi paremmin. Onko mitään konsteja miten kohdun lima,kalvoa saisi paksummaksi vai onko se mahdollista vain lääkkeillä? onko kenelläkään tästä kokemusta? Mullahan on siis aina ollu tooosi niukat kuukautiset, joten voisi johtua siitäkin ettei alkio pääse kiinnittymään...

• toistatoiveillenn

täälläkin alkoi menkat sillon sunnuntaina eli kp33 muuttui kp 1. nyt kp 3 gynelle pitäs soitella että mitä jatkossa kun nuo clomit ei toiminu. tai siis toimi saamalla ovulaation aikaan mut ei edelleenkään sitä raskautta. kyllähän tän tiesi. jotenkin tullu semmonen olo että ei taida toista lasta enää meille siunaantua. nyt pelottaa että pco:n lisäksi jotaki muutaki ongelmaa tullut. menkat kyllä ollu aina runsaat ja kivuliaat et limakalvosta tuskin on kiinni. munasolujen laatu on alkanut mietityttämään ja se endometrioosi et ei kai mullaki vaan sitä olis....ja mää olin niin onnesta osikeana sillon kun clomi-resepti käessä sieltä gyneltä lähin. olin niin varma että niillä kuuluisilla vauvapillereillä tulisin minäki raskaaksi mut paskat!

• oonaisko

moi liityn joukkoon ku en yksinää malta jännätä :D eli mulla oli noin viikko sitten muka menkat kesti yhen päivän ja väheni kokoajan päivän mittaa.. aamulla tuli verta enemmän ja illalla ei enää tullutkaan, öö ei ne tainnu menkat olla:) nyt sitten jännään ku viikko sitte tein testin joka oli nega ja veilä viime perjantainakin oli ihan selvä nega, mut nyt eilen ja tänää näkyy tosi haalee viiva. velä en uskalla luottaa tuoon aaleaan viivan ja milloinhan sen pitää tummentua jos ois ny sitte tärpänny? Niin ja jos se viikko sitten oli kiinnittymis vuotoa vasta niin milloin ylipäätään testi niinku virallisesti antaa sen plussan, ku mun mielestä sen ei pitäisi vielä näkyä :o

• suppilovahvero88

Jokohan?84 ja toistatoiveillenn: Tsemppiä seuraavaan kiertoon! :)

Täällä jännitetään kp 24/28. Oireita ei tunnu vielä olevan minkäänlaisia, ja epäilen kyllä, että tämän kuukauden yritys meni metsään, vaikkakin ovulaation bongasinkin. Eilen tein ovulaatiotestin, vähän niinkuin raskaustestinä, mutta siihen ei tullut edes haaleaa viivaa. Ärsyttävää, kun koko ajan pyörii mielessä ajatus raskaudesta ja tekisi mieli tehdä päivittäin läjä raskaustestejä! Täytyis nyt vaan malttaa ottaa sinne kuukautisten alkuun...

• tuutia

Hyvää Joulua haaveilijoille! :) Kyllä se tärppää, malttia mieleen?

Hmm. Tosiaan, olen vielä yhä vaan edelleen ihmeissäni. Kuten edellä mainittu, olen tehnyt aiemmin pari testiä ja negaa näyttää. Oireet saattavat johtua kuulemma esikon imetyksestä. Mutta, nyt huomasin pari uutta muka-oiretta: muka-kuplintaa alamasussa (ihan kuin esikkoa odottaessa) JA ikäviä tuntemuksia yhdynnässä!

Kääk? Verikokeisiin..?

• Usko jo

Nuo oireet johtuvat edellisestä raskaudesta, synnytyksestä ja imetyksestä.
        Ja siitä että toivot olevasi raskaana.
        Googleta vaikka haamupotkut.
        Voit sinä mennä verikokeisiin, mutta et ole raskaana.

• tuutia
        Usko jo kirjoitti:

Nuo oireet johtuvat edellisestä raskaudesta, synnytyksestä ja imetyksestä.
        Ja siitä että toivot olevasi raskaana.
        Googleta vaikka haamupotkut.
        Voit sinä mennä verikokeisiin, mutta et ole raskaana.

Ok, voi olla, ja niin olisikin ehkä parempi. Uusi raskaus toiveissa mutta ehkä vasta hieman myöhemmin kun esikkovauva vähän isompi.

Ja ahdistavat tuntemukset seksin aikana johtunevat nekin aiemmasta? Kropassa muutoksia tapahtunut, tajuan sen. Mutta se on tuo mielikuvitus kun laittaa ajatukset liikkeelle ;) koska paljon yhteneväisyyksiä raskausaikaan!

Joulun jatkoja kaikille :)

• toistatoiveillenn

HYVÄÄ JOULUA TÄNNE KETJULAISILLE! :)

• Jokohan?84

Niin se joulu vaan tuli ja meni tältäkin vuodelta, Ovis pitäis olla ihan näinä päivinä, alavatsassa tuntuu nippailua ja painontunnetta, kuinka ollakkaan mies tekee taas hillittömän pitkää työviikkoa..täytyy vietellä se vielä kun kotiutuu ;)

Mites muilla kuumeilijoilla? Joko saa jännittää tämän kierron osalta josko sieltä plussaa tulis :)

• Hertta

Heips pitkästä aikaa!

Kädet tärisee, jännittää...En oikein uskalla edes ajatella koko asiaa mutta menkat on 3 päivää myöhässä. Olihan ne myöhässä viimeksikin kaksi päivää joten nyt tässä ollaan niinku niin hissukseen ku olla ja voi.

Mut joo, mun oli pakko tehä tänä aamuna raskaustesti kun huomen aamulla mun polvet pitäis röntgenkuvata. Olin ajatellu tehdä sen testin vasta kun menkat vähintään sen viikon myöhässä mut tosiaan tuo kuvaus on huomen aamuna.
      Mulla ei nyt sattunu olemaan muita testejä käytössä kuin nuo ovistestit. Ystäväni joka ne mulle antoi sanoi että niillä voi tehdä myös raskaustestin. Se nyt näyttää haaleana sen toisen viivan... eli voisko se olla jo positiivinen?? Hui ku jännittää...

On tehtävä huomen aamuna vielä kunnon raskaustesti vaikka labrassa ennen sitä röntgeniä :)

No jos minä nyt sitten olen raskaana niin olen tässä miettiny että jos en tietoisesti olisi hankkiutumassa raskaaksi niin en kyllä huomais mitään outoa kropassani muutaku että menkat myöhässä. Päivää ennen ku menkkojen piti alkaa tuntu mahassa tyypilliseltä "menkkakipu" tunteelta ja olinkin ihan sata varma että sieltähän ne menkat taas alkaa mut eipä alkanu ja nyt on ihan normi olo. Ei ole mitään rintojen aristusta tai älllö oloa vaan ihan niin normaali ku olla vaan voi...

No, huomen aamuna katsotaan mitä se labran testi näyttää :)

• Hertta

Voi vee mitä P....skaa!

Tein tänä aamuna apteekin raskaustestin ja se näytti negaa. Varulta tein myös ovistestillä ja siihen tuli se toinen viiva ihan haaleena. No, eipä menny kauaa siitä vessakäynnistä kun kohta kävin isommalla tarpeella ja tuli verta jo paperiin että se siitäki ilosta taas kerran.
      Kyllä tää syö mieltä. Alko niin masentaa taas että ei huvita mikään. Hittojako ne menkat sieltä nyt sitten päätti taas tulla. Ahistaa tämmönen.

• Hoppuliino

Täällä kans toivotaan vauvaa, yksi meiltä jo löytyykin :) Minulla ei ole lainkaan hajua kk-kierrostani saatika siitä, että ovatko ne edes vielä "alkaneet" viime kesäisen synnytyksen jälkeen. Juuri jätin minipillerit pois ja toivon, että kroppa on jo vauvantekokunnossa imetyksestä huolimatta.

• onnistuisikohan

Minulla on ihan samanlainen tilanne!

• Hertta

Voi herttileiri sentään että onkin muuten runsaat nuo menkat! Viimeks teininä ollu tämmöset. Verta tulee varmaan monta litraa ja maha melko kipee.
      No voisko tää olla nyt sitten sitä että mun kroppa vasta nyt menee aitoon luomutilaan pillereiden syönnin jälkeen? Lopetin ne siis viime toukokuussa eli n. 8kk sitten. Ja siksikö en nyt vielä olekaan raskautunut? En tiiä, miljoona kysymystä pyörii mielessä. Jostain vain luin että pillereiden lopettamisen jälkeen elimistö palautuu heti. Söin kuitenkin 16v. putkeen...

• Jokohan?84

Kyllähän kropalta menee oma aikansa toipua pillereiden lopetuksen jälkeen. Mulla kans välillä tooooosi runsaat menkat ja välillä sitten taas ihan "normaalit", sen suuremmin en oo miettiny mistä se johtuu. Pillerit jätin pois 7/11.

Mä nyt vaan ootan, että menkat alkais jo äkkiä! Hullua kerranki näin päin :D Mutta kun tiedän, että ovis meni nyt ihan ohi tässä kierrossa ja mitään mahkuja raskauteen ei oo. Mitä nopeemmin ne menkat alkaa niin sitä nopeemmin pääsee uudelle kierrokselle yrittämään. Onneksi ei kauaa tarvi odotella, tänään kp 25/26-28.

• vauvelintuoksua

mulla ei taaskaan oo ollut menkkoja moneen kuukauteen. Pari päivää niukkaa ruskeaa vuotoa:( raskaustestejä en oo tehny mutta ei kyllä pahemmin oireitakaan ole ollut.. Ajattelin ensiviikolla varailla lääkäriaikaa. Ei tästä muuten näytä mitään tulevan, nimittäin yritys on kyllä ollut kova ja pupuiltu on suunnilleen joka toinen päivä..

• Loviisa25

Hip hei, päätän minäkin nyt liittyä keskusteluun :). Eli 25-vuotias oon ja aina mulla varmaan on jonkinlainen vauvakuume ollut :P. Nyt kuitenkin seurustelua takana parivuotta ja asutaan miekkosen kanssa yhdessä, joten päätettiin alkaa yrittämään :). Jätin pillerit pois jo lokakuussa, mutta ollaan sen jälkeen käytetty muuta ehkäisyä kunnes sitten eilen päätettiin, että nyt vois alkaa yrittämään ;). IIks!! Toivottavasti kroppa on jo palautunut noitten e-pillereiden lopettamisesta.

Opiskeluja mulla olis vielä vajaa kaks vuotta jäljellä, mutta jos tärppää ennen niiden loppumista niin sitten pistän opinnot hetkeks jäähylle :). Ammatti mulla kuitenkin jo on ja töitä oon koulun ohella tehnyt, joten luulen (tai tiedän), että hyvin kuitenkin selvitään ja miehellä vakityö...

Onkos täällä muita opiskelijoita?? :P

Plussa onnea kaikille ja ite koitan välillä päivittää miten täällä menee :).

• Pikkirii

Moi kaikki!

Täällä toinen opiskelija. Mulla on aika sama tilanne kuin Loviisalla, mut ammattia ei vielä ole. Miehen kanssa ollaan oltu naimisissa kaksi ja puoli vuotta, ja ikää on 22. Mulla on ollut jo monta vuotta kova kuume, mut nyt viimeinkin päätettiin ruveta yrittämään. Mieskin on opiskelija, joten ei tässä kovin isoilla tuloilla olla. Mies käy töissä osa-aikaisena ja itse haen töitä. Mietityttää hieman kyllä se, että pystyykö kumpikaan meistä enää käymään töissä sit kun se pieni olis täällä.

Meillä on ensimmäinen yrityskk menossa. Ilman ehkäisyrengasta olen ollut jo elokuusta, minkä jälkeen kierto on ollut tosi säännöllinen. Olis kivaa tietää, miten yleistä raskautuminen ekasta kierrosta on, mulla kun alkaa olla kohta kaikki mahdolliset oireet. :D Toivottavasti ne eivät olis mielikuvitusta...

• Loviisa25

Oi ihaanaa Pikkirii kohtalontoveri :). No, toivotaan että on yleistä, koska itsekkin olen alkanut lokavauvasta haaveilemaan ;). No, mutta koitetaan pitää jalat maassa, ettei tiputa korkeelta jos raskautumisessa kestääkin :/.

Itsellä takaraivossa vielä kummittelee sekin, että olen elämässäni KERRAN aikaisemmin ollut ehkäisemättömässä yhdynnässä ja heti raskaana (tämä noin 20-vuotiaana). Tämä jouduttiin kuitenkin keskeyttämään, kun ei raskaus ei sujunut ongelmitta... Eli joko toi raskautuminen oli tosi hyvää sattumaa tai sitten olen todella herkkä. Toisaalta taas pelottaa, että jos seuraavassakin raskaudessa tulee ongelmia.

Mutta vielä sulle Pikkirii, että onko sulla ja sun miehelläsi paljon koulua jälellä ja kuinka helppoa teidän aloilta on työllistyä? Ja kyllähän teistä aina toinen töihin pääsee, kun toinen on kotona :)

• vauvantuoksua

Hei, ilmottaudunpas itsekkin tänne teidän joukkoon.. :) Olen 24 vuotias yhden lapsen äiti.. :) Seurustelua meillä on lapseni isän kanssa takana 5 vuotta. Lapsemme on nyt 1.6kk. Jätimme jouluna lapsemme olessa 6kk ehkäisyn pois. Ja kova on yritys kuukaudesta toiseen mutta ei millään.. :/ Hiukan tausta tietoa voin kertoa sen verran etten ole käyttänyt ehkäisyä kun synnytyksen jälkeen, koska emme halunneet ottaa riskiä että seuraava paukahtasi ihan suoraan ettei ikä eroa olisi kuin 9-10kk. Ei siis kovinkaan helppoa ole minun kohdallani koska, teinistä asti harrastanut suojaamatonta seksiä ja lopputuloksena yksi lapsi. :) Ovulaatiota en ole koskaan tikutellut, mutta kiertoni on säännöllinen. :) Vaikean tästä meidän vauva "proktista" tekee sen että mieheni on viikot reissu työssä. Joten ylläri ylläri mun ovulaation pitäis olla tossa ti-ke .. Ja mies on töissä su illlasta- to iltaan.. :D :D Vuosi nyt yritetty eikä toivoa vielä täysin menetetty.

• tuutia

Muka-oireita muka-oireita?? Näenhän ja kuulenhan yliluonnollisia muitakin juttuja joten ei kun tutkimuksiin! ;D Sinne laitokseen vissiin kuten se joku tuolla aiemmin mulle kehotti.

Mua on tässä jokunen päivä nyt ulkoillessa hengästyttänyt aivan hurjasti ihan pienestä! Myös tämänpäiväinen ruoka sai kakomaan!

Samanmoisia oireita oli ekassa raskaudessa, ennen plussaa juuri ja juuri kiinnittymisen tienoilla. Ja mm sipuli alkoi tökkimään jo tasan päivä hedelmöittymisen jälkeen ja jatkui koko raskauden ajan! Että se siitä "raskausoireet alkaa vasta viikolla 6 kun istukka tuottaa hormonia"-kommentteihin. ;)

Mutta tuo hengästynyt puuskuttaminen sai mut pysähtymään! Jee. Jään tarkkailemaan :) Never say never?

• Kuinka mones

kerta nyt olisi siis kun olisit raskautunut?

Ensin oireena oli vissiin pahoinvointi? Ja sitten luulit tuntevasi potkuja? Ja nyt sitten tämä?
        Olisiko tämä nyt sitten erillinen, äskettäin alkanut raskaus, vai edelleen sama mnkä luulit alkaneen jo aikoja sitten? Ja eikö se testi näyttäisi jo vahvaa plussaa mikäli kyseessä olisi se alkuperäinen raskausepäilysi?

• tuutia
        Kuinka mones kirjoitti:

kerta nyt olisi siis kun olisit raskautunut?

Ensin oireena oli vissiin pahoinvointi? Ja sitten luulit tuntevasi potkuja? Ja nyt sitten tämä?
        Olisiko tämä nyt sitten erillinen, äskettäin alkanut raskaus, vai edelleen sama mnkä luulit alkaneen jo aikoja sitten? Ja eikö se testi näyttäisi jo vahvaa plussaa mikäli kyseessä olisi se alkuperäinen raskausepäilysi?

Pahoittelut epäselvästä viestistä. Juu, luullakseni aiemmat oireeni olivat pelkkiä kuvitelmia. Ainakin testasin pari kertaa tuolloin aiemmin ja puhdasta negaa näytti. Nyt puhun siis aivan uudesta tuoreesta kierrosta ja mahdollisesta raskautumisesta, joka olisi juuri ja juuri kiinnittynyt vasta. Jos siis olisi tärpännyt! Tai sitten taas kuvittelen kaiken, tai sekin on ihan mahdollista että tämä kaikki liittyy näihin imetyshormoneihin. :) Eli nyt vaan olen hetken ja odottelen jotta pääsisin testailemaan taas!

• Pikkirii

Loviisa, mulla on koulua pari vuotta jäljellä, mut miehellä vielä viisi! Aloiltamme pitäisi olla helppoa työllistyä, joten sen puolesta ei ole niin kauheasti stressiä. Itseäni mietityttää se vain, et jos mieheni käy sekä koulussa että töissä, milloin hän ehtisi olemaan kotona perheen kanssa. Olemme jutelleet siitä melko paljon ja olemme molemmat samaa mieltä siitä, että ainakaan kovin usein töissä ei voi olla, jos meinaa suorittaa opinnot toivotussa tahdissa ja viettää aikaa perheen kanssa. Eipä kai tuo kovin paljon muuta tarkoita kuin että kesälomia ei ole ja rahan kanssa tulee tiukkaa.

Tuo jalkojen maassa pitäminen on ihan kauhean vaikeaa. Musta tuntuu melkein joka päivä jotenkin oudolta, mm. rintojen aristusta, vatsakipua, pahoinvointia, eikä mitään näistä ole koskaan ennen ollut. Sit kaiken päälle mieheni totes pari päivää sitten, että mun rintani olisivat kasvaneet! :D Minkäs tuolle voit tehdä kuin naureskella? Mä tietysti kävin peilin edessä uteliaana tarkistelemassa, mutta kun en ole sitä pahemmin aikaisemmin harrastellut, oli vähän hankalaa sanoa. :DD Siinä tunsi itsensä hieman urpoksi!

Mutta mutta, nyt on mennyt (ähäkutti!) jo päivä ilman mitään. Sit oon vaan ihmeissäni, et onkohan kaikki reilassa ja mitäjosmitäjos... Ehdin jo olla niin "varma". Epätodennäköistähän tuo olis, ja kun ottaa huomioon et sen olis pitänyt alkaa heti pian menkkojen loppumisen jälkeen, kun oireita rupes pikkuhiljaa tulemaan siinä kierron puolivälissä (yksi kerrallaan, ensin pienempänä ja sit päivien mittaan ehkä pikkaisen voimistuen ja välillä kokonaan pois). Kunpa ei olis näin tyhmä pää, et se keksii kaikkea mun kiusakseni! Tai kunpa se sit olis oikeassa. :)

Tuosta ainoasta suojaamattomasta kerrasta raskautuminen kuulostaa lupaavalta lapsihommia ajatellen, johtui se mistä "syystä" tahansa, eli olitpa erityisen herkkä tai et. Ainakin tiedät et kaikki on kunnossa! ;)

Vauvantuoksua: tsemppiä! Kyllä se mies sentään aina joskus kotiutuu. ;) Muuten tuo taitaa olla aika rankkaa olla pienen kanssa yksin viikot kotona?

• tuutia

No niin. Nyt riittää! Heti kun mies tulee töistä, lähden hakemaan testin ja teen sen! Miksi? Olen koittanut unohtaa ja laittaa kaiken "haamuoireiksi", sillä tiedän mitä pää voi tehdä kun oikein jotain haluaa. Mutta mitä tapahtui äsken? OKSENSIN! Ruuan joka ei muutenkaan meinannut upota. Ei ole tapana oksennella, ja kyseinen ruokakin yleensä maistuu hyvin. En usko että pääni niin pitkälle menisi että laittaisi minut jopa yrjöilemään koska tiedän sen olevan mahdollinen raskausoire. Toivon testin todella näyttävän plussaa! Koska muutenhan tässä on lähdettävä johonkin muihin tutkimuksiin.........

• Osta sit

se kunnoin Clearblue digitaalinen niin sinun ei tarvitse käännellä ja väännellä testiä lampun alla ja arvailla että oiskohan tossa nyt mahdollisesti kuitenkin häivähdys jotain viivaan viittaavaa...
        Ja tiedäthän sinä itsekin ettet negaan kuitenkaan usko, vaan olethan sinä jo ennenkin kärsinyt oireista ennen plussaa (se sipuliesimerkkisi)....

• Mitä testi sanoi?

Olen utelias =D

• tuutia

HÖH! 1 1 ei aina olekaan 2? Puhdas miinus se oli :( Ei sitten muuta kun malttia kehiin ja uusi testaus mahd uuden kierron tärppäyksestä myöhemmin. Hankala oli kyllä uskoa, kun en syytä kakomiselle keksinyt.... Mutta näin siis! Harmitti kyllä ja vähän valoa vasten peilasin ;) mutta joo, ei plussaa toistaseksi.

• No....

Viikon parin päästä olet kuitenkin taas varma että olet raskaana.
        Ehditkö ollenkaan keskittyä siihen pieneen lapseesi kun sinulla on tuo raskautumispakkomielle......?
        Ja pakkohan sinun on myöntää että pakkomielle se on, kun vauvakuumeesi saa sinut jo oksentamaankin.....

• tuutia

Kaikenlaisia on mielipiteitä ja näkemyksiä. En aio tästä sen kummemmin provosoitua, mutta toivotan kyllä tervetulleeksi kanssani sinne hoitoon sitten. ;) Ainakin mulla on rekisteröity nimimerkki jotta tiedetään samaksi henkilöksi.

Kun oli toiveissa esikoinen, se oli vauvakuumetta ja kaikenlaiset viestit täällä palstoilla otettiin vastaan tsemppaamalla. Ja nyt kun olisi toiveissa läheinen sisarus pienellä ikäerolla, se onkin jonkun mielestä pakkomielle? Sovitaan sitten niin.

Ja joku ei itse kykene keskittymään kuin yhteen lapseen, isoon tai pieneen, ei se tarkoita etteivätkö muut pystyisi. Jotkut saattavat jopa kyetä hoitamaan miljoona muutakin asiaa, lastensa lisäksi.

• Tintti83

Mulla on koulua jäljellä 3 vuotta. Just aloitin syksyllä amk-opinnot iltojen iloksi, koska pelkkä kotiäitiys ei riittänyt tarjoamaan mulle virikkeitä.

• suppilovahvero88

Hei kaikille pitkästä aikaa! :) Täällä jännitetään taas, nyt kp 25/28. Vielä kun malttaisi muutaman päivän odotella... Tosin epäilen, että tälläkään kierrolla ei tärpännyt. Yritystä on takana jo 8kk ja alkaa jo oikeesti puuduttamaan koko touhu.

Tosin pientä toivoa tärpistä ylläpitää ovulaatiotestit, joita oon nyt tehnyt muutamana päivänä kp 23/28 ja kp 25/28 ainakin ja niissä näkyy haalean ja keskivahvan viivan väliltä oleva viiva. Jotkuthan ovat käyttäneet ovulaatiotestiä raskaustestinä, mutta tuolloin ilmeisesti pitäisi näkyä yhtä vahva tai tummempi viiva kuin kontrolliviiva. Toivottavasti vielä tummentuisi... Tein siis noita ovulaatiotestejä ihan huvin vuoksi, kun niitä nyt tuolla kaapissa on ja ovat suht edullisia. Onko kellään kokemusta ovulaatiotesteistä raskaustestinä?

• Pikkirii

Tsemppiä tuutia, kyllä se vielä siitä! :)

Mulla polttelee kans testit näppejä, kun kävin jo ostamassa, enkä vielä muutamaan päivään sais niitä käyttää! :D jos vaikka nappais heti ekasta kierrosta.

• Hertta

Suppilovahvero88:
      Minä käytin ovistestiä viimeks raskaustestinä ja se näytti ihan haaleena sen toisen viivan eli ei vissiin tarkoittanu sit mitään. Menkat kyllä oli myöhässä viisi päivää kun ne yleensä on ollu täysin säännölliset. Menkatkin oli kyllä aivan järkyt, sellaset viimeks teini vuosina. Eka päivänä tuli varmaan 5 litraa verta ja oli hyytymiä paljon ja sitten seur päivänä oli ihan normi vuoto ja sit enään niin vähän että riitti pikkuhousunsuoja. Ystäväni väittää että mulla olisi tullut hedelmöittynyt munasolu pois ja että siksi oli näyttänyt haaleeta positiivista tulosta mutta minä en halua uskoa siihen...

Viikonlopun ovis meni ihan hukkaan kun nyt olen ollut 4 päivää kovassa kuumeessa :(

• Jokohan?84

Heipsan taas kaikille! Mukavaa, että joukkoon ollaan saatu taas muutama uusi kuumeilija :) Aivan kuten odotettua niin menkat tuli ja meni aivan ajallaan, nyt sitten uutta kierosta uudella yrityksellä! Ovulaation pitäis laskujen mukaan olla tänään-ke välisenä aikana, eli illalla ei muuta ku peitto heilumaan :D

Toivottavasti se plussa sieltä nyt jo alkais tulemaan..ja se raskaus myös sujuisi ongelmitta tällä kertaa! Tsemppiä meille kaikille :)

• Siirinen

Heippa kaikille!! Olen joskus piiiitkän aikaa sitten kirjoitellut tähän ketjuun. Joka tapauksessa meillä esikoinen yrityksessä ja ehkäisy jätettiin kesällä pois. Syksy meni kuitenkin vähän "ohi" kun asuttiin töistä johtuen eri paikkakunnilla viikot. Nyt kokeilin tässä kierrossa ovulaatio-testejä (David-merkkinen liuskatesti) enkä edes pongannut ovista...Huoh....

• tuutia

Pikkirii, kiitti tsempistä! :) Yritän nyt malttaa pitää näpit irti testeistä, mutta saa nähdä hehee. Ne on tosiaan aika polttelevia ;)

Kuinkas menee, Suppilovahvero88? Jänskää! En osaa sanoa ovulaatiotestistä, itse aina käyttänyt vaan raskaustestejä.

Jokohan?84 Jeps! Ei muuta kun uudella kierroksella uusi yritys! Ja rento mieli, koitetaan se muistaa. Vaikka TIEDÄN, ei se ole helppoa. ;)

Ja loppuun, kuten Pikkirii totesi: Kyllä se siitä vielä!

• kookoksen

Hei!
      Täällä olisi yksi halukas liittymään mukaan tänne kuumeiluun! :)
      Jospa tästä hieman itsestäni kertoisin ensin.
      Olen 23-vuotias nainen ja naimisissa 25-vuotiaan mieheni kanssa, naimisiin mentiin viime kesänä seitsemän vuoden yhdessä olon jälkeen.
      Vauvakuumetta itsellä on ollut ilmoilla jo pidemmän aikaa, mutta aina minulle on ollut tärkeää, että ensin naimisiin on päästävä ja molempien oltava täysin varmoja että nyt on oikea aika. :) Nyt olemme molemmat valmiina ja innoissamme täällä aloittamassa raskautumisen yritystä. Viimeisen e-pillerin otin lauantaina 12.1. Tyhjennysvuoto alkoi torstaina 17.1 ja loppui eilen maanantaina 28. päivä. Eli nyt on sitten kp 6 jos oikein olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.
      E-pillereitä olen syönyt 15 tai 16-vuotiaasta saakka, enkä yhtään taukoa ole pillereistä pitänyt koskaan.
      Ennen pillereitä kuukautiset olivat todella epäsäännölliset ja kivuliaat.

Täällä nyt mietiskelenkin, että mitenköhän tämä yritys kannattaisi laittaa parhaiten käyntiin, kun ei tuota ovistakaan oikein vielä osaa laskea? Peitto heilumaan vaan usein ja toivoa että tärppäisi samantien? :D Mitään ekoja luomumenkkoja ei ole tarkoitus odotella.. Jännittää ja hirvittää ja täytyisi itsensä pystyä nyt tsemppaamaan niin että ei sitä heti raskaudu, mutta kyllä sitä toivoisi että niin pian kuin mahdollista! :) Niinkuin varmasti me kaikki! :)

• Jokohan?84

Kuukautiskierron laskeminen aloitetaan vuodon ensimmäisestä päivästä, eli kookoksen sulla on tosiaan menossa nyt kp 6 :) Vaikeetaan se on ovis bongata kun ei yhtään tiedä kierron pituutta "luomuna". Mutta keskiverto kuukautiskierto on noin 26-28 pv, oletettavasti sun ovis kans suunnilleen pystyy laskemaan ton mukaan. Minä huomasin ainakin pillereiden lopetuksen jälkeen ensimmäistä kertaa ikinä oviksen! Koskaan en sitä huomannut kun pillereitä söin!

Täällä nyt kp 13/ 26-28, vatsa nippaillut siihen malliin eilisestä asti, että ovis aikalailla vierailulla :)

• Pikkirii

Mulla plussasi, ekasta kierrosta! Vielä oli tosi haalea, mutta toivottavasti vahvistuu tuosta. :) Oli pakko tehdä testi aamuyöllä kun en kestänyt enää odottamista.. :D Nyt on jännät paikat, eikä tästä vielä voi tietysti puhua juuri kellekään. Saa nähdä miten tästä eteenpäin! Tsemppiä kaikille!

• Loviisa25

Oii, onnea paljon Pikkirii :)! Eiköhän se siitä vahvistu :)...

Mä en ole jaksanut noiden ovulaatiotikkujen kanssa pelailla, mutta nettilaskurilla laskeskelin, että noin 21 päivä ois ovulaation pitänyt olla... Heh, osasinkohan ees käyttää sitä oikein, kun en ole koskaan oikein laskeskellut kiertojen pituuksia yms... No eihän tässä jäniksen selässä olla, jos tärppää niin hienoa, mutta jos ei niin sitten vaan lisää harjoittelua ;). Joutessani tässä tilailin raskausestejä varastoon, niin ei tarvitse sitten apteekissa ravata. ;).

Plussa tuloksia kaikille :).

• kookoksen

Onnea Pikkiriille oikein paljon! :)

Itsellä nyt kp 8 ja oudot olot! Tänään on ollut aivan samanlainen tunne kuin että menkat olisi alkamassa! Selkä ja vatsa kipeät. Lisäksi täytyy vessassa ravata kaiken aikaa tarkistamassa onko vuotoa tullut, koska kaiken aikaa olo, että jotakin märkää housuissa, eli että vuoto olisi alkanut... Mutta kun vessaan menee ei mitään ole kuitenkaan tullut, ei siis edes valkovuotoa.. Mistähöhän johtuu tälläinen? Eikai menkat nyt jo voi tulla?

Olen myös huomannut, että heti pillereiden lopetuksen jälkeen, siis silloin kun olisi pitänyt jatkaa, muttei jatkanut on minua haluttanut aivan kaiken aikaa!! :D Siis enemmän kuin normaalisti. Eipä miestä tietty haittaa, kun itse olen kimpussa joka päivä, mutta enpä ole näin himoissani koskaan aiemmin ollut.. :D Voikohan olla jokin "oire" pillereiden lopetuksesta vai johtuukohan siintä kun nyt innoissaan on yritys alkanut?

• kookoksen

Lisäyksenä vielä kun huomasin, että viestin ajankohtana tulee näkymään kellonaika 05.56, niin olen tällähetkellä ulkomailla ja kello tosiaan on jo melkein kolme päivällä.. :) Jos joku ihmetteli, kun kirjoitin että tänään ollut tälläisiä oloja ja kello on kirjoituksen mukaan vasta kuusi aamulla.. :D

• tuutia

Onnea PLUSSASTA Pikkirii! :) Hienoa. Kyllä te ja me muutkin vielä saadaan hehkuttaa! Ja ekaa odotellessa mä itse olin yötöissä, joten ei kai tuossa klo6. aamulla ajassa sen kummempaa ihmeteltävää olisi ollut, kookoksen ;) Siis 9h.... Hmm? ;)

• suppilovahvero88

Kuukautiset tulivat ajallaan. Eli uutta yritystä taas ensi kuussa. Ajattelin kyllä, että nyt liikoja stressaa, en katso ihan tarkalleen mitään päivämääriä, vaan edetään tällä kertaa ihan fiiliksen mukaan. En tiedä onko meillä ollut väärä taktiikka, kun oon katsonut ovulaatiolaskurista aina niitä parhaita päiviä ja ollaan niiden aikoihin harrastettu seksiä joka päivä. Ja toissa kierrossa tikutinkin oviksen. Mutta sitten kun on viikon putkeen joka päivä peitto heilunut, ei taas jaksa enää sekstailla, kun paikatkin on ihan hajalla. Että en tiedä, olisiko parempi harrastaa säännöllisesti 2-3 kertaa seksiä välittämättä ns. parhaista päivistä?

• Loviisa25

Suppilovahvero88 kannattaa varmaan olla kuukaus/pari välitttämättä noista parhaista päivistä ja laskematta niitä. En tiiä auttaako se raskautumiseen kuinka hyvin, mutta ehkä siinä kuitenkin olis hetken "stressaamatta" ja ehkä sitä kautta helpommin vois onnistua..? En tietenkään tiedä teidän seksielämästä mitäään ;), mutta ainakin ittellä tulis varmaan pidemmän päälle sellanen fiilis, että "nyt on pakko onnistua, vaatteet pois ja tavara sisään" ja unohtuis kokonaan nauttia sit siitä :/...

Meillä (edelleen :P) ensimmäinen kuukausi takana, mutta kyllä vähän jännittää, että mitä tässä tulee tapahtumaan ja kuinka paljon kerkeää pettymyksiä tulemaan :/.

• pimpelipom2

Hoi liitynpä mukaan keskusteluun! Olen 21 vuotias ja naimisissa oleva työläinen nainen:) mieheni on loähtenyt opiskelemaan vielä mutta koulua ei kestä kuin vuoden loppuun. Vauvakuumetta täällä on myös tosi kovasti. lopetin pillerit lokakuussa ja nyt kovasti odotellaan että plussia näkyisi:) eka kierto ilman suuria odotuksia ja ihan vain heiluteltu sänkyä heiluttelemisen ilosta :D nyt kuitenkin palasi kova kuume ja haave saada esikoinen vielä tälle vuodelle:)
      mutta tämä kova halu ja odotus vain iskee ja sitten alkaa ressaus:(

onnea plusssaaajille!!:)

• Pikkirii

Kiitokset kaikille onnitteluista, kyllähän se plussa sieltä tuli! :) Neuvola-aika on varattu ja tuntuu että tosi paljon on asioita, mitkä jännittää. Toisaalta on tosi hyvä fiilis siitä, että tämä lähti näin helposti käyntiin, kun oletusarvona oli se, että oltaisiin voitu joutua odottelemaan kuukausia. :/ Pelottaa se, että mitä jos en saa työpaikkaa kevääksi ja kesäksi. Näiden asioiden olis pitänyt olla kunnossa ennen tärppiä, mut ei mahda mitään.

Kookoksen, ihan sama juttu! Huolettaa se, et se märkä olis verta, mut kai se vain jotain valkovuotoa on.

Plussia kaikille ja tsemppiä! :)

• Vauvantuoksua

Pikkirii, kovasti onnea plussauksesta! . :) Kesti hiukan tämä miun vastaaminen mutta nyt kerkeän vastaamaan.. Joo, kyllä se onneksi joka viikko kotiin tulee.. :) Sanotaanko näin että välistä on hiukan haastavaa olla yksin lapsen kanssa.. (muutimme lapsemme ollessa 2kk ikäinen uudelle paikkakunnalle josta emme tunteneet ketään.. enkä vieläkään.. :/ ) Mutta yksin oleminen on myös hyvin antoisaa, ja onneksi saa sitten itse levätä viikonloppuna! . Nyt sitä taas eletään tätä joka kuukauden kauheinta aikaa.. Ti /Ke pitäisi kuukautisten alkaa ja sormet ristissä toivon ettei alkais.. Pitkät päivät edessä.. ;)

• tuutia

Täällä kp 24 jostain väliltä 28-36. Sen verran olleet, heittelee paljon. Hui! Koitan malttaa olla testaamatta vielä tämän viikon. Onneksi ei ole testejä varastossa, muutenhan ne polttaisi näppejä, kuten varmaan tiedätte ja ymmärrätte :) Että kuin myös, pitkät päivät! Tai ei oikeastaan, kyllä tuo esikoinen meille hommaa kehittää.

• Loviisa25

Nyt olis kiertopäivä 24/28-31 eikä millään jaksais odottaa muutamia päiviä, kun on "lupa" testata :D. Onneks on testejä varastossa.

Tuutia, sulla sitten testaaminen samoihin aikoihin kun mulla, tsemppiä vaan ;)

Tosin nyt jo sellatteet menkkakivut, että epäilen kyllä että ei varmaan vielä tärpännyt.... Toivottavasti kuukautiset alkaa pian jos on alkaakseen, ettei tuu turhia ilostumisia... Mutta onneks yrittäminen on mukavaa puuhaa :D

Ootteko muuten muut kuumeilijat muilla "vauva-foorumeilla" ja jos ootte niin missä?? :) Suositelkaa hyviä :D

• kookoksen

Täällä kp 15. Kierron pituuttahan en vielä tiedä.. Kp 12-13 alavatsa oli todella kipeä! Täytyi käydä ihan kippuraan kun koski niin paljon. Sellaista vihlovaa kipua oikein. En sitten tiedä olisiko kyseessä ollut ovulaatio? Koskaan aiemmin ei tosiaan tälläistä ole ollut. Siitä lähtien on vatsa ollut turvonnut ja esimerkiksi kävellessä tuntuu että vatsa ns hyllyisi siis ikäänkuin olisi vettä mahassa, sellainen tunne.. Mikähän voisi olla? Todella epämukavan tuntuista!! Onko kellään ollut vastaavaa?

• Loviisa25

Kookosen: kuulostaa aika voimakkaalta ollakseen ovulaatio :/. En ole ainakaan koskaa kivuliaasta ovulaatiosta kuullut, mutta itsehän en omaa ovulaatiotani ole koskaan edes tiedostanut, joten paha kai mun on sanoa... Toivottavasti syy selviää :)

• Loviisa25

Tänään on kiertopäivä 29 ja negaa näytti, kun oli aamulla ihan pakko testata :D. Mutta eipä ne kuukautisetkaan ole vielä alkanut joten jännäillään miten käy ;). En tosiaan tuota kierron pituutta tiedä, joten ovulaation laskeminen oli hieman hankalaa ja vaikea tietää, koska kuukautiset ovat myöhässä :/.

Mites muilla kuumeilijoilla menee? :)

• Jokohan?84

Kuinka ollakkaan sieltähän ne menkat taas alkoi ihan ajallaan..kp 26 ja bum vuoto alkoi. Nyt ensimmäistä kertaa taas aikoihin vetäs mielen kyllä matalaksi ja melkein suututtaa!! Tekis mieli päästää "muutama" ärräpää..huoh. Onneksi tämä ketutus menee ohi nopeasti.

Kovasti tssä koittaa itseään taas tsempata, että ensi kierrosta sitten..aika monta "ensi kiertoa" tässä alkaa olla jo takana! Ärrr, murrr ja perskele.

Kookoksen, kyllä tuo tosiaan kuulostaa ovulaatiolta :) Mulla oli pilsujen lopettamisen jälkeen muutaman kierron ajan välillä jopa hieman kivulias ovulaatio, just nuo kaikki sun tuntemukset kuulostaa oikein tutulta :) Välillä tuntu, että kohtu tippuu pois paikoiltaan kävelessä ovulaation aikana! Mulla meni ainakin ohi muutaman kerran jälkeen, toivottavasti sulla myös.

• Hertta

Onnea Pikkiriille plussasta :)

Minulla pitäis menkat alkaa näinä päivinä, tai oikeestaan eilen olis pitäny mutku ne oli viimeksikin 5 päivää myöhässä niin en todellakaan odota että ODOTTAISIN ;) Etenkään kun viime kierrossa ei juurikaan seksiä ehditty harrastamaan kun satuin sairastumaan kuumetautiin ja just oviksen aikoihin.
      No parin viikon päästä heiluu taas peitto ahkeraan :)

Yks asia kyllä hieman askarruttaa... Harrastettiin seksiä mun kuumetaudin jälkeen ja yhdynnässä tulikin verta sen verran että piti lopettaa touhut ja sen jälkeen ei tullut enään kun pieni tippa pikkuhousunsuojaan ja sekin oli rusehtavaa ja siitä parina päivänä aina vaan se yks tippa ja nyt ei taas tuu mitään. Mitähän ihmettä se sekin oli? Pitäiskö tässä jo alkaa varaamaan aikaa gynelle jos onkin jotain vakavasti pielessä?

• pipsukka18

Oletko aiemmin käyttänyt jotain ehkäisyä? Meinaan ne voi vielä vaikuttaa asiaan että tuleekin omituisia vuotoja kesken kierron kun keho hakee omaa hormooni tasapainoa.. Minullakin oli noita ihme vuotoja kun olin lopettanut ehkäisyn muutamia kuukausia kunnes ei tullut enään mitään kierron aikana.. Jos asia alkaa vaivaamaan liikaa niin ainahan sitä voi käydä tarkistuttamassa... Itse odotan nyt esikoistani ja kirjoitellut tällä palstalla viime vuonna :) nyt onkin tiedossa että pieni poika tulossa rv 25 4.. Käynyt vieläkin välillä lueskelemassa mitä tänne kuuluu ja toivon todella tänne jokaiselle plussaa! Onnea plussanneille :)

• kookoksen
        pipsukka18 kirjoitti:

Oletko aiemmin käyttänyt jotain ehkäisyä? Meinaan ne voi vielä vaikuttaa asiaan että tuleekin omituisia vuotoja kesken kierron kun keho hakee omaa hormooni tasapainoa.. Minullakin oli noita ihme vuotoja kun olin lopettanut ehkäisyn muutamia kuukausia kunnes ei tullut enään mitään kierron aikana.. Jos asia alkaa vaivaamaan liikaa niin ainahan sitä voi käydä tarkistuttamassa... Itse odotan nyt esikoistani ja kirjoitellut tällä palstalla viime vuonna :) nyt onkin tiedossa että pieni poika tulossa rv 25 4.. Käynyt vieläkin välillä lueskelemassa mitä tänne kuuluu ja toivon todella tänne jokaiselle plussaa! Onnea plussanneille :)

Jos oli ovulaatio niin sitten tuli peittoa heilutettua kunnolla juuri ennen :) Ei tullut edes mieleen sillon kun oli niin voimakas kipu, Jospa olis säilyneet, toivottavasti :) kp 20 nytten meneillään. Jännittää kun ei ole mitään tietoakaan milloin kuuluisi menkkojen alkaa..

Plussia teille muille :)

• Hertta

Söin pillereitä 16v. putkeen. Kaks poikaa on syntynyt ennen sitä jotka siis on jo aikuisia. Pillerit jätin pois viime toukokuun alussa eli 9kk olen nyt ollut täysin ilman ehkäisyä. Se tässä on niin jännä että 8kk mulla oli täysin säännöllinen kierto niinkuin pillerienkin aikaan ja menkat samanlaiset, 3 päivää ja normi vuoto. Mutta nyt viime kuussa olikin menkat sitten 5 päivää myöhässä ja tosiaan oli se eka päivä aivan järkyttävän runsasta vuotoa, ihan niinku sillon teini aikoina. Aika jännä jos pillerien vaikutus kesti näinkin pitkään ennen ku elimistö palautui oikeesti "luomu" tilaan...

• Loviisa25

Höh, sanon minä. Elikkäs tänään olisi kiertopäivä 32/28-31. En tarkkaan tuota kiertoa tunne. Kuukautisia ei ole vielä kuulunut, mutta kamalat kuukautiskivut on nyt vaivannut reilun viikon ja kokoajan sellainen tunne, että "nyt alko". Noo, eilen sitten aloin jo innostua mahdollisesta raskautumisesta, kun mulle tuli todella paha etova olo ja jouduin illan makamaa sängyssä. Kaikenlisäks tissit näyttäs olevan vähän turvoksissa. Mutta tänään kun tein testin niin ihan kirkas yks viivahan siinä vaan nöpötti :/... Ehkä alitajunta ja kroppa alkaa tekemään tepposia :/. Yleensä mulla on tosi "miedot" kuukautiskivut ja nyt ne on olleet voimaakkaampina... No nyt en enää kuluta testejä ja odottelen ainakin muutaman päivän niitä kuukautisia.

• Loviisa25

... Tai sitten mulla on sama homma kuin Hertalla. noin 10 vuotta syönyt e-pillereitä, vaikkakin parin vuoden tauko välissä. Nyt lokakuussa jätin pillerit, niin ehkäpä mullakin nyt palautuu "luomu" tilaan...

• Loviisa25

Olempas minä tänään aktiivisella tuulella täällä päivittelemässä, mutta pakko nyt kuitenkin tulla kertomaan, että heti edellisen viestien jälkeen alkoivat sitten ne kuukautiset :/. Hööh, mutta ainakin nyt tiedän kiertoni pituuden :). Laskin ovulaatiolaskureilla viimeksi 28 päivän mukaan joten tuli sitten hommailtua luultavasti liian aikasin :D.

Toivottavasti te muut saatte kuitenkin parempia uutisia tässäkuussa :).

• Hertta

Loviisa25: Kuulostaa just niin samalta mitä mulla on ollu ;) Eiks ookki turhauttavaa, huoh...
      Mulla on vieläkin menkat myöhässä mutta en varmana tee testiä. Ne ku alkaa just aina sit melkein heti sillo kun oon testin tehny. Odottelen rauhassa. Tosin nyt ei ole mitään menkka tunnettakaan mahassa... Saas nähdä mitä tuleman pitää.

• Ei voi kauan

enää kirjoitella tähän ketjuun... Monikohan joka on tänne kirjoittanut ihan alusta joutuu siitymään ketjuun Toiveissa vauva 2014?

• vauvelintuoksua

jooo eiköhän kohta uusi ketju kyhäillä :( Täällä ei oo mitään tapahtunu. Ei edelleen kuukautisia, ei vauvaa. Välillä ihme vuotoja kyllä mutta aivan väärään aikaan. Yritän tässä lääkäriaikaa juurikin saada..

• Loviisa25

Eipäs tyttäret rakkaat vielä lannistuta :). Kyllä tässä vielä aikaa on vauva saada 2013 ;).

vauvelintuoksua: toivottavasti saat pian lääkäriajan ja asiat selville :)

• Hertta

Täällä ei edelleenkään menkkoja kuulu eikä näy, ne on jo 9 päivää myöhässä. Koitin ovis testillä katsoa tulisko siihen mitään mut ei, yksi viiva vain. Joten odotellaan nyt sit vielä jos ne menkat sieltä alkaa...

• kookoksen

Loviisa25: Höh! No ainakin nyt tiedät kierron pituuden ja helpompi jatkaa taas uuten yritykseen! :) Tai no, ei kai sitä voi sanoa että helpompi, inhottavaahan se aina on kun ei raskautunutkaan..

Itellä nyt Kp 27 meneillään. Tänään on ollut todella huono olo! Mutta luulen, että johtuu ihan vaan väsymyksestä! Ei ole tullut tässä nukuttua kunnolla muutamaan yöhön, ei uni jostain syystä vaan tule. Vatsassa on muutaman päivän tauon jälkeen taas ollut viime lauantaista asti todella omituinen olo, turvoksissa sekä olo kuin olisi vettä sisällä.. Jos näin voi sanoa. Tänään valkovuotoa tuli todella runsaasti! Jouduin laittamaan ihan suojan pikkareihin, koskaan aiemmin ei ole tullut näin. Ja menkka kivut on olleet pari päivää..

En tiedä milloin uskaltaisi testailla, niin varma olen kuitenkin etten ole ensimmäisestä yrityksestä voinut raskaaksi tulla mitenkään, mutta silti sitä kuitenkin ajattelee ja toivoo, että mitä jos olisin kuitenkin..
      Mutta kaiken järjen mukaan eiköhän ne menkat sieltä ole tuloillaan, ainakin tuntemukset on kuin ennen menkkakipuja. :(

• Hertta

Koitin tänä aamuna vielä testailla raskautta ovis testillä mutta negaa se näytti ja vielä labrassakin kävin antamassa virtsa näytteen ja nega oli tulos että eipä tässä raskaana olla vieläkään vaikka menkat onkin 9 päivää myöhässä. Eipä auta muu ku ootella koska ne sitten alkaa, huoh.... On tämä sitten vaikeeta niin vaikeeta...

• Jokohan?84

Hei taas pitkästä aikaa! Aika mennyt niin nopsaan ja varsin työpainoitteisesti, että ei ole täällä ehtinyt käydä kirjoittelemassa ollenkaan. Mukana haaveilussa siis edelleen :)

Tänään kp 13/26-28. Peittoa heiluteltu kp 11 ja kp 12. Ovista en tosin ole vielä bongannut ollenkaan, joko kierto pidempi nyt tai sitten voihan se olla ettei ovista tässä kierrossa ole ollenkaan. Tämän kierron päätin olla ajattelematta koko asiaa, mutta kuinka ollakkaan, niin sitä vaan mielessään automaattisesti laskeskelee noita "parhaita päiviä" :D Ei se ollutkaan niin helposti tehty kuin sanottu!

Ei naiset ihan vielä lannistuta, aikaa vuodelle 2013 on onneksi vielä :) Ja jos ei tärppää, niin yhtä rakas ja tervetullut se lapsi olisi myös vuonna 2014 :)

• Toiveet -13

Päätin jakaa ajatuksiani, koska päässä nämä pyörivät koko ajan.
      Olemme puhuneet vauvasta vuoden mittaisen suhteemme alusta alkaen. Olemme jo aikuisia ihmisiä, 35 ylittynyt vuosia sitten mutta ei ikä pelota. Nyt on henkisesti niin hyvä suhde, että on valmis niin lapseen, kuin lapsettomuuteenkin.

3kk sitten päätimme antaa luonnon hoitaa asian. Minulla on kierto tasan 28 vrk ollut monta vuotta ja hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin.
      Heti ensimmäisessä kierrossa oli viikko (oletetun) ovulaation jälkeen omituisia vatsaoireita, nipistelyä ja kipuakin, turvotusta niin vatsassa, kuin rinnoissakin.

Kuukautiset tulivat tasan 28 päivää kierron alkamisesta. Toinen kierto meni normaalisti. Nyt oli kolmas. Kp 14 ovulaatio-oireineen (nipistely tällä kertaa vasemmalla puolella, lämpöjä en mittaile) meni. Neljä päivää sen jälkeen alkoi nipistely ja tuikkiminen vatsassa, lähes jatkuva ja joka päivä. Sitten kp 20 alkoi kipu ja tuikkiminen vasemman munasarjan kohdilla. Sitä jatkui pari päivää hyvin voimakkaana. Rinnat olivat koko ajan erittäin kipeät. Sitten kp 25 alkoi vaaleanpunainen valkovuoto, jota ei ole koskaan ollut aiemmin. Rintojen kipu ja turvotus myös vatsassa väheni. Vuoto ja olon "koheneminen" jatkui kp 26. Kp 27 muutama tippa kirkasta verta seassa ja vuoto muuttui ruskeaksi ja sitten kp 28 hyvin harvinaisen voimakkaat kuukautiskivut ja kuukautiset.

Tein jopa raskaustestin tuossa kp 24, vaikka tiesin että oli liian aikaista kaiken järjen mukaan. Negatiivinen oli kuten odotinkin. Vaikkakin pettymyksen aalto kävi.. olin lukenut viikon aikana jo liikaa haamuviivoista ja ties mistä.

Mutta tämän kirjoituksen tarkoituksena oli nyt ehkä jäsentää näitä ajatuksia omassa päässäni. Ja kertoa, että olen tämän viikon aikana oppinut, että varhaisia keskenmenoja tapahtuu kuulemma valtavasti, eri nettilähteiden mukaan jopa 90% kaikista hedelmöitymisistä. Tarkoitan tässä ihan niitä hedelmöityneitä, hädin tuskin kiinnittyneitä alkioita. Ilman todisteita uskon, että tässä oli kyse siitä. Monet väittävät, että oireet ovat kuviteltuja mutta yhtä moni väittää, että oireet ovat todellisia.

Olen oppinut nyt itse sen, että luonnon viisauteen täytyy luottaa, vaikkei haluaisi. Ja opin myös, että varhaista keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa millään, se tapahtuu jos kaikki asiaan liittyvät tuhannet pikkuasiat eivät ole kunnossa. Luonnossa on suurta viisautta. On täysin mahdollista, että en ikäni takia enää saa lapsia. On myös mahdollista, että minun ja mieheni yhdistelmän ei ole mahdollista saada lapsia. Olen oppinut valtavasti uutta ja tärkeimpänä sen, että uuden ihmisen syntyminen tähän maailmaan on valtavan monimutkainen ja herkkä prosessi. Me kaikki jotka täällä olemme, olemme erittäin onnekkaita ja ihmeellisen sattuman ja arpapelin tuloksia.

Olen nyt paljon rauhallisemmalla mielellä (vrt. viime viikko, kun oli usko ja toivo ja pelko ja hätä - en edes ollut varma, mitä toivon) ja vaikka toivon että saisin mahdollisuuden olla äiti biologiselle lapselle, luulen kestäväni ja hyväksyväni sen, jos niin ei koskaan käy. Kaikkein tärkeintä ja keskeisintä tulisi olla minun ja mieheni välinen suhde, meidän yhteinen elämämme.

Onnea kaikille vauvaa toivoville, pitäkää huoli itsestänne ja puolisoistanne ja luottakaa

• Hertta

Olet kirjoittanut todella hienosti!
        Itse en osaa kirjoittaa ajatuksia tuolla tavalla, suorastaan kadehdin ;) Mutta juuri noin minäkin olen tässä ajatellut. Itse olen 36v. Meillä on yritystä takana 9kk. Aina ne kuukautiset alkaa, nyt viimeksi ne oli jopa 12 päivää myöhässä.

Minulla on juuri samanlaiset oireet kuin sinulla ovulaation jälkeen ja epäilen itsekin että minulla on ollut ainakin kerran aikainen keskenmeno, silloin kun menkat oli 5 päivää myöhässä. Sillä kun tein raskaustestin tuli haamuviiva ja sen jälkeen kun menkat sitten alkoi ne tuli todella runsaana, niin runsaana että mietin juuri tuota keskenmenoa... Luoja tietää.

• kookoksen

Täällä kp 35 meneillään. Raskaustestit tehty kp 28 ja eilen, yksi viiva vain ilmestyi :( Menkoista ei tietoakaan! Fiilis on paska lievästi ilmaistuna. Alkaisi nyt sitten edes ne menkat, eikä tarvitsisi niitä odotella turhaan...
      Menkkamaisia kipuja ollut kohta toista viikkoa, mutta ei ne sieltä näytä alkavan. Tänään vatsa todella kipeä.

Mitähän tässä nyt sitten tekisi? Kaunko täytyy niitä menkkoja sitten odotella jos ei ala kuulumaan?
      Miten muilla?

• Jokohan?84

Täällä ei mitään uutta ja mullistavaa oo tapahtunu. Menossa kp 19/26-28 ja pahoin pelkään oviksen menneen ohi ihan omia aikojaan. Eli menkkoja odotellaan alkavaksi ensi viikolla.

Onko sulla kookoksen aiemmin menkat myöhästyny noin paljon? Varmaan stressi vaikuttaa myös myöhästymiseen jos sulla menkkamaisia kipujakin ollut jo hetken. Vaikka toisaalta, mistä sen tietää vaikka iloisesti yllättyisitkin ;) Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta paljonhan noita on kuullu, että raskaana ollut vaikka testit ei alkuun näyttänytkään!

• Loviisa25

Toivottavasti Kookoksen tärppäs :)! Varmaan hermojaraastavaa tollanen :/.

Mulla olis pari päivää laskettuun ovulaatioon, mutta oon nyt vähän pihalla et koskakohan se mulla oikeen on. Noin viikko sitten tuli valkovuotoa paljon ja sellanen "limatulppa", mikä kuulemma liittyy siihen että ovulaatio tuli tai meni (riippuen lähteestä) ja kuitenkin viime kierrossa noin 9 päivää ennen kuukautisten alkamista alko oleen sellasta menkkakipua, ja siitä taas epäilin että ois ollu ovulaatio paljon myöhempään kuin mitä laskemallakaan ois ollu... Eli siis ei mitään hajua, että koska olis hyvä aika pupuiluun. Ehkä olis varminta vaan joka toinen päivä, muttakun tuolla ukolla niin epäsäännölliset työajat :P. Saikohan kukaan mitään selvää tästä sepustuskesta :D.

Noh, mutta paljon ovulaatioita kaikille ;)

• kookoksen

Jokohan?84: Pillereitä ennen oli epäsäännölliset menkat, mutta en muista kauanko oli kierrot, siitä on jo niin monta vuotta! Pillereiden syönnin aikana tietysti säännölliset eikä kertaakaan jäänyt menkkoja esimerkiksi tulematta.

Loviisa25:Todella hermoja raastavaa.. :(

Nyt on kaikki menkkakivun tyyliset olot hävinneet, ei siis mitään tietoakaan kuukautisista. Aika tuskastuttavaa eikä noita testejäkään kauhean usein viitsis tehtä, kun ei ne ilmasia ole kuitenkaan..

• Tilaa täältä

Eivät paljon maksa =)
        Tosin sitten kun niitä on siellä kaapissa niin houtkutus käyttää niitä vaikkapa päivittäin on kyllä todella suuri....

• Linkki jäi =D

• kookoksen

En asu Suomessa, joten ei tuolta noi testit paljoa auta, mutta kiitos kuitenkin :)

• Jokohan?84

Eipä niitä testejä ian mahdottomiin viitsi tehdä, ihan totta puhut! Omalle kohdalle ajatellen, niin siinä vaiheessa kun menkat ois myöhässä sen pari viikkoa eikä merkkiäkään niiden alkamisesta, niin silloin hakeutuisin jo lääkäriin. Kauanko olet nyt ollut ilman pillereitä? Jos pilsujen lopettamisesta vähän aikaa, voi kierto kyllä heittää aika huimastikkin hormoonien poistuttua kehosta! Pillereiden kanssahan se kierto on "teennäistä" ja kroppa hakee oman kiertonsa lopettamisen jälkeen ja siihen voi mennä kaaaauuuan!

Täällä olo on kertakaikkisen kamala! Ei siis mitään raskauteen viittaavaa tai liittyvää vaan ihan perus järkky flunssa! Nenä vuotaa kuin viimeistä päivää, aivastelulle ei tuu loppua ja kuulun niihin "onnellisiin" jolle kuume ei nouse ellei ole joku ihan tappotauti! Lämpöä pitää siis koko ajan 37,2-37,6 ja olo siitä hyvästä hyvin vetämätön. Tulis nyt kunnolla päälle jos on tullakseen niin toipuiskin nopeampaa, murrrr!

• kookoksen

Pillerit lopetin tammikuun alussa. Vieläkään ei mitään menkoista. Huomenna oon yhteydessä lääkäriin ja kyselen et mitäs nyt, et kauanko on normaalia ootella..

Toivottavasti muilla paremmin :)

Ja Jokohan?84: Tuliko flunssa päälle? Voi olla muitakin oireita meinaan ;)

• Loviisa25

Mä olen huutonetistä tilannut niitä halpis-raskaustikkuja ja maksoi vajaa kolme euroa 5 kpl ja sielä myytiin isompiakin satseja ovulaatiotikkuja ja raskaustikkuja halvalla :). Niissä mitä mä oon tilannu on ollu venäjänkieliset ohjeet, mut eipä niissä ohjeissa nyt mitään erikoista ole :).

Pidetään kovasti peukkuja Kookoksen:lle, et selvii mistä on kyse ja toivottavasti ois hyviä uutisia ;). Saako muuten udella, että missä asut, kun et Suomessa? :)

Heh, mä oon kyllä niin maani myynyt, kun mies sitten sairastu kuumetautiin tässä just kun ois luultavasti ollu ne kaikki kriittiset päivät. Nyt viikon oltu pupuilematta sit :/.

• Jokohan?84

Moikka kaikille! Nyt ollaan talvilomareissulta kotiuduttu ja koneen ääreen pääsin. Flunssa kävi pikaisesti vaan, kolme päivää sairastelua ja sitten hävis taas. Menkat antoi odotaa itseään ja toivo alkoi jo nousta..pe ja la oli koko ajan semmoinen olo, että vuoto alkaa mutta ei! Sitten sunnuntai ja maanantai meni ilman mitään "menkkatuntemuksia", hieman etova olo oli paikoitellen ja sitten ihan puskista maanantai-iltana alkoi vuoto! Eli kp 29/26-28. Viime yö ihan jumalattomia vatsakramppeja, en muistakkaan et ois näin kivuliaat menkat ollu aikoihin tai ehkä koskaan!! Liekkö kroppa ois raskautta yrittänyt mutta viimemetreillä sitten muuttui suunnitelmat?! Plääh, ei se auta..enköhän tuota ole aloittelemassa ketjua "toiveissa vauva 2014" :/

• Loviisa25

Jokohan?84 : Voi ei, kurja juttu :/. Törkeää tuollainen toiveiden nostattelu :/.

Mulla kaks päivää, että kuukautiset alkaa (/mahdollinen plussa). Ei oikeestaan ole mitään erikoisia tuntemuksia, vaikka viimekuussa oli kauheat menkkakivut jo monta päivää ennen kuukautisten alkamista, plus pahoinvontia ja rintojen turvotusta. No, ehkä sitä viimekuussa vaan liiaksi ajatteli kokoajan, niin alkoi kaikki tyypilliset "raskausoireet". Ainiin, lisäks viimekussa oli kauhee jano kokoajan ja yölläkin piti nousta juomaan ja senkin luin olevan raskausoire :D. Noh, mutta aika näyttää :) Kirjoittelen varmaan parinpäivän päästä, että jotta alkoiko ne kuukautiset.

Ilmotelkaahan tyttäret itsestänne... Toivon teille paljon plussia testeihin :).

• vauvelintuoksua

ilmeisesti ei ole vielä uutta ketjua tehty? Minäkin tänne pitkästä aikaa eksyin :) Oon yrittäny siirtää vauvahaaveet taka-alalle että jos vaikka tärppäis kun ei stressaa niin paljon. Noh, eipä olla raskaana edelleenkään. Mutta arvatkaas naiset mitä! Mulla alkoi tiistaina kuukautiset! :D Onhan noita jo viitisen kuukautta odoteltu. Ihmettelin mahakipua monta päivää ja olin jo testiä tekemässä mutta sieltähän ne sitte alko ja ihan kunnolla alkoki, huh. Mulla on jotenki sellanen kutina että se on auttanu että oon alkanut urheilemaan ja syömään enemmän. Lisäksi oon syöny nyt sitä disperiiniäki lähes päivittäin(ihan joka päivä en oo muistanu). Voiskohan siitä olla oikeestikkin jotain apua?! Tilailin netistä 10kpl raskaustestejä niin ei ainakaan heti lopu kesken:) Ukkokin on nyt ihan täysillä mukana, niiiin ihanaa.. Hän sanoi että pistetäänkö tavoitteeksi että tämän vuoden aikana raskaudun joten nyt yritetään ihan tosissaan. Toivotaan vaan nyt että nämä menkatkin säännöllistyy ihan kunnolla ja että sais oviksenki bongailtua(kunhan sais niitäkin testejä tilailtua). Tajusin muuten äsken että yli vuosi nyt jo yritystä takana :/ Kauheeta kun tää aika menee nopeeta!

• Jokohan?84

Tervetuloa takaisin vauvelintuoksua :) Ei ole vielä uutta ketjua aloitettu, armonaikaa on vielä hetki :D Toivottavasti sulla menkat nyt tosiaan alkais säännöllissti tulemaan! Kyllä tuo ajan nopea kulkeminen kauhistuttaa täälläkin..raskautta yritetty nyt 1 v 8kk, siis apua! En ois ikinä osannut kuvitellakkaan sen vievän näin kauan, mutta jos sen lapsen joskus saa, nin onhan tämä sen arvoista :) Tuossa alkuviikosta mieli maassa taas alkaneista menkoista sanoin miehelleni, että meidän täytyy varmaan erota jos lasta ei muutaman vuoden sisällä ala kuulua..mies tietenkin kauhistui, että edes ajattelen tuommoista. Yritin selittää, että rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta, mutta tiedän hänen haluavan lapsia ja minusta tuntuu pahalta ajatus, että ehkä hän niitä jonkun muun kanssa voisi saada, mutta ei minun! Tulimme sitten siihen tulokseen, että kyllähän me perhe ollaan kahdestaankin ja aivan mahtava sellainen

• vauvelintuoksua

jokohan?84 ihana mies sinulla! Pidä kiinni ja lujaa :) Onneksi meilläki mies nyt ihan täysillä mukana ja sanoin kans hänelle että entä jos MINÄ en voikkaan saada lapsia ikinä niin hän vaa sanos että no ei haittaa että tahtoo silti olla minun kanssa.. Mulla oli aamulla kyllä kans niiiin hyvä fiilis, johtunee tuosta aurinkoisesta kevätsäästä. Tosin fiilis muuttu kyllä niin yhtäkkiä kun näin yhtä ystävääni juuri tuossa äsken ja hän kertoi olevansa raskaana :/ Siis onhan se ihanaa! Ja myös olen todella onnellinen hänen puolestaan mutta kun vaan tuli sellanen fiilis että miksei vieläkään meille. He eivät edes olleet suunnitelleet vauvaa tms vaan ilmeisesti vain ehkäisy oli pettänyt tai jotain.. Jotenki tulee tuommosesta semmonen fiilis että tää on jotenki niin epäreilua! Toiset sitten yrittää monta vuotta eikä siltikään välttämättä ikinä raskaudu. Kun pääsin kotiin niin purskahdin itkuun ja tästä ei tule loppua.. Herkällä päällä kenties? :D Onneksi täällä on paljon tsemppaajia ja tietää ettei olen yksin tämän asian kanssa!

• Laura.91

Mäkin ilmoittaudun mukaan! :) Tässä on kihlatun kanssa kaksi vuotta pidetty yhtä ja nyt on 8 yrityskerta menossa meillä.. Tiesin kyllä,ettei sitä välttämättä heti raskauduta,mutten odottanut,että menisi näin kauan,vaikka vaikea sitä on tietää koska tässä raskaudutaan. Raskaana en usko tällä kuulla olevan, koska ei oikein peittoja ehditty tällä kuulla heilutella. Plussia kaikille! :)

• Loviisa25

Jokohan?84 ja vauvelintuoksua: On teillä kyllä ihanat miehet :). Ootteko niiten kanssa vielä koskaan miettiny adoptiota? Itse olen jo koittanut kysellä mieheltä, että entä jos ei onnistu... Mutta hänen mieleen ei mahdu se, etteikö muka koskaan tärppäisi...

Ja tervetuloa Laura mukaan :).

Mulla alko tänään kuukautiset, niin kuin ennustelinkin... Mutta kuitenkin vasta toinen yrityskuukausi takana, joten eipä tässä vielä lannistuta :).

• Jokohan?84

Olen minä joskus väläytellyt sivulauseessa tuota adoption mahdollisuutta, mutta vähän samoilla linjoilla täällä mies, uskoo täysillä vielä biologiseen lapseen. Niin se kyllä minäkin uskon vielä :)

Raskautumisessa ei pitäisi olla mitään ongelmia, koska olenhan ollut vuoden sisällä jo kaksi kertaa raskaana! Tuulimuna 04/12 ja kohdun ulkopuolinen 08/12, tuoloin elokuussa kyselin lääkäriltä, että onko näillä kahdella epäonnistuneella raskaudella jotain tekemistä keskenään ja ei kuulema ole. Lääkäri kertoi minulla olevan nyt vain kyseenalaista "tuuria" tässä asiassa, jep..kuinka onnekkaaksi tunnenkaan itseni :D Mutta toivoa se herättää siinä mielessä, että raskaaksi voin kyllä tulla ja epätoivoa siinä mielessä, että miksi ne raskaudet ei kehity toivotulla tavalla! On se vaikeaa olla nainen!

Ihanaa naistenpäivää kaikille teille ihanaisille naisille

• Jokohan?84

Heissan taas kaikki :) Nyt menossa kp 8 ja tuntemukset ihan kuin ovulaatio ois alkanu :0 Toivottavasti ei koska haaskuuseen menee sit tämäkin kuukausi..vaikka ei kait se ovis nyt vielä voi olla??! Kierron mukaan laskettuna pitäis tulla vasta loppuviikolle, tokihan se voi heitellä aina hieman, mutta että näin alkukierrosta??

• veuvelintuoksua

Me ollaan niin nuoria vielä että ei olla adoptiosta puhuttu.. Kuitenkin yritystä vasta se vuosi takana joten ei tässä ole vielä mikään hätä, ja uskon ja toivon sormet ristissä että tulen vielä joskus raskaaksi :) Kyllähän tuo adoptioki on yks mahollisuus sitten ku on tarpeeksi kauan yritetty. Sehä on vissiin vaan niin pitkä prosessi.. Ajattelin huvikseni ostaa clearbluen ovistestin ja testailla josko sen hymynaaman sais sinne :) Toivotaan parasta! Laskeskelin tässä juuri että ovis saattaapi osua juurikin sille viikonlopulle ku ollaan lähdössä viikonloppureissulle Tallinnaan ihan kahdestaan ;)
      Jokohan84 eikait se vielä voi ovis olla? Tai sitten se on vaan aikasessa :D Kyllähän seki vissiin voi heitellä monella päivällä..

• Jokohan?84

kait se oli jotain muuta mitä ovikseksi uumoilin, en usko myöskään, että se ihan noin montaa päivää voisi heittää :D Eli loppuviikkoa odotellaan..mun pitäis kans käydä ostamassa noita ovistikkuja, sais testailtua, että onko se mun ovis ollenkaan silloin kun aina oon laskevinani!

vauvelintuoksua, eipä voisi ovis siis paremmin osua ;) Romanttinen viikonloppu kahdestaan, ottakaahan kaikki ilo irti :D

• Hertta

Heissulivei!

Kertauksena vielä että meillä yritystä takana 10kk. Ovis tikut ollu käytössä 4kk.
      Eilen piti alkaa menkat. Tänä aamuna tein sitten testin ovis tikulla ja APUA siihen tuli yhtä tumma toinen viiva kuin se toinenkin eli näyttäs positiivista eli oisin siis raskaana... Mulle on sanottu että niillä vois tehdä myös raskaustestin.

Oireita mitä on ollut ovulaation jälkeen: Älytön palelu, niin kova suorastaan että nukuin muutaman yön täys vaatetus päällä. Kerran mittasin lämmöt eikä ollut kuitenkaan kuin 36.5. Nyt viikon ajan on tuntunu nipistelyä ala vatsassa ja vatsa on muutenkin tosi turvonnu ja pinkee. Välillä on väsyttäny ja välillä taas ei, nukahtaminen iltaisin on ollut enemmän kuin vaikeeta...

Voi vitsit että jännittää. Huomen aamuna käyn labrassa tekemässä testin. En viiti enään tuhlata rahojani apteekin testeihin, on nimittäin palanu rahaa niihin ihan liikaa ;)

• Loviisa25

Koitin äsken kirjoitella, mutta ei jostain syystä onnistunut...

Pidän sulle kovasti peukkuja Hertta :). Olen kanssa kuullut, että ovistikkuja käytetään raskaustesteinä... Ilmota sit tänne heti ku selviää ;)

Mä ostin täks kuuks 2 purkkia greippimehua, ja sitä olen aamuisin juonut... Saa nähdä onko apua :D. Onko muut kokeillu näitä "poppakeinoja"?? :P

• Hertta

Jippii! Kyllä se labran tulos näytti myös positiivista! Mä en saata vieläkään uskoa tätä todeksi...

Eli nyt on testattu sekin että kyllä se ovis tikku näyttää raskauden, tein vielä tänäänkin sillä myös testin ja tuli melkein jo tummempi se toinen viiva ku toinen :)

Flunssan pukkas kele, 37,5 aamulla lämpö ja tukkonen olo, Kävin samalla hakemassa saikkua ja kuinka ollakkaan neuvolan täti oli ainut joka oli paikalla kirjottamassa saikku lapun joten varattiin sitten samalla neuvolaankin aika :)

Nyt vaan jännittää että matkalainen pysyy varmasti sisällä. ei tästä oikein uskalla vielä kenellekään hehkuttaa. Parille hyvälle ystävälle oon kyllä jo kertonu kun ei tätä jaksa yksinkään sisällä hautoa ;)

Onnea kaikille muillekin toivotan raskauden onnistumiseen

• Loviisa25

Oikein isot onnittelut Hertta ja paljon tarrasukkia matkaan! :)

Pitäis varmaan itekkin ostaa noita ovistikkuja, kun käyvät molempiin plussauksiin ja kun en oikein tuota ovulaatiota meinaa tunnistaa muuten :)

Toivottavasti tässäkuussa tulee enemmänkin noita plussia vielä... :)

Koskas Hertta sulla olis laskettu aika??

• Hertta

Laskettu aika on 22.11. Että ihan alussa vielä ollaan. Täytyy toivoa ja uskoa siihen että matkalainen pysyy mukana

• Jokohan?84

Voi pitkästä aikaa hyviä uutisia tälläkin palstalla!!! Onnea Hertta

• Hertta

Nuo minun testit on tilattu mammaksi.fi sivulta. David ovulation test merkkisiä. Isompi satsi kerralla olikohan se hinta jotain 30e 60kpl....

• suppilovahvero88

Huomenta! Täälläkin on onnellisia uutisia

• Loviisa25

Oikein hurjasti onnea sinnekin Suppilovahvero88 ja tarrasukkia matkaan

• vauvelintuoksua

No täällähän plussataan ihan urakalla! :) Lähtiskö tästä se plussa-aalto ;) Toivotaan että meillekkin saadaan ne kaks viivaa siihen raskaustestiin pian! Huomenna reissuun, ajattelin varalta ottaan ihan ovistestit mukaan ;) Vaikka luulen että mun kierrolla ovis on vasta joskus viikon-kahden päästä... Mäki ostin netistä noita testejä, oli joku tarjous että 16klp oviksia ja 2 raskaustestiä maksoi 8€ postikuluineen:) eli ei paha! Lisäksi ostin vielä sen clearbluen digitaalisen ovistestin että voi sillä ainakin varmistaa sitte :D

• Suppilovahvero88

Moi!

Joo, meillä tärppäsi nyt yhdeksännellä yrityskerralla (aiempaan viestiin olin laskenut väärin). Laskettu aika on 26.11 laskureiden mukaan, eli nyt olen 4 1. Ei me nyt ihan mentykään välittämättä parhaista päivistä, kyllä mä vähän vilkuilin ovulaation merkkejä ja tein laskureita, mutta en siis mitään ovulaatiotestejä. Mutta stressi jäi ehkä vähemmälle.. Käyn tänään ostamassa vielä sen digitestin ja teen sen huomenna aamulla :)

• babybaby3

kantakaa myös vastuu :) ps:ne tulotkin loppuu aikanaan mitä niistä muksuista saa huvittaa nää muksun saaneet kun heti melkeen menossa baareihin aina!ei taida niin ihanaa ollakkaan mitä annetaan näyttää..ihanaa kun saa mennä vapaasti eikä pallo jalassa olla

• Toiveissa

Kyllä ne äidit jotka oikeasti lapsen haluaa niin sen vastuun kantaa! Itse en ole baaria saati muuta bileitystä ajatellutkaan tytön synnyttyä ja neidillä on 7kk ikää! Kaikki raha mitä jää normi elämisestä on laitettu säästöön jotta on myöhemmin lapselle kustantaa kun tulee isompia hankintoja eteen!! Itseeni en ole normi ruokakustannusten lisäksi tuhlannut kuin pari sopivaa paitaa (paino laski 10kiloa alle mitä ennen raskautta oli) ja kerran kampaajalla käyny. Kyllä tämän äidin elämä ainakin pyörii ihan vain lapsen ympärillä!

Ja haaveilijoilla.. Täällä unelmoidaan että pikkuprinsenssa saisi pian siskon tai veljen

• Jokohan?84

Onnea myös sinulle suppilovahvero88 !! Toivottavasti kaikki menee aivan kuten pitääkin ja teidän yritys palkitaan!

Täällä menossa kp 20/26-28 ja mitään ihmeellistä raportoitavaa ei sitten olekkaan.. :D Usko siihen, että olisin raskaana on pyöreä 0. Oikeastaan taidan kohta uskoa enemmän maailmanloppuun kuin omaan raskautumiseen..

Onneksi kevät kauneimmillaan ja kesä tekee kovasti tuloaan, saa alkaa keskittämään ajatukset tulevan lomaan ja alkaa sitä suunnittelemaan :) Tietenkin sitä koko ajan alitajunnassa laskee oviksia ja hyviä päiviä raskautua, mutta ei ehkä niin orjallisesti kuin aiemmin. Aika nuoria tässä onneksi vielä ollaan joten kirvestä kaivoon en suinkaan ole heittämässä :)

• Jokohan?84

Huhuuuu, vieläkös täällä on eloa? Mulla nyt sitten varmaan luulotauti tekee tuloaan..pari päivää ollu kauhean etova olo! Muutoin ei mitään normaalista poikkeavaa, ei aristusta rinnoissa ym. Nyt menossa vasta kp 23/26-28. Pitkät päivät vielä pitäis odottaa menkkojen alkua! Todennäköisesti tämä johtuu siitä, että niin kovasti toivois raskautta ja kroppa tekee kepposet nyt liikaa toivovalle. Onneksi koko pääsiäinen on töitä, niin ei ehdi liikoja ajattelemaan ja toiveita nostattamaan :D

• Loviisa25

Toivottavasti Jokohan?84 ois sullakin tärpänny :). Mä vähän ehkä luulen, että mulla saattais olla ovulaatio tänään, sellasta nippailua ja "kuumeinen" olo, mutta tietenkin se ukko nytten töissä :D. No, se pääsee yöllä ja lupasin valvoa siihen asti ;).

Jokohan?84 päivittele viimeistään sillon muutaman päivä päästä, että miten kävi... :) ja päivitelkäähän muutkin!!

• Jokohan?84

Pyh ja pah, menkat ne tänne tuli ja meni! Luulosairautta siis oli ilmassa ainoastaan.. Nyt sitten tein sen mitä en koskaan aikonut tehdä..tilasin tuolta mammaksi.fi sivuilta ovulaatiotestejä. Ei se ota jos ei annakkaan! Tilasin testejä pariksi kierroksi, toivottavasti ne ei vaan aiheuta enempää stressiä. Sais nyt varmistettua, että onko se ovulaatio ollenkaan edes silloin kun niin luulen olevan.

Ei tänne Loviisa oo tainnu muita jäädä kuin me :D Ja kohta meidänkin täytyy vaihtaa uusi ketju..loppuu aika kesken tältä vuodelta, kääk :p

• Loviisa25

Apua, aika tosiaan loppuu kesken :/. No, mutta vuosi 2014 on ihan yhtä hyvä ajankohta vauvalle :).

Mä ajattelin kans tilata ens kierroksi noita ovulaatiotestejä, jos nyt ei tärpänny, koska olen ainakin satavarma ettei mun ovulaatio ole silloin kun laskuri niin väittää. Noin viikko sen laskurin ajankohdan jälkeen mulla aina alkaa kipuilemaan, joten luulisin että se vois olla sillon. :)

Kahden päivän päästä pitäis alkaa kuukautiset, että kahtotaan miten käy :)

• Jokohan?84

Mä kans vähän epäilen, että liekkö se ovulaatio sillon olleskaan kun muka sen lasken olevani..kohta se onneksi selviää kun tulis nyt vaan ne testit pian postista! Tilasin optimistina samalla raskaustestejä, joille toivottavasti tulee tarvetta sitten loppukuusta ;)

Nyt sitten jännätään sun mahdollista tärppiä pari päivää! Mutta ihan samoilla linjoilla ollaan, vuosi 2014 on hyvä vuosi perheenlisäykselle myös :)

• vauvahaaveita13

Heipähei! Pitkästä aikaa voisin kirjoittaa tänne kuulumisia ja myös noista ovistesteistä. Oon joskus ketjun alkupuolella ollut mukana ja marraskuun lopussa sitten plussasin kaksi komeaa viivaa raskaustestiin! :) Olen erittäin onnellinen vieläkin ja en malttaisi odottaa, että vauva saapuu maailmaan

• vauvelintuoksua

Täälllä edelleen bongaillaan sitä ovista. En ymmärrä, olen tehnyt testejä jo melkein kahden viikon ajan. Tulos on aina sama, testiviiva tulee mutta on haaleampi kuin kontrolliviiva.. Toissapäivänä se oli jo melkein yhtä vahva joten testasin vielä digitestillä ja ei tullut hymiötä :( Äsken tein taas testin ja tuntuu että se oli nyt hutisen hailakampi.. En sitten tiiä onko se mennyt vai vasta tulossa mutta jos kierto ois se mitä normaalisti niin ovis ois ollu tällä viikolla.. Saapa nähä miten tässä käy, ovuloinko ollenkaan?! :( Ja vauvauutisia tulee joka tuutista.

• Loviisa25

Onnea Vauvelintuoksulle oviksen bongailuun. Toivottavasti ovis löytyy, aika ärsyttävältä kuulostaa tollanen :/.

Minä täällä odottelen kuukautisia... Ihan on sellane olo, että alkamassa ovat. Mutta tietenkin ne odotuttaa niin, että kerkee jo tässä innostumaan :P.

• Jokohan?84

Vauvahaaveita13 kiva kuulla sinusta taas :) Niin ja valitettavasti täällä sitä vielä ollaan..ja taidetaan pysyä pitkään. Oviksen pitäisi olla omien laskujen mukaan ma-ti paikkeilla, ne himpskatin tikut ei vaan postissa oo vieläkään tullu joten mutu-tuntumalla mennään tämäkin kierto vielä!

Vauvelintuoksua, älä lannistu! Eiköhän se ovis sieltä vielä löydy, ihan varmasti :)

Loviisa25, jospa ne menkat jättäis nyt tässä kuussa tulematta ;)

• Loviisa25

Hmmph, täällä mä vieläkin odottelen niitä kuukautisia, tai niiden poissaoloa :). Tänään on kiertopäivä 31/30-31, mutta voipi olla että olen jotenkin niin jännittynyt niistä kuukautisista, ettei sen vuoksi ala :/.

Huomenna aamulla teen testin, jos ei ole siihen mennessä alkanut. Yleensähän ne alkaa heti testin jälkeen :D.

• tuutia

Tervehdys!

Tulin teille arvon kanssasisaret kertomaan että vaikuttaa siltä että nyt ollaan kai vihdoin raskaana

• Jokohan?84

Onnea Tuutialle plussasta! Jos se haaluea viiva on jo muutamalla testillä tullut, niin eiköhän nyt voi jo iloita raskaudesta! Mahtava joululahja teidän perheeseen :)

Loviisa25, noooh?? Kuis kävi, joko saa onnitella? Ei ne menkat ala, plussaa sieltä tulee! Jännitän täällä sun mukana ja pidän peukkuja ylhäällä :)

• Loviisa25

Voi ihanaa, kiitos myötäelämisestä Jokohan?84 ja kyllä se tänään aamulla kahta viivaa näytti :). Ei vaan voi uskoa todeksi... Kokeilin sellaisella One step -luiskalla ja alle minuutin siihen vierelle ilmesty toinen paksu, mutta testiviivaa hieman haaleampi viiva :).

Tulen tässä vielä päivittelemään itsestäni, kunhan tilanne vielä varmistuu, mutta näillänäkymin ois la 16.12 eli sinne tähdätään ;)

Ainiin ja mähän join tässäkierrossa 4-5 litraa greippimehua kuukautisten alkamisesta lähtien 2-4 dl päivässä, että tyttäret kokeilkaa ihmeessä, jos ei ole vielä käytössä ;).

Mä toivon teille paljon plussaonnea Jokohan?84 ja vauvelintuoksua (ja muille kuumeilijoille) :)

Ja näköjaan Tuutiakin saanut plussan (plussia), onnea paljon raskautumisesta ja tarrasukkia matkaan :)!

• Jokohan?84

Onnea Loviisa! Kylläpäs tänne nyt saatiin paljon hyviä uutisia parin päivän sisällä :)

Ne onnentoivotukset ja plussatuulet kannattaa säästää jollekkin muulle, tänne niitä ei näytä tulevan. Ehkä meille sitä vauvaa ei sitten tarkoitus ole tulla.

• kookoksen

Ensinnäkin oikein paljon onnea kaikille plussanneille!! ♥ Teitä onkin paljon :)

Enpä ole tänne aikoihin kirjoitellut ja ihan tarkoituksella. Niin on masentavat fiilikset.
      Menkkoja ei ole siis ollut sitten tammikuun ja lääkärissäkin kävin. Sanoi että 6-9 kuukautta on vielä normaalia odotella ja jos sitten ei ala kuulumaan niin takaisin vain. On jotenkin into lähtenyt koko yrittämisestä, vaikka alussa ollaankin. Odottelen vaan niitä menkkoja ja ajattelen että eipä tässä sitä ovistakaan voi olla. Kyllä masentaa..

Loviisa25: Saa kysyä ja Australiassa asun. :)

En varmaankaan tänne kirjoittele ennen kuin ne menkat sieltä sitten joskus alkavat ja pääsee sitten paremmin yrityksen makuun.. Nyt koitan ajatella muuta ja tietoisesti pysytellä poissa näiltä vauvakuume osiolta, tulee vain paha mieli.

Onnea kaikille vielä ja plussatuulia meille muille! :)

• kookoksen

Korjaan vielä, että eihän ne menkat olleet tammikuussakaan vaan se pelkkä tyhjennysvuoto..

• Vauvelintuoksua

Iik mä bongasin eilen oviksen!!! Normi testillä sain kaks samanlaista viivaa ja digitestin vielä perään ja hymiö sieltä paukahti :) heti peitot heilu ja nyt vaa sormet ristissä odotellaan tulevaa! Jee, mun kehossani tapahtuu edes jotain:-)

• Jokohan?84

Vauvelintuoksua, löytyihän se ovis sieltä!! Jeeeee :D Mä pääsin tikuttamaan vasta niin myöhään, että ovis tais olla jo mennyt..mut nyt sitten ollaan varauduttu ens kiertoon ja tikuttaminen aloitetaan hyvissä ajoin!

Kookoksen, kylläpä ne menkat nyt antaa odottaa itseään :/ Ihan taatusti vetää mielen matalaksi, mutta eiköhän ne sieltä ala jossain vaiheessa kuitenkin! Aika pitkältä kuulostaa kyllä tuo mahdollinen 6-9kk odottaminen! Ilmoittele itsestäsi kuitenkin välillä tänne meillekkin :)

• mymmeli1

Moikka kaikille, ensiksi onnittelut kaikille plussanneille :) itse olen uusi tällä palstalla ja ajattelin liittyä teidän muiden vauvakuumeilijoiden joukkoon. Olen 28-vuotias nainen ja mieheni on 30v, meillä se tilanne että vauvayritystä takana nyt 9kk, eikä vaan tärppää (niin älyttömän turhauttavaa),tänään taas ollut itkunsekainen päivä kun menkat alkoi. Kierron aikana ollu sellast pientä nipistelyä mahassa ja nippailua,niin oon aatellu että oisko siel elämää,mutta ei niin ei :( Tutkimuksissakin oon käyny endometrioosiepäilyn takia,mutta ei ainakaan endometrioosii ollu (huh) ja kunnol lapsettomuustutkimuksiin päästään vasta kun vuosi on yritystä. Kuukautiskiertoki on pidentyny 28:sta päivästä 37:ään päivään, ovulaatiota oon metsästäny ovulaatiotikuilla (ne on kyl näyttäny plussaa tiettynä päivinä, mutta mitään kunnon ovisoireita ei mielestäni oo ollu moneen kuukauteen).
      Se vauveli olis niin toivottu,monta vuotta on ollu vauvakuumetta ja vihdoin mieskin lämpeni asialle,mutta silti saa vieläkin odottaa ja odottaa. Olen yrittänyt olla stressaamatta asialla,mutta aina kuukautisten alkaessa tulee pettymys niin vahvana purkauksena. Kaveritkin vaan sanoo että kyllä se vielä tärppää,mutta hyvähän niiden on sanoa kun kaikilla tärpänny heti ekasta tai tokasta kierrosta. Toivottavasti löytäisin täältä ymmärtäviä kanssaeläjiä.

• Jokohan?84

Mymmeli1, tervetuloa mukaan :) Ymmärrystä täältä palstalta ainakin löytyy, kaikki painii samojen asioiden kanssa joten myötäeläminen tässä asiassa on helppoa. Tuo on niin totta mitä sanot, kyllä se vielä tärppää, tulee kun on tullakseen jne, "lohdutukset" mitä toisilta kuulee. Joo-o, onhan se toki niin, mutta ketutuksen ja epätoivon iskiessä se ei paljoa lohduta! Yleensä noin toitottavat ovat juuri niitä joilla ei ole ollut mitään ongelmia raskautumisen kanssa, poikkeuksiakin toki on :)

Epätoivo ja turhautuminen on taattu kerran kuussa kun menkat alkaa, jaan tämän tunteen kanssasi kyllä! Siitä seuraa stressiä ja stressi ei auta asiaa ollenkaan ja näin oravanpyörä on valmis :D

Olen samanikäinen kuin sinä ja yritystä takana kohta pari vuotta. Ihan tässä viimeaikoina on vasta pari kertaa tullut semmoinen fiilis, että ei tästä nyt oikeasti tuu mitään!! Onneksi ajatus mennyt ohi muutaman päivän ketutuksella ja mököttämisellä ja yritän ainakin vielä optimistina toivoa. Näin positiiviselta jaksan kuulostaa vielä pari viikkoa, kunnes menkat alkaa..sitten voi taas muuttua ääni kellossa :D

• zeinica1

Tervehdys!
      Minäkin täällä uusi ja ajattelin kertoa myös omia kokemuksiani teille ihanille

• vauvelintuoksua

Pitäskö tehä uus ketju, meinaan ei taija enää tänne vuodelle keretä:) Täällä on kärsitään kolmatta päivää lämmöstä! semmosta 36,9 ja tänään jopa 37 astetta.. Raskaana? Ei ainakaan voinut olla näin nopeaa toimintaa jos perjantaina oli ovis:D Mutta olen kyllä kuullu että ovistesti näyttää myös raskauden ;) Jospa sitä pian testaillaan ihan oikeesti.. Jännitys on kova :)

• Jospa sitä pian testaillaan ihan oikeesti...

Lähettäjä: [[email protected]]

meinaan ei taija enää tänne vuodelle keretä:) Täällä on kärsitään kolmatta päivää lämmöstä! semmosta 36,9 ja tänään jopa 37 astetta.. Raskaana? Ei ainakaan voinut olla näin nopeaa toimintaa jos perjantaina oli ovis:D Mutta olen kyllä kuullu että ovistesti näyttää myös raskauden ;) Jospa sitä pian testaillaan ihan oikeesti.. Jännitys on kova :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe