Aion mahdollisesti ostaa jommankumman noista kameroista? Ehdoton vaatimus on hyvä zoom, jollainen noissa molemmissa on. Omia mainintoja kameroista:
Canon: Tasaisen hyvä suorituskyky
OPTINEN kuvanvakaaja
Testimenestyjä, mikä kertoo jotain
Hyvin käteen istuva
-Vähän pikseleitä??? (onko?)
-Koko ja paino
-Näyttö
-Korkeampi hinta
Olympus Enemmän pikseleitä
Pienempi ja kevyt (sään. ulkomuoto)
Halvempi hinta
-Puuttuuko kuvanvakain???
-kalliimpi muisti, vai?
Onko noiden kameroiden salama parempi, kuin pienempien taskukameroiden salamat?
Entä toiminta nopeus/hitaus?
Huomioitavaa käytettävyydessä/ominaisuuksissa
Automatiikan toimivuus
Olympuksesta löytyy "huonompia" malleja, joissa on saman verran pikseleitä, ku Canonissa (noin 3mega pix). Jos vähempi pikselimäärä riittää, niin onko niiden muut ominaisuudet yhtä hyvät?
Mitä muita kilpailijoita voisi noille kahdelle olla?
Kiitos etukäteen!!!
PS: Arvostan asiallisia vastauksia
Canon S1 IS vs. Olympus C-765
5
958
Vastaukset
- tee
ko. Canonin pari kuukautta sitten ja suurimpana syynä oli 10x zoom sekä kuvanvakain.
Olen ottanut liki pari tuhatta kuvaa ja opetellut toimintoja ja ominaisuuksia laitteesta tosiaan löytyy.
Positiivisia seikkoja mielestäni ovat selkeä suomenkielinen käyttövalikko, hyvä automatiikka ja tuo mielestäni nopea zoomi, sitä arvostan paljon.
Video-ominaisuutta olen lähinnä vain kokeillut, mutta sekin tuntuu toimivan kohtuuhyvin. Videokamerat ovat mielestäni oma juttunsa.
Kameran koko on keskimääräistä suurempi,mutta laite istuu käteen hyvin ja sopiva koko antaa myös vakautta.
Näyttö on pieni, mutta pienuutta toisaalta korvaa näytön näppärä kääntyvyys eri asentoihin.
Pikselimäärä on moniin kameroihin nähden pieni (3,2)Olen joistakin tiedoista lueskellut, että A4:n tulostukseen riittäisi vähempikin, jotkut väittävät vaadittavan jopa 5 megaa laadukkaisiin tulosteisiin. Kotikäyttöön mielestäni riittää mainiosti tuo 3,2.
Minulle kameran mukana tuli vain neljä paristoa ja muistaakseni 32M.n muistikortti. Hankin samantien ladattavat akut ja laturin sekä 256:n muistikortin.
Hyrisen tyytyväisyyttä Canoniin.- Tiia
Kiitti palautteesta. Olenkin kuullut paljon hyvia puheita ja virallisia tuloksia Canonin eduksi, mutta toisaalta Olympuksesta en paljoakaan. Joku tietokonelehti vertaili vasta noita kameroita, mutta en muista oliko juuri se Olympus siinä mukana. Canon oli ja pärjäsi hyvin.
Jotain kokemuksia Olympuksestakin olisi kiva kuulla.
Nykyinen kamera on Minolta (pokkarikamera) ja siinä on 3Mp kenno ja riittää ihan hyvin. Zoom ei vain tahdo riittää ja salaman kanssa tulee jotenki yllättävän huonoja kuvia. Se ei riitä kuin vajaan kahden metrin päähän! Lisäsalama auttais, mutta Minoltaan sitä ei saa. Vähänkin riitoisampi salama riittäisi, joten jos Olympuksessa tai Canonissa olisi edes vähän parempi salama niin olisin iloinen.
Eräs seikka kameran kokoon liittyen on se, että sopivan pieni kamera on melkein aina mukana, mutta vähän isommalle kameralle pitää olla laukku, jotta sitä voi hyvin kantaa mukana.
Olympus taitaa vielä jotenki mennä takin taskuun ja siten se olisi paljon useammin mukana. Mitä hyötyä on kamerasta jota ei koskaan pidä mukana.
Onko se kuvanvakain niin erinomainen, kuin siitä aina puhutaan? Eikö kuvat onnistu ilmanki sitä vai onko se aivan ehdoton? Olen kuullut, että joidenkin mielestä se on rasittava, kun se "vaeltaa" tähdätessä. Mitä sillä oikein halutaan sanoa?
Kiitos! - kysymys
hei paljo makso muistikortti ja ladattavat litium akut?
- jack black
kysymys kirjoitti:
hei paljo makso muistikortti ja ladattavat litium akut?
olympuksessa ei ole optista kuvanvakainta!!!!
- Jo ostanut
Pohdin sama keväällä ja päädyin Minolta Z 1:een . Z 2:ssa on enemmän pikseleitä, muuten aikalailla sama kamera.
Ratkaisevia tekijöitä valinnassani olivat : 10 x optinen zoomi, täydet manuaalisäädöt (jotka toki ovat myös mainitsemissasi kameroissa) ja ennen kaikkea nopeus, jossa oletan Minoltan pesevän kaikki kilpailijansa.
Kuvanvakainta ei ole, mutta kuvat onnistuvat jopa täydellä zoomilla käsivaralta.
Nyt muutaman kuukauden jälkeen olen erittäin tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082834Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672511Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061172Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831015Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1241002- 671000
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait271952Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka320921Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768