todella viisas/tietävä

näinkinvoiaatella

Luetpa mitävain Portugalin osiota niin aina jokaikiseen (melkein) ketjuun
vastaa tämä MASSEUR ja niin viisaasti,että pöllömpi pökertyy.
Siis kaikki hän tietää Azorit,Lissabon,Madeira,yleistä.
Hän voisi kirjoittaa opas/tietokirjoja.........ihmettelen miten voi olla niin paljon
aikaa näitä ketjuja lukea ja vastata.Luen kyllä itsekin mutta nyt olen jättänyt
vähemmälle,en jaksa tämän Masseurin tyyliä,hän on yksi ylitse muiden.
Portugali on minusta mukava maa ja olenkin siellä paljon matkustellut ja
siksi mielelläni näitä mielipiteitä olen lueskellut.
Laukku jo melkein pakattu,Lissabon odottaa.

13

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin voisikin kirjoittaa. Kai hän tietää, kun asuu Azoreilla ja on paljon käynyt Madeiralla ja Lissabonissa (ja varmaan muuallakin). Aivan loistava juttu, että täällä palstoilla löytyy asiaa, eikä niitä ikuisia eipäs-juupas juttuja. Ja monella palstalla on häiriköitä sotkemassa asiattomia juttuja ko. maan juttuihin. Täällä onneksi ei.

      Jos sinua häiritsee, niin ohita Masseurin jutut, Minua ei häiritse (päin vastoin). Muuten täällä on varsin hiljaista ja elotonta. Saan kai olla eri mieltä kanssasi?

      Milloin menet Lissaboniin? Viivytkö kauan?

      • näinkinvoiaatella

        Hyvä eemeli!
        Hiljaista on ja elotonta kyllä,kun edellämainittu M vastaa niin siihen sitten
        ketju tyrehtyy....
        En kaipaa riitaa,enkä väittelyä,enkä häiriköitä.Mielipiteitä olisi kiva vaihtaa.
        Itse olet hyvä esimerkki kivasta kirjoittajasta.Seurailen näitä keskustelupalstoja
        muitakin,liittyen työhöni.
        Lähden "liikkeelle" ensi viikolla ja menen ensin Pariisiin tuttuja tapaamaan ja siitä
        sitten Lissaboniin,jossa olen jouluun asti,jouluksi Suomeen ja tammikuulla takaisin Lissaboniin,Semmoista reissaamista.
        Oletko itse menossa Portugaliin milloin,muistaakseni siellä olet usein matkaillut?
        Mutta hauskoja matkoja ja hyvää joulua.


    • Reissupelle_

      Ihan hyvä että joku pitää keskustelua yllä ja jaksaa jakaa tietämystään. Kaikilla meillä on oma persoonamme joka sisältää välttämättä myös ärsyttäviä piirteitä. Ota vain Masseur kantaa jatkossakin! Osaamme pistää hanttiin tarvittaessa.

    • Joulukuussa vaimon kanssa Funchaliin (toivotaan, ettei lähipiirin sairastuminen estä). Oletko "näinkinvoiaatella" työ- vai huvimatkoilla? Oletko kirjoitellut Pariisista tänne? Toinen meidän suosikkikohteistamme. Ehkä keväällä sinne vaikkapa pidennetyksi viikonlopuksi ja toivottavasti ensi vuonna San Franciscoon New Yorkin kautta.

      • näinkinvoiaatella

        Kyllä M jatkaa saa tietenkin ja jokainen tyylillään.Mielestäni hänen vastauksensa
        vaan laittavat useinkin pisteen/viimmeisen sanan ketjulle. No,se siitä.
        Eemeli10 Sinulle vastaisin,matkustan sekä työn/opiskelun ja joskus ihan huvin
        vuoksikin.En kirjoittele matkoistani näille palstoille ja aika harvoin osallistun
        keskusteluun.Lähinnä luen näitä erilaisia matkailuun liittyviä palstoja ,saan
        niistä materiaalia tutkimukseeni/työhöni/opiskeluun.
        Oikein mukavaa matkaa Madeiralle ja muuallekin maailmaan,Sinulla tuntuu
        olevan mukavan positiivinen asenne elämään.Felicidades!


    • Kiitos kiitos ja matkustelemisiin. Toivottavasti joskus vielä mennään Azoreille morjenstamaan Masseuria.

    • Masseur ok

      Minun mielestäin Masseurin jutut ovat pääosin hyviä, vaikkakin hän korostaa liikaa sitä, kuinka ihmisten pitäisi perehtyä etukäteen ja viettää pitkiä aikoja Portutalissa, ennen kuin heillä olisi riittävästi tietoa kommentoida sitä, millainen maa Portugal on. Tuo ajattelu Masseurilla on virheellistä, koska kyse on kuitenkin matkailu foorumista ja valtaosa lukijoistakin kyselee ja käy portugalissa vain matkailijana, silloinhan muiden matkailijoiden näkemykset ovat juuri niitä oikeita.

      Mutta se, mikä on hyvää Masseurin jutuissa, on tietämys paikoista, hintatasosta, tavoisa jne,, siitä tiedosta matkailijakin ammentaa nopeasti tarpeellista reissuaan varten. Monista portugaliin lomakohteena hurahtaneista näkee, että he katsovat maata vaaleanpunaisten lasien läpi ja sen vuoksi ärsyyntyvät Masseurin asiantuntevista ja realistisista kommenteista. Tunnen itsekin tällaisen "portugalihullun" ja hän liioittelee aina Suomen hintoja ja haukkuu suomalaisia, etsii Suomesta negatiivisia asioita, mutta tuo esille Portugalista halvimmat löytämänsä hinnat yleisenä hintatasona, etsii maasta ja sen ihmisistä vain hyviä puolia jne. Suomalaisia hän haukkuu hapannaamaksi, samalla tullen haukkuneensa itsensäkin, koska on suomalainen ja onkin itse todellinen hapannaama Suomessa, ei ihme ettei saa ystävällisiä hymyjä osakseen täällä Suomessa.

    • hyvinkin

      Niinpä.

      Yleensä vastauksissaan on asiaa, mutta vastauksensa on pakko jättää lukematta silloin, kun hänellä on se vaihde päällä, että ei matkailija voi mitään tietää tai neuvoa kun on nähnyt vain pintasilauksen maasta - hän voisi joskus muistaa, että kun matkailijat kysyvät niin toisen matkaajan kokemukseen perustuva vastaus lienee se jota on haettu

    • Aarikos

      Masseurin jutut on parhaimpia!! Saan tietoa jota näiltä palstoilta haenkin .

      • tavira

        Masseurin kirjoitukset ja kommentit ovat erittäin hyvin kirjoitettuja ja informatiivisia. Niitä on ilo lukea! Jos hän antaa johonkin asiaan hieman laajemman tai eri näkökulman kuin joku muu kirjoittaja niin ei siitä tarvitse pahastua.


    • Lagos since 1985

      Portugali on mitä mainioin paikka kokeilla sitä toisenlaista, ilman että pahemmin pettyy oli kyseessä sapuska, majoitus tai etc... Pienemmissäkin paikoissa joita et kartalta löydä on sapuska parempaa kuin RAPE baarissa ja edullisempaa. Sängyssä on on puhtaat lakanat jne. Aina on mahdollisuus majoittua tähdelliseen ja jopa viiden tähden mutta Portugalissa se ei ole tarpeen. Varmasti monet ovat tämän huomanneet kuten minä ja niinpä huomenna taasen Lagosiin.

      • Manzanilla

        Asustan Espanjassa ja luen mielelläni Masseurin kirjoituksia, ovat täyttä asiaa. Varsinkin kun nyt tekisi mieli nostaa kytkintä ja muuttaa Pohjois-Portugaliin.
        Tunteekos täällä kukaan esim. Oporton aluetta?

        Kaipaan vihreyttä ja metsiä, täällä etelässä kun on melko kuivaa, eikä sadekaan olisi pahitteeksi....
        Olen eläkeläinen, eläke tulee suomesta. Kieli ei ole ongelma.
        Minulla on pieni 5 kg koira, kuinka vuokranantajat suhtautuvat kotieläimiin? Löytyykö Portugalista helpolla pitkäaikaisia vuokra-asuntoja, siis muutamaksi vuodeksi, vai mikä on siellä systeemi?


      • arcoiris2
        Manzanilla kirjoitti:

        Asustan Espanjassa ja luen mielelläni Masseurin kirjoituksia, ovat täyttä asiaa. Varsinkin kun nyt tekisi mieli nostaa kytkintä ja muuttaa Pohjois-Portugaliin.
        Tunteekos täällä kukaan esim. Oporton aluetta?

        Kaipaan vihreyttä ja metsiä, täällä etelässä kun on melko kuivaa, eikä sadekaan olisi pahitteeksi....
        Olen eläkeläinen, eläke tulee suomesta. Kieli ei ole ongelma.
        Minulla on pieni 5 kg koira, kuinka vuokranantajat suhtautuvat kotieläimiin? Löytyykö Portugalista helpolla pitkäaikaisia vuokra-asuntoja, siis muutamaksi vuodeksi, vai mikä on siellä systeemi?

        löytyy ja useimmiten eläimetkin on ok...pikkuinen koira tuskin aiheuttaa tuskia, pitkistä vuokrasopimuksista pidetään siellä ihan kuin Suomessakin, ei jatkuvasti tarvitse kämppää markkinoida, ei muuta kuin etsimään sopivaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe