Olen hankkimassa pienelle perämoottorille ja soutukäyttöön alumiinista soutuvenettä. Alumiinista siksi, koska venettä on tarkoitus käyttää myös kelirkkoaikana saaristossa. Lisäksi ne ovat kevyitä nostaa ja laskea trailerilta.
Olen löytyänyt markkinoilta tasan kaksi vaihtoehtoa, jotka molemmat tuntuvat köyhälle kalliilta:
Linder 440 - tosi kallis, ja Kimple 430 Catch - kiinalaiseksi kallis.
Eikö tarjolla ole muita vaihtoehtoja? Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta Kimplestä?
Alumiinisoutuvene
9
2416
Vastaukset
- venemiäs.
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=489239951120123&set=a.489239931120125.115921.353159551394831&type=1&theater
Mitähän tämä uusi Busteri mahtaa maksaa...? - Hinta
2490
- MAlmivarat
MXA 360 ja Alutroll 350 ovat myös yli 2000 hinnoissa. Ilmeisesti alumiini on hinnoissaan?
- Kimbe ja buster
Onko muuten kenelläkään kokemuksia noista kimble veneistä? Valmistajan sivujen mukaan on iso valmistaja maailmalla. Ei siis voi olla ihan huono.
- kölilukko
miettikääpäs materiaalipaksuuksia. Yhdestä veneestä materiaalipaksuuden mukaan kaksi venettä. vrt. batsman.se
- Kokemusta on!
Miksi alumiinivene? Ainakin melkoiselille kuhmuille sen saat jos jäissä meinasit ajaa. Itse suosittelisin ABS rakenteista Terhiä, tuo materiaali joustaa ja kestää aivan toisella arvalla kuin soutuveneiden ohut alumiini.
- fiberi
Kestää tuo lasikuitukin aivan hyvin. Kölirauta kannattaa tietenkin olla kölin suojana. Itse en itse ajele jatkuvasti kivikossa hakkaamassa pohjaa kiviin. Lasikuitu (oikeasti lujitemuovi) on kolhun tai reiän tullessa helpompi korjata kuin ABS muovi tai alumiini. Lujitemuovivene voidaan muotoilla optimaallisemmin kuin alumiinilevystä tehty vene. Alumiinivene on myös ääneekkäämpi. Kylmällä ilmalla metalli tuntuu tosi kylmältä. Itse en ottaisi missään nimessä alumiinista. Tuntuu olevan kovasti muodissa tuo alumiini tällähetkellä. Alumiinia markkinoidaan lähes mitä tahansa kestävänä panssarina. Sitä se ohut alulevy ei valitettavasti ole.
Puinen vene tuntuu aalloissa mukavavimmalta. On hiljainen, kaunis, eristää lämpöä ja kosteutta hyvin. Puuveneestä huolehtiminen on vaan työläämpää kuin muiden.
Itse suosin ylivoimaisesti yleisintä venemateriaalia eli lujitemuovia. - kokemusta on
alumiiniveneistä
kannattaa miettiä mahdollista korjaustarvetta
liimatut lentokonealumiiniset ovat erittäin haasteellisia korjattavia - FF 27 Charlotta
Isän enolla on ollut 40 vuotta lasikuituinen Lohi Vesipääsky, jota on kelirikkoaikana työnnetty jäällä. Hän on asunut saaressa vuoden ympäri. Naapurisaaressa on ajettu alumiiniveneitä rikki jäissä. Jotkut ulkosaariston saaristolaiset ovat ostaneet merivartioston vanhoja teräsveneitä (vanhoja partioveneitä) kelirikkokäyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418