Pienellä eleellä paljon iloa aikaiseksi

nooanarkki evk

Paljoa ei tarvita paratiisin luomiseksi!
Eikä paljosta tarvitse luopua, jos sen tekee tarpeeksi moni ihminen.

Jostakin syystä mulle tuli tällainen asia mieleeni, kun päivällä selailin tätä jumalatonta laskunivakkaa.
Rahallisesti on 1 euro mitätön summa.Mutta:

Jos jokainen suomalainen lahjoittaisi mulle sen euron, niin kuinkahan paljon fyffeä mulle lopuksi kertyisi?
Mahtuisiko yhteen pankkiholviin, vai pitäisikö pankin takana olevaa parkkipaikkaa ruveta aitaamaan, jotta sinne voisi sitten kauhakuormaajalla ruveta rahtaamaan kaikkia kolikoita.

Älkää turhaan miettikö asiaa.Toimikaa!

28

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo vaan

Minä tyhjensin tänään taskuni katusoittajan lippaaseen, joten jää toimimatta nyt.

• Minä voisin pyytää vain viisikymmentäsenttiä per suomalainen. Jopa nauraen maksaisin hammaslääkäriltä tulevan kuudensadan euron remppalaskun. Sain viimeviikolla maksettua autoremppalaskun 700 euroa.

Nyt ei taas auta muu kuin, suku apuun maksutalkoihin ; )

• ????????????????

onko auton vuosi huolto todella 700 - 800 euroa, autolla on ajetti 108000 km
      6v vanha,
      onko teillä kokemusta asiasta ?

• Korppis*

Äkkiä se huoltolasku nousee jos merkkiliikettä käyttää.

Minulla oli autossa moottorivika, joka vaati isompaa remppaa. Pyysin tarjouksia. Merkkihuollossa korjaus olisi maksanut yli kolmesataa euroa enempi kuin kahden kaveruksen autokorjaamossa.

• Ei ole kokemusta

tuollaisista laskuista, kun viimeksi ostettu "autokin" maksoi vaan tuon 800 euroa, ja siihen oli tehty 50 000km huolto jakopäänhihna ja vesipumppu vaihdettu. Katsastuksesta se meni läpi ilman ainuttakaan vika merkintää.

Mutta minähän ostan auton jolla ajan paikasta A paikkaan B,
        en naapureiden takia, tai että se pitäisi kohottaa huonoa itsetuntoa !

Olen jo sen vaiheen kauan kauan sitten elänyt tässä elämässä, kun sellainen ajopeli piti ruostua pihassani.
        Se oli silloin kun tavis-suomalainen ajeli niillä "saippualaatikoilla".

• ...

Voi ollakin, huoltoja erilaisia.

Ja autoja erilaisia. Joissain vaihdellaan jotain öljyjä, joissan nokkahihnojakin. Vabhat autot jää äkkiä huoltamati, kun huolto maksais älyttömästi. Sitten se vaihdetaan verekseen ja kuinka ollakkaan. Seuraavalla omistajalla hajoaa sitten moottori.

Nykyautot monimutkaisia, vanhemmiten ne noin muutenkin melkoisia miinoja. Älyttömästi hilavitkuttimia ja elektroniikkaa. Niitä nyt ei oikein huolleta, ne sitten vaan hajoaa aikanaan. Auto tyyppiä laatokka tai hitlerin kosto, mikäpä niitä huoltaessa ja korjaillessa, toista nykyään.

=DW=

• naiskuski*
        Ei ole kokemusta kirjoitti:

tuollaisista laskuista, kun viimeksi ostettu "autokin" maksoi vaan tuon 800 euroa, ja siihen oli tehty 50 000km huolto jakopäänhihna ja vesipumppu vaihdettu. Katsastuksesta se meni läpi ilman ainuttakaan vika merkintää.

Mutta minähän ostan auton jolla ajan paikasta A paikkaan B,
        en naapureiden takia, tai että se pitäisi kohottaa huonoa itsetuntoa !

Olen jo sen vaiheen kauan kauan sitten elänyt tässä elämässä, kun sellainen ajopeli piti ruostua pihassani.
        Se oli silloin kun tavis-suomalainen ajeli niillä "saippualaatikoilla".

Olen samanlainen, en välitä näyttää ihmisille auton avulla. Ajan niin kauan kun ei tule ylivoimaisen kalliita remontteja auton hintaan nähden.
        Viimeinen autoni maksoi 5000€, sillä olen ajanut kahdeksan vuotta. On pieni Peugeot, ostaessa oli ajettu noin 60000 km. Nyt 140000.
        Ei ole ollut kalliita korjauksia auto on vm 2000.
        Tämä on kolmas pösö peräkkäin, edellinen oli farmari, vaihdoin sen turhan aikaisin, sillä näkyvät ajavan vieläkin.
        Ennen ajelin Fiat 600 autolla. Oli muutama pieni Fiat, ne eivät minulla kestäneet.

• Ei ole kokemusta
        naiskuski* kirjoitti:

Olen samanlainen, en välitä näyttää ihmisille auton avulla. Ajan niin kauan kun ei tule ylivoimaisen kalliita remontteja auton hintaan nähden.
        Viimeinen autoni maksoi 5000€, sillä olen ajanut kahdeksan vuotta. On pieni Peugeot, ostaessa oli ajettu noin 60000 km. Nyt 140000.
        Tämä on kolmas pösö peräkkäin, edellinen oli farmari, vaihdoin sen turhan aikaisin, sillä näkyvät ajavan vieläkin.
        Ennen ajelin Fiat 600 autolla. Oli muutama pieni Fiat, ne eivät minulla kestäneet.

Tuo farkku-Lada 111 on 2004 vuosimallia, moottori on jokin GM:ältä.
        Kulutuskin on sen mukainen eli maantiellä noin 5litra / 100km

Ja kaikki nykyajan hilavitkuttimethan siihenkin on pitänyt tukkia ?
        Eli töpseli kiinni katsastuksessa ja katsastusmies katselee mittarista onko autossa jotain vikaa.
        Tuollainen mittaus maksaa sitten noin sata euroa ?

Ei ollut niin sanotusta kilpailusta tässäkään mitään hyötyä autoilijoille !

• 1943

Huollatan autoani säännöllisesti. Noin 6 v vanha on minunkin. Yleensä lasku on noin 200 euroa. Laturi vaidettiin merkkiliikkeessä pääkaupungissa ja maksoi enemmän, ei sentään 700 euroa. Kilometrejä on lähes 260 000.

• naiskuski* kirjoitti:

Varmaan samanlainen pikkupösö on minullakin. Täyttää pian 24 v ja mittarilukema lähentelee puolta miljoonaa. Alkaahan tuohon remonttitarvetta tulla, mutta kun itse korjaa niin tietää mitä tekee ja mitä se maksaa. Varaosia vain ei kaikkia enää saa edes Ranskasta.
        Katsotaan nyt vielä ainakin seuraavaan katsastukseen asti. Vuotuinen autovero on jo nyt suurempi kuin auton arvo ja ensi vuonna se vero nousee noin kolminkertaiseksi, vaikka auto saastuttaa vähemmän kuin nykykotterot. Se virallinen valhe kun määrittelee saasteeksi kaiken, mitä pakoputkesta tulee...
        Pakko vain on jollakin liikkua täällä valtakunnan reuna-alueella.

• 1943 kirjoitti:

Huollatan autoani säännöllisesti. Noin 6 v vanha on minunkin. Yleensä lasku on noin 200 euroa. Laturi vaidettiin merkkiliikkeessä pääkaupungissa ja maksoi enemmän, ei sentään 700 euroa. Kilometrejä on lähes 260 000.

Minulla laturi maksoi noin 120 euroa arviolta 5 vuotta sitten. Työ oli ilmaista kun itse tein. Ja se ensimmäinen vaihtolaturi hajosi heti (oireista päätellen katkos jännitteensäätöpiirissä), sain rahani takaisin ja ostin sitten toisesta liikkeestä. On kestänyt. Tehdaskunnostettuja molemmat.

• 1943
        sitroen kirjoitti:

Minulla laturi maksoi noin 120 euroa arviolta 5 vuotta sitten. Työ oli ilmaista kun itse tein. Ja se ensimmäinen vaihtolaturi hajosi heti (oireista päätellen katkos jännitteensäätöpiirissä), sain rahani takaisin ja ostin sitten toisesta liikkeestä. On kestänyt. Tehdaskunnostettuja molemmat.

Onhan se halpaa, kun itse osaa. Kahteen viimeiseen autooni en ole edes renkaita ole vaihtanut. Pakon edessä se varmaan ohjekirjan avulla sujuisi. Ei olisi kiva pimeässä kyykkiä jossain korvessa ja taskulampun valossa yrittää vaihtaa. Tuota laturin vaihtoa edelsi melkoinen seikkailu pääkaupungin yössä. Yleensä olen ollut tyytyväinen huoltoihin. Joskus huollatin paikallisella ammattikoululla. Nykyään huollatan paikallisella korjaamolla. Se on niin työllistetty, että joskus käytän merkkikorjaamoa, kun on kiireellisempi juttu.

• ..........

muttaku merkkiliikettä on pakko käyttää, ku osat saa vai sieltä,,

tietääkseni nyrkkipajat ei saa noita uusia teknisiä autoja edes korjata,,

• Ei ole kokemusta

Miksei saisi ?

Itse olen ainakin tähän asti korjannut jokaisen auton jonka olen omistanut, ja myös muidenkin.

Ja mitähän osia ei saisi ilman merkkikorjaamoja ?

No viime vuonna yritin saada Lada Nivan helmapellit, niitä ei saanut Suomesta, kun ei ole enää maahantuoja eikä noi muutkaan ole kiinnostunut tuosta merkistä vaikka heillä luetteloissa on hinta ja tuote.
        Joten oli turvauduttava veli-venäläisiin, että sai Nivan pellit. ;)

Mitähän se paljon puhuttu uusi tekniikka on ? jos on vähän lisätty muutamia tunnistimia sinne ja tuonne yksi piirilevy joka moiset tunnistimet lukee.
        Sekö on jotain uutta tekniikkaa, sama vanha yli sata vuotta vanha polttomoottori sitä peltikoria edelleen kiikuttaa eteenpäin jos kiikuttaa.

• 1943

Eikös hiljattain jotenkin määräykset muuttuneet, esim. takuun takia ei merkkiliikkeessä tarvitse huollattaa ja osia saa muutkin ostaa? Meidän kylällä on moderni korjaamo, jossa on nykytekniikka. Yleensä huollatan siellä.

• en minäkään nikillä

Se on myös Nooan kirjoittama aloitus.

• ............

eikös hirttokuolema ole tuskallinen ja kamala, siinähän kuristuu ja tukehtuu, hyiiii,
        mä tahdon vain nukahtaa onneliseen ijäiseen uneen, kuinka han onnistuisi ja millä keinoin ???

• Solmuntekijä
        ............ kirjoitti:

eikös hirttokuolema ole tuskallinen ja kamala, siinähän kuristuu ja tukehtuu, hyiiii,
        mä tahdon vain nukahtaa onneliseen ijäiseen uneen, kuinka han onnistuisi ja millä keinoin ???

Ammattitaidottomasti hirtetty jos kuristamalla tukehtuu.

• rikastuminen

Niin pyörii maailman talous, köyhien avulla koska heitä on paljon ja mistä milloinkin kiinnostuvat.....

• Kuinkas se näin tietsikan välityksellä?

No olkoon tossa sulle virtuaalieuro :))

• tule hakemaan

Mietin tuota laskunivaskaasi, kun minulle ei tule paljon ja nekin menee suoraan tililtä.

Mutta terkkari/hammaslääkäri laskut kylläkin. Yksi peruuttamaton aika (olin väärässä paikassa) ja nyt lausunto Kelalle á 33,90x2=67,80 x 6 noin 400,- "mummoa"!!! Tuntuu kuin olisi vain € merkki lisätty markka aikojen maksuihin.

No, autoremppa oli katsastuksineen 450,-€ ja toinen mokoma vero- ja vakuutusmaksuja.

• hymystyttää

Melkein kaikki menee, mikä tuleekin. Eli elämä hymyilee ja kaikki on kuin olla pitääkin.
      Miksi valittaa, kun maailma on laaja ja mielenmaailma rajaton.
      Siellä ei känsät paina eikä ole pulaa mistään.
      Minun paratiisini porttia ei euroilla avata.

• 1943

Niin minullakin: laulaen tulee, viheltäen menee näin eläkeläisen huolettomuudella.

• :-)
        1943 kirjoitti:

Niin minullakin: laulaen tulee, viheltäen menee näin eläkeläisen huolettomuudella.

Minulla viheltäen tulee ja kapakkalaulajiin menee. Karaokelaulajiin. Naisiin.

• Rakastan!!

Naapurin kauniille naiselle annoin
      aamulla 40€. Katotaan nyt sitten.

• anna mullekki --

olen kaunis pllliiissss,,,

"rakastan "

MIKSI annoit ??? kai siihen oli jokin perustelu,

ottiko vastaan ?

• aleksandrovitsi ei

laita enää nikkiään, kun kaikki vihaavat sitä, desantti Bäckmania,
      se jätti yöpöydälle maksuksi tuon käsketyn määrän. Aikoo kai tulla uudelleenkin anomaan, niin ei limanuljaska livahtanut maksamatta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      27
      7752
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7311
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3600
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      64
      3372
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      590
      3081
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      71
      2871
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2568
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2434
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1973
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1524
    Aihe