Onko kellään tietoa minkä tasoinen rikos on se että soittaa toiselle esiintyy poliisina ja utelee henkilökohtaisia arkaluontoisia tietoja käyttäen hyväksi toisen hyväuskoisuutta ja vahvaa humalatilaa ja uhkaamalla esim partion lähettämisellä kotiin jos ei suostu vastaamaan ym ym?
poliisina esiintyminen?
8
2051
Vastaukset
- kyttä
Kyseessä on RL 16:9 §:ssä säädetty virkavallan anastus.
Rangaistuksena sakkoa tai enintään 6 kk vankeutta.- luu5 Lappi
Asiaan saattaa liittyä muitakin rikoksia ja vilpillisyyttä.
Mikä on ollut motiivi? (pilailu ja häiriö vai jotain aivan muuta)
Humalaisen käymä keskustelu ja asian näyttö saattaa olla hankalaa.
Onko soittaja ja hänen numero edes tiedossa?
- eicca toppinen
jokasella poliisilla on henkilö kohtainen virkamerkki numero jos et esitänyt jonkun poliisin oikeata lupanumeroa et näin ollen voi urkkia tietojakaan kenestäkään poliisikin saa tiedot sen henkilö kohtaisen koodi numeron esitetyään ja jos se hyväksytään oikealle mimelle siloin vasta olet tehnyt rikoksen käyttämällä poliisin valtuuksia,
- :)
entä jos käyttää esim. sinistä paitaa jossa lukee poliisi selässä?
- Heikki Hevonen
:) kirjoitti:
entä jos käyttää esim. sinistä paitaa jossa lukee poliisi selässä?
Joo, rikos on nimeltään, poliisin virkapuvun aiheeton käyttö, PoliisiL 51 § 3:s momentti. Rangaistus on sakkorangaistus.
- eqwfr
vahvasti humalaiselle...
Oletkohan ymmärtänyt asiaa lainkaan!!
Väärennetyillä virkamerekilläkin, ikävä kyllä toimitaa lähes viikottain. - näyttelijä
eqwfr kirjoitti:
vahvasti humalaiselle...
Oletkohan ymmärtänyt asiaa lainkaan!!
Väärennetyillä virkamerekilläkin, ikävä kyllä toimitaa lähes viikottain.Ei sitä saa esiintyä poliisina ei nenän edessä eikä varmaan puhelimessakaan, jos ei kerran ole poliisi. Niin no, kun varautuu rangaistus seurauksiin, niin siittä waan!
- Anonyymi
näyttelijä kirjoitti:
Ei sitä saa esiintyä poliisina ei nenän edessä eikä varmaan puhelimessakaan, jos ei kerran ole poliisi. Niin no, kun varautuu rangaistus seurauksiin, niin siittä waan!
Juu mua neuvottiin tekemään rikosilmoitus kun mulle soitettiin poliisina. Seurasi siitä sitten jotain tai ei niin oppivatpa läksynsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait873492Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41654Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani51432- 261256
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es49888Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70862Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t35842Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47800Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60764Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4757