Olen kiinnostunut lähtemään merelle töihin. Haluaisin kuitenkin selvittää ensin vähän suuntautumis vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia koulutuksen jälkeen.
Kiinnostaisi tietää miten laivalla jakaantuu eri koulutuksien tarve. Millä koulutuksella on helpoin saada töitä jne.
Alla olevasta linkistä löytyy palkat tältä vuodelta. (suomalaisen lipun alla seilaavista aluksista?) Joten niistä kinastelu voi jatkua muissa topikeissa.
http://www.smu.fi/@Bin/2680949/UL_palkat 2012.pdf
Esimerkiksi kirvesmies saa 1671 e/kk. Jos kuitenkin olet töissä kuukauden töörnin ja sen jälkeen kuukauden lomalla, paljonko siitä jää käteen verojen jälkeen? Koko kahdelta kuukaudelta.
Merimiehen ammatista.
10
1480
Vastaukset
- matruusi painaa
Kun puosun alla parkaisin, mä siitä mieleni vaan karkaisin ja vielä pysyi
v.ttu mielessä. - vastikepäivä
1:1 vuorotelulla ansaitset työssä olo pävältä yhden (tai 0,8 mutta käytännössä päivä päivästä) "vapaapäivän", eli tuota 1671 palkkaa maksetaan myös vastikevapaan aikana, käteen jäävä osuus on kuitenkin liian pieni.
Kone puolella on "kohtullinen" työllisyys tilanne.
Harkitse kuitenkin vielä!! - koulutusvihje
Laivalle jos haluat töihin, kannattaa kouluttautua päällystön tehtäviin. Suomalaiselle miehistön jäsenille ei töitä löydy, koska filippiiniläiset vievät paikat.
- Pitää paikkansa
paitsi jos opiskelet sähkömieheksi. Filpparit ei tunnetusti siitä alasta tajua yhtään mitään ja suomalaisista sähkömiehistä kysyntää myös ulkomailla.
- werty
Tosta linkistä löytyy jotain osviittaa ainakin miehistöpuolen ammateista. http://www.smu.fi/merimiesammatit/
SMU sivuilta löytyy muutakin oleellista tietoa.
Päälystö hommista varmaankin löytyy tietoa www.seacommand.fi/ ja www.konepaallystoliitto.fi/
Yhtä kaikki miehistön puolelta joudut kuitenkin aloittamaan hommat, ei siis heti kannata unelmoida merikapteenin urasta. - Bonis
Merimiehen ammatti on suomessa katoavaa kansanperinnettä....
- Jään eläkkeelle pian
Näin se valitettavasti on. Varustamot ovat tehneet parhaansa, Finnlines etupäässä, että Suomalainen merimies häviää laivoista.
Tämä on lopputulos Laageroosin Antin visioista, josta hommasi aikanaan merenkulkuneuvoksen tittelin itselleen.
Jos ei ole Suomalaista miehistöä, niin ei ole Suomalaista päällystöäkään, koska kaikki aloittavat miehistöstä merimiesuran. - Tanskan malliin
Jään eläkkeelle pian kirjoitti:
Näin se valitettavasti on. Varustamot ovat tehneet parhaansa, Finnlines etupäässä, että Suomalainen merimies häviää laivoista.
Tämä on lopputulos Laageroosin Antin visioista, josta hommasi aikanaan merenkulkuneuvoksen tittelin itselleen.
Jos ei ole Suomalaista miehistöä, niin ei ole Suomalaista päällystöäkään, koska kaikki aloittavat miehistöstä merimiesuran.Tanskassa on mennyt kehitys jo siihen pisteeseen, että tanskan lipun alla purjehtivasta laivasta ei välttämättä löydy ainuttakaan tanskalaista, ei miehistöstä eikä päällystöstä. Tätä kohti kuljetaan Suomessakin. Toki Tanskann lipun alla on moninkertainen määrä laivoja Suomeen verrattuna.
- exreparacion
Noi peruspalkat ovat unionin neuvottelemia palkkoja. Esim sopimuspalkat jota iso suomalainen öljyyhtiö maksaa ovat huomattavasti korkeenpia. Olen sieltä eläkkeellä korjausmiehen ammatista ja käteenjäävä eläke on 1600€
- Anonyymi
Mites jäänmurtajilla? 20/10 vuoro, työt talvella. Muutoin lomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2449513Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.517691Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1986292- 1693586
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2831958- 1041945
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81738- 1001475
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871404Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191397