Cebu sinulog 2013 ja lentoreititys

CDO rules

Ajattelin hieman kertoa kokemuksistani Filippiinit matkakohteena!


15 visiittiä tuli täyteen tuossa Lokakuussa ja normaalisti olen lentänyt Finnairilla ensin joko Hong Kongiin, Bangkokiin tai sitten Pekingiin. Riippuen aina saatavilla olevista lentotarjouksista. Etuna etenkin Hong Konging kautta on se että saa liputettua itsensä suoraan Manilaan matka-aika ollessa lyhyt One world lennoilla ja ei siten joudu "liriin" jatkojen/syöttöjen myöhästyessä. Parhain tarjous Finnairilla oli tuossa 2009 marraskuussa jolloin Plussalaisille tarjottiin H-K lentoa 349€,.siitä PAL Manilaan 1290 HKD,..eli pääsin Manilaan alta 500€. Mutta normaalisti lompakkoa on saanut köyhdytettyä hieman enemmän. Finnairin etuna on ehdottomasti nopea yhteys,.moitteena koen taasen aneemiset koneet,.huono ruoka ja "vanhahtava" henkilökunta.

Kerran kokeilin Turkish airlines, Istanbulin kautta. Heillä hulppeat puitteet Boeing 777.ssa hyvine ruokineen ja väljine tiloineen(comfort) mutta Istanbul ei kenttänä viehätä yhtään ja matka-aika venähtää päälle 20 tunnin. Taisi olla 501 € meno/paluu Hong Kong.

Etihad on myös tullut kokeiltua,. Milanon,.Abu Dhabin kautta Manilaan. Palvelu on hyvää ja kaikki "complimentary",..mutta reitti on raskas vaihtoineen ja matka-aikakin venyy päälle 25 tunnin. Suoraan Manilaa 2 vaihdolla 725€.

Varasin eilisellä lennot Cebuun Sinulogiin Hong Kongin kautta,..Finnairilla tarjous 645€,..ja APexpress joka avannut suoran reitin H-K Cebu,..jatko 6000 Pesoa, Ei paha,.765 € Cebuun ja takaisin. Ja kaikenlisäksi vaihdot sattunevat hienosti,...toivotaan että myös lentoaikataulut pitää:)

Jos suositella saa luotettavaa yhtiötä Hong Kongista Manilaan se on ehdottomasti Cathay Pacific,..PAL ja Cebu Pacific ovat usein myöhässä aikatauluistaan.

Filippiinien sisäisiä lentoja on tullut lennettyä noin 100 kpl,..ja ei sieltä voi yhtään yhtiötä laittaa toista paremmaksi. PAL nyt hieman suosikkina,.Cebun Pacificin palvelukulttuuri on aika ala-arvoista.

7

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CDO rules

      Senverran vielä jatkan,..hotellit alkavat olla aika täysiä Cebussa 17-20.01-2013,. Osmenia ja Mangon alue etenkin" fully booked".. Radisson Blu,. ehkäpä hotelleista parhain ja Laterooms.com,..reilu 60€ yö,..hyvä sijainti ja hulppeat puitteet. Ja SM aivan siinä kyljessä.


      Hotellihakua käytän ja Agoda varmaankin se suosikkini.


      Mangosta Squaresta vielä senverran koska se varmaankin yksi suosituimmista baarialueista!

      VAROKAA!

      Täynnä varkaita joten ei kultaa kaulassa,.ei rahaa takataskussa ja taksin ovet liikuttaessa visusti kiinni!

    • suoraan parempi

      Mä lensin KLM, Hki-Ams-Mla,..en suosittele, lennät ensin Länsi-Eurooppaan ja sitten takas Baltian päältä tuonne Aasiaan,.hukkaan heitettyä aikaa ja paluu 14 tuntia hitonmoinen legi istumista!

    • 1 hypyn mies

      Kannattanee kytätä Finskin tarjouksia Kiinaan,.esim Shanghai, josta China southern Airlines, CP ja Philippine airlines lentää suoraan Manilaan. Lensin reitin alta 800 Euroa

    • tanassa mennään

      Lensin Bangkokista Manilaan,.Cebu Pacific,..yölento ja väsytti,.pirtaleen penkit ei käänny, seisoo pystyssä kuin papin vehkeet, nuku sit siinä vaikka exit paikkaki!

    • CDO rules

      Tulipa sitten vierailtua Cebussa Sinulogin aikaan ja pakko todeta että juhlassa ei juurikaan tavalliselle pallontallaajalle mitään annettavaa, koko kaupungin keskusta aivan sekaisin tammikuun 3.n viikonloppuna, ihmisiä senvarran paljon että tungoksessa vaikea kävellä saatikka sitten löytää paikkaa missä istua drinksulle tai syömään. Takseja vaikea löytää ja paikka todella törkyinen.

      Eli,..only once on the life time,....

      • Kiitoksia matkakertomuksista! Kerronpa vähän omistakin kokemuksista. Parhaat lentoyhtiöt tosiaan Turkish Airlines ja Cathay Pasific.
        Näinkin voi käydä.
        Olin bookannut ja maksanut lennot Manila-Cebu-Manila Cebu pasificin lennolle.
        Dragon Airin kone Honkkarista laskeutui 19:55 Manilaan terminaaliin 1 ja Cebu Pasificin jatkolento Cebuun kello 22.40 terminaalista 3, joten ei pitänyt olla mitään hätää.
        Sitten tuli emailia, ja tämä eli viimeinen lento oli peruttu, ilmeisesti vähäisen matkustajamäärän takia.
        Mulle ilmoitettiin, että lentoni lähtöaika on 20.50.
        Kysyin jo HKG:ssa, että mitä mun pitää tehdä Manilassa, jotta ehtisin koneeseen, ja neuvoivat ottamaan heti yhteyttä ensimmäiseen virkaliijaan. Niinpä tyttö radiopuhelin kädessä vei minut 5 minuutissa läpi immigrationin ja tullin, matkalaukkua ei ollut, joten oli terminaalissa 3 kello 20.25 ja juoksin suoraan portille ja ehdin koneeseen, check inn oli tehty jo kotona, mukana onneksi vain pieni lentolaukku.
        Mulla oli vielä ostettuna varalippu, Airphilpsin koneeseen, lähtö terminaalista 2 kello 21.45, joka jäi sitten käyttämättä..
        Halusin ehtiä koneeseen, koska lippu oli menopaluulippu, joten olisin joutunut luultavasti ostamaan myös paluulipun uudestaan, jos olisin myöhästynyt menolennolta.
        Tulomatkalla terminaalista 3 terminaaliin 1 (kakkosen kautta) kulkee bussi, joka maksoi 40 php.
        Taksikuski yritti kusettaa siinä ulkona kertomalla, että bussi on mennyt jo. No, siinä oli vartija vieressä joka näytti oikean bussin.
        Että semmoista, seuraavassa tarinassa kerronkin, minkälainen oli samal Island saari.


    • CDO rules

      Kerrompa oman version läheltäpiti tilanteesta Marraskuulta 2011

      Mulla PAL lennot Cagayan de Orosta Manilan kautta Hong Kongiin josta jatko Turkish airlinesillä Istanbulin kautta Helsinkiin.

      PAL.in CGY-MLA lento myöhässä noin tunnin johtuen Manilan liikennerajoituksista. Mulla vaihtoaikaa 2h 45m Naialla mutta pyörimme ympäri Manilaa lähes tunnin joten vaihtoaikaa jäi immigratioineen alta tunti. Ehdin mutta PAL Hong Kongin lento sekin lähes 2 tuntia aikataulustaan myöhässä ja mulla oli varattu 3 tuntia vaihtoon Hong Kongissa.

      Kun saavuin Honkkariin Istanbulin lentoon oli aikaa tasan tunti, Siinä ei jonotettu passijonossa vaan suoraan keulille ja odottamaan pakaasia jonka onneksi sain 10 min kuluttua. Juoksin check inniin ja odottivat mua sanoen että nyt kiirus sillä kone lähtee 40 minuutin kuluttua. Onneksi Hong Kong on melkoisen sujuva kenttä ja iltamyöhään ei ruuhkaa joten olin lähtöportilla 15 minuuttia enne koneen lähtöä ja ilmeisen viimeinen.

      Mitä tästä opin,?

      Ketjutus kannattaa, ehdottomasti,.se saattaa olla hieman kalliimpi mutta ihan huvikseni katselin kotona Finnairin lentoa jolle mahdollisesti olisin 01.20 tuppautunut,.yksi suunta lähes 1600 Euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe