En tiiä, onko aihetta joskus käsitelty, mut mua kiinnostaa, mitä astmalääkemerkkejä muut käyttävät ja millaisia sivuoireita mistäkin lääkkeestä on tullut.
Ite alotin astmalääkkeitten (Buventol ja Beclomet)käytön noin viisi vuotta sitten. En ainakaan huomannut näistä tulevan sivuoireita. Vajaa pari vuotta sitten vaihoin sitten helppouden takia yhistelmälääkkeeseen nimeltä Symbicort. Astmaan autto hyvin. Samalla aloin kumminkin sairastella.
Vasta sain kuulla, että ainakin osa oireistani todella johtui Symbicortista. Siitä kuulemma johtui, että rytmihäiriöni olivat pahentuneet, kädet tärisevät ja mustelmia saan helposti.
Lääkäri määräsi minulle Symbicortin lisäksi Pulmicortin ja sivuoireita helpottamaan Verminin. Onko kenellekään kokemusta näistä?
Lisäksi selittämättömiin oireisiin jäi noin yks ja puoli vuotta jatkunut lämpöily, väsymys, hiusten lähtö, jalkojen ja käsien särkyily yms...
Astmalääkkeet
16
3265
Vastaukset
- jone
varmaan tarkastuttaa kilpirauhasarvot. Oireesi ovat tyypillisiä liikatoiminnalle.
- astmaatikko
Viikko sitte otettiin kilpirauhasarvot. T4v oli 16 ja tsh 3. Kuulemma normaalit. Mulle nuo ei sano paljookaan. Osaakko sanoo rajat?
- Oireileva=astmaatikko
Tuli pistettyä vahingos väärä nimimerkki. Oon kummiski alkuperäisen rustaaja.
- jone
Oireileva=astmaatikko kirjoitti:
Tuli pistettyä vahingos väärä nimimerkki. Oon kummiski alkuperäisen rustaaja.
probleema on symbicortin keuhkoputkia laajentava ainesosa. Olet todennäköisesti herkempi sille kuin alkuperäisen lääkkeesi kanssa. Nuo kortikoidiainesosat eivät aiheuta tykytystä ja tärinää.
Juttele lääkärisi kanssa lääkevaihdosta? Kilpirauhasarvosi ovat normaalit.
- minä
mulla on pulmicort ja en saa siitä ainakaan mitään sivuoirita. tosin on sitten bricanyl kohtauksiin (jota tarvitsen harvoin) ja siitä on sivuoireina vapinaa ja sydämen tykytystä...
- Astmanainen
Olen käyttänyt pari vuotta Brikanyliä (tarvittaessa) ja Beclomettiä aamulla 1 ja illalla 2 annosta.
omasta mielestäni olen pärjännyt hyvin tähän mennessä, mutta kun kävin heinäkuussa lääkärissä, niin lääkäri sanoi, että vaihdetaan yhdistelmälääkkeeseen eli Symbicorttiin. Kysyin häneltä, että miksi, niin hän vastasi, että voit paremmin.
Toimin kuitenkin omin päin ja otin vanhalla reseptillä Beclomettia. Brikanyliahan minulla oli jäljellä, koska käytän sitä harvoin.
Astmani olen saanut oleskellessani työpaikalla hometiloissa yli kolme vuotta. Siellä menen tukkoon ja joudun käyttämään Brikanyliä. Saan myös luettelmiasi oireita siis lämpöilyä, lamaavaa väsymystä, nivelsärkyjä, rytmihäiriöitä jne. Kaiken takana homeet, jotka työpaikalta on tutkittu ja olen myös ollut Työterveyslaitoksella altistuskokeissa, missä sain samat oireet.- sairastellut
Öööh. Jos nyt ymmärsin oikein, olet siinä homeisessa työpaikassa töissä yhä? Vai? Ainakin lämpöily ja väsymys ovat tyypillisiä homeoireita. Jos työpaikallasi on hometta, tietenkin jatkat sairastamista.
Ehkä ymmärsin väärin.
Käytän itse keuhkojen tulehduksen hoitamiseen(homeesta tullut) flixotide discussia (oranssi kiekko) ja saan siitä ainakin valtavia mustelmia. Mustelmia pahempaa on kuitenkin se, ettei siitä meinaa päästä eroon. Minä sain puolittaa vuorokausiannokseni viime keväänä, sillä keuhkojeni tilanne oli kohentunut oikein hyvin. Mutta kun lääkemääräni sitten väheni, tilani huonontui noin kuukauden sisällä.
Olen siis toistaiseksi koukussa. - Oireileva
Teetätin kämpässäni kosteusmittauksen. Mitään ei löytynyt. Kumma kyllä aloitin sairastelun vähän sen jälkeen, kun muutin nykyiseen kämppääni.
Huomasin vasta, että Symbicortin pakkaukseen on uusittu tuoteselostus aika vasta. Sivuoireita oli melkoinen lista. Multa löytyi noin puolet niistä. Taidan vaihtaa piakkoin Symbicortin johonkin muuhun. Osaiskohan kukaan suositella jotain vastaavaa lääkettä? - alkuperä
sairastellut kirjoitti:
Öööh. Jos nyt ymmärsin oikein, olet siinä homeisessa työpaikassa töissä yhä? Vai? Ainakin lämpöily ja väsymys ovat tyypillisiä homeoireita. Jos työpaikallasi on hometta, tietenkin jatkat sairastamista.
Ehkä ymmärsin väärin.
Käytän itse keuhkojen tulehduksen hoitamiseen(homeesta tullut) flixotide discussia (oranssi kiekko) ja saan siitä ainakin valtavia mustelmia. Mustelmia pahempaa on kuitenkin se, ettei siitä meinaa päästä eroon. Minä sain puolittaa vuorokausiannokseni viime keväänä, sillä keuhkojeni tilanne oli kohentunut oikein hyvin. Mutta kun lääkemääräni sitten väheni, tilani huonontui noin kuukauden sisällä.
Olen siis toistaiseksi koukussa.Mistä mustelma-alttius johtuu?
Mitkä arvot silloin kehossa alhaalla/ylhäällä? - se.......
Oireileva kirjoitti:
Teetätin kämpässäni kosteusmittauksen. Mitään ei löytynyt. Kumma kyllä aloitin sairastelun vähän sen jälkeen, kun muutin nykyiseen kämppääni.
Huomasin vasta, että Symbicortin pakkaukseen on uusittu tuoteselostus aika vasta. Sivuoireita oli melkoinen lista. Multa löytyi noin puolet niistä. Taidan vaihtaa piakkoin Symbicortin johonkin muuhun. Osaiskohan kukaan suositella jotain vastaavaa lääkettä?Pulmicort ja Oxis
Vaan kerrohan jos sivuoireet ovat samat
ihan kiva tietää - mari
se....... kirjoitti:
Pulmicort ja Oxis
Vaan kerrohan jos sivuoireet ovat samat
ihan kiva tietääMullakin samat oireet symbicortista eli mustelmat, nivel/lihassärky, (turvotus?) nyt käytän singulair merkkistä tablettia joka otetaan iltaisin veden kanssa, on ollut aika hyvä.
- sairastellut
alkuperä kirjoitti:
Mistä mustelma-alttius johtuu?
Mitkä arvot silloin kehossa alhaalla/ylhäällä?En tiedä. Olen melko lääkeherkkä ihminen muutoinkin. Kun käytin kesällä poskiontelon limakalvoturvotukseen erästä lääkettä, sain siitä monta viikkoa kestäneen unettomuuden. Aloin nukkua vasta kun kuuri oli ohi.
- astmanainen
sairastellut kirjoitti:
Ehkä ymmärsin väärin.
Olen siis toistaiseksi koukussa.Työtiloissa en ole ollut toukokuun jälkeen, onneksi. Keväällä olin kolmen kuukauden aikana työkokeilussa ko. tiloissa, mutta ei siitä mitään tullut ehkä n. kaksi viikkoa sinä aikana töissä.
- astmanainen
Oireileva kirjoitti:
Huomasin vasta, että Symbicortin pakkaukseen on uusittu tuoteselostus aika vasta. Sivuoireita oli melkoinen lista. Multa löytyi noin puolet niistä. Taidan vaihtaa piakkoin Symbicortin johonkin muuhun. Osaiskohan kukaan suositella jotain vastaavaa lääkettä?Pelkkä kosteusmittaus ei sano vielä mitään. Homeita saattaa olla vaikka kosteutta ei löydykään. Työpaikalla tehdyissä kosteusmittauksissa ei ole ollut mitään suuri poikkeamia, mutta kun Uudenmaan aluetyöterveyslaitos on tehnyt kosteusmikrobimääritykset, niitä on löytynyt joka kerta.
- emma
Olen sairastanut astmaa 15 vuotta (olen 22) kotikaupungissani on astmalääkereitä tasan yksi joka hoitaa pääosin alle 18 vuotiaita.olen omatoimisesti yrittänyt kysellä ns.tavallisilta lääkäreiltä onko lääkitykseni kunnossa.olen mielestäni mennyt huonompaan suuntaan parin vuoden sisällä, mm.jatkuvaa väsymystä ja nenän limakalvot koko ajan tukossa eli tukkoinen olo ja joskus päänsärkyä ja usein saan flunssan ja pientä lämpöä .nenän tukkoisuuden vuoksi olenkin menossa nyt leikkaukseen jossa laajennetaan ja oikaistaan nenän väliseinät jotka ovat todella ahtaat.toivon tämän todella helpottavan oloani!mutta onkohan osasyy myös lääkitys joka on aamuin 250mg flixotide. tarvittaessa otan ventolineä, ja myäs seretide on flunssakausia varten. en muista koska viimeks lääkitykseni oltaisi vaihdettu!onko nämä vielä ajan tasalla olevia lääkkeitä?kertokaa te minulle koska lääkäristä en saa tarpeeksi neuvoja!!!
- seretide
lääkkeet ovat ihan nykyaikaisia...itse sain viime syksynä todettuun astmaan (puhalsin kokeessa 55% siitä mitä piti) ensin flixotideä 500mg/päivä ja ventolineä avaukseen.ennen joulua vaihdettiin seretideen ettei tarvinnu ventolina käyttää niin usein.valittelin jo tuolloin lääkärille turvotusta ja hän vain totesi etteivät kyseiset lääkkeet ikinä turvota! uudenvuoden jälkeen oli tarkistus lääkkeet auttoi=ei keukoputkentulehduksia ja taas valittelin turvotusta!sama juttu=ei nuo lääkkeet turvota! huhtikuussa totesin etttei kengät ole hyvät jalassa kun on jalat turvoksissa ja sormukset eivät lähde sormista! sain tarpeekseni ja päätin lopettaa kortisonin hengittämisen.syyskuussa kun oli juuri kontrolli puhallus arvot eivät olleet huonontuneet,lääkäri haukkui pystyyn kun olin lopettanut lääkityksen ja totesi sitten että tietty ne VOI joillain herkillä ihmisillä turvottaa!!hehe ai voi vai...sormuset lähtevät sormista ja sormet taipuu tavallisesti,vaatteet ei kiristä ja kengät ovat jalassa..(elin tavat ovat samat ja paino ei ole tippunut) turvotus on hävinnyt.nyt alan syömään singlaria saa nähdä...mutta jos ei sinulla tulehduksia ole ja olosi on hyvä on lääkkeet oikeat.jos olo on huono, minu neuvo on että menet ja otat lääkäriltä tunnin aika.istut penkille ja sanot että tämä hoidetaan NYT.KIITOS! minun käsitykseni suomen terveydenhuollosta on melko alhainen, vaikka se ainutlaatuinen maailmassa onikin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078