Itse ehkä jossain piilossa, omassa kodissa. Ei räävittömästi missään kaduilla, ei kunniakkaasti missään taistelussa. Pään asennolla ei liene väliä.
*eläimetkin menevät piiloon kuolemaan*
Miten haluat kuolla?
35
91
Vastaukset
- ------------
Tuskinpa sitä saan päättää. Riippuu ajan pituudesta, kun se on tullakseen.
Viimeksi meinatellessaan ei kysytty, eikä olisi ehtinyt.- -----------
Jos kuitenkin elettäisiin ensin?
- jotenkin niin
----------- kirjoitti:
Jos kuitenkin elettäisiin ensin?
Miksi emme ajattelisi asiaa valmiiksi?
- puskiss
Mä meen puskaan kuolemaan.
- kisskisskino
Halaatko puita? Vai halajat?
- jotenkin niin
Kyllä. Minäkin menisin, jos olisin luonnossa. Jonkun verran näkyvissä, että löytäisivät.
- puskiss
kisskisskino kirjoitti:
Halaatko puita? Vai halajat?
Halaan sekä kynsin ;)))
- Sankarivainaja!
Kaksintaistelussa, jossain
hyvässä lännenleffassa. - kohtalo päättää...
Jos aamulla ei jotakuin paikkaa särje eikä kolota, olen varmasti kuollut.
- 3+15
Nopeasti, yhtäkkiä, niin ettei ehdi sitä tajuta.
- okkigaam
Ilman kipuja, tolkuissani. lapset ja lapsenlapset saavat olla läsnä, jos mahdollista. Kuolemassa ei ole mitään pelättävää.
Jännittävää kylläkin.
Haluan hauskat hautajaiset, tuhka nurmen alle, iloisen väriset vaatteet. kahvi ei saa loppua kesken.
Tiedän että kaikki ne minulle rakkaat edellämenneet ovat vastassa. Pidetään tuparit, vasta sen jälkeen on edessä ne ikuisuus asiat.
Toivon tapaavani Jeesuksen ja historian henkilöitä.
Olen uhannut nousta kummittelemaan jos muistotilaisuudessa ei lauleta sitä suomeksi-----------> Kunnes tapaamme jälleen . Eli "Joskus jonakin aurinkoisena päivänä kohtaamme / tapaamme jälleen"
maagikko- xciy
Etpä taida paljonkaan tietää uskonnostasi. Sen mukaan taivaassa ei ole vielä ketään, vaan vasta viimeisenä päivänä jeesus tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.
- Luonnonkiertokulkuun
Kalareissulla voisin vaikka jäädä Ahdin kaveriksi.
Saapuessani hyvin valaistuun umpitunneliin.
Pitäisi sit olla aikasti kirkasta.
H.- Pirre*
No empä ole suunnitellut vielä...ehkä omaisteni läsnäollessa kuitenkin..lasten.
- KaKluxKlan
Eduskuntatalon portailla osoittamassa mieltä koko maailman edessä Kataisen Kiviriippa Kiristys hallitukselle...
Ihan perinteiseen tapaan, lopettamalla hengittämisen, muusta ei oikein pysty toivomuksia esittämään. Jos en omin avuin jotain tee, eikä nyt just ole sellaisia suunnitelmia.
- rp.
Näin se menee. Jotkut omaiset tosin saattavat vaatia hengityskonetta, eikä sinulta siinä kohtaa lupaa kysytä.
Joskus tuli mainos (joku suklaapatukkajuttu) jossa pojanpoika saatteli isoisää vuorelle kuolemaan. Viittä vaille vainaa sanoi, että tänään on hyvä päivä kuolla ja asettui makuulle. Pojanpoika sitten antoi läksiäisiksi suklaapatukan, jolloin tämä miltei vainaa sen syötyään könysi ylös ja sanoi että vie minut Pikkukukan luo.
Ihmeellistä on suklaan voima. - rp.
rp. kirjoitti:
Näin se menee. Jotkut omaiset tosin saattavat vaatia hengityskonetta, eikä sinulta siinä kohtaa lupaa kysytä.
Joskus tuli mainos (joku suklaapatukkajuttu) jossa pojanpoika saatteli isoisää vuorelle kuolemaan. Viittä vaille vainaa sanoi, että tänään on hyvä päivä kuolla ja asettui makuulle. Pojanpoika sitten antoi läksiäisiksi suklaapatukan, jolloin tämä miltei vainaa sen syötyään könysi ylös ja sanoi että vie minut Pikkukukan luo.
Ihmeellistä on suklaan voima.Unohtui mainita, että kyseessä oli intiaanit.
rp. kirjoitti:
Unohtui mainita, että kyseessä oli intiaanit.
Juu, muistan kyseisen mainoksen, suklaa parantaa, minulla on yhdessä t-paidassa sellainen teksti. Laitoin sen ylleni, kun kävin silmäpolilla.
Olisko ihan pikkuisen maisema kirkastunut...
Mihinkään hengityskoneisiin mene...- rp.
Anceli kirjoitti:
Juu, muistan kyseisen mainoksen, suklaa parantaa, minulla on yhdessä t-paidassa sellainen teksti. Laitoin sen ylleni, kun kävin silmäpolilla.
Olisko ihan pikkuisen maisema kirkastunut...
Mihinkään hengityskoneisiin mene..."Mihinkään hengityskoneisiin mene... "
Ei sitä sinulta kysytä, jos et ole tajuissasi. Siellä saatat korista iät ajat. - ???
rp. kirjoitti:
"Mihinkään hengityskoneisiin mene... "
Ei sitä sinulta kysytä, jos et ole tajuissasi. Siellä saatat korista iät ajat.Tiedätkö muuten, ketkä laitetaan hengityskoneeseen?
rp. kirjoitti:
"Mihinkään hengityskoneisiin mene... "
Ei sitä sinulta kysytä, jos et ole tajuissasi. Siellä saatat korista iät ajat.Kyllä sie miut tiijät, hanttiin laitan ja lujasti, olinpa tajuissani tai en..
- rp.
??? kirjoitti:
Tiedätkö muuten, ketkä laitetaan hengityskoneeseen?
En tiedä, mutta kyllä heitä sairaaloissa on. Olenpa itsekin sairaalassa heitä nähnyt. En tiedä mitä järkeä on pitää aivokuollutta ihmistä väkisin hengissä.
- ???
rp. kirjoitti:
En tiedä, mutta kyllä heitä sairaaloissa on. Olenpa itsekin sairaalassa heitä nähnyt. En tiedä mitä järkeä on pitää aivokuollutta ihmistä väkisin hengissä.
No en ole asiantuntija minäkään, mutta minun käsitteeäkseni, ainakin kaksi omaistani, on siihen kytketty lyhyeksi ajaksi onnettomuuden jälkeen.
- rp.
??? kirjoitti:
No en ole asiantuntija minäkään, mutta minun käsitteeäkseni, ainakin kaksi omaistani, on siihen kytketty lyhyeksi ajaksi onnettomuuden jälkeen.
Kun olin sairaalassa töissä, niin siellä oli aivokuollut potilas, joka oli hengityskoneessa. En tiedä miksi häntä pidettiin hengissä, vaikka hänen aivonsa olivat tuhoutuneet ja hänet oli todettu aivokuolleeksi.
Toki on sellaisiakin tapauksia, että jonkun onnettomuuden ja sitä seuranneen leikkauksen jälkeen ihminen laitetaan hengityskoneeseen, mutta se onkin jo ihan eri asia Anceli kirjoitti:
Kyllä sie miut tiijät, hanttiin laitan ja lujasti, olinpa tajuissani tai en..
Tohon on pakko kertoa äidistä. Leikkaukseen menessään oli ajatellut että: En anna periksi, periksi en anna. Ja se oli hänen mielilauseensa kun eteen tuli jotain vaikeaa tai kipeää. Periksi ei anneta.
No sitten jossain vaiheessa sairaalassa oli lääkärille todennut kipujen keskellä että kyllä nyt tekis mieli antaa jo periksi....
Lääkäri oli katsonut häntä ja sanonut kukas se nyt täällä on periksi antamassa kun leikkauksen jälkeen aina kun vähänkin tuli tajuihinsa oli ensimmäiset sanat:
Periksi ei anneta.
Ei monikaan voi kuolla kuten itse haluaa.
Tyydyn siihen että kuolen kun aikani on täysi.
Jos voisin valita, haluaisin kuolla nukkuessani, en vain enää heräisi.Kuolemassa ei ole mitään peloittavaa, mitä kauemmin elää, sen luonnollisemmalata se tuntuu. Ei kuolemaa tarvitse ajatella jatkuvasti, kannattaa elää kun vielä saadaan täällä olla kohtalaisissa voimissa.- 1943
Toistaiseksi en mitenkään, moni muu halu menee edelle.
- Tase pappa
Silloin kun kuolen - jos kuolen - niin olishan se mahtavaa kuolla naista rakastellen, kolmen paukun hiprakassa.
Siinä vaiheessa ei minun tarvitsisi edes välittää tuonkertaisen kumppanin tuntemuksistakaan, vaikkapa ne saattaisikin olla hieman ankeat.
Taitaapa tuo haave jäädä toteutumatta, koska aina joku asia puuttuu yhtälöstä.
Nyt puuttuisi todennäköisesti se nainen.
Siksipä saatankin joutua kupsahtamaan ilman oman toiveeni toteutumista, kuten elämässä useinkin on asiat menneet. Monet on olleet toiveet ja haaveet, mutta toisin on elämä laahannut eteenpäin.- ::B
Onko sinulla hampaat tallella? Eikö sinulla ole vaimoa?
"Tase pappa"
Jo vuosia sitten on todettu, että monet ovat nähneet tunnelin päässä valoa.
Ymmärrettävä asia. Kun aikansa on pimeässä vatsassa ja sitten kalvo repeää, kajastaa silmiin kirkas valo tunnelin päästä.
Jos sitten vedetään imemällä päästä, kirkastuu enemmänkin, ihan kuin Migreenissä.
Lapsi muistaa kaiken kokemansa, vanhanakin.
Varsinkin loppuunajettu vanhus.
H.
- Eletään ja iloitaan
Miksi turhaan miettisin moista asiaa. Kuolema tulee, kun on sen aika.
Nyt haluan elää tätä päivää ja suunnitella lähiaikojen ohjelmaa. - ei ole aikaa.
Moni sitä tuskin itse huomaa vaan luulee elävänsä vaikka tietää kuolleensa.
Kyllä ne omaiset hakee "sinne" tai voihan olla toisinkin. - k/k
Katselin vuosikausia eri sairaalan osastoilla kuolevia ja jäi mielleni sellanen ku ihmisarvosesti, jos juhlallisesti sanoo niin elämää kunnioittaen haluisin kuolla.
Se on yhtä kun sellasta et finaalin koittaessa ei väkisin ylläpirettyä elämää ,vaivojen aihettumat kivut lääkittynä piiloon .
Ei pitkitettyjä juhlallisia jäähyväisiä vaan hiljainen pään kääntö sivulle ja viimeinen henkitys.
Sellanen olis kiusatun ihanne loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t277562Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357311Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1033585V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!643352Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5823068- 692860
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382528- 342384
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321973- 331514