Uusi B Mersu, ongelmia

Nykii

Uudessa MB B180 ongelmia. Automaattilaatikko.
Kylmänä nykii, kun moottorin lämpö nousee, ongelma häviää.
Ei tapahdu joka aamu, mutta silloin tällöin.
Auto ollut myyjän pajalla, mutta vika ei poistu, eikä rekisterissä löydy mitään.
Mistä tässä on kysymys? Onko kenelläkään tietoa.

11

5554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkemmin asiaa tuntematta, minusta tuo viittaisi selvästi laatikon öljyihin. Väärä määrä tai huonoa öljyä? Ehkä se väärä määrä mielummin uudessa autossa.

• a-automaatti

Tieto omalta kohdaltani on, ennen vaihdettiin tehdastarkistettu (silloinen nimike) a- vaihteisto mersuun. Työaika noin 4-5h. Nyt 2000 luvulla veho räpläsi 02v E- mersun automaattivaihteistoa kolme eri kertaa saamatta vikaa korjatuksi.
      Tuntuu siltä että "tehdasvikainen" automaativaihteisto ei korjaannu huollossa. Esim BMW 530D 2000v neljännen korjauskerran jälkeen huoltopäällikkö soitti ja kertoi että heille on saapunut laatikko sisältäen uuden vaihteiston kaikkine lisukkeineen. Uuden vaihteiston saatuaan bemarissa oli jenkkiratsun tuntu. Niitäkin kun ollut kaksi.

Älä missään luovu, niinkuin minä mersun kohdalla.

• Mulla kans ongelmia aamulla lähtä pihalta liikkeelle,oli pari astetta pakkasta yöllä!!joutui käyttämään vähänaikaa,niin pääsi liikkeelle,automaattilaatikko kyseessä,tallista lähettäissä ei mitään,kun R pykälän pisti päälle ja yritti lähtä liikkeelle,niin tupehtui. Onkohan laitettu liian kankiat öljyt vai mikälie,vasta vaihdetut on huoltokirjan mukaan.....vaihdoin viimeviikolla tämän Mercedes Benz 180 b 2006

• ...

Vie takuuhuoltoon. Ei täällä sitä kukaan korjaa.

• 1 000 000km...

Ei mersuissa mitään ole.....anna mennä vaan......

• timlas

Vaimolla oli tuollainen ja siihen vaihdettiin turbiini, koska turbiininlukko kiukutteli. Samalla vaihdettiin myös ohjausboxi. Sen jälkeen alkoi toimia, mutta vaihdettiin manuaaliin.

• tuputsi

Miten B-sarja vaikuttaa ominaisuuksiltaan ja kokemuksineen?
      Varsinkin bensiinimoottorit ja automaatti kiinnostaa. Piisaako takatuhti normaaliin kuljettamiseen?
      Vai olisiko suoraan c-sarjan farkku parempi vaihtaa?

• KaasuMersumies

-- Mulle on ainaski riittänyt, kelpaahan se taksiinkin. Mun Mesessä on 2.0 litrainen bensakone ja automaattiaski(CVT). Ei ole ollut mitään häiriöitä automaatissa, ei pakkasella, eikä helteelläkään. Uudessa B-sarjalaisessa on DSG eli kaksoiskytkinautomaatti, kun taas minun 09 mallisessani on variaattori eli CVT vaihteisto. Eikös jollakin tunnetulla saksalaismerkillä ole ollut ongelmia juuri DSG askien kanssa?
        -- Ai niin, yksi tärkeä asia pitää vielä mainita B-sarjalaisesta: Sen saa varustettuna kaasutankilla, joten ajelu maa-, tai biokaasulla onnistuu, jos ei kiinnosta kalliin bensan käyttö. Minä en enään vapaaehtoisesti bensalla ajele, koska kaasu on n.puolet halvempaa.

• B200T

B:ssä ennen tätä malliuudistusta oli enemmän kuljetustilaa kuin C-farkussa.

Itsellä hyviä kokemuksia B200 Turbo automaatista. Tehoa ja tilaa riittää, bensaakin kyllä kuluu...

• outoo...

Rikas mersumies pyrkii ajamaan halvalla??!!

• B 180 A

Tuttu ongelma
      Mulla ainakin helpottui kun vaihdelaatikon ohjelmisto päivitettiin.
      Vaihtaa nyt ehkä herkemmin isommalle ja nykiminen "pehmeämpää"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe