Alumiinisoutuvene

Köyhä kalastaja

Olen hankkimassa pienelle perämoottorille ja soutukäyttöön alumiinista soutuvenettä. Alumiinista siksi, koska venettä on tarkoitus käyttää myös kelirkkoaikana saaristossa. Lisäksi ne ovat kevyitä nostaa ja laskea trailerilta.

Olen löytyänyt markkinoilta tasan kaksi vaihtoehtoa, jotka molemmat tuntuvat köyhälle kalliilta:

Linder 440 - tosi kallis, ja Kimple 430 Catch - kiinalaiseksi kallis.

Eikö tarjolla ole muita vaihtoehtoja? Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta Kimplestä?

9

2416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venemiäs.

https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=489239951120123&set=a.489239931120125.115921.353159551394831&type=1&theater
      Mitähän tämä uusi Busteri mahtaa maksaa...?

• Hinta

2490

• MAlmivarat

MXA 360 ja Alutroll 350 ovat myös yli 2000 hinnoissa. Ilmeisesti alumiini on hinnoissaan?

• Kimbe ja buster

Onko muuten kenelläkään kokemuksia noista kimble veneistä? Valmistajan sivujen mukaan on iso valmistaja maailmalla. Ei siis voi olla ihan huono.

• kölilukko

miettikääpäs materiaalipaksuuksia. Yhdestä veneestä materiaalipaksuuden mukaan kaksi venettä. vrt. batsman.se

• Kokemusta on!

Miksi alumiinivene? Ainakin melkoiselille kuhmuille sen saat jos jäissä meinasit ajaa. Itse suosittelisin ABS rakenteista Terhiä, tuo materiaali joustaa ja kestää aivan toisella arvalla kuin soutuveneiden ohut alumiini.

• fiberi

Kestää tuo lasikuitukin aivan hyvin. Kölirauta kannattaa tietenkin olla kölin suojana. Itse en itse ajele jatkuvasti kivikossa hakkaamassa pohjaa kiviin. Lasikuitu (oikeasti lujitemuovi) on kolhun tai reiän tullessa helpompi korjata kuin ABS muovi tai alumiini. Lujitemuovivene voidaan muotoilla optimaallisemmin kuin alumiinilevystä tehty vene. Alumiinivene on myös ääneekkäämpi. Kylmällä ilmalla metalli tuntuu tosi kylmältä. Itse en ottaisi missään nimessä alumiinista. Tuntuu olevan kovasti muodissa tuo alumiini tällähetkellä. Alumiinia markkinoidaan lähes mitä tahansa kestävänä panssarina. Sitä se ohut alulevy ei valitettavasti ole.
      Puinen vene tuntuu aalloissa mukavavimmalta. On hiljainen, kaunis, eristää lämpöä ja kosteutta hyvin. Puuveneestä huolehtiminen on vaan työläämpää kuin muiden.
      Itse suosin ylivoimaisesti yleisintä venemateriaalia eli lujitemuovia.

• kokemusta on

alumiiniveneistä

kannattaa miettiä mahdollista korjaustarvetta
      liimatut lentokonealumiiniset ovat erittäin haasteellisia korjattavia

• FF 27 Charlotta

Isän enolla on ollut 40 vuotta lasikuituinen Lohi Vesipääsky, jota on kelirikkoaikana työnnetty jäällä. Hän on asunut saaressa vuoden ympäri. Naapurisaaressa on ajettu alumiiniveneitä rikki jäissä. Jotkut ulkosaariston saaristolaiset ovat ostaneet merivartioston vanhoja teräsveneitä (vanhoja partioveneitä) kelirikkokäyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe