Mikä olisi järkevin tapa sulattaa kaappipakastin? Meillä on tuollainen parikymmentä vuotta vanha kaksiosainen kaappipakastin, johon on sisäpuolelle kertynyt jäätä niin paljon että olisi aikakin jo pistää sulatukseen. Ainoa ongelma on, että miten voi estää ettei sulaneet jäät aiheuta vesivahinkoa.Onko siihen jotain konstia tai välinettä?
Terv. en ole ennen sulattanut vanhoja pakastimia
Pakastimen sulatus
11
2917
Vastaukset
- jihuu...
Hmm... Kyllä joillekin kaikki niin vaikeaa... Ei minkäänlaista omaa ajattelukykyä... Pakastimeen astia/astioita johon sulamisvedet valuvat? TADAA!
- alkup.
Siis sitä jäätä on PALJON, ei mitään pikku huurretta pinnoilla. Pahimmat ovat 5cm paksuisina levyinä. Että kyllä siitä aika paljon vettä saa sulatettua ja jonkinasteisen vahingonkin saada aikaan jos ei niitä sulatusvesiä saa jotenkin hillittyä.
Ja olen ennenkin sulattanut pakastimia mutta en näin VANHAA joka kerää paljon jäätä.
Kyllä sulle on vaikeaa etkä näköjään itse omaa ajattelukykyä kun pitää tulla rääpimään naamaa kun täällä yritetään asiallisesti kysyä neuvoa. Älä vastaa jos et pysty pysyä asiallisella linjalla. - sulapaska...
alkup. kirjoitti:
Siis sitä jäätä on PALJON, ei mitään pikku huurretta pinnoilla. Pahimmat ovat 5cm paksuisina levyinä. Että kyllä siitä aika paljon vettä saa sulatettua ja jonkinasteisen vahingonkin saada aikaan jos ei niitä sulatusvesiä saa jotenkin hillittyä.
Ja olen ennenkin sulattanut pakastimia mutta en näin VANHAA joka kerää paljon jäätä.
Kyllä sulle on vaikeaa etkä näköjään itse omaa ajattelukykyä kun pitää tulla rääpimään naamaa kun täällä yritetään asiallisesti kysyä neuvoa. Älä vastaa jos et pysty pysyä asiallisella linjalla.Kyllä se onnistuu kuvaamallani tavalla astioiden avulla vaikka miten nitiset. Kun jää alkaa sulaa, sitä saa irrotettua käsillä tai esim. veitsellä kampeamalla palasina ja levyinä, jolloin isommat jäälohkareet ja levyt saa nostettua pois esim. pesualtaaseen ennen kuin ne ehtivät sulaa kokonaan pakastimeen. Loput mitkä sulavat astioihin, niin tyhjentää astioita sitä mukaa kun täyttyvät. Vaatii hieman aktiivisuutta sulattajalta, on oltava kokoajan vieressä tarkkailemassa tilannetta. Tuskin sellaista ratkaisua on, että pääsee sohvalla löhöämään sulatuksen ajaksi ja sulamisvedet ovat tipotiessään ja pakastin sula. Sellainen tapa voisi olla esim. jättää vesi-imuri hyrskyttämään ja imemään sulamisvedet mutta toinen asia on kuinka saa imurin letkun pysymään pakastimen sisällä siten että se sieltä vielä jotain imiskin. Eikä imurinkaan huutaessa päiväunia oteta. Kyllä siitä vain on astioiden, niiden tyhjentämisen, jään kampeamisen palasina ja pyyhkeiden kanssa selvittävä. Pahoittelut jos (kun) meni taas asiattomalle linjalle. Mutta niitä asiallisia parempia ratkaisuja odotellessa.
- lähtee ne siitä
alkup. kirjoitti:
Kyllä sulle on vaikeaa etkä näköjään itse omaa ajattelukykyä kun pitää tulla rääpimään naamaa kun täällä yritetään asiallisesti kysyä neuvoa. Älä vastaa jos et pysty pysyä asiallisella linjalla.Laita jotain vanhoja pyyhkeitä siihen viereen niin että ne menee sinne kaapin allekin. Odota vähän aikaa että näet mistä kohtaa vesi alkaa eniten lirua ja laitat siihen sopivan kokoisen astian tai montakin. Sitten odottelet kärsivällisesti kunnes on sulanut sen verran, että pääset tökkäsemään jollain muovilastalla niitä isoimpia irti jotka heität tiskialtaaseen. Ja tyhjennät astiaa ja kuivaat sitä mukaa, mitä sulaa. Eipä siinä oikeen muukaan auta.
- LISÄKSI:
Iso pyyha alle, mihin vedet valuvat ja ite vierelle vahtimaan
- sulattamatta
Minä olen käyttänyt sorkkarautaa apuna jäitten irroitukseen. Ei haittaa vaikka olisi paksumpaakin plaatua.
- pyykkäävä poikamies
En tiedä parikymmentä vuotta vanhoista laitteista, mutta ainakin 10-15 vuotta vanhoissa yhdistelmäkaapeissa pakastin osassa on kuminen nokka, joka käännetään ulos ja vesi valuu sitä myöten lattialla olevaan astiaan. Astian alle tietysti imukykyinen pyyhe.
- Kivikylän miäs
Kuminen nokka ainakin joissain uudemmissa kuin huono vitsi.Valuu sivusta tai nokka keikkuu miten sttuu ja vesi valuu ohi tai nokka tippuu.
Vanha konsi sulatuksessa on imurin poistopuolelle (joskona on) letku ja kapea suutin.Puhallus tuottaa kuumaa ilmaa millä sulatus käy nopeammin.Voi myös kohdentaa puhallusta jään ja seinän yhtymäkohtaan.Jolloin jää voi lohkeilla helpommin palasina.Ainakin työ nopeutuu tällä konstilla.
("sulattamatta" sorkkarautaa apuna käyttäjä pilaa kyllä kaikki kodin koneet.) - juu helppo konsti on
Kivikylän miäs kirjoitti:
Kuminen nokka ainakin joissain uudemmissa kuin huono vitsi.Valuu sivusta tai nokka keikkuu miten sttuu ja vesi valuu ohi tai nokka tippuu.
Vanha konsi sulatuksessa on imurin poistopuolelle (joskona on) letku ja kapea suutin.Puhallus tuottaa kuumaa ilmaa millä sulatus käy nopeammin.Voi myös kohdentaa puhallusta jään ja seinän yhtymäkohtaan.Jolloin jää voi lohkeilla helpommin palasina.Ainakin työ nopeutuu tällä konstilla.
("sulattamatta" sorkkarautaa apuna käyttäjä pilaa kyllä kaikki kodin koneet.)Juu todella vanha konsti. Varmaan yhtä vanha ja usein käytetty kun se sorkkarauta ilman sulattamista. Kaikenlaisia niksipirkkamiehiä täälläkin on sorkkarautoineen ja letkuineen pölyimurin poistopuolella. Oletko varma ettei esim. hiustenkuivaaja tai lämpöpuhallin ole hieman helpompi vaihtoehto kuin alkaa virittelemaan letkua pölyimurin poistopuolelle. Miten saat letkun imurin poistoritilikköön tiivisti niin että se vielä pysyisikin. Pölynimureissa kun ei ole poistopuolelle mitään letkun paikkaa vaan esim. koko pölyimurin takaosan levyinen ritilikkö jonka alla suodain. Vittu näitä niksimiehiä kätevine vinkkeineen. Taitaa hiustenkuivaajasta ja lämpöpuhaltimestakin tulla hieman lämpimämpää ilmaakin kuin pölyimurin poistopuolelta.
- ----------
Kivikylän miäs kirjoitti:
("sulattamatta" sorkkarautaa apuna käyttäjä pilaa kyllä kaikki kodin koneet.)Kerran vuodessa sopiva?
Laitoin pyyhkeitä sisälle ja vaihdoin välillä. Imuliinoja myös ja niitä vääntää kun tarvis.
Voi käyttää siivouksessa myöhemmin. Jäitä ei kannata väkisin irrotella ettei riko mitään. Kuuma vesi astioihin ja lattialle myös imuliinoja.
Sähkön kulutus lisääntyy tosiaan jollei huomioi.
Kesti 5 tuntia.
- ? :-) ---
kannattaa kantaa tuo vanha kodin sähkösyöppö ulos sulaamaan ja hankkia uusi ja laadukas pakastin tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119