Selkärankareuma?
Minulla on röntgenkuvassa "massiivinen" sarkoiliitti.
Lapsesta asti colitis ulcerosa, jonka kaveriksi usein kehittyy reuma.
Viimeiset 15 v. säännöllisesti ollut aamuyön lonkka ja selkäkivut, kantapää oireet, ja entesiittejä lähes kaikissa liitoksissa. Välillä on kylkiluuväli niin kipeä että tekisi mieli huutaa.
Mutta kun ei ole sitä geeniä veressä, eikä muitakaan outoja veriarvoja.
Magneettikuvassa (lumbaalialue) näkyi sarkoiliitin lisäksi nikamavälin alentumaa ja artroosia, mutta ei aktiivista tulehdusta.
Olen jo nelikymppinen. Ei kuulemma voi selkärankareuma enää näin vanhana alkaa. Ei kai se nyt ole alkanutkaan, olenhan 15 vuotta valittanut.
Lääkkeeksi sisätautilääkäri kirjoitti kuitenkin niveltulehduksiin salazopyriiniä, vaikka ei diagnoosia olekaan. Pärjäisiköhän tuolla? Reumatologille ei kuulemma ole tarvetta, olisiko sinun mielestäsi?
Diagnoosia ei, lääkettä kyllä
3
406
Vastaukset
- pyriini
Kuulostaa tutulle. Minäkin olen liian vanha saamaan selkäreuma -diagnoosin.
Vaikka kipuja ollut jo kauan. Tosin minulla on kipuja muuallakin, mutta pahiten alaselässä.
Mutta tuo salatzopyriini on tehokas, jos se vain sopii. - Kipu-Kirsi
Olet onnellisessa tuilanteessa, koska edes kokeillaan reumalääkitystä. Itse olen kipuillut viitisen vuotta nivelistäni ja toivonut, että kokeiltaisiin edes tuota salazopyriiniä. Kukaan ei ole edes ehdottanut. Suurista nivelistä kipu ja jäykkyys edennyt jo sorminiveliin:( Irinoista ja Buranoista ei ole kuin hetkellinen apu.
- apuja2
Tsekatkaahan sivusto: http://reumaton.wordpress.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5982385Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4101892Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231730Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641448JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191366- 651291
- 1221174
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22940Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16928Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66843