Mistä maisemakuvaa keittiön välitilaa varten?

Se minun juttu

Miten hyvällä kameralla kuva pitäisi ottaa, että kestää suurentaa n. 50 cm korkeaksi laadun kärsimättä pahemmin? Itsellä ei ole muuta kuin pokkari ja se ei riitä ja sitä paitsi idea tuli nyt keittiöremontin kynnyksellä ja haluaisin kesäkuvan/kuvia. Onko sinulla luontokuvaa, esim. mäntykankaasta , jonka takaa pilkottaa vesistö tms. jota voisi käyttää korvausta vastaan? Mietin voisiko leveyssuunnassa liittää kuvia yhteen siten, että tulisi leveimmillään n. 170 cm maisemaa. Mikä tahansa ei käy, koska mitat ovat haastavat: korkeutta vähän mutta leveyttä siitäkin edestä. Toiselle seinälle kuva tulisi nurkkaan eli kahdelle lyhyelle pätkälle. Päälle tulee lasi.

5

405

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kuva katsomalla..

Kamera pystyasentoon ja sitten tarpeeksi kuvia joista muodostetaan panoraama. Toinen juttu sitten missä tulostetaan ja mitä maksaa. Joka tapauksessa tiedostosta tulee iso. Itsellä oli joku vuosi sitten samanlainen "ongelma". Projekti ei tosin toteutunut koska muutin toiselle paikkakunnalle mutta tässä muutama ajatus ja kysymys aiheesta omien pohdintojen pohjalta.

1) Onko pakko olla vain yksi kuva vai esim 3 erikokoista (esim laaja maisema pari yksityiskohtaa)?

2) Tee lasitukseta sellainen että kuvat/kuvan voi helposti vaihtaa. Hyvää kuvaa ei ehkä tarvitse vaihtaa ikinä mutta jätä mahdollisuus. Mielen piristykseksi tai elämäntilanteen muuttuessa uudesta kuvasta voi olla apua tai hupia.

3) Voit myös lisätä muuta graafista aineistoa kuvien seuraksi. Ruokalistat matkoilta,postikortit,viinipullojen etiketit ja vaikka lehdestä leikattu sarjakuva voi olla hyvä lisä. Taustana voi käyttää vaikka paperia tai tapettia.

4) On olemassa myös valokuvatapetti. En tunne tämän päivän tarjontaa mutta uskon että se on varmasti aika kattava.

-http://www.photowall.fi/

Myyjiä ja valmistajia on varmasti muitakin. Joku tekee varmasti myös omasta kuvasta. Lisäksi nykyään saa myös kaakeleita tai pikemminkin kaakelisarjoja jolle on painettu asiakkaan tuoma kuva.

Ps. Käy kyselemässä joltain sisustus ja remonttipalstalta. Kuvaajat ei ole aina kuvan loppukäyttäjiä eivätkä tunne tätä puolta.

• Se minun juttu

Kiitos asiallisesta ja hyvästä vastauksesta. Poikkeanpa katsomaan antamiasi vinkkejä.

• J©B

Miten hyvällä kameralla kuva pitäisi ottaa, että kestää suurentaa n. 50 cm korkeaksi laadun kärsimättä pahemmin? … Mietin voisiko leveyssuunnassa liittää kuvia yhteen siten, että tulisi leveimmillään n. 170 cm maisemaa.
      – oikein hyvä pokkari riittää. Toisaalta mikä tahansa järjestelmäkamera jossa on tuollaiseen maisemakuvaukseen sopiva objektiivi (esim 24mm/35).

Kuvia on helppo liittää yhteen (ns. panoraamaksi). Esim. 170x50cm kuvaan riittää n. 12000x3500 pikseliä. Joten esim. Canon S100 pokkarin kuvia 4000x3000 pix kuvia pitäisi kuvata pystykuvina panoraamaan n 5–6 kpl vierekkäin. Tai irrallisina kuvina n. 4 kpl.

Onko sinulla luontokuvaa …korvausta vastaan?
      – onhan noita, mutta itse kuvaamaasi verrattuna niiden tunnearvo on mitätön.

• fireXman
    • Mene Bauhausiin Tammisttoon Vantaalle. Löydät seinäkuvia valmiina tappettina. Sitten leikkaat ja liimaat. Tai teetä Vallila Oy:llä haluamasi kuva.
      T. Ritva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1520
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      88
      718
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe