Urho Muroman sanoma: " lapsikaste on suurin suomalaisia helvettiin asti nukuttava toimi.
Lapsikaste suomen pahin harhaoppi
38
111
Vastaukset
- Rauha syntielämään
Ja toinen suurista harhaopeista on kirkko, kesekellä jokaista syntistä maailmankylää tudittamassa synniyössä eläviä valearmon lässytyksillä.
Se on raaka tosiasia,,,vauvakaste on harhaoppi.
Raamattulinen uskovien upotuskaste on oikea kaytäntö..
Rautalangasta väänetynnä: Ensin usko, sitten kaste.- laps suomen
Lapsikaste tuudittaa miljoonia väärään autuuteen. Eksyttävä vaikutus on valtava.
- sivusta seuraan nyt
Mihin väärään autuuteen? Suomalaisista 27 % uskoo kristinuskon Jumalaan.
Eivät nuo muut ole millänsäkään mistään autuuksista, eivätkä usko "pelastuvansa" kasteen tähden. Jotkut eivät edes usko, että kuoleman jälkeen on elämää. Silti jotenkin minusta tuntuu, että kun täälläkin on näistä kasteista jauhajia, he varmaan omalta osaltaan auttavat vieraannuttamaan kristinuskosta.
Että onko tämä saarna meille 27 %:lle vai kenelle.
Toki nämä vähän nuutuneita alkavat olemaan nämä lännen kirkot, lähinnä sen takia, että joutuvat raahaamaan perässään noita muita, erityisesti Suomessa. Muissa Euroopan maissa onkin tapana erota, jos ei usko kristinuskon Jumalaan. Nyt ollaan sitten tultu paniikkitilanteeseen, kun lännessä kaikkialla vaikuttava vieraantuminen tuli voimalla tännekin. Eli siis kyse ei ole lapsikasteista ja sen sellaisesta, vaan yksinkertaisesti länsimaiden maallistumisesta ja erkaantumisesta kristinuskosta. Kristinuskosta kuitenkin vieraannuttaa myös tällainen kiihkouskovaisuus kasteista.
Hei,
Tämä lapsikasteasia nousee aika-ajoin pintaan. Haluaisin kysyä teiltä, että Oletteko koskaan kysyneet vaikka perheeltä joiden lapsi on hätäkastettu että miksi he siihen ratkaisuun päätyivät? Sanoisitteko että on huonosti ja väärin toimittu? Tai sanotteko lapsiperheelle jotka ovat pitkään toivoneet lasta, että lapsikaste on turha? Tai ylipäänsä perheille joissa vietetään kastejuhlaa että se on huono asia ja harhaoppi?
Uskon että sekä lapsi että aikuiskaste ovat pelastuksen/Jumalan/ihmisen kannalta hyvä asia. Kaste on Jumalan teko, Jumala lähetyy ihmistä, ei niin että ihminen lähestyy Jumlaa. Usko ei ole tunnejuttu, että kaste sopii silloin kun elämässä tuntuu siltä että uskon asiat puhuttelee. Ne ovat tärkeitä aikoja, mutta tunne ei ratkaise uskonlaatua.
Kaisa-pappi- Mirka . .
Kaikki uskonnolliset rituaalit, myös kasteet ovat p_rseestä. Pelkkää huuhaata ja vainoharkaista sekoilua.
- lukija
Kiitos Kaisa pappi sanoistasi.Kolmelle aloittajalle olisi hyväksi,jos lukisivat vaikka Roomalaiskirjettä,hitaasti ja hartaasti.Näin itsekin tein. Kyllä on ihanaa,tajuta aina uudelleen ja uudelleen, mistä todellinen vanhurskaus tulee,mitä on armo,minkä Jeesus teki.
- upotettunakin
lukija kirjoitti:
Kiitos Kaisa pappi sanoistasi.Kolmelle aloittajalle olisi hyväksi,jos lukisivat vaikka Roomalaiskirjettä,hitaasti ja hartaasti.Näin itsekin tein. Kyllä on ihanaa,tajuta aina uudelleen ja uudelleen, mistä todellinen vanhurskaus tulee,mitä on armo,minkä Jeesus teki.
Kyllä ja uskon kautta, ei kasteen.
- kuuleeko kieku, kuun
"Oletteko koskaan kysyneet vaikka perheeltä joiden lapsi on hätäkastettu että miksi he siihen ratkaisuun päätyivät? Sanoisitteko että on huonosti ja väärin toimittu? Tai sanotteko lapsiperheelle jotka ovat pitkään toivoneet lasta, että lapsikaste on turha?"
Kävin muutama päivä sitten suihkussa. Sainko tällöin kasteen? Vai onko se niin että veden tulee olla Pyhää Vettä minkä pappi on siunannut? Onko tämä jotain yliluonnollista vettä?
Jos kasteeseen ei liity luopuminen pahoista teoista eikä itse pidä kastetta uskonnollisena tapahtumana minkä seurauksena aikoo päivittäin pyrkiä seuraamaan Jeesuksen jalanjälkiä, mitä hyötyä kasteesta on? Tekeekö pikkuvauva päätöksen kasteessa: "No nyt aion seurata Jeesusta vaikken ole ikinä mitään hänestä kuullutkaan"?
"Kaste on Jumalan teko"
Eli se siis ei ole ihmisen teko?
Muuttuuko ihminen hyväksi kasteessa? Voiko ihminen tehdä pahoja tekoja kasteen jälkeen? Ovatko ne pikkuvauvat parempia ihmisiä aikuisena jotka on vauvoina kastettu? Hallitseeko Jumala jotenkin niitä ihmisiä jotka on vauvoina kastettu?
"Jumala lähetyy ihmistä, ei niin että ihminen lähestyy Jumlaa."
Mistä olet saanut tällaisen käsityksen?
- Tavis :))
Onko nyt aivan vakavasti otettava ikäkysymys vaikuttavimmaksi asiaksi kasteessa. Olen ymmärtänyt, että kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi. Ei kai maallinen tai kirkollinen valta voi luvata kenellekään taivaaseen pääsyä, on kaste sitten otettu vastaan minkä ikäisenä hyvänsä.
Koska en ole perehtynyt teologiaan sanallakaan katekismusta enempää, kysyisin näin ihan maallikkona, onko mielestänne todella niin, että Taivaallinen Isämme ei hyväksy ihmistä, joka toimii eri tavoin kuin tuhansissa Raamatun jakeissa neuvotaan.
Mikä on sitten se armo ja laupeus, johon vedotaan? Miksi edes puhutaan ristinkuoleman antamasta sovituksesta, jos kerran kaste pelkästään väärällä hetkellä annettuna on "suurin suomalaisia helvettiin asti nukuttava toimi."!
Täällä vedetään jakeet toisensa jälkeen todistamaan, kuinka väärin ihmiset uskovat.
Taivaassanne on tyhjää.
Mutta olettehan sitten parhaimmiston joukossa ja rupusakki saa vaeltaa missä mielii. Mitäs ottivat kasteen väärällä hetkellä. Ja ei edes upotuskastetta, vaan valelua mukista. Ei siitä ole mihinkään. Raamattu sanoo viimeisen sanan.
Tämä on vakava asia, ei mikään leikkiasia!
Ihminen on ikuisuus olento, joka on luotu Jumalan kuvaksi, ja Jumalan yhteyteen, ei siitä pois. Ja Jumala ei jätä ihmistä epävarmuuteen pelastuksen suhteen.- Tavis :))
Kuvitteletko, että lasken leikkiä?
- Pohdittavaa Aksulle
Voi Aksu, maailmassa uskotaan miljooniin jumaliin ja Raamattu on vain yksi "pyhistä kirjoista". Ei kristinuskon epäjumala Jeesus ole mitenkään erityinen.
- Yu.
aksu521 sanoi:"Ihminen on ikuisuus olento, joka on luotu Jumalan kuvaksi, ja Jumalan yhteyteen, ei siitä pois. Ja Jumala ei jätä ihmistä epävarmuuteen pelastuksen suhteen. "-----Tämä on totta."Henki itse meidän henkemme kanssa todistaa,että olemme Jumalan lapsia." Kuitenkin lut.papit sanovat,että asia pitää jättää jumalan käsiin,että vasta kuoltuamme tiedämme mihin joudumme.Mitä eksytystä! Noilla puheilla ihmispolo jätetään kuin tuuliajolle,epävarmuuteen.Paras ohje onkin:Lue Raamattua,siellä on vastaus,älä liikoja näitä nykypappeja ja heidän hymistelyjään kuuntele.
- Jeesus ainoa on
Pohdittavaa Aksulle kirjoitti:
Voi Aksu, maailmassa uskotaan miljooniin jumaliin ja Raamattu on vain yksi "pyhistä kirjoista". Ei kristinuskon epäjumala Jeesus ole mitenkään erityinen.
" Voi Aksu, maailmassa uskotaan miljooniin jumaliin ja Raamattu on vain yksi "pyhistä kirjoista". Ei kristinuskon epäjumala Jeesus ole mitenkään erityinen. "
- on, koskaa mukaan muu jumala ei ole ilmestynyt ihmisille ja ilmestyy jatkuvasti.
Jeesus on siis todellakin erikoinen :)
On rukoiltu ihmisten puolesta muhammedin, tai tms. kautta, koskaan ei mitään tapahdu, vaan kun Jeesuksen Kristuksen nimessä rukoillaan, parantuu. :)
- yhden suvun tarinaa
Puolisoni ja minut on aikanaan kastettu aivan vauvana. Meillä on muistona kauniit sukukuvat albumeissa. Samalla perinteellä myös kaikki lapsemme ovat kastettu,vieläpä samassa suvun perinteisessä kastepuvussa - vain nauhat on vaihdettu. Ja muistona myös heidän kastejuhlistaan ihanat kuvat.
Meidän perheemme on tapauskovainen, nuo traditionaaliset perinteet ovat kuitenkin punaisena lankana sukumme ja perheemme elämänhistoriassa.
Jokainen lapsemme on käynyt aikanaan rippikoulun ja rippijuhlatkin on vietettty tapauskovaiseen tapaan.
Nyt lapsemme ovat jo aikuisia - joku on jo täysikasvuisena eronnutkin kirkosta, osa taas jatkaa edelleen kirkon jäseninä. ' Tapauskovaisuus' ei erota perheemme jäseniä, jokainen sukupolvi muodostaa oman uskonkäsityksensä.
Kuitenkin kunnioitamme ja arvostamme toisiamme ja yhtä juhlavat ovat olleet niin lastenlapsiemme kastejuhla kuin nimiäistilaisuuskin. Niin me tapauskovaiset kuin sukumme uskosta luopuneet voimme olla aivan sovussa keskenään ja annamme arvon toisillemme. Elämme täyttä elämää tässä elämässä ja rakastamme toisiamme - ei meitä liikuta noudattaa uskonkappaleita tieten tahtoen tienataksemme taivasosuuttamme.
Elämme tätä päivää tässä yhteiskunnassa ja ainakin minä näen hyvänä asiana sen, että esim ev.lut. kirkossa on katto korkealla ja seinät leveällä, jotta se saavuttaisi kaikki ihmiset ja pitäisi ovet avoinna. Jumalusko on maailman suurin harhausko.
- käänny käänny
" Jumalusko on maailman suurin harhausko. "
ei, vaan ateismi on pahin luuloharha ja säälittävää on se, että he eivät ymmärrä edes olevansa tilanteessa, joka johtaa hukan teille.
Jeesus Kristus on Herra ja Elävä Persoona, joka auttaa. Kun sulla on vaikeaa, huuda Häntä avuksesi.
Vaikka nimmarisi on "ikiateisti", se ajatusmallisi tulee kaatumaan, eikä siihen ikuisuutta mene. Sen sijaan ikuisuus ilman Jeesusta on kauhea ikuisuus.
Tee parannus ja käänny teiltäsi Iankaikkisen elämän puoleen. Jeesus on iankaikkinen elämä
- Harhoja riittää
"Miksi eksyin uudestikastajain
pauloihin?”.
Siinä esitetty opillisen
lankeemuksen syy on varmaan yhtei-
nen monelle uudestaankastetulle.
Tuo kirjoittaja mainitsee erehdyk-
sensä ensimmäisenä vaikuttimena sitä,
että hän oli harhautunut oikeasta van-
hurskauttamisopista pois. - wecxzsdf
Eiköhän se ole jokaisen vanhemman oma asia, antaako kastaa lapsensa vai ei.
Jokainen vanhempi ensi kädessä kuitenkin haluaa ajatella lapsensa parasta.
Minä en jättäisi lastani kastamatta. Minusta kaste on Jumalan teko, eikä ihmisen. Hei.
Lapsikasteko harhaoppi Suomessa? Kasteessa lapsi liitetään seurakunnan jäseneksi. Jeesus itse kehotti kastamaan ja opettamaan. Hän otti lapset luokseen ja siunasi heitä. Hän sanoi, että älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Jeesuksen aikaan ihmisiä perhekunnittain, perheisiin kuului lapsiakin. Kasteessa toimii Jumalan Pyhä Henki, kaste on Jumalan teko.
Kasteesta päättäminen on vanhempien vastuulla ja olen iloinen jokaisesta pienokaisesta, jonka saan kastaa iloisessa perhejuhlassa. Kasteessa rukoillaan lähipiirin lapsen elämän puolesta, pyydetään Jumalan siunausta niin lapselle, vanhemmille kuin kummeillekin. Jumalan siunauksen pyytäminen on yksi parhaista asioista mitä me kirkossa voimme pyytää rukoillen. Miksi vanhemmat eivät saisi omalle lapselleen tätä parasta pyytää? Suomi on kristitty maa, jossa on uskonnonvapaus, joka tarkoittaa sitä että Jumalaan uskoa ja hänen puoleensa voi kääntyä ja lapsen saa tuoda kasteelle.
Ystävällisesti
Pirkko-pappi- maatuska7
Raamattu ei tunne lapsikastetta. Kaste on toimitus, joka suoritetaan siksi, että siinä kastettava tekee tietoisen harkitun ratkaisun antaa elämänsä jumalan ja Jeesuksen käsiin. Vauva ei tällaista tietoista ratkaisua voi tehdä, ei ole siihen kypsä, kykenevä.
- 9874
maatuska7 kirjoitti:
Raamattu ei tunne lapsikastetta. Kaste on toimitus, joka suoritetaan siksi, että siinä kastettava tekee tietoisen harkitun ratkaisun antaa elämänsä jumalan ja Jeesuksen käsiin. Vauva ei tällaista tietoista ratkaisua voi tehdä, ei ole siihen kypsä, kykenevä.
Vauvakasteen tarkoitus on maksimoida kirkon jäsenmäärä ja niin muodoin kirkollisverotuotot.
- pikku lisätäsmennys
Kyse ei ole kasteesta, vaan vauvoille suoritetusta pään valelu- rituaalista. Jos olet oikeasti Pirkko pappi, niin tietänet, että siinä valellaan vain vauvan päälakea vedellä.
Kaste on sitten aivan eri asia. Eikä kastetta ole ihmiset keksineet, vaan kyseessä on Jumalan asettama toimitus, jossa uskoontullut ihminen upotetaan veteen samaistumaan Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. - Tavis :))
maatuska7 kirjoitti:
Raamattu ei tunne lapsikastetta. Kaste on toimitus, joka suoritetaan siksi, että siinä kastettava tekee tietoisen harkitun ratkaisun antaa elämänsä jumalan ja Jeesuksen käsiin. Vauva ei tällaista tietoista ratkaisua voi tehdä, ei ole siihen kypsä, kykenevä.
Raamattu ei tunne monia muitakaan tämän päivän asenteita eikä käytäntöjä. Ei Raamatussa mm. suositella suomalaisten hautausmaitten käytäntöjä, vihkitoimituksia, konfirmaatioita, vauvakasteita. Vaatetuksemmekin on varmasti este taivaaseen pääsemiselle, sillä kenelläkään ei ole kahta ihokasta, joista voi toisen lahjoittaa köyhälle.
Kaikki päivittäiset käytäntömme ja kirkonmenot pitää siis poistaa, muuten tämän palstan viisaitten uskonoppineitten maallikoiden mielestä olemme tuhoon tuomitut joka iikka.
Heillä luonnollisesti on se oikea tieto, joten ei heillä ole huolta.
Tavallinen rivijäsen ei saa koskaan vastausta keneltäkään, onhan tietenkin alentavaa vastata ihmiselle, joka suoraan ilmoittaa, että ei ole perehtynyt Raamatun jakeisiin.
Tietenkin olemme me arkista elämäämme elävät samantekeviä korkeasti koulutettujen viisaitten mielestä, mutta haluan kuitenkin tuoda esiin, että varmasti on vilpittömästikin uskovia ihmisiä, joille nämä palopuheet vain aiheuttavat ahdistusta ja pelkoa oman vajavaisen uskon ja tiedon takia.
Toivottavasti he osaavat hakea lohdun itselleen muualta. Tämä palsta on pilkunviilaajille tarkoitettu.
- Ville-pappi
Minun kysyttävä lasten kasteen vastustajilta, että miksi lapsi ei saa olla jo syntymästään alkaen Jumalan seurakunnan jäsen?
- hassu kysymys sulla
Eikö sulle sitten riitä, että Jeesus hyväksyy lapset sellaisenaan. Mihin tarvitaan ihmistekoisia rituaaleja ?
- Ville-pappi
hassu kysymys sulla kirjoitti:
Eikö sulle sitten riitä, että Jeesus hyväksyy lapset sellaisenaan. Mihin tarvitaan ihmistekoisia rituaaleja ?
Tästä ei Raamattu puhu mitään.
Kaste on joka kerta uskonyhteisön toteuttama, ja kaste on itsensä Jeesuksen määräämä. Kyse ei siksi ole ihmistekoisesta rituaalista, vaan Jumalan toiminnasta. - suorat sanat
" Minun kysyttävä lasten kasteen vastustajilta, että miksi lapsi ei saa olla jo syntymästään alkaen Jumalan seurakunnan jäsen? "
Jos viittisit lukea Jumalan Sanasta Raamatusta näistä asioita, tulisit heti toisiin ajatuksiin. Ja lue niin, että pysyt asiayhteydessä luettuun ajatukseen.Sii: Kun kasteesta haluat tietoa, lue sieltä, missä puhutaan kastamisesta, äläkä siunaamisesta.yms.
Jumalan seurakuntaan ei kastamalla pääse, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja sitten kaste päälle Jeesuksen nimessä.
Me olemme yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, ei lapsikasteessa, eikä upotuskasteessa. Jumalan seurakunnan jäsenyyteen pääsee vain hengestä syntymisen, uudestisyntyminsen kautta ja sitä ei kasteet saa aikaan. - kysymys
Ville-pappi kirjoitti:
Tästä ei Raamattu puhu mitään.
Kaste on joka kerta uskonyhteisön toteuttama, ja kaste on itsensä Jeesuksen määräämä. Kyse ei siksi ole ihmistekoisesta rituaalista, vaan Jumalan toiminnasta.Olivatko ne ihmiset vauvoja mitä Johannes kastoi vai olivatko nämä aikuisia ihmisiä?
http://www.youtube.com/watch?v=KKJqK9L4YFo
- Balttis Villelle
Ei kysymys ole suinkaan siitä että: lapsia ei luettaisi vanhempiensa kautta perhekuntina eli niihin kuuluvina Jumalan seurakuntien jäseniksi, ja Jumalan suinauksista osallisiksi, - koska heitä ei ole kastettu, tavalla jota Raamattu ei tunne. Jeesuskin siunasi luokseen tuotuja lapsia, eikä suinkaan kastattanut heitä opetuslapsillaan: Mark.10:13-16; ja tämä siitäkin huolimatta että: Jeesus kastoi sankoin joukoin luokseen tulleita, ja hänen sanomaansa uskovia ihmisiä tehden heitä näin opetuslapsikseen: Joh.3:22-4:2.
Koko kysymyksen astettelusi on kavalaa, Herran suorien teiden vääristelyä, johon myös kirkkosi kokonaisuudessaan syyllistyy, mm. vääristellen Mark.10:13-16:sta kohdan ja Jeesus lapsille antaman siunauksen, väittäen vastoin tosiasiota tätä vauva/ lapsikasteeseen oikeuttavaksi Raamatunkohdaksi.- Ville-pappi
Tulkinnassasi on ongelma, Balttis hyvä. Joh. 4:2 ilmaisee, ettei Jeesus kastanut ketään, vaan opetuslapset kastoivat. Tämä kaste oli kuitenkin erilainen, mitä on kristillinen kaste. Kyse on kahdesta erilaisesta kasteesta. Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta ylösnoustuaan.
Toisekseen. Evankeliumit eivät kuvaa yhtään kertaa, että ketään Jeesuksen lähimmistä oppilaista olisi kastettu. He olivat oppilaita kutsun ja sen perusteella, että olivat Jeesuksen seurassa ja kuulivat hänen opetustaan. Tähän porukkaan ei liitytty kasteessa, ja evankeliumit vaikenevat siitä, millainen oli Johanneksen kuvaama Js:n oppilaitten toteuttama kaste. Mahdollisesti jotain Johannes Kastajan tyylinen. Kasteen erilaisuudesta todistaa vielä Apostolien tekojen kertomus, kun apostolit kohtaavat Johanneksen kasteen saaneita henkilöitä, jotka kastetaan kristillisellä kasteella ja silloin he saavat Pyhän Hengen.
Kristillinen kaste sen sijaan liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, ja kasteessa liitytään siihen yhteisöön, joka uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan ja Kristuksen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä. Joka ei ole kastettu, on tämän yhteisön ulkopuolella. Raamattu todistaa tästä erittäin kirkkaasti mm. Apostolien teoissa ja kirjeissä, että kasteessa tähän yhteisöön liitytään. Siinä tullaan Jeesuksen opetuslapseksi.
Lasten siunaaminen sitä paitsi liittyy Jeesuksen maanpäällisen toiminnan aikaan, ja kaste tuli siitä myöhemmin.
Kysymys kuuluu edelleen: Miksei lapsi voi olla jo heti syntymästään alkaen uskovien seurakunnan jäsen? - tt11
Ville-pappi kirjoitti:
Tulkinnassasi on ongelma, Balttis hyvä. Joh. 4:2 ilmaisee, ettei Jeesus kastanut ketään, vaan opetuslapset kastoivat. Tämä kaste oli kuitenkin erilainen, mitä on kristillinen kaste. Kyse on kahdesta erilaisesta kasteesta. Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta ylösnoustuaan.
Toisekseen. Evankeliumit eivät kuvaa yhtään kertaa, että ketään Jeesuksen lähimmistä oppilaista olisi kastettu. He olivat oppilaita kutsun ja sen perusteella, että olivat Jeesuksen seurassa ja kuulivat hänen opetustaan. Tähän porukkaan ei liitytty kasteessa, ja evankeliumit vaikenevat siitä, millainen oli Johanneksen kuvaama Js:n oppilaitten toteuttama kaste. Mahdollisesti jotain Johannes Kastajan tyylinen. Kasteen erilaisuudesta todistaa vielä Apostolien tekojen kertomus, kun apostolit kohtaavat Johanneksen kasteen saaneita henkilöitä, jotka kastetaan kristillisellä kasteella ja silloin he saavat Pyhän Hengen.
Kristillinen kaste sen sijaan liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, ja kasteessa liitytään siihen yhteisöön, joka uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan ja Kristuksen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä. Joka ei ole kastettu, on tämän yhteisön ulkopuolella. Raamattu todistaa tästä erittäin kirkkaasti mm. Apostolien teoissa ja kirjeissä, että kasteessa tähän yhteisöön liitytään. Siinä tullaan Jeesuksen opetuslapseksi.
Lasten siunaaminen sitä paitsi liittyy Jeesuksen maanpäällisen toiminnan aikaan, ja kaste tuli siitä myöhemmin.
Kysymys kuuluu edelleen: Miksei lapsi voi olla jo heti syntymästään alkaen uskovien seurakunnan jäsen?"Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta ylösnoustuaan. "
Hyvä huomio - ja koska asettaja oli Jeesus niin Hänen kastetapansa noudattaa tietenkin sitä, miten Hänet itsensä kastettiin eli upotettiin veteen. Jeesuksen päälakea ei vedellä sivelty kun Jeesus oli vauva.
"Evankeliumit eivät kuvaa yhtään kertaa, että ketään Jeesuksen lähimmistä oppilaista olisi kastettu. He olivat oppilaita kutsun ja sen perusteella, että olivat Jeesuksen seurassa ja kuulivat hänen opetustaan."
Kastettiinko opetuslapsia, niin siitä emme tiedä. Ei tule lisätä omiaan Jumalan sanaan.
"Tähän porukkaan ei liitytty kasteessa, ja evankeliumit vaikenevat siitä, millainen oli Johanneksen kuvaama Js:n oppilaitten toteuttama kaste. "
Ei ole viitteitä mitään, että tämä kaste olisi ollut erilainen kuin miten Jeesus itse kastettiin. Ei tule tehdä omia johtopäätöksiä.
"Kristillinen kaste sen sijaan liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, ja kasteessa liitytään siihen yhteisöön, joka uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan ja Kristuksen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä"
Tämä on tärkeä huomio. Upotuksessa eli siis kristillisessä kasteessa samaistutaan Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen upottamalla uskoontullut veteen kokonaan ja sieltä sitten nousee uusi Jumalan lapsi ylös kuten Jeesus nousi kuolleista. Tämä on se kaste, mistä kristinusko kertoo.
"Lasten siunaaminen sitä paitsi liittyy Jeesuksen maanpäällisen toiminnan aikaan, ja kaste tuli siitä myöhemmin. "
Juuri näin ! Ja tästä syystä vauvojen päänvalelu- operaatiota ei tulekaan mitenkään liittää Jeesuksen lasten siunaamisiin.
"Kysymys kuuluu edelleen: Miksei lapsi voi olla jo heti syntymästään alkaen uskovien seurakunnan jäsen? "
Koska Jeesus hyväksyi lapset sellaisenaan !! Vauva on syntymästään saakka Jeeskselle kelvollinen eikä vasta jonkun valelu-rituaalin jälkeen.
Vauvojen pään valelua ei voida siis mitenkään liittää kristinuskoon. Se on vain luterilaisten keino pakottaa lapsi mukauskoon. Miekkalähetyksistä olemme huomanneet, että ihmistä ei voida pakottaa uskoon Jeesukseen. Tämä on Jumalan teko ihmisessä ja senjälkeen kun ihminen on ottanut uskon Jeesukseen vastaan niin hänet upotetaan eli kastetaan vedessä kuten Jeesus kastetiin.
Myöskin luterilaiset itse elämällään todistavat, että uskoonpakottaminen on epäonnistunut täysin samoin kuin miekkalähetys aikoinaan. Väkivalta - ei fyysinen eikä henkinen - ei kuulu mitenkään kristinuskoon. - 1254
Ville-pappi kirjoitti:
Tulkinnassasi on ongelma, Balttis hyvä. Joh. 4:2 ilmaisee, ettei Jeesus kastanut ketään, vaan opetuslapset kastoivat. Tämä kaste oli kuitenkin erilainen, mitä on kristillinen kaste. Kyse on kahdesta erilaisesta kasteesta. Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta ylösnoustuaan.
Toisekseen. Evankeliumit eivät kuvaa yhtään kertaa, että ketään Jeesuksen lähimmistä oppilaista olisi kastettu. He olivat oppilaita kutsun ja sen perusteella, että olivat Jeesuksen seurassa ja kuulivat hänen opetustaan. Tähän porukkaan ei liitytty kasteessa, ja evankeliumit vaikenevat siitä, millainen oli Johanneksen kuvaama Js:n oppilaitten toteuttama kaste. Mahdollisesti jotain Johannes Kastajan tyylinen. Kasteen erilaisuudesta todistaa vielä Apostolien tekojen kertomus, kun apostolit kohtaavat Johanneksen kasteen saaneita henkilöitä, jotka kastetaan kristillisellä kasteella ja silloin he saavat Pyhän Hengen.
Kristillinen kaste sen sijaan liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, ja kasteessa liitytään siihen yhteisöön, joka uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan ja Kristuksen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä. Joka ei ole kastettu, on tämän yhteisön ulkopuolella. Raamattu todistaa tästä erittäin kirkkaasti mm. Apostolien teoissa ja kirjeissä, että kasteessa tähän yhteisöön liitytään. Siinä tullaan Jeesuksen opetuslapseksi.
Lasten siunaaminen sitä paitsi liittyy Jeesuksen maanpäällisen toiminnan aikaan, ja kaste tuli siitä myöhemmin.
Kysymys kuuluu edelleen: Miksei lapsi voi olla jo heti syntymästään alkaen uskovien seurakunnan jäsen?samoin kuin Iranissa vai?
- Balttis trollille
Ville-pappi kirjoitti:
Tulkinnassasi on ongelma, Balttis hyvä. Joh. 4:2 ilmaisee, ettei Jeesus kastanut ketään, vaan opetuslapset kastoivat. Tämä kaste oli kuitenkin erilainen, mitä on kristillinen kaste. Kyse on kahdesta erilaisesta kasteesta. Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta ylösnoustuaan.
Toisekseen. Evankeliumit eivät kuvaa yhtään kertaa, että ketään Jeesuksen lähimmistä oppilaista olisi kastettu. He olivat oppilaita kutsun ja sen perusteella, että olivat Jeesuksen seurassa ja kuulivat hänen opetustaan. Tähän porukkaan ei liitytty kasteessa, ja evankeliumit vaikenevat siitä, millainen oli Johanneksen kuvaama Js:n oppilaitten toteuttama kaste. Mahdollisesti jotain Johannes Kastajan tyylinen. Kasteen erilaisuudesta todistaa vielä Apostolien tekojen kertomus, kun apostolit kohtaavat Johanneksen kasteen saaneita henkilöitä, jotka kastetaan kristillisellä kasteella ja silloin he saavat Pyhän Hengen.
Kristillinen kaste sen sijaan liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, ja kasteessa liitytään siihen yhteisöön, joka uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan ja Kristuksen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä. Joka ei ole kastettu, on tämän yhteisön ulkopuolella. Raamattu todistaa tästä erittäin kirkkaasti mm. Apostolien teoissa ja kirjeissä, että kasteessa tähän yhteisöön liitytään. Siinä tullaan Jeesuksen opetuslapseksi.
Lasten siunaaminen sitä paitsi liittyy Jeesuksen maanpäällisen toiminnan aikaan, ja kaste tuli siitä myöhemmin.
Kysymys kuuluu edelleen: Miksei lapsi voi olla jo heti syntymästään alkaen uskovien seurakunnan jäsen?Pyhän Hengen synnyttämissä teksteiss sanotaa Joh.3:22-4:2; välisissä tekseteissä näin:
jae 3:22; >> Sen jälkeen (kun Jeesus oli opettanut vedestä ja Hengestä syntymisen välttämättömyyden jae 3:5) Jeesus meni opetuslastensa kanssa Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssansa JA KASTOI. > Niin Johaneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta. Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, (Jeesus) joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, KATSO, HÄN KASTAA JA KAIKKI MENEVÄT HÄNEN TYKÖNSÄ".
jae 4:1; >> Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että (1.) JEESUS TEKI OPETUSLAPSIKSI (2.) JA KASTOI USEAMPIA KUIN JOHANNES
- esther
höpö höpö.
uskon joko valitsee tai sitten ei. - aito uskonnonvapaus
Uskonnonvapauden on oltava aito vapaus. Aito vapaus valita uskontonsa ja maailmankatsomuksensa voi olla vain yksilöllä, jonka kehitysaste sallii hänen pohtia asiaa ja muodostaa oman näkemyksensä. Sylivauva ei tietenkään tällaiseen pysty. Siksi asiaa ei tulisi päättää lapsen puolesta. Lapsi on oma yksilönsä ja hänelle kuuluu samat vapaudet, kuin muillekin yhteiskunnan jäsenille.
- 1451
Uskonnonvapaus on yksilöllinen, ei kollektiivinen vapaus. Perhe ei päätä uskonnostaan yhdessä, vaan jokainen sen jäsen päättää omastaan itse. Toisen ihmisen puolesta päättäminen ei ole uskonnonvapautta. Valinnanvapauteen ei kuulu, että yksi ihminen käyttää toisen vapautta. Ei edes siinä tapauksessa, että näiden ihmisten suhde on vanhempi-lapsi-suhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972