Olen pähkäillyt kumpaa sarjaa pitäisi alkaa keräämään? Käyttö on remontointi ja talon rakennus ja yleinen rakennus harrastus. Perusteluita saa laittaa muistakin merkeistä. Tarkoitus on hankkia vääntävä ruuvari (mieluiten iskulla) pyörösaha ja pukkosaha. muihinkin merkkei
Makita 10.8v vai 18v sarja?
16
3707
Vastaukset
- sunnish
Makita on mm hyvä kone, niin kuin monet muutkin. Itse olen mieltynyt Milwaukeen syystä tai toisesta. Konekokona olen käyttänyt 18V-koneita. Syy on ollut tehon ja painon suhde. Ei liian painava, mutta mukavasti tehoa. Kyseistä liikettä voin suositella omien kokemuksien pohjalta.
http://webshop.industriacenter.fi/- JaniNYy
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
- pienkonekorj.
JaniNYy kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Osa Milwaukeen koneista on Boschin tekemiä, voi tarvittaessa käyttää Boschin varusteite ja varaosia.
- sunnish
pienkonekorj. kirjoitti:
Osa Milwaukeen koneista on Boschin tekemiä, voi tarvittaessa käyttää Boschin varusteite ja varaosia.
Aikoinaan ainakin Atlas copcon koneista tuli Milwaukee. Käytin Atlas copcoa ennen Milwaukea. Sitten löysin sattumalta, kun tarvitsin uuden akun, että AEG merkkistä konetta myytiin samalla akulla, kuin Milwaukeeta. 2*akku kone=1*Milwaukeen akku.
- 18Volttia
Arvatenkin odotat heti maanantaina muutamaa tilausta industriacenterissä. Milwaukeen on hyvä, mutta 18V.sissa ainakin porakoneen painoa ei ole saatu tasapainoon eli raskaampi käyttää hankalissa asennoissa jos joutuu tekemään pitkää päivää. Mutta se ei taas harrastustoiminnassa mitään vaikuta.
Kannattaa muistaa että li-ion akkuja kannattaa käyttää säännöllisesti eikä ihmetellä parinvuoden tauonjälkeen että akut ovatkin kelvottomia kun ei ole ollut käyttöä. Eli radio ja lamppu mukaan kun ostat. - sunnish
18Volttia kirjoitti:
Arvatenkin odotat heti maanantaina muutamaa tilausta industriacenterissä. Milwaukeen on hyvä, mutta 18V.sissa ainakin porakoneen painoa ei ole saatu tasapainoon eli raskaampi käyttää hankalissa asennoissa jos joutuu tekemään pitkää päivää. Mutta se ei taas harrastustoiminnassa mitään vaikuta.
Kannattaa muistaa että li-ion akkuja kannattaa käyttää säännöllisesti eikä ihmetellä parinvuoden tauonjälkeen että akut ovatkin kelvottomia kun ei ole ollut käyttöä. Eli radio ja lamppu mukaan kun ostat.Toi on totta toi tasapaino juttu. Pidin vanhemmasta mallista enemmän, kun patterin sai molemminpäin koneeseen kiinni. Tasapainon ja ahtaiden paikkojen takia. Mutta se, että jos joku puolueettomasti kertoo hyvän mielipiteen jostakin, ei tarkoita, että myy kyseistä tuotetta!!
- 18Volttia
sunnish kirjoitti:
Toi on totta toi tasapaino juttu. Pidin vanhemmasta mallista enemmän, kun patterin sai molemminpäin koneeseen kiinni. Tasapainon ja ahtaiden paikkojen takia. Mutta se, että jos joku puolueettomasti kertoo hyvän mielipiteen jostakin, ei tarkoita, että myy kyseistä tuotetta!!
Ainoastaan linkki, niin ei edulliseen ostopaikkaan antaa epäilyksen että nettimarkkinoija se siellä markkinoi tuotteitansa.
- Pakka.H
Mä laitoin tilauksen tänään sisälle akkukonepaketista. Oli mielestäni suhteellisen edullinen. Joku kertoi täällä, että akku olisi saatava tyhjäksi, joten otin Lampullisen version paketista. Toimitusta odotellen.
- 18 V
Makitan 18V akkuihin saa vaikka mitä koneita ostettua jälkeenpäin - siis ihan sikamäärä erilaisia vaihtoehtoja.
10,8v sarjassa on paaaljon vähemmän vaihtoehtoja. Joten 18V.- KKivelä
Boschin sininen on myös ihan ok-kone, 18 V sarjasta löytyy vääntävimmät koneet hinta-teho suhteessa ja kaikki laitteet voi ostaa runkoina ilman akkuja.
Lisäksi niissä on 3 vuoden takuu ammattikäyttöönkin.
- shaibaaa
10,8V makitat mopoja, en voi kyl suositella...
- HOJ
Mulla on makitan 10,8 litium akuilla. Ruuvasi peltikaton ja levyt seinään paremmin kuin sukulaismies työpaikalta jemmatulla ammattimallin pasloden akkukoneella.
Pieni ja kevyt akkukone on 99% töistä se parempi. sitten siihen 1% hommaan voi vetää roikan päähän verkkokäyttöisen iskuporakoneen...
ja tuo LXT sarjahan on kärkkäisellä tarjouksessa. 139.- akkuporakone, pistosaha, pari akkua ja laturi. Sitten vain ebay.stä tilaamaan se puukkosaha ja käsisirkkeli jos tarvii...
Pienessä koneessa riittää kyllä käytännön vääntö ruuvaamiseen, ompahan vain kilon kevyempi joten työnopeus esim. peltikatolla tai gyprocin laitossa nopeutuu.
Huono puoli on sitten se 10mm kartio ja iskuporan tarvii erikseen. Hinnaltaanhan tuo on niin halpa että 13mm kartiolla olevan iskuporakoneen voi huoletta ostaa erikseen jos on tilaa säilytellä.
- Fkfkdndv.
Mulla on makita 14,4 V tuossa käytössä ja hyvin on teho riittänyt. Satunnaiset isot reiät (12 mm) ja iskua vaativat paikat olen kyllä suosiolla porannut johdollisella värkillä.
- hjkjhgfhjkjhghjkjhg
Ei akkukoneella ole mitään virkaa, jos puolet töistä joutuu tekemään johdollisella koneella. 14 V ei toimi poravasarat, reikasahat, kuviosahat, rälläkät jne jne. Ei todellakaan mitää syytä sellaista hankkia.18V saa edullisesti kaiken mahdollisen edullisesti runkoina ilman akkuja ja latureita.
- Fkfkdndv.
hjkjhgfhjkjhghjkjhg kirjoitti:
Ei akkukoneella ole mitään virkaa, jos puolet töistä joutuu tekemään johdollisella koneella. 14 V ei toimi poravasarat, reikasahat, kuviosahat, rälläkät jne jne. Ei todellakaan mitää syytä sellaista hankkia.18V saa edullisesti kaiken mahdollisen edullisesti runkoina ilman akkuja ja latureita.
Täh? Miksi joutuisi tekemään "puolet johdollisella"?
Oman taloni rakennusvaiheessa 14V akkukone oli ihan riittävä 99% ajasta, ja silloin kun tarvittiin järeämpää kalustoa niin 18V akkukonekaan olisi tuskin riittänyt (esim betoniin propatessa jolloin kuitenkin tarvitaan isku). Tosin meillä kivitalo, ehkä puutalotyömaalla poraillaan enemmän isoja reikiä puuhun jolloin 18V voi olla ihan perusteltu hankinta.
Itse en näe mitään syytä maksaa enempää 18v koneesta, mutta eri töissä on erilaiset tarpeet. Omistamani 10V vääntimet (2 kpl, tosin halpiksia molemmat) ovat mielestäni liian heikkoja muuhun kuin ikea-kalusteiden satunnaiseen kasailuun. - ---..---
Fkfkdndv. kirjoitti:
Täh? Miksi joutuisi tekemään "puolet johdollisella"?
Oman taloni rakennusvaiheessa 14V akkukone oli ihan riittävä 99% ajasta, ja silloin kun tarvittiin järeämpää kalustoa niin 18V akkukonekaan olisi tuskin riittänyt (esim betoniin propatessa jolloin kuitenkin tarvitaan isku). Tosin meillä kivitalo, ehkä puutalotyömaalla poraillaan enemmän isoja reikiä puuhun jolloin 18V voi olla ihan perusteltu hankinta.
Itse en näe mitään syytä maksaa enempää 18v koneesta, mutta eri töissä on erilaiset tarpeet. Omistamani 10V vääntimet (2 kpl, tosin halpiksia molemmat) ovat mielestäni liian heikkoja muuhun kuin ikea-kalusteiden satunnaiseen kasailuun.Itsellä on Makitan 18V akkupora, maksoi runkona n 30 €, kun osti samassa paketissa akkuporavasaran, tällä olen painanut 16 mm reikiä luonnonkiveen ja 24 mm betoniin. Koneet kannattaa ostaa paketeissa, saa edullisesti tarjouksista runkoina. Johdollisia käsisähkötyökaluja ei viitsi enään käyttää, saati ostaa, esim kuviosahassa johto on todella raivostuttava ja pilaa työn laatua tarttuessaan levyn reunoihin ym. Vaarallisiakin tuollaiset johdot hankalissa paikoissa.
Kuviosaha on muuten akullisena todella näppärä raksalla ja muuallakin yleistyökaluna, menee 10 mm rautakin, siinä missä lauta. Kävin eilen ulkona raivaamassa sillä pihapuista oksia ja latvoja, muutan sentin vahvuisia puita, kun en viitsinyt järeämpää kalustoa viritellä, eikä oksasakset enään riittäneet ja tämä jättää toisen käden vapaaksi.
Pärjää toki vähemmillä työkaluilla, itsellä on kuitenkin vahvuutena oma osaaminen ja tekeminen itse, siksi koneetkin pitää olla käteviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275