Skitsofrenia?

56964

Moikka, mun äidin tädin mies oli jonkulaisessa leikkauksessa ja sen jälkeen hän on alkanut käyttäytyä ja puhumaan sekavia, kukaan ei ole tästä mitään lääkäreille maininnut, mutta ajattelin nyt kysyä, että voisiko kyseessä olla skitsofrenia? Minun äitini meni tapaamaan häntä sairaalaan ja kerrankin hän kysyi, että miksi et ole tullut moneen vuoteen katsomaan häntä vaikka vasta edellisenä päivänä kävi häntä katsomassa. Hän välillä puhuu, että on vaihtanut uskontoa ettei syö enää lihaa ja että jänikset ovat käyneet hänen sängyllä paskalla sun muuta mistä johtuu?

9

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnooLääkis

Olisko dementia? Siis lähimuisti mennyt... voi tietysti johtua lääkkeistä jos on kovat kivut ja kipulääkitys. Ei kannata mitään pirua tässä maalata seinälle. :) Luultavasti leikkauskivut kovat lääkkeet sitten pehmentää... eli vie lähi muistin.

• 56964

Ai sitäkö se vain olikin. Olen alkanut ihmetellä kun olen yksin ollut kotona, niin kattilat ovat alkaneet minulle puhumaan samoin jääkaappi. Ännet jutteleet juuri minulle ja kyselee koko ajan jotain kummia. Eihän tälläisiä oireita voi tulla jos käyttää hieromasauvaa päivittäin? Heti kun otan neuroleptin, niin hieman äänet vaimenee. Ihmettelen sitä tyttären äidin miehen vaimoa, joka on kuin skitsofreniaa kärsivä. Lisäksi minun veljeni siskon äidin tyttärellä on todettu jakomielitauti. Voiko tämä tauti trarttua pelkällä kättelyllä, vai pitää olla oikein sukupuoliyhteydessä?
      Minun poikani siskon veljen äidillä on todettu mielisairaus, voiko tämä periytyä?

• grth

kova lääkitys leikkauksen jälkeen sai ainakin minut näkemään pikku-ukkoja. Sellaisia ne opiaatit ovat.

• psyk. erik. lääkäri

Jos opiaateista näkee harhoja, silloin on skitsofrenia

• Ja sinä olet psyk.erik.lääkäri??:) Sana vaiva..

• siis sama vaiva piti sanoa,mutta sanavaivakin passais tähän tilanteeseen..

• Viestiketjun aloittajalle.Mitäpä ,jos kysyisitte potilaan saamasta lääkityksestä ja leikkauden jälkeisistä mahdollisista sivuvaikituksista ja vinkkaisitte,että hieman höpäjää sekavia.

• paratiisiVShelvetti

mä näen ihan mitä tahansa mitä vain haluan kun suljensilmäni..mielikuvitus on oikeasti rajaton.aika menee hitaasti. minutti voi tuntua monelta tunnilta ..mun aivot käy niin nopeesti..olenko skitso? minusta tuntuu että olen paratiisissa-muut ovat helvetissä ja yrittävät saada minut sinne kanssa.

• huolestunut ystävä

hyvän ystäväni entine poikakaveri on jo piinnannut päälle puoli vuotta ystävääni ja se ei ole vieläkään loppunut...ja hän saa ihmeellisiä "kohtauksia" ja alkaa päätellä omia ja alkaa syyllistää ystävääni kaikenlaisista asioista mitkä eivät ole edes totta!?ja päihteet vaikuttavat paljon tämän henkilön elämään,sekä hän on itsetuhoinen ja on puhunut paljon itsemurhasta , välillä se ei edes huomaa pahaa oloa ja sitten se pääsee valloilleen ja on kertonut päättömiä juttuja kuten on viiltänyt kämmenet auki ja laittanut siihen kipsisn ja mikään ei ollut totta.soittaa noin 100-400 kertaa päivässä ystävällleni.huomion hakemista! onko kyseessä massenut vai skitsofreenia?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      131
      10538
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2271
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1442
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1061
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      987
    Aihe