väittelyä

topic to top

Minä olisin halukas käymään muslimeiden kanssa väittelyä mistä tahansa islamiin liittyvistä aiheista. Toivon että täältä löytyisi rohkea/rohkeita muslimeita käymään antoisan ja mielenkiintoisen väittely. Annan teille vapauden valita aiheen.
Sääntöinä ketään ei haukuta.

19

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chameau

Mee Mekkaan väitteleen, sieltä löytyy vastaus.

• topic to top

Tämäkö on väittelyn aiheena? Minä totean että en mene! Syyksi voin kertoa että jos nokkani siihen paikkaan laitan koen jo kuoleman pelkästään sillä että olen nainen.

Olisiko kukaan halukas vaikka väittelemään koraanista tai muhamedista? Minä voin väitellä vaikka teidän kanssa raamatusta jos haluatte.
        Kai täältä löytyy muslimeita jotka ovat uskossaan vahvoja? Eivätkä pelkää tuoda sitä esiin.

• topic to top kirjoitti:

Tämäkö on väittelyn aiheena? Minä totean että en mene! Syyksi voin kertoa että jos nokkani siihen paikkaan laitan koen jo kuoleman pelkästään sillä että olen nainen.

Olisiko kukaan halukas vaikka väittelemään koraanista tai muhamedista? Minä voin väitellä vaikka teidän kanssa raamatusta jos haluatte.
        Kai täältä löytyy muslimeita jotka ovat uskossaan vahvoja? Eivätkä pelkää tuoda sitä esiin.

Mitä haluat tietää Koraanista tai Muhammadista?

• hyä juttu

lisäsääntöinä, että ei siirretä keskustelua asiasta henkilöön.

Mielelläni lukisin osallistuisin minäkin keskusteluun.

• itfir

"Suvaitsevainen ( uskovainen ) ihminen ei puutu toisen uskontoon,ihonväriin,kansalaisuuteen".

• tiirismaa

Monet uskonnot ovat sellaisia, että ne kiistävät tieteellisen tiedon, esimerkiksi matematiikan totuudet. Silloin niihin on pakko puuttua, vaikka olisi kuinka suvaitsevainen. Mitä tekisit, jos oppilas alkaisi väittää esittämääsi yhteenlaskua vääräksi uskontonsa pyhän kirjan nojalla?

• Jumalasta seuraava

Koraanin välityksellä muslimeille opetetaan muiden olevan vääräuskoisia ja sen
      vuoksi toitottamalla oman uskontonsa erinomaisuutta he pyrkivät vaikuttamaan
      muunuskoisiin syyllistämällä heitä vääräuskoisiksi.
      Tällaisessa käyttäytymisessä on selvästi käännytystyön tarkoitus.
      Skitsofreniaan liittyy tällaistakin käyttäytymistä

• sober1

ei kuule ole opetettu..muita uskontoja pitää hyväksyä ja niitä tulee kunnioittaa näin ainakin minulle on opetettu.

Itse en välitä mihin uskot mutta toivon vain, että kävisit kaikki maailman uskonnot läpi ja valitsisit niistä sen, missä on enemmän järkeä

• väite nro1

joskus kuulee / lukee väitettävän että muslimi elää koko elämänsä epätietoisena siitä, saako hän syntinsä anteeksi. (vrt. kristinusko)

Mihin tämä väite perustuu?

Väitän, että koraanissa ja haditeissa kerrotaan anteeksiannosta.

• No mites...

Jaahas, no kerro, miten kristityt tietää et ne on saanu synteihinsä anteeksi? Puhuvatko he Jumalan kanssa? Olen aina ihmetellyt....

• Periaatteessa islamin mukaan muslimi tietää saaneensa syntinsä anteeksi, kun hän

1) tiedostaa ja katuu syntiään ja päättää, että ei enää tee samaa syntiä.

Ihmiset ovat kuitenkin heikkoja, mutta kuten an-Nawawin 40 hadiithin 1. hadiith kertoo: aikomus on tärkein, ja aikomuksen täytyy olla vilpitön.

Lisäksi

Someone committed a sin and then said: “O Allah! Forgive me my sin.”

Allah said: “My servant committed a sin, but knew that he has a Lord who forgives sins and punishes sins.”

Then he committed the sin again and said: “My Lord! Forgive me my sin.”

Allah said: “My servant committed a sin, but knew that he has a Lord who forgives sins and punishes sins.”

Allah said: “My servant committed a sin, but knew that he has a Lord who forgives sins and punishes sins. Do as you will, for I have forgiven you.”

[Sahīh al-Bukhārī (7507) and Sahīh Muslim (2758)]

2) ja pyytää anteeksi mahdolliselta vastapuolelta ja korvaa syntinsä aiheuttamat vahingot, mikäli tämä solvetuu tapaukseen.

• Miestaposta
        a.yahya kirjoitti:

Periaatteessa islamin mukaan muslimi tietää saaneensa syntinsä anteeksi, kun hän

1) tiedostaa ja katuu syntiään ja päättää, että ei enää tee samaa syntiä.

Ihmiset ovat kuitenkin heikkoja, mutta kuten an-Nawawin 40 hadiithin 1. hadiith kertoo: aikomus on tärkein, ja aikomuksen täytyy olla vilpitön.

Lisäksi

Someone committed a sin and then said: “O Allah! Forgive me my sin.”

Allah said: “My servant committed a sin, but knew that he has a Lord who forgives sins and punishes sins. Do as you will, for I have forgiven you.”

[Sahīh al-Bukhārī (7507) and Sahīh Muslim (2758)]

2) ja pyytää anteeksi mahdolliselta vastapuolelta ja korvaa syntinsä aiheuttamat vahingot, mikäli tämä solvetuu tapaukseen.

Kameleinako? Kuinka monta ihmishegestä?

• Miestaposta kirjoitti:

Kameleinako? Kuinka monta ihmishegestä?

Onko esimerkiksi Suomessa kameleita?

Uhrin omaiset päättävät sopivan rangaistuksen tai voivat jättää rankaisematta.

• 20+8

Täällä käy aina välillä muslimeja - lähinnä islamiin kääntyneitä suomalaisia - väittelemässä. He aloittavat väittelyn julistamalla rinta rottingilla, että islam on rauhan ja rakkauden uskonto, ja joka muuta väittää ei tajua islamista mitään. Sitten, kun heidän väitteensä rauhan uskonnosta kumotaan rationaalisesti argumentoiden, he suuttuvat, haukkuvat muita keskustelijoita ja lopuksi pakenevat palstalta.

Toisin sanoen muslimien kanssa on lähes mahdotonta väitellä järkevästi islamista. He suostuvat keskustelemaan kanssasi asiallisesti vain, jos kehut islamia maasta taivaaseen etkä tuo esille yhtään sen varjopuolta.

• 17+7

aika yksipuolinen väite 20 8:lta, väittäisin.

Mielestäni yksi ongelma on, että väittämät esitetään täällä 24:lla
      ikäänkuin totuutena, puolin ja toisin.
      Näin ON sanotaan, vaikka pitäisi sanoa: mielestäni asia on niin ja näin.
      Kritiikin sieto on tänäpäivänä aika ohutta.

Noilla kristillisilläkin keskusteluryhmissä huomaa saman.
      Esim VL.
      No joo,, aikapaljon provoa myös näkyy olevan.

• itfir

kyllästyminen?

• itfir

jumala antaa, jumala ottaa myös ..

• itfir

Profeetat saa tehdä virheitä.

• Ihailija :):)

En ole muslimi, mutta ihmettelen, kuinka hyvin sinä tunnet islamin, kun voit luvata tuollaista.
      Kyllä noin laajasta uskonnosta siihen eri maissa liittyvine perinteineen on niin paljon sivujuonteita, että ihmetellä pitää tietosi syvyyttä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2631
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2293
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      115
      2004
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      129
      1983
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1723
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      147
      1258
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1142
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1105
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1080
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1019
    Aihe