hakki-pilke 2 x klapikone

klapimies1

tahtoisin kuulla käyttäjien kokemuksia koneesta. itsellä on sellainen,tehty puita n 800 mottia. paljon ollut pikku vikaa. kun kylillä käy puuhommissa,aina joku paikka krenaa,harmittaa.olen tarkka koneiden käyttäjä ja huollot tehdään ajallaan,eli ei ole koneen käyttö ainakaan siitä kiinni.esim traktorini on 29 vuotta,oo alkuperäiskuntonen.kerta vuoteen vahaus.joa yö tallissa,kuin uusi.

5

8182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi sylinteri

      Yleinen konehan se on että tuskin aivan huonoin. Naapurilla on sellainen, tekee noin 150 mottia vuodessa, kone on noin 6-7 vuotta vanha. Jotain pikku parannuksia on tehnyt esim halkaisuterän nostoon/laskuun. Tosin tekee kyllä joka koneeseen muutoksia, että vaikea sanoa onko ne tarpeellisia.

    • öljynsäästäjä

      Minkälaisia ongelmia on ollut? Isäukko tuollasen osti -94 vuonna ja joku 30-40 mottia puita on tehty vuosittain. Muutaman vuoden huilasi vähemmällä käytöllä, mutta nyt minun ja naapurin käytössä taas joku 40 mottia vuoteen klapia. Yhteensä koneella tehty ehkä 600mottia. Vikoina ollu kuljettimen remmi poikki pari kolme kertaa, kuljettimen ripoja irronnut kumimatosta, pultattu uuteen kohtaan, halkaisusylinterien vaihtoliikkeen lukitus/säätöruuvi pudonnut pois paikaltaan pari kertaa ja silloin sylinterit ajaa miten sattuu. Isoin vika taisi johtua käyttäjästä kun täräytin kuljettimen kuljetusasennossa kahtakymppiä männynkylkeen.... Siitä selvittiin kun otti metrin pätkän ruttaantunutta kuljetinta pois ja värkkäs korjauspalan kulmaraudasta ja vanhasta tiskipöydänkannesta.

      • klapimies1

        2x ongelmat.terä ei pysy päällä vaik on voitelua tarpeeksi.terän laakerit ja akseli kului nopeasti. osa rasvanipoista hankalassa paikassa. terän syöttökampi on yllättävän korkealla,käy paikkoihin kun 12 tuntia käyttää.on myös hempula,2 kertaa mennyt poikki.kuuteen osaan halkova terä,lisävaruste,kiilautuu herkästi puuta täyteen,loppuu voima sylinteristä. remmit hankala vaihtaa.terän syöttöaukko avoin,viimeisen katkasun jälkeinen lyhyt puu on hypännyt koteloon.samoin myös monihaaraiset puut pienet rangat on pahoja.


    • TOSIMES

      2x tuntihinta traktori mies. itse olen pitänyt 30 e tunti ilman veroa,ja sit homma TAPAHTUU.

    • Anonyymi

      Hyvä kone, pitää vain tietää miten käytetää - tekniikassa on voimaa, mutta käyttää ei voimaa saa käyttää.
      Terä imaisee hienosti lähes itsestään puun poikki.
      Puu pitää olla kunnolla kuljettimella ja katkaisun aikana pysyä suorassa.
      Jotain sulla vääntynyt siellä ja traktorin kierrokset 1200rpm niin loistopeli.
      Helppo ja pro laite, olen käyttänyt 10v ja kuin uusi, mutta säilytän kuivassa viileässä tallissa👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe