mikä on kolmoistutkinto

reipasopiskelija

Eli siis haluaisin vaan tietää et mikä periaatteessa on kolmoistutkinto ja miten se suoritetaan ja että onko se kuinka rankkaa. Syy miksi kolmoistutkintoa mietin on se et oon tällä hetkellä ysillä ja mietin jatkokoulutus vaihtoehtoja. Lukio mulla on etusijalla mut mietin et oishan se hyvä siin samalla suorittaa lähihoitajan tutkinto, sillä sairaanhoitajaksi olen ajatellut opiskelevani. Ois tosi kiva jos vastailisitte:)

7

1607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iseeUpii

tarkotatko kaksoistutkinto ? en oo ikin kuullukkaa istää vitu kolmoistutkinnost...

• huijattu?

Siis kyllähän sitä on kaksoistutkinnon lisäksi kolmoistutkintokin... Ainaki nii mulle on sanottu. :O ku kaksoistutkintohan on se et saa ylioppilastodistuksen ja sit saa sen amis tutkinnon, ja eikö se kolmoistutkinto oo joku semmonen et saa lukion päättötodistuksen, ylioppilastodistuksen ja sen lisäks sen amis tutkinnon....?? Vai onko KAIKKI vaa selittäny mulle omiaan... O.o

• joo..
        huijattu? kirjoitti:

Siis kyllähän sitä on kaksoistutkinnon lisäksi kolmoistutkintokin... Ainaki nii mulle on sanottu. :O ku kaksoistutkintohan on se et saa ylioppilastodistuksen ja sit saa sen amis tutkinnon, ja eikö se kolmoistutkinto oo joku semmonen et saa lukion päättötodistuksen, ylioppilastodistuksen ja sen lisäks sen amis tutkinnon....?? Vai onko KAIKKI vaa selittäny mulle omiaan... O.o

kattelin netistä ja ei siellä kolmoistutkintoa näyttäny löytyvän... :D jooh.. Mut ois aika jees jos joku vois siitä kaksoistutkinnosta kertoo ku näemmä mulle on selitelty mitä sattuu..

• eOpe

Kaksoistutkinto = ammatillinen perustutkinto ylioppilastodistus

Kolmoistutkinto = ammatililnen perustutkinto lukion päästötodistus ylioppilastodistus.

Eli ylioppilas voi olla vaikka ei ole käynyt lukiota.

• Tommuliiniskaft

Siis kolmoistutkinto on se että sä saat ammatin , ylioppilastodistus ja lukio todistukse ja se kestää 4vuotta mut jos haluut käydä kesällä sitä niin sä valmistut nopeemmin eli sit se kestää se 3vuotta ja sulla on 75 kurssia siis pakollista elu käyt kaikki ihan kaikki lukio aineet ja kurssit T:opiskelija :)

• Tietoatässäkin

Ei tarvi kolmoistutkintoa varten käydä päivälukion oppimäärää eli 75 kurssia.

Riittää, että suoritat ammatillisen tutkinnon lisäksi AIKUISLUKION oppimäärän (48 kurssia) ja kirjoitat ylioppilaaksi. Vaikka näitä kaksois- tai kolmoistutkintoja markkinoidaan opiskelijoille ikäänkuin kokonaisuuksina, niin oikeasti opiskelija on samanaikaisesti kirjoilla ammattikoulussa ja lukiokoulutuksen järjestävässä aikuislukiossa.

• Tommiskaft

Eli* tuli pikku virhe toho tekstii vahingos kun kirjotin nopeesti ja sä saat mennä iha mihi vaa lukioo hakee sit ja pääset iha mihi vaa lukioo kolmoistutkinnossa ja sulla pitää olla 7-8 keskiarvo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe