Voxra ahdistuksen hoidossa

epätoivoinen

Lääkäri ehdotti ahdistuksen hoitoon Voxra nimistä lääkettä, joka on vissiin joku uusi lääke. Onko täällä kukaan käyttänyt kyseistä lääkettä ahdistuksen tai masennuksen hoidossa ja onko auttanut? Pääasiassa tuo ahdistus kyllä vaivaa mutta lääkäri sanoi, että auttaa siihenkin. Kokemuksia olisi mukava kuulla.

Pisti myös Opamox reseptin kouraan Diapamin tilalle kun pyysin vaihtoa.

31

17187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sweetcarrot ------

      Huijui.. Voxra ei tutkimusten mukaan auta ahdistuksen hoidossa, että erikoista. Itselleni ko lääke aiheuttaa ahdistusta mutta auttaa muihin oireisiini. Se on aktivoiva lääke ja saa ihmisiä syvästä depressiosta ns liikkeelle. Siis keille se toimii.

      Käsitykseni mukaan serotoenergiset lääkkeet vaikuttaisivat ahdistukseen parhaiten ja näin oon huomannut myös omalla kohdallani.

      Bentzot toki vaikuttavat mutteivät ole hyväksi pidempään käytettynä.

      Yksi aika 'turvallinen' lääke olisi Atarax joka on antihistamiini mutta joillekin toimii ko tarkoitukseen kuin myös pieni annos ketiapiinia.

      Toiv tästä jotain apuja:)

      • epätoivoinen

        Kyllähän siitä aina apua on kun joku muukin tietää asioista ja jaksaa vastata :)

        Itse en vain tahtoisi noihin SSRI lääkkeisiin palata kun niillä on omalla kohdallani se ikävä sivuvaikutus, että vetävät seksihalut alas kuin lehmän hännän. Sekin nimittäin ahdistaa ja masentaa jos ei petipuuhat tahdo sujua.

        Olen siis varsin epätoivoinen tässä tilanteessa. Itse asiassa jo tämä epätoivoisuus hyvän lääkkeen löytämisen mahdollisuuksista ahdistaa :(


      • Sweetcarrot ------
        epätoivoinen kirjoitti:

        Kyllähän siitä aina apua on kun joku muukin tietää asioista ja jaksaa vastata :)

        Itse en vain tahtoisi noihin SSRI lääkkeisiin palata kun niillä on omalla kohdallani se ikävä sivuvaikutus, että vetävät seksihalut alas kuin lehmän hännän. Sekin nimittäin ahdistaa ja masentaa jos ei petipuuhat tahdo sujua.

        Olen siis varsin epätoivoinen tässä tilanteessa. Itse asiassa jo tämä epätoivoisuus hyvän lääkkeen löytämisen mahdollisuuksista ahdistaa :(

        Sitten tulee mieleen moclobemidi tai lamotrigiini. Nämä voisivat auttaa ahdistukseenkin viemättä libidoa. Cymbalta (duloksetiini) auttoi itselläni ahdistukseen hyvin mutta libido kärsi pahasti ja lisäksi leikkasi tunteita melko paljonkin.

        Pidemmällä aikavälillä terapialla on paras vaste ahdistuksen hoidossa mutta apukeinot ovat käytössä kunnes ahdistus on nujerrettu. Siis itselläni mutta veikkaisin et toimii monille. Löytää syyt ahdistuksen takana ja muuttaa kokemustaan niistä etc.

        Tsemppistä sulle :-)!!


    • wertf

      Voxra kkemukseni mukaan aloitettaessa lisää ahdistusta kunnes lääkeeseen tottuu. tosin käytin sitä vain kaksi viikkoa sillä alerginen reaktio puhkesi lääkkeestä.
      Benzo on tarpeen ekoina viikkoina. Voxra taitaa olla SNRI-lääke. Sillä on semmoinen sivuvaikutus ,että tupakka lakkaa maistumasta.

      • jokku

        Ompi DNRI-lääke


    • sofie87

      Voxra annoksella 150 mmg menee minulla tällä hetkellä ja aloitettiin oikeastaan juuri masennukseen, joka oli seurausta pitkästä ahdistuneisuudesta. Olen ollut sen verran onnekas, että pääsin 2 viikon sairaalahoitoon ja lääkitys tarkastettiin uudelleen. Tosin ei minun mielestäni tarpeeksi hyvin. Nyt menee aamulla 25 mg topimax, 150 mg voxra, 150 mg lyrica, illalla menee 150 mg lyrica, 400 mg ketipinor. Tarvittaessa päivällä 25 mg ketipinor x3. Sitä en voi kyllä päivällä syödä, koska se väsyttää sen verran.

      Lyrica jonkin verran on auttanut tuohon ahdistukseen ja ainahan on ne ei suositellut benzot.

    • Minja2009

      Olen ikäni ahdistusta kärsinyt. Kokeiltu kaikenlaisia lääkkeitä. 2006 lähtien ollut Venlafaxinia. Aloitus 150, itse vähensin 75:een ja nyt yritin monen kuukauden ajan vähentää 37,5:een. Mutta sepä oli huono juttu, kun olin ärtynyt, lyhytpinnainen, vihainen, voimaton ja vaikka mitä. Pääsin hyvälle psykiatrille ja hän ensinnäkin piti huonona, että lääkettä oli noin vähän. Tulee esiin vain haitat, eivätkä aivot saa lääkkeen kaksinkertaista tehoa. Vähintään 150 pitäis olla vahvuus, jotta mahdollisesti paranisin ihan kokonaan pitemmän päälle. Kun kerroin, että orgasmi on hakusessa vahvemmalla niin hän suositteli kokeilemaan Voltraa 150 vahvuisena. Nyt sitten aloitin. Jännää. Alussahan nämä yleensä lisää ahdistusta mutta rinnalla kulkee nyt tarvittaessa Kepitinor, kunnes Voltra alkaa vaikuttaa. Eli kuukausi on nyt kokeilua aluksi. ...Jos tämä lääke ei sovi, niin turvallisella mielellä palaan Venlafaxiniin. Se on ollut hyvä lääke, täytyy sanoa. Paitsi tuo sukupuolinen herkkyys ainoa vaiva, jonka tunnistanut olet itessäni.

      • Minja2009

        Tarkoitin siis Voxraa!


      • Anonyymi
        Minja2009 kirjoitti:

        Tarkoitin siis Voxraa!

        Moikka Minja, onko sulla ärtymys vähentynyt voxran kautta koska söin aikanaan escitalopramia sosiaallistem tilanteiden pelkoon ja ahdistukseen littyen mutta lopetin lääkeen kolmen vuoden jälkeen seksuaali haittojen takia mutta nyt ei ole muuta ongelmaa kuin oma impulsiivinen itseni etten käyttäytyisi agressiivisesti niin lääkäri määräsi avuksi voxraa mutta eikö se lisää juuri tietyissä määrin agressiivisuutta mietin vain että olenko kusessa jos aloitan voxran ku oon muutenkin impulsiivinen :)


    • 10+3

      Mulla voxra 300mg lamictal 300mg/vrk ekaksi tuli agressiivisuus ja nyt itken joka asiasta. Siis kaikesta mahdollisesta. Eilen itkin valehtelematta yhden työpäivän verran taukoamatta. Normaalisti ehkä muutaman tunnin. Mutta se nyt on vaan tän lääkkeen sivuvaikutus.

    • paysage

      Laitetaan virheiden takia uudestaan:

      Minulla on Voxra 300mg lääkkeenä masennuksen hoidossa ollut reilun puoli vuotta ja se on sopinut sen puolesta erittäin hyvin. Halusin SSRI/SNRI lääkkeistä eroon juuri niiden haittavaikutusten takia. Voxralla ainoa haittavaikutus on itsellä ollut kuivuva suu joka on pientä verrattuna edellisiin, toki sillä on myös piristävä vaikutus mutta jos sen aamulla ottaa niin ei se yöunia rokota. Se auttaako se ahdistukseen en osaa sanoa, omalla kohdalle ehkä ei niin hyvin kuin esim. Essitalopraami joka vaihdettiin Voxraan. Tosin itse kärvistelen vielä näissä Essitalopraamin "lopetusoireissa" joten en tiedä johtuuko tämä ahdistuneisuus siittä, en ainakaan vielä ole valmis heittämään pyyhettä kehään ja ottamaan Voxran rinnalle Essitalopraamia pienellä annostuksella.

      Tällä hetkellä menee tarvittaessa lisäksi Diapam 2-6mg päivässä.

    • epälooginen?

      Kyllähän Rozcalla saa poltettua aivonsa karrella ja saamaan ittensä impotentiks. Mitäs sitä muuta tarvitaankaan?

      • kyllästyttää

        Et jaksais aina tuota samaa..


      • epälooginen?
        kyllästyttää kirjoitti:

        Et jaksais aina tuota samaa..

        Täytyyhän jonkun muutama järjen ja varoituksen sana keskusteluun tuoda...


      • kyllästyttää
        epälooginen? kirjoitti:

        Täytyyhän jonkun muutama järjen ja varoituksen sana keskusteluun tuoda...

        No miksi sinä sitten tänne kirjoittelet?


      • epälooginen?
        kyllästyttää kirjoitti:

        No miksi sinä sitten tänne kirjoittelet?

        No täytyyhän jonkun muutama järjen ja varoituksen sana keskusteluun tuoda.


      • kyllästyttää
        epälooginen? kirjoitti:

        No täytyyhän jonkun muutama järjen ja varoituksen sana keskusteluun tuoda.

        Jos kirjoittaa että Voxra-lääkkeen vaikutuksesta aivot palavat karrelle ja tulee impotentiksi niin ei siinä hirveästi järkeä ole.


      • valitettavaa
        kyllästyttää kirjoitti:

        Jos kirjoittaa että Voxra-lääkkeen vaikutuksesta aivot palavat karrelle ja tulee impotentiksi niin ei siinä hirveästi järkeä ole.

        kyllä siinä on järkeä. Minulle kävi niin, 14 päivää riitti.


    • paysage

      Jos kohdistit viestisi minulle niin voin kertoa 15 vuoden kokemuksella ja 12 eri lääkettä läpikäyneenä että Voxra on ensimmäinen joka ei vaikuta millään tavalla ainakaan omalla kohdalla seksuaalisuuteen, ja jos vaikuttaa niin piristävällä.

    • uusi käyttäjä

      Kertokaa lisää kokemuksia, sekä ahdistuneisuuteen että masennukseen!

      • pukkendaali

        Voxralla panettaa jatkuvasti.


    • 7895214896

      Olen kokeillut myös Voxraa (kuten aikaa montaa muutakin lääkettä..), ja nimenomaan ahdistuksen hoitoon. Juurikin nyt kesän aikan lopetin kyseisen lääkkeen käytön, koska sillä ei ollut muuta kuin negatiivisia vaikutuksia; kuten lisääntynyt levottomuus. Mutta nämä lääkkeiden vaikutukset ovat vaan niin kovin yksilöllisiä, joillekin sopii jokin toisille ei.15.

    • minäva1n

      Voxra ei tietääkseni helpota ahdistusta, mutta auttaa masennukseen.

    • artsi7

      jos on pakko jotain masennuslääkettä ottaa, kannattaa kokeilla venlafaxia. pelkkä lääke ei riitä! pitää koettaa löytää syitä masennukselle. liikunta, ruokavalio, jooga, ystävät, muut harrastukset mukaan kuvioon niin ahdistus lievenee varmasti.

    • Rozcat roskiin

      Rozcat kannattaa laittaa ongelmajätteisiin. Lähin jätepiste on paikallisapteekissa.

    • 9878uy

      Määrättiin myös minulle ahdistukseen. Kuulisin mielelläni kokemuksia, asiallisia sellaisia. Liki kaikki SSRI, SNRI jne. lääkkeet kokeiltu sekä tietysti kasa neurolepteja, bentsoja, Buspar, Lyrica jne.

      Siksi nyt Voxra.

      Ei muuten Lamictalkaan ole laisinkaan ahdistuneisuuteen käytettävä lääke.
      Kokeiltu myös se, on kuin karamellia kuten liki kaikki muutkin lääkkeet.

      Aloittaja: Miksi ihmeessä Oxamin Diapamin tilalle? Paremmasta heikkotehoisempaan.

      • Kikkelimies91

        Ssri lääkkeet vaikuttanut itsellä melko hyvin ainakin alkuum. En tiedä tarkaksti muuttaako vähä persoonan luonnetta moodista-moodiin laukaisevan tilanteen mukaan. Ssri itsellä seksuaalisuus onneksi pelitti hyvin 👍🏻 mutta nyt 7 vuoden käytön jälkeen ja muutaman sairaalakäynnin jälkeen. Suosittelisin VOXRA. Tietysti mikä on vaivasi ynm niin se on eri juttu että mikä noista :) toimivat kaikki niin yksilöllisesti. Ssri poistaa kyllä ahinkoa hyvin


    • srggsr

      Lisää kokemuksia kiinnostaisi kuulla voxrasta (bupropioni) ahdistuksen hoidossa. Itse olen käynyt läpi monet SSRI, venlafaksiini, moklobemidi, agomelatiini eikä mikään ole oikein auttanut. Kärsin ahdistuksesta joka lopulta johtaa masennukseen kun uuvun jatkuvasa ahdistuksesta.

    • gyjyj5

      Eikö kaikki ahdistukseen annettavat lääkkeet ole sellaisia, että ne siirtää ongelmaan tulevaisuuteen? ...ja sivuvaikutuksen tuomiin engelmiin lisää myrkkyjä!

      • 433744

        Monella ahdistus johtuu vaikeasta elämäntilanteesta. Se tilanne voi hyvin mennä ohi joten ei sitä lääkkeillä siirretä tulevaisuuteen. Jos ahdistus on jatkuvasti toistuvaa ja monetkin eri asiat laukaisevat sen, silloin ehkä on hyvä opetella käsittelemään tilanteita ilman lääkkeita vaikkei se mukavaa olekaan.


      • Anonyymi

        No ei ole. Jos ei käsittele asioita niin ei käsittele. Osa valitsee tuon vaihtoehdon myös ilman lääkkeitä. Lääkkeen yksi idea on tehdä tilanteesta vähemmän ahdistava, jotta siitä pääsee eteenpäin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe