Missä vaiheessa on muiden opiskelu pääsykokeeseen?

pääsen sisään

Itse olen opiskellut kemian kurssit ja muutaman bilsan kurssin. Nyt pitäisi aloittaa fysiikan kirjat.

9

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määkin pääsen sisään

      Ei mulla mitään ressii. Alotan varmaan helmikuussa. Jos nyt alottais ni lukuinto lopahtais jo puoles välis kevättä !

      • ppooqqllkkaa

        Niin myöhäänkö aloitat? Onko asiat sitten niin hyvin hanskassa, että noin lyhyt aika riittää?Olen kuullut, että moni opiskelee vuodesta toiseen pääsemättä sisään ja yleensä monet aloittavat syksyllä viimeistään seuraavan kevään koetta ajatellen.


    • 1kerralla sisään v90

      Ai, miten opiskellut???ei sinne lukion koeluvuilla pääse. Sun on opeteltava KAIKKI ja vielä sisäistettävä ne. Jokainen pilkku ja kuvakaavio jne.. Alahhan lukea oikeasti! Paina kaikki mieleen...

    • ...............

      No ei sitä nyt kaikkea osata ulkoa. Enemmänkin sellainen asenne, että hallitsee koealueen täysin. Tähän pisteeseen voi päästä aika monellakin tavalla. Esimerkiksi se, että ymmärtää jonkun osa-alueen ja se kuinka liittyy kokonaisuuteen, on riittävä.

      Mitä tulee muiden lukemisen vertaamiseen, ei kannata tehdä sitä. Jokainen omaksuu asiat eri tahtia ja jokaisella on vaikeuksia eri asioissa.

      Mitä tulee ainakin omaan lukion koelukuun, niin se olisi ainakin riittänyt viime vuoden pääsykokeessa. Olen varmaan siinä mielessä erikoinen, että olen aina halunnut sisäistää tiedon. En lue asioita vain koetta varten. Kukin tyylillään...

    • näin teen

      En ole vielä avannutkaan kirjoja. Josko sitä tammikuun puolivälissä aloittelisi.

    • sisällä

      itse aloitin lukemisen galenos-aikana huhtikuun alussa. kirjoituksiin olin lukenut tammikuusta asti, ja se auttoi myös lääkiksen pääsykokeessa. ei ole siis pakko lukea kirjoja montaa kertaa läpi jos saa sisäistettyä tärkeimmät ensimmäisellä kerralla ;)

    • niin pääsen minäkin!

      Mä alotin täyspainosen lukemisen viime viikolla. Fysiikkaan menee suurin osa ajasta kun sitä en ole lukenut lukiossa, nyt on kahlattu läpi kurssit 1-3 (ykkönen ja kolmonen tuli opeteltua jo ennen joulua) tänään alotin fysiikka kutosen. Ajattelin että jos tuonne helmikuun puoliväliin keskittyisi täyspainosesti ihan vaan noiden koulukirjojen pläräämiseen ja sitten painopiste siirtyisi enemmän vanhoihin pääsykokeisiin. Toivottavasti näillä mennään sisään! Tsemppiä kaikille muillekki!

    • Eläinlääkikseen!

      Mietinnässä on vielä pitäisikö kokeilla päästä eläinlääkikseen vanhoilla päivillä kun vielä himottaa opiskelu.... Pari viikkoa pitäisi lomaa saada että ehtii lukaista kirjat. Eikö se Quo vadis vai mikä se olikaan poistettu hiljattain?

      Lisättiinkö niitä paikkoja viime kesänä?

      • ....................

        Olet kyllä aika ässä, jos kahdessa viikossa kahlaat lukion oppimäärän fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa. Meinaan, että ne pääsykokeet eivät ole mikään YO-kokeiden jatko-osa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe