mikä on kolmoistutkinto

reipasopiskelija

Eli siis haluaisin vaan tietää et mikä periaatteessa on kolmoistutkinto ja miten se suoritetaan ja että onko se kuinka rankkaa. Syy miksi kolmoistutkintoa mietin on se et oon tällä hetkellä ysillä ja mietin jatkokoulutus vaihtoehtoja. Lukio mulla on etusijalla mut mietin et oishan se hyvä siin samalla suorittaa lähihoitajan tutkinto, sillä sairaanhoitajaksi olen ajatellut opiskelevani. Ois tosi kiva jos vastailisitte:)

7

1517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iseeUpii

      tarkotatko kaksoistutkinto ? en oo ikin kuullukkaa istää vitu kolmoistutkinnost...

      • huijattu?

        Siis kyllähän sitä on kaksoistutkinnon lisäksi kolmoistutkintokin... Ainaki nii mulle on sanottu. :O ku kaksoistutkintohan on se et saa ylioppilastodistuksen ja sit saa sen amis tutkinnon, ja eikö se kolmoistutkinto oo joku semmonen et saa lukion päättötodistuksen, ylioppilastodistuksen ja sen lisäks sen amis tutkinnon....?? Vai onko KAIKKI vaa selittäny mulle omiaan... O.o


      • joo..
        huijattu? kirjoitti:

        Siis kyllähän sitä on kaksoistutkinnon lisäksi kolmoistutkintokin... Ainaki nii mulle on sanottu. :O ku kaksoistutkintohan on se et saa ylioppilastodistuksen ja sit saa sen amis tutkinnon, ja eikö se kolmoistutkinto oo joku semmonen et saa lukion päättötodistuksen, ylioppilastodistuksen ja sen lisäks sen amis tutkinnon....?? Vai onko KAIKKI vaa selittäny mulle omiaan... O.o

        kattelin netistä ja ei siellä kolmoistutkintoa näyttäny löytyvän... :D jooh.. Mut ois aika jees jos joku vois siitä kaksoistutkinnosta kertoo ku näemmä mulle on selitelty mitä sattuu..


    • eOpe

      Kaksoistutkinto = ammatillinen perustutkinto ylioppilastodistus

      Kolmoistutkinto = ammatililnen perustutkinto lukion päästötodistus ylioppilastodistus.

      Eli ylioppilas voi olla vaikka ei ole käynyt lukiota.

    • Tommuliiniskaft

      Siis kolmoistutkinto on se että sä saat ammatin , ylioppilastodistus ja lukio todistukse ja se kestää 4vuotta mut jos haluut käydä kesällä sitä niin sä valmistut nopeemmin eli sit se kestää se 3vuotta ja sulla on 75 kurssia siis pakollista elu käyt kaikki ihan kaikki lukio aineet ja kurssit T:opiskelija :)

      • Tietoatässäkin

        Ei tarvi kolmoistutkintoa varten käydä päivälukion oppimäärää eli 75 kurssia.

        Riittää, että suoritat ammatillisen tutkinnon lisäksi AIKUISLUKION oppimäärän (48 kurssia) ja kirjoitat ylioppilaaksi. Vaikka näitä kaksois- tai kolmoistutkintoja markkinoidaan opiskelijoille ikäänkuin kokonaisuuksina, niin oikeasti opiskelija on samanaikaisesti kirjoilla ammattikoulussa ja lukiokoulutuksen järjestävässä aikuislukiossa.


    • Tommiskaft

      Eli* tuli pikku virhe toho tekstii vahingos kun kirjotin nopeesti ja sä saat mennä iha mihi vaa lukioo hakee sit ja pääset iha mihi vaa lukioo kolmoistutkinnossa ja sulla pitää olla 7-8 keskiarvo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe