Käytännönkysymyksiä pääsykokeissa olleille?

...................

Saako kokeessa käyttää yliviivaustussia? Lisäksi millainen mahdollisuus on hahmotella tehtäviä jollekin tyhjälle paperille? Omia papereita ei luonnollisesti kokeeseen saa viedä...

11

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkisopiskelija

Saa siellä tusseja käyttää ja hahmotella tehtäviä. Aikoo vaan että suurella osalla tulee kokeessa niin kiire että jää tehtävät kesken, joten kannattaa pyrkiä rustaamaan vastaukset suoraan vastauspaperille.

• ....................

Kiitos vastauksesta!

Olen tietoinen tuosta aikaongelmasta, mutta lähinnä mietin sitä, että mille paperille ihmiset mahdollisesti rustaavat asioita ylös? Tehtäväpaperi vai jokin ylinmääräinen jaettu paperiarkki?

• LK_LL_LT

Siellä jaetaan tehtävämoniste ja vastausmoniste, vastausmonisteessa on kysymykset ja "laatikot" joihin vastaukset kirjoitetaan. Tehtävämonisteeseen saat sutata ihan mitä haluat.

• xue1

Pääseekö kokeesta vessaan välillä? :D

• heppu7

Vessaan pääsee valvojan saattamana. Ei moiseen kannata kuitenkaan aikaa tuhlata.

• hgjfoiuiuå
        heppu7 kirjoitti:

Vessaan pääsee valvojan saattamana. Ei moiseen kannata kuitenkaan aikaa tuhlata.

Vessaan ei pääse sinä aikana kuin teoreettiset mattimyöhäiset päästetään vielä sisään.... eli taisi olla ettei ensimmäiseen puoleentoista tuntiin saa poistua valintakoesalista.

• tretfe

Yliviivaustusseja ei saa tarkastusteknisitä syistä käyttää kaikissa tiedekunnissa, sillä yliviivaustussilla tehdyt merkinnät eivät näy, jos kokeesta otetaan mustavalkoinen kopio, esim. korjaajia varten.

• sdasds as

Kiitos vastauksesta!

Olen tietoinen tuosta aikaongelmasta, mutta lähinnä mietin sitä, että mille paperille ihmiset mahdollisesti rustaavat asioita ylös? Tehtäväpaperi vai jokin ylinmääräinen jaettu paperiarkki?

Mitä tarkoittaa yliNmääräinen?
      Jos suomen kieli tuottaa tollasii vaikeuksii ni ei sitä älyä löydy riittävästi pääsykokeisiin.

• tierer

Itse koin yliviivaustussin erittäin käteväksi kun siis yliviivailin tehtäväpaperille aineistosta joitakin tärkeitä kohtia. Vastauspaperille sitten lähinnä lyijykynällä vastailin. Tehtäväpaperin reunoille tuli kanssa rustailtua kaikenlaista.

• Civis I

Sama täällä. Rustailin myös tehtäväpaperiin kaikenlaista - erilaisia piirroksia joiden ääriviivoja korostelin erivärisillä yliviivaustusseilla sekä kuulakärkikynällä.

Jostain syystä en päässyt sisälle, vaikka yritin jo kolmatta kertaa.

• 2012 kuopion koe

kevään -12 kokeessa kuopiossa muistaakseni kiellettiin korostustussien käyttö, ainakin siinä koesalissa, jossa itse olin. tämä siis muistaakseni. valvojille kuitenkin tunnuttiin esittävän suhteellisen paljonkin kysymyksiä, joten jos joku arveluttaa, ni kannattaa ihan vaan rohkeesti kysästä, ei ne siellä ketään ainakaan viime vuonna purreet ;)
      ja kannattaa muuten muistaa, että muiden kuin listassa mainittujen laskimien käyttö kokeessa on kielletty, ja tästä myös pidetään huolta. viimekin vuonna useampikin hakija yritti pyrkiä saliin listan ulkopuolisen laskimen kanssa, osalla oli jopa graafinen laskin matkassa. ja salin ovellahan tämä listan ulkopuolinen laskin sitten otetaan pois ja lykätään käteen joku mahd. täysin vieras listan mukainen laskin...
      ja vessaan pääsee, tosin vasta sen myöhästyjien varoajan jälkeen, tosin tuo varoaika oli ainakin viime vuonna muistaakseni vain tunti, ei puoltatoista, kuten joku ketjussa aiemmin mainitsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe