Skitsofrenia?

56964

Moikka, mun äidin tädin mies oli jonkulaisessa leikkauksessa ja sen jälkeen hän on alkanut käyttäytyä ja puhumaan sekavia, kukaan ei ole tästä mitään lääkäreille maininnut, mutta ajattelin nyt kysyä, että voisiko kyseessä olla skitsofrenia? Minun äitini meni tapaamaan häntä sairaalaan ja kerrankin hän kysyi, että miksi et ole tullut moneen vuoteen katsomaan häntä vaikka vasta edellisenä päivänä kävi häntä katsomassa. Hän välillä puhuu, että on vaihtanut uskontoa ettei syö enää lihaa ja että jänikset ovat käyneet hänen sängyllä paskalla sun muuta mistä johtuu?

9

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnooLääkis

      Olisko dementia? Siis lähimuisti mennyt... voi tietysti johtua lääkkeistä jos on kovat kivut ja kipulääkitys. Ei kannata mitään pirua tässä maalata seinälle. :) Luultavasti leikkauskivut kovat lääkkeet sitten pehmentää... eli vie lähi muistin.

    • 56964

      Ai sitäkö se vain olikin. Olen alkanut ihmetellä kun olen yksin ollut kotona, niin kattilat ovat alkaneet minulle puhumaan samoin jääkaappi. Ännet jutteleet juuri minulle ja kyselee koko ajan jotain kummia. Eihän tälläisiä oireita voi tulla jos käyttää hieromasauvaa päivittäin? Heti kun otan neuroleptin, niin hieman äänet vaimenee. Ihmettelen sitä tyttären äidin miehen vaimoa, joka on kuin skitsofreniaa kärsivä. Lisäksi minun veljeni siskon äidin tyttärellä on todettu jakomielitauti. Voiko tämä tauti trarttua pelkällä kättelyllä, vai pitää olla oikein sukupuoliyhteydessä?
      Minun poikani siskon veljen äidillä on todettu mielisairaus, voiko tämä periytyä?

    • grth

      kova lääkitys leikkauksen jälkeen sai ainakin minut näkemään pikku-ukkoja. Sellaisia ne opiaatit ovat.

    • psyk. erik. lääkäri

      Jos opiaateista näkee harhoja, silloin on skitsofrenia

    • Ja sinä olet psyk.erik.lääkäri??:) Sana vaiva..

    • siis sama vaiva piti sanoa,mutta sanavaivakin passais tähän tilanteeseen..

    • Viestiketjun aloittajalle.Mitäpä ,jos kysyisitte potilaan saamasta lääkityksestä ja leikkauden jälkeisistä mahdollisista sivuvaikituksista ja vinkkaisitte,että hieman höpäjää sekavia.

    • paratiisiVShelvetti

      mä näen ihan mitä tahansa mitä vain haluan kun suljensilmäni..mielikuvitus on oikeasti rajaton.aika menee hitaasti. minutti voi tuntua monelta tunnilta ..mun aivot käy niin nopeesti..olenko skitso? minusta tuntuu että olen paratiisissa-muut ovat helvetissä ja yrittävät saada minut sinne kanssa.

    • huolestunut ystävä

      hyvän ystäväni entine poikakaveri on jo piinnannut päälle puoli vuotta ystävääni ja se ei ole vieläkään loppunut...ja hän saa ihmeellisiä "kohtauksia" ja alkaa päätellä omia ja alkaa syyllistää ystävääni kaikenlaisista asioista mitkä eivät ole edes totta!?ja päihteet vaikuttavat paljon tämän henkilön elämään,sekä hän on itsetuhoinen ja on puhunut paljon itsemurhasta , välillä se ei edes huomaa pahaa oloa ja sitten se pääsee valloilleen ja on kertonut päättömiä juttuja kuten on viiltänyt kämmenet auki ja laittanut siihen kipsisn ja mikään ei ollut totta.soittaa noin 100-400 kertaa päivässä ystävällleni.huomion hakemista! onko kyseessä massenut vai skitsofreenia?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe