OIKEAA TIETOA RUOSTEENESTOSTA JA TAKUUSTA

Ruosteenestäjä

Tiedote:

Hyväksyttyjä, eli SFS/FI-sertifioituja liikkeitä käyttämällä auton omat takuut säilyvät aivan täysin ennallaan! Tästä on kirjalliset hyväksynnät KAIKILTA valmistajilta ja maahantuojilta.
Asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää, tosin joillain on edelleen periaatteena se, että eivät muuta mieltään ja puhuvat näin vanhaa tietoa.

Lisäksi, suojaamoilta kannattaa pyytää nähtäväksi ulkopuolisen tarkastajan käynneistään tekemiä raportteja, joilla siis valvotaan SFS/FI-sertifioinnin vaatimien asioiden täyttymistä.
Näitä ovat ensisijaisesti tehdyn työn tuloksen laatu, työmenetelmien oikeellisuus sekä aineiden laatu.
Myös työtilat ja laitteet käydään läpi ja kirjataan raporttiin.

Hyvin asiansa tekevistä yrityksistä raportti löytyy myös asiakkaan nähtäväksi, ellei löydy niin silloin joko koko hyväksyntää ei ole olemassakaan tai raportissa on niin paljon puutteita, ettei sitä kehdata näyttää!

REIKIÄ ei enää porata lainkaan, ei saa eikä tarvitse. Kaikki tarpeelliset kohteet pystytään käsittelemään ilman reikien tekemistä. Eli se tuli nyt varmaan kaikille selväksi, eikö?
Jos joku vielä uusiin autoihin reikiä tekee, niin tekee turhaan tai ei vaan osaa hommiaan. Tällaisessa tapauksessa auton koritakuut yleensä raukeavat melko varmasti, jos ongelmia ilmaantuu.


Puhkiruostumattomuustakuut eivät käytännössä korjaa koskaan mitään. Ja jos korvaisivatkin, niin silloinkin ollaan auttamatta aivan liian myöhään liikkeellä. VAURIOITUNUTTA RAKENNETTA KUN EI PYSTY UUDEKSI PALAUTTAMAAN!

Ainoa oikea tapa on ESTÄÄ VAURIOIDEN SYNTY ETUKÄTEEN ja tähän pystyy vain ja ainoastaan HUOLELLA JA AMMATTITAIDOLLA TEHTY RUOSTEENESTOKÄSITTELY!

Kyselkää suojaamoista lisää, tutustukaa omiin autoihin ammattilaisten avustuksella, katselkaa netistä kuvia, kysykää suojaamoiden ammattilaisilta ja kysykää edelleen SUOJAAMOIDEN ammattilaisilta.
Heillä on PARAS MAHDOLLINEN TIETO korroosion aiheuttamista vaurioista ja heiltä löytyy paljon sellaista tietoa, mitä esimerkiksi katsastuskonttorilla tai korjaamolla ei pystytä edes näkemään.
Esimerkiksi jo pelkästään TÄYSIN PUHTAAN ja PURETUN alustan näkeminen ei käytännössä onnistu kuin suojaamossa, huolellisen pesun jälkeen.
Siihen asti suurin osa melko pitkällekin edenneistä vaurioistä pysyttelee tasaisen likakerroksen alla piilossa.

Samoin, kaikkien muovi/huopasuojien alle ei myöskään näe, ellei niitä irroiteta. Ja sieltä löytyy jos jonkinlaista vauriota. Jopa 3 vuotiaassa autossa on liian usein jo mittavankin ruosteenpoiston tarvetta!


Ja ne suojaamoiden kotisivuilta löytyvät kuvat ovat vain sitä todellisuutta.
Kuvia ei manipuloida, vaan ne otetaan yleensä pesun jälkeen ja siinä näkyy todellinen tilanne sillä hetkellä. Joka muuta väittää, niin haluaa vaan vääristellä asiaa.

Tämän asian varmistamiseksi, suojaamoon (ainakin meille) saa tulla koska tahansa katsomaan omaa tai toisten autoja. Silloin pääsee ITSE OMIN SILMIN NÄKEMÄÄN minkä kuntoista kalusta käsittelyyn tulee. Takaamme, että yllätytte ihan jokainen, joka ei ole aiemmin asiaan perehtynyt.

Useimmiten ihmiset yllättyvät myös sitä, miten heikosti uusissa autoissa on asia hoidettu. Niissä kun käytännössä ei ole juuri mitään suojaa korroosiota vastaan ja lisäksi on käytetty HUOVASTA tehtyjä sisälokareita ja muita suojia, jotka sopivat erityisen huonosti näihin olosuhteisiin.


Että lopetetaanko se turha höpinä jo niistä takuista ja rei'istä. Samoin kuin se, että tarviiko suojausta vai ei.
KAIKKI autot tarvitsevat lisäsuojaa kestääkseen näissä olosuhteissa. Toki jos uutta autoa pitää vain pari-kolme vuotta, silloin ei vaurio tosin ehdi niin pitkälle, että se itseä haittaisi.
Kuitenkin siinäkin tapauksessa, auton jälleenmyyntiarvo on varmasti parempi ja auto on todella paljon helpommin myytävissä esimerkiksi yksityiselle, jos autossa on todistus tehdystä ruosteenestokäsittelystä, jossa on parhaimmillaan vielä pitkä takuukin päällä.

Tilannetta voi verrata esimerkiksi siihen tilanteeseen että autossa on täydellinen, kaikki merkinnät sisältävä huoltokirja ja sitten tilanne, jossa huoltokirja puuttuu kokonaan.

Kumpi auto kiinnostaisi automyyjää tai yksityistä ostajaa enemmän?

Kumman auton SINÄ mielummin ostaisit, auton jossa on huolto/takuukirja vai mieluummin ilman??

Entä jos myös korirakenteista on olemassa huolto/takuukirja, jolla todistetaan että kori on huollettu ja kunnossa sekä vielä ruosteenestokäsittelyn takuukin voimassa?

Eikö kaikinpuolin huollettu ja ylläpidetty auto olisikin paljon turvallisempi ostos?

6

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steeldrum

      Vaikka nyt viimevuoden marraskuussa tämän kirjoitit niin annan vähän vastinetta.

      Korirakenteista ei ole erillistä huolto-eikä takuukirjaa.

      Olen myös ostanut useita uusia autoja ja tietty laittanut vanhan aina vaihtoon niin kertaakaan, ei siis kertaakaan ole kysytty ruosteenestosta mitään. Huoltokirja katsottu ja kilometrit merkitty. Myöskään vaihdossa saatuun hintaan se ei ole vaikuttanut juuta eikä jaata.
      Tarkistin vielä että nykyisen autoni takuuehdoissa ei ole mitään pakollista suojausta vaativaa ehtoa. Valmistaja ei siis vaadi lisäruosteensuojausta takuun myöntämiseksi.

      Ymmärrän kyllä, että käytetyn auton ostaja haluaisi varmistua korin kunnosta, mutta minä uuden ostajana en ole kiinnostunut maksamaan suojauksista, kun en siitä itsekkään saa hyvitystä.
      Siksi olenkin noudattanut simppeliä 5-vuotta ja vaihtoon menetelmää. Siinä vaiheessa muutoinkin alkaa pikkuhiljaa korjaamolaskut lähestyä.

    • Ruosteen takuista

      Ostettuani uuden auton suojasin sen itse varaosaliikkeestä ostamillani aineilla ja vein auton katsastukseen. Sanoin katsastajalle ottavani tietoisen riskin tekemällä oman suojauksen ja porattuani suojamuovien alle ylimääräisiä reikiä.

      Katsastusmiehen mukaan takuut eivät loppujen lopuksi kata mitään. Ruoste ei lähde hänen mukaansa sisältä koteloista, vaan ulkoisesta viasta korin ulkopuolelta, joita takuu ei korvaa. Hänestä suojaus oli hyvä asia, koska muutamaan osaan kolmessa vuodessa oli tullut alustavaa ruostumista.

      Kuinka moni on saanut ruosteviat takuun puitteissa korvattua, sillä liikenteessä on selvästi havaittavia ruostepommeja alle 10 vuoden iän. Tiedän kyllä esimerkiksi Toyotan paikanneen yli 10 vuotta vanhan auton takuun piirissä.

    • kiharien kesto?

      Haluaisin kysyä että kun kerran on teettänyt ruostesuojauksen alan liikkeessä, niin onko uusintakäsittely todella tarpeen? Jos on, niin voitteko ystävällisesti perustella. Oudoksuttaa, että suojauksen yhteydessä ei uusintakäsittelystä puhuttu. Pitänee lukea suojaustakuu uudestaan. "Takuu" antaa väärän käsityksen toimenpiteen kestävyydestä. Onko niin, että takuu on suojauksessa voimassa vain, jos asiakas käy uusintakäsittelyissä. -Tästä tuli nyt epäluottamus koko ruosteenestokäsittelyä kohtaan. Onko todella niin asian laita, että suojaus on kuin permanentti? Vaatii uusintakäsittelyjä aika ajoin.

      • tervapentti

        En tiedä kannattaako yleensäkään suojata ruostetta, mutta ruosteenestokäsittely kyllä tulee tarkistaa määräajoin ja tarvittaessa tehdä lisäsuojaukset.


      • kele3
        tervapentti kirjoitti:

        En tiedä kannattaako yleensäkään suojata ruostetta, mutta ruosteenestokäsittely kyllä tulee tarkistaa määräajoin ja tarvittaessa tehdä lisäsuojaukset.

        Näin meillä: Vein auton tunnetun ketjun liikkeeseen suojattavaksi noin vuoden ikäisenä. Ajattelin että se piisaa minulle, mutta kun autoa on tullut pidettyä kauemmin kuin alun perin oli tarkoitus, niin vein uudelleen samaan paikkaan tarkistettavaksi ja suojattavaksi muutaman vuoden kuluttua. Pois hakiessa kysyin miltä näytti niin kuulemma ruostetta oli, tästä asiakaspalveluhenkisyyden ilmentymästä ei kyllä saanut oikein irti oliko nyt asia olevinaan kunnossa vai ei. Parin vuoden kuluttua alkoi ruoste puskea pintaan helmoissa, lokarit puhki ym. Puhkiruostumattomuustakuu ei korvaa koska vuosittaisia ruostetarkistusmerkintöjä puuttuu, ei ole käytetty merkkihuollossa viime aikoina. Auto on nyt 10 v vanha Mazda 6. En tiedä olisiko yhtään paremmassa kunnossa jos ei olisi suojattu ollenkaan.


    • faktaa suojauksista

      Asia näyttää olevan niin että mainosten mukaan "takuu" tulee muutaman vuoden ikäisille autoille esim 0-6 vuotiaille. No sitten kun asiaa kyselee tarkemmin niin mitään ruostumattomuus-takuuta ei annetakaan kuin uuden karheilla autoille joissa siis käytännössä on vielä kaikki pinnoitteet tehtaankin jäljeltä kunnossa ja miltei sama kuka sinne mitään ainetta roiskuttelee. Siis 6 vuotiaalle autolle saa "takuun" että työ on tehty..! Eli käytänössä pesevät kätensä siltä tärkeimmältä miksi auto yleensä suojataan, eli ruostumiselta. Jos siis käytät tuon varsin arvokkaan muutaman vuoden ikäisen auton suojauksessa niin se voi olla vuoden päästä läpi ruosteessa mutta voi olla tietenkin tyytyväinen "takuusta" että työ on tehty. Ja sitten kaikkein oleellisimpaan asiaan, eli siihen että erilaisin kuivaimin auton läpimenoaika on saatu 2-3 vuorokauden mittaiseksi. Käytännön kokemus osoittaa kuitenkin ettei tuossa ajassa saumat, päällekkäiset pellin jne kerkeä välttämättä kuivua ja sitten kun päälle tulee jokapuolelta "suojaus" niin peli on menetetty. Em vuoksi moni suojaus menee pieleen ja siitä on vuosien mittaan kokemusta. Jos kaikkea kosteutta ei saada pois niin koko homma menee pieleen. Valitettavasti kiire pilaa näemmä tämänkin toimialan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe