Miksi ei saada vuokra-asuntoa ? Auttakaa?!!

vimpsu93

Olen ihan uupunut!
Asumme poikaystäväni kanssa Espoosa yksiössä (20m2)(sato oy) joka on MAHDOTTOMAN pieni meille kahdelle (asuttu jo reilun vuoden). Asunnossa koko ajan putkiongelmia, melua, hajuja jne. Ei pysty liikkumaan ei pysty tekee "normaalsiti" ruokaa ja välillä ei käydä vessassa eikä suihkusa... vessat täyttyy naapurin paskasta... Suhde hajoo palasiksi. Joka kerta kun palaan kotiin rupeen vain itkemään. Itken päivittäin.
Jo puolivuotta ollaan haettu vuokra-asuntoa, nykyisen hinta on 500e/kk 20m2, etsitään kaksioo maximi hinta 800e/kk helsingin alueelta.
Olen lähettänyt ja soittanut JOKAISEEN MAHDOLLISEEN PAIKKAAN ja myös yksityisiin. EI vaa V**** onnistu. Käydään viikottain asuntonäyttelyissä. Jotkut jättävät
helposti vastaamatta kokonaan.
Meillä ei ole yhtään luottohäiriöitä.
Olen opiskelija ja käyn ilta/vklp töissä.
Poikaystäväni koko päivä töissä tienaa bruttona 2500e/kk
Mun ikä 19 hänen 24.
Olen Suomen kansalainen.
Hän on Euroopan kansalainen pysyvä oleskelulupa.
(sukunimet ulkomaalaisia)
Ei mitään ongelmia lain kanssa. EI MITÄÄN.
Niin miksi ei saada asuntoa??
Satolta ollaan pyydetty vaihtoasuntoa. Ei kuulu mittäääään!
Mitä mun pitää tehdä?
Auttakaaa?
Onko tämä jotain syrjintää?
Että jos olisin joku sossupummi niin saisin vaikka kolmion ja rivitalosta???
Jos olisin raskaana niin saisin minkä tahansa asunnon vai??
Jos sukunimeni olisi "Itsekkäinen" saisin kämpän?
Mun terveyteni menee jo!
Sain jo astman! Woohoo!
En halua menettää poikaystävääni tämän takia.
Enkä omaa elämää.

17

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvotar

Onko teillä paperit vetämässä Espoon kaupungin asuntoihin?

• vimpsu93

mitä meinaat?

• Hmmm...
        vimpsu93 kirjoitti:

mitä meinaat?

Haette Espoon Kruunusta kaupungin vuokra asunnon. Teidän nykyiset asuinpuitteet niin kehnot että teidät katsotaan´melko kiireelliseksi tapaukseksi.Tulonne kun eivät ole esteenä kun toistaiseksi noin pienet.

• N-juna

Ihan vastaavassa tilanteessa on pääkaupunkiseudulla muutama tuhat ihmistä.

Laajenna hakualuetta radan varrelta länteen tai pohjoiseen.

• vimpsu93

siis hakualueeni on koko Helsinki, Vantaa (länsimäki,tikkurila jne.) Itä-Espoo.
      (koulut ja työpaikat sijaitsevat Helsingissä).
      Tutut pistävät samat hakemusket ja saavat kämpät viikon-kuukauden päästä.
      Meil on m,enny jo yli puolvuotta.
      Asuntoja on ja ihan mukavasti varsinki kaksioita hintaan 800e/kk, mutta ei vaa onnistu.

• Kantakaupunkilainen

Katso www.asuminen.fi ja sieltä vuokra-asuminen, asuntotarjonta, valtion tukemat asunnot tai vapaarahoitteiset asunnot; sen osoitteen alta löytyy suurin osa asuntoja tarjoavista yhtiöistä sekä oikotie ja vuokraovi.com. Esim. VVO:lla on vapaana Kumpulassa 60 m2:n kaksio, vuokra 783 €, vuokravakuus 250 €. Kevalla (ent. Kuntien eläkevakuutus) on vapaana Malminkartanossa 52 m2:n saunallinen kaksio, vuokra 750 €, tosin vuokravakuus on 3 kk:n vuokra. Käy kaikki vapaana olevat asunnot läpi tai jätä yhtiöille asuntohakemukset, lähes kaikille voi jättää hakemuksen netissä.

Jätä asuntohakemukset myös Espoon kaupungille ja Helsingin kaupungille. Katso myös www.tori.fi ja sieltä Uusimaa, Asunnot ja tontit, Asunnot, Helsinki.

Näillä ainakin pääset alkuun.

• vimpsu93
        Kantakaupunkilainen kirjoitti:

Katso www.asuminen.fi ja sieltä vuokra-asuminen, asuntotarjonta, valtion tukemat asunnot tai vapaarahoitteiset asunnot; sen osoitteen alta löytyy suurin osa asuntoja tarjoavista yhtiöistä sekä oikotie ja vuokraovi.com. Esim. VVO:lla on vapaana Kumpulassa 60 m2:n kaksio, vuokra 783 €, vuokravakuus 250 €. Kevalla (ent. Kuntien eläkevakuutus) on vapaana Malminkartanossa 52 m2:n saunallinen kaksio, vuokra 750 €, tosin vuokravakuus on 3 kk:n vuokra. Käy kaikki vapaana olevat asunnot läpi tai jätä yhtiöille asuntohakemukset, lähes kaikille voi jättää hakemuksen netissä.

Jätä asuntohakemukset myös Espoon kaupungille ja Helsingin kaupungille. Katso myös www.tori.fi ja sieltä Uusimaa, Asunnot ja tontit, Asunnot, Helsinki.

Kuuleppas kantakaupunkilainen,
        olenko mielestäsi tyhmä tai jotain?
        Olen soittanut kaupungeille, täyttänyt lukuisia hakemuskia ja
        olen jättänyt yhtiöille hakemuksia ja kun olin soitellut kysyäkseen miten asia
        menee (juuri parituntia sitten soitin satolle) kysyn suoraan meneekö reilusti yli vuoden, koska jos menee niin ei kiitos.
        Ja heti kun löydän jonkun asunnon niin soitan ja varaan tapaamisen tai tulen esittelyyn.
        Ja tattaraaaa..
        "pahoittelen, mutta tällä kertaa valitsimme toisen vuokralaisen"
        ja yleensä ne on just sossupummit ja raskaana olevat 15v kakarat.
        Katon joka kerta sitä touhuu niin suu auki.

p.s
        pahoittelen kielen käytöstäni, mutta hermot ei kestä enään.

• vimpsu93
        Kantakaupunkilainen kirjoitti:

Pitääkö mun pistää www.tori.fi :lle joku puol alaston kuva ja teksti
        "Heii moix mä oon 19 wee sisäsiisti tytsy joka haluu kämpän, voix joku vuokraa daa?"
        -.-
        mitä tätä maailmaa vaivaa.

• voisiko

Vaikea sanoa, jotain hämärää tossa on kylläkin.

• h.yyryläinen

Ei välttämättä mitään hämärää, asunnon hakijoita vain on niin ...keleesti.

Tällä pariskunnalla ei kuitenkaan ole akuuttia tarvetta, ei ole menossä asunto alta, tms.

Neljä vuotta sitten etsin vuokra-asuntoa Helsingistä. Asunto jossa olin asunut 28 vuotta, omistaja otti sen omaan käyttöön, elikkä... myi sen;)

Ensin oli vuokran yläraja 700€ mutta aika äkkiä se piti nostaa X euroon.

Minulla ei ole mitään luottotietohäiriöitä, sama duunipaikka vuodesta 1981,
        ansiot vuonna 2008 n.46 tonnia.

Kävin katsomassa n. 50 asuntoa, hakemuksen täytin ainakin 30 asunnon kohdalla.

Jokaisessa esittelyssä oli paikalla 20-50 henkilöä.
        Vastaus oli aina sama,"..valinta ei nyt osunut ..."

SItä rumbaa kesti n.6kk. Alkoi olemaan aika turhautunut olo.

Eräs ystäväni kysyi olenko kysynyt asuntoa Sato, VVO,
        tms. firmoilta. En ollut kai kuullutkaan niistä:))

Eräänä lauantai iltana laitoin netissä hakemuksen Satolle, maanantaina soitettin Satolta, kerrottiin osoite ja silloisen asukkaan puhelinnumero ja pyydettiin vastaamaan keskiviikkoon mennessä otanko asunnon.

Minähän otin;)

• niinpä niin--
        h.yyryläinen kirjoitti:

Ei välttämättä mitään hämärää, asunnon hakijoita vain on niin ...keleesti.

Tällä pariskunnalla ei kuitenkaan ole akuuttia tarvetta, ei ole menossä asunto alta, tms.

Neljä vuotta sitten etsin vuokra-asuntoa Helsingistä. Asunto jossa olin asunut 28 vuotta, omistaja otti sen omaan käyttöön, elikkä... myi sen;)

Ensin oli vuokran yläraja 700€ mutta aika äkkiä se piti nostaa X euroon.

Minulla ei ole mitään luottotietohäiriöitä, sama duunipaikka vuodesta 1981,
        ansiot vuonna 2008 n.46 tonnia.

Kävin katsomassa n. 50 asuntoa, hakemuksen täytin ainakin 30 asunnon kohdalla.

Jokaisessa esittelyssä oli paikalla 20-50 henkilöä.
        Vastaus oli aina sama,"..valinta ei nyt osunut ..."

SItä rumbaa kesti n.6kk. Alkoi olemaan aika turhautunut olo.

Eräs ystäväni kysyi olenko kysynyt asuntoa Sato, VVO,
        tms. firmoilta. En ollut kai kuullutkaan niistä:))

Eräänä lauantai iltana laitoin netissä hakemuksen Satolle, maanantaina soitettin Satolta, kerrottiin osoite ja silloisen asukkaan puhelinnumero ja pyydettiin vastaamaan keskiviikkoon mennessä otanko asunnon.

Minähän otin;)

Jos sinulla sama duuni vuodesta -81 ja palkat viimevuosina 46 tonnia niin olisit maksanut jo oman ja sijoitusasunnon tai kaksikin pois.

• h.yyryläinen
        niinpä niin-- kirjoitti:

Jos sinulla sama duuni vuodesta -81 ja palkat viimevuosina 46 tonnia niin olisit maksanut jo oman ja sijoitusasunnon tai kaksikin pois.

Käytän rahat omaan elämiseen, en pankin lihottamiseen.

• tuulen huuhtoma
        h.yyryläinen kirjoitti:

Vapaana kuin taivaan lintu, kylmän syystuulen huuhtoessa paljasta persettä.

Onneksi tuskaa voi helpottaa vollottamalla täällä, miten vaikeaa on saada kohtuuhintaista vuokraläävää ;-D

• niinpä niin--
        h.yyryläinen kirjoitti:

No nimenomaan omaan eläämiseen olisitkin maksanut ne asunnot. Nyt vain makselet vuokraisännän elämisen.. Vuokraisäntä toki kiittää sinua....

• riikka

Hei, mulla ois asunto tarjolla espoosta leppävaaran läheltä n.40m2, 2 huonetta ja keittiö, kalustettu tosin. Vuokra-aika vuoden alusta 4-6kk, mutta ymmärsin että estitte asunto pidemmäksi aikaa. Mutta toki saisitte asunnon kaupungilta varmasti heti tämän asunnon jälkeen, kun ts.jäisitte vuokrasopparin jälkeen asunnottomiksi :D Silloin niiden ois pakko etsii teille kämppä. Mun kämpän vuokra ois edullinen 600e/kk, kun ei ole mikään luksus asunto, mutta toimiva pikkukoti kuitenkin. Voi laittaa s-postia [email protected]

• ......

Ei kaikki joilla loppuu vuokrasopimus saa automaattisesti asuntoa kaupungilta, niitä ei vaan riitä kaikille.

• En tiedä mutta...

Suomesta en tiedä mutta Tukholmassa on ihan turha hakea tietyiltä alueilta asuntoa jos on hyvin ulkomaalaistaustainen nimi. Eivät halua vuokrata vaikka maksaisit tupla tai tripla hinnan. Siellä onkin alueita joissa 99% on ulkomaalaisia ja aitoa alkuperäis-tukholmalaista et siellä tapaa vaikka vaikka viikon kulkisit ristiin ja rastiin. Siirtolaisen lapset eivät saa edes kesätyöpaikkaa nykyään, ei vaikka heidän lapset ovat aina asuneet Ruotsissa..... en tiedä sitten alkaako sama näkyä Suomessa jo nyt ??????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15570
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3589
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      277
      2451
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1773
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      129
      1484
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      379
      1435
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1223
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1163
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      952
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe