Hei,
valmistun ensi keväänä ja olen ajatellut pyrkiä opiskelemaan valtiotieteitä kehitysmaatutkimus pääaineena. Opiskeleeko joku/onko opiskellut kyseistä ainetta? Millaisia opinnot ovat?
Ovatko pääsykokeet vaikeat? (Noin kymmenenhän pääsee sisään). Onko lukion päättötodistuksella tai yo-todistuksella kuinka suuri merkitys? Tämä ehkä selviäisi aineen sivuilta, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Oikeastaan kiinnostaa mikä tahansa tieto, muuten kun netistä löytyy aika vähän tietoa :)
Kehitysmaatutkimus, HKI:n yliopisto
3
244
Vastaukset
- 2121
En halua lannistaa sinua, mutta minua kiinnostaisi tietää, kuinka paljon olet pohtinut valintasi järkevyyttää. Kehitysmaatutkimus on varmasti todella mielenkiintoista opiskeltavaa, mutta muista ottaa huomioon se tosiasia, että elämää on myös opiskeluiden jälkeen, ja kehitysmaatutkimus ei välttämättä sovellu tuohon ns. oikeaan elämään hirveän hyvin. Työttömyys ja yleinen epävarmuus työmarkinnoilla ei ole mukavaa koettavaa.
Tarkoitukseni ei ole puhua sinulle alaspäin. Haluan vain, että pohdit asiaa useista eri perspektiiveistä, ennen kuin teet lopullisen päätöksen ─ mutta hei, sitä vartenhan sinä tämän aiheen varmaankin teit. - kehitysmaatut
Hei minullakin on toiveina lähteä opiskelemaan kehitysmaatutkimusta Helsinkiin ja toivoisin työllistyväni esim. Ulkoministeriöön tai kansainvälisiin järjestöihin tulevaisuudessa. Onko tämä asetelma kuinka mahdollinen?
- asdre
En tiedä todennäköisyyksiä päästä töihin Ulkoministeriöön tai kansainvälisiin järjestöihin, mutta arvelisin haaveesi olevan jokseenkin haasteellinen saavutettavaksi. Tosin haasteellisuus on aika pitkälti kiinni myös siitä, mitä tarkoitat kansanvälisillä järjestöillä. Kyseessä on nimittäin aikamoinen sateenvarjokäsite. No, teit mitä teit, päätit mitä päätit, toivotan onnea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282557- 1182176
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1031861- 1231852
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101584Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161421172Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu221042Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987