Cruzen hiljaisuuden salat

GM News

Chevrolet Cruze tunnetaan poikkeuksellisen hiljaisena autona. Sen lisäksi, että se on hiljainen, siitä puuttuvat sisustan nitinät ja natinat, joita on jopa premium-hintaisissa autoissa. Syy tähän on perusteellisessa tutkimuksessa ja testaamisessa niin käytössä kuin GM:n Squeak and Rattle Laboratoriossakin.

Artikkeli aiheesta:
http://gmauthority.com/blog/2012/11/this-is-why-the-chevy-cruze-is-so-silent-and-free-of-squeaks-rattles/

110

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • squeeek

      Moni Bemari on vaihtumassa Cruzeen. Meiltä menee vaihdossa 318 2008. Naapurista vuoden vanhempi.

    • HÖPÖ HÖPÖ!!

      tiesitkös muuten, että jokaisella merkillä on omat nitinä-narina ja resonointi labrat!!
      Mutta ei cruze mitenkään erikoisen hiljainen ole luokassaan..ainakin isäukon uusi cruze nitisee kojelaudastaan mökki tiellä enemmän kuin oma saab vm.07!! Eli taitaaa tuon blokin kirjoittaja olla yhtä kova chevyn kannattaja, kuin tän palstan vakiot...

      • hjkiui

        Sinun isälläsi on Foort Fookkus jonka kuuluu nitistä, natista ja kolista joka paikasta koska se on Foort.


      • HÖPÖ HÖPÖ!!
        hjkiui kirjoitti:

        Sinun isälläsi on Foort Fookkus jonka kuuluu nitistä, natista ja kolista joka paikasta koska se on Foort.

        Ei ole vaan Crutina-critinä CRUZE!!!!!
        En ymmärrä miten joku voi sanoa sellaista premiumiksi!! Samaa tasoa on ku ukon edellinen Kia Ceed!!! Ihmettelen ku ajelee halpa autoilla ja luulee säästävänsä, mutta Kiassa oli ainakin jos jonkin näköistä ongelmaa 4vuoden aikana... saa nähdä jatkuuko "chevyn" kanssa samoilla linjoilla, luulisin että jatkuu!!!


      • halpa-autoilija
        HÖPÖ HÖPÖ!! kirjoitti:

        Ei ole vaan Crutina-critinä CRUZE!!!!!
        En ymmärrä miten joku voi sanoa sellaista premiumiksi!! Samaa tasoa on ku ukon edellinen Kia Ceed!!! Ihmettelen ku ajelee halpa autoilla ja luulee säästävänsä, mutta Kiassa oli ainakin jos jonkin näköistä ongelmaa 4vuoden aikana... saa nähdä jatkuuko "chevyn" kanssa samoilla linjoilla, luulisin että jatkuu!!!

        Minä ajan halpa-autolla. Ford Focuksella. Se on halvempi kuin Cruze. Unohtuiko.


    • premiumautoilija

      Hiljaisuus tekee autoon heti premiumtunnelman. Premiumtunnelma on helppo saavuttaa Cruzessa varsinkin kun varustelu on LTZ.

      • huhhuh1

        Cruzessa premium-tunnelmaa luovat pimeällä myös 80-lukulaiset H4-valot.


      • premiumautoilija
        huhhuh1 kirjoitti:

        Cruzessa premium-tunnelmaa luovat pimeällä myös 80-lukulaiset H4-valot.

        Cruzella premiumtunnelmaa tuovat myös kateellisten voortimiehien katseet.


    • premiumautoilija

      Premiumautoiluun kuuluu myös köyhien kateus. Fordilla ajavilla tuntuu hiertävän pahiten Chevroletin laadukkuus ja loisto.

      • Ei hierrä kuule yhtään


    • milloin Suomeen?

      Onko siis Cruzesta olemassa joku erikoismalli jossa on kiinnitetty huomiota äänettömyyteen? Sitä ei kai sitten tuoda Suomeen koska ei nämä koeajossa olevat yksilöt ole niitä hiljaisia. Aika jurisijoita ovat mielestäni ja ihan samaa tasoa Auriksen ja Focuksen kanssa.

      • premiumautoilija

        Ihan perusmalli on jo paljon hiljaisempi kuin kilpailijat.


      • milloin Suomeen?
        premiumautoilija kirjoitti:

        Ihan perusmalli on jo paljon hiljaisempi kuin kilpailijat.

        Kävin kokeilemassa kyllä eikä se Cruze kyllä mikään hiljainen ollut. Siksi ajattelinkin kysyä asiasta. Minkä kilpailijana sitä sitten pidetään? Kia Riot ym:t pikkukärryt? Niihin verrattuna saattaa ollakin hiljainen.

        Cruzesta puhuttaessa ei pidä liikkua premium-ajatuksissa. Uutena 20k€ kulkuneuvo ei ole premiumauto, ei sinne päinkään. Jossakin 50k€ hintaluokassa alkaa esiintyä premiumtunnelmia. Varsinkin sen hintaisissa käytetyissä autoissa.


      • premiumautoilija
        milloin Suomeen? kirjoitti:

        Kävin kokeilemassa kyllä eikä se Cruze kyllä mikään hiljainen ollut. Siksi ajattelinkin kysyä asiasta. Minkä kilpailijana sitä sitten pidetään? Kia Riot ym:t pikkukärryt? Niihin verrattuna saattaa ollakin hiljainen.

        Cruzesta puhuttaessa ei pidä liikkua premium-ajatuksissa. Uutena 20k€ kulkuneuvo ei ole premiumauto, ei sinne päinkään. Jossakin 50k€ hintaluokassa alkaa esiintyä premiumtunnelmia. Varsinkin sen hintaisissa käytetyissä autoissa.

        Sen kilpailijoita ovat MB ja BMW. Se on niitä hiljaisempi mutta S-Mersu on hiljaisempi Cruzea.


      • Lee Myung-bak
        premiumautoilija kirjoitti:

        Sen kilpailijoita ovat MB ja BMW. Se on niitä hiljaisempi mutta S-Mersu on hiljaisempi Cruzea.

        Voi jumankauta mitä korealaista propagandaa täälä keksitään!!!!


      • premiumautoilija
        Lee Myung-bak kirjoitti:

        Voi jumankauta mitä korealaista propagandaa täälä keksitään!!!!

        Siksihän moni on Bemarinsa Cruzeen jo vaihtanut kun se on parempi.


      • Mitsu ASX..
        premiumautoilija kirjoitti:

        Siksihän moni on Bemarinsa Cruzeen jo vaihtanut kun se on parempi.

        Ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa, että "moni jo vaihtanut"- , niin vähän noita menee volyymimerkkeihin verrattuna vuodessa kilpiin. Sama kuin väittäisi jonkun Suzukin tai Subarun vievän paljon ostajia muilta merkeiltä....
        Voihan se toisaalta olla hyväkin, kun joka naapurilla ei ole samanlaista.
        Toisaalta vaihdon hetkelläkin tilanne voi olla valitettavasti se, että "moni Cruzella ajava vaihtaa Cruzeen" kun oma merkkikauppias on ainoa, joka tarjoaa autosta edes jonkilaisen hyvitykseksi kutsuttavan rahasumman.
        Autossahan ei sinäänsä ole mitään vikaa, päinvastoin, mutta arvostus ja haluttavuus on kyllä "korean Chevyissä" ihan pohjamudissa.

        Opelkaan ei ole mistään arvostetuimmasta päästä, mutta Chevyllä ei voi sanoa olevan sitten minkäänlaista haluttavuusimagoa ja tämä näkyy autojen jälleenmyyntiarvoissa.


      • premiumautoilija
        Mitsu ASX.. kirjoitti:

        Ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa, että "moni jo vaihtanut"- , niin vähän noita menee volyymimerkkeihin verrattuna vuodessa kilpiin. Sama kuin väittäisi jonkun Suzukin tai Subarun vievän paljon ostajia muilta merkeiltä....
        Voihan se toisaalta olla hyväkin, kun joka naapurilla ei ole samanlaista.
        Toisaalta vaihdon hetkelläkin tilanne voi olla valitettavasti se, että "moni Cruzella ajava vaihtaa Cruzeen" kun oma merkkikauppias on ainoa, joka tarjoaa autosta edes jonkilaisen hyvitykseksi kutsuttavan rahasumman.
        Autossahan ei sinäänsä ole mitään vikaa, päinvastoin, mutta arvostus ja haluttavuus on kyllä "korean Chevyissä" ihan pohjamudissa.

        Opelkaan ei ole mistään arvostetuimmasta päästä, mutta Chevyllä ei voi sanoa olevan sitten minkäänlaista haluttavuusimagoa ja tämä näkyy autojen jälleenmyyntiarvoissa.

        Koko ajan vaihtuu nyt kun vihdoin saatiin bensaturbofarmari, jota on moni odottanut.


      • Halpuuden vuoksi
        premiumautoilija kirjoitti:

        Koko ajan vaihtuu nyt kun vihdoin saatiin bensaturbofarmari, jota on moni odottanut.

        Tuskin tuota farkkua paljon myydään, Cruze ostetaan siksi että se on halpa ja siksi ostetaan sedan, koska se on halvempi.


      • premiumautoilija
        Halpuuden vuoksi kirjoitti:

        Tuskin tuota farkkua paljon myydään, Cruze ostetaan siksi että se on halpa ja siksi ostetaan sedan, koska se on halvempi.

        Farkku on myydyin. Se on kalliimpi kuin Focus ja muut kilpailijat mutta premiumlaatu maksaa.


      • hoh hoijaa...
        premiumautoilija kirjoitti:

        Sen kilpailijoita ovat MB ja BMW. Se on niitä hiljaisempi mutta S-Mersu on hiljaisempi Cruzea.

        Ihan hymyilyttää väite, että tuollainen edullisen luokan perusauto Cruze kilpailisi Mersun tai BMW:n kanssa. Aika tummat lasit on päässä jos ei todellisuutta näe.


      • Hymyile pois
        hoh hoijaa... kirjoitti:

        Ihan hymyilyttää väite, että tuollainen edullisen luokan perusauto Cruze kilpailisi Mersun tai BMW:n kanssa. Aika tummat lasit on päässä jos ei todellisuutta näe.

        Sehän on ihan oma asiasi. Kiitos kuitenkin kun avauduit tästä.


      • turhaa lässytystä
        premiumautoilija kirjoitti:

        Farkku on myydyin. Se on kalliimpi kuin Focus ja muut kilpailijat mutta premiumlaatu maksaa.

        Riippuu vähän malliversiosta. Jos vertaat kalleinta Cruzea halvimpaan Focukseen toki näin on. Mutta jos haarukkaan otetaan Focus Rs farmari kaikilla herkuilla, hintalappuun piirtyy liki 45 tyuhatta euroa ja sillä saakin jo miltei kaksi keskivarusteista Cruzea. Vastaavasti korealaisista kilpailijoista kalleimpien cee´dien hinnat automaatti-dieselinä pyörii 32 - 34 tuhannen euron tietämillä varustepaketeista riippuen, ei taida Cruzesta löytyä edes niin kallista versioo.

        Vähättelemättä yhtään, kyllä Cruzen suurin valttikortti on edelleen tuo halpa hinta. Jos auto maksaisi Golfin verran, voisi Chevy-myymälöissä olla entistäkin hiljaisempaa. Niin se vain on.


      • premiumautoilija
        turhaa lässytystä kirjoitti:

        Riippuu vähän malliversiosta. Jos vertaat kalleinta Cruzea halvimpaan Focukseen toki näin on. Mutta jos haarukkaan otetaan Focus Rs farmari kaikilla herkuilla, hintalappuun piirtyy liki 45 tyuhatta euroa ja sillä saakin jo miltei kaksi keskivarusteista Cruzea. Vastaavasti korealaisista kilpailijoista kalleimpien cee´dien hinnat automaatti-dieselinä pyörii 32 - 34 tuhannen euron tietämillä varustepaketeista riippuen, ei taida Cruzesta löytyä edes niin kallista versioo.

        Vähättelemättä yhtään, kyllä Cruzen suurin valttikortti on edelleen tuo halpa hinta. Jos auto maksaisi Golfin verran, voisi Chevy-myymälöissä olla entistäkin hiljaisempaa. Niin se vain on.

        Ja jos tätillä olisi munat..

        Tässä tapauksessa on verrattu halvinta turboa. Siis niitä autoja, jota ostetaan eniten. Focuksella se taitaa olla se toiseksi halvin malli mutta silti se on vähän halvempi.


      • joopa joo
        premiumautoilija kirjoitti:

        Farkku on myydyin. Se on kalliimpi kuin Focus ja muut kilpailijat mutta premiumlaatu maksaa.

        "Se on kalliimpi kuin Focus"

        No eipä ihme että fokusta myydään viisi kertaa enemmän. Aika harva haluaa maksaa Jumbosta enemmän.

        Oikeasti Focus on kalliimpi, mutta on keveästi hintaeronsa verran parempi.


      • Mites nyt olikaan
        premiumautoilija kirjoitti:

        Ja jos tätillä olisi munat..

        Tässä tapauksessa on verrattu halvinta turboa. Siis niitä autoja, jota ostetaan eniten. Focuksella se taitaa olla se toiseksi halvin malli mutta silti se on vähän halvempi.

        Halvin ja karvalakein Focus trend 1,0 ecoboost 5-door maksaa 21075 euroa, sillä lähtee ford-myymälästä halvin Focus jossa on konepellin alla ahdin.

        Cruzessa turbomoottorin saatavuus on toistaiseksi suppeaa ja rajoittuu vain farmariin, joka halvimpana turboversiona maksaa 23049 euroa. Tällöin varustetasokaan ei ole perustasoa, vaan keskimmäinen LT.

        Focuksen halvin turbofarmari maksaa turbona noin 21900 euroa. Tällöin ollaan Focusmalliston köyhimmällä varustetasolla eli trend-mallistossa.

        Jotta vertaileminen olisi reilua, pitää Focuksestakin valita keskimmäinen, Cruze LT 1,4 T:tä vastaava trendX-taso, jolloin halvimman wagonin hinnaksi turbolla muodostuu 23067 euroa.

        Eipä tuo halvemmalta kuulosta, minusta aika täsmälleen samanhintaiselta.

        Cruze-miesten logiikallahan Chevy saadaan väännettyä paremmaksi kuin Mersut ja Bemarit, mutta ainakin hintoja tutkiessa pitää valita mahd. lähelle vastaavat versiot, jotta vertailu olisi edes jotenkin järkevää. Muutenhan hintavertailuun voidaan ottaa ihan mitkä mallit vain ja hintojen tutkiminen on ihan hyödytöntä. Vaikeutta lisää myös se, että kaikilla valmistajilla eri moottoreita ja varustetasoja ei ole saatavilla kaikkiin malleihin tai koreihin, kuten Chevyllä jolla on suomessa todella kapea mallisto. Tällöin turbon haluava joutuu "pakko-ottamaan" myös sen kalliimman varustetason.

        Jos hintojen vertailukriteerinä on ostetuin malli, eikä samantasoiset autot, silloin Cruzesta pitää ottaa vertailuun alle 20 th euron 1,6 LT tai LS, kun noita turboja ei ole saatu kilpiin varmaan vielä kuin muutama yksilö. Tietysti joillekkin se muutama kymmenenkin yksilö edustaa "eniten ostettua".


      • premiumautoilija
        joopa joo kirjoitti:

        "Se on kalliimpi kuin Focus"

        No eipä ihme että fokusta myydään viisi kertaa enemmän. Aika harva haluaa maksaa Jumbosta enemmän.

        Oikeasti Focus on kalliimpi, mutta on keveästi hintaeronsa verran parempi.

        "Oikeasti Focus on kalliimpi"

        Hinnastoista jokainen voi asian tarkistaa. Koska varusteet eivät ole koskaan samat, voi siitä vetää mieleisensä johtopäätökset kuten sinä olet tehnyt.


      • premiumautoilija
        Mites nyt olikaan kirjoitti:

        Halvin ja karvalakein Focus trend 1,0 ecoboost 5-door maksaa 21075 euroa, sillä lähtee ford-myymälästä halvin Focus jossa on konepellin alla ahdin.

        Cruzessa turbomoottorin saatavuus on toistaiseksi suppeaa ja rajoittuu vain farmariin, joka halvimpana turboversiona maksaa 23049 euroa. Tällöin varustetasokaan ei ole perustasoa, vaan keskimmäinen LT.

        Focuksen halvin turbofarmari maksaa turbona noin 21900 euroa. Tällöin ollaan Focusmalliston köyhimmällä varustetasolla eli trend-mallistossa.

        Jotta vertaileminen olisi reilua, pitää Focuksestakin valita keskimmäinen, Cruze LT 1,4 T:tä vastaava trendX-taso, jolloin halvimman wagonin hinnaksi turbolla muodostuu 23067 euroa.

        Eipä tuo halvemmalta kuulosta, minusta aika täsmälleen samanhintaiselta.

        Cruze-miesten logiikallahan Chevy saadaan väännettyä paremmaksi kuin Mersut ja Bemarit, mutta ainakin hintoja tutkiessa pitää valita mahd. lähelle vastaavat versiot, jotta vertailu olisi edes jotenkin järkevää. Muutenhan hintavertailuun voidaan ottaa ihan mitkä mallit vain ja hintojen tutkiminen on ihan hyödytöntä. Vaikeutta lisää myös se, että kaikilla valmistajilla eri moottoreita ja varustetasoja ei ole saatavilla kaikkiin malleihin tai koreihin, kuten Chevyllä jolla on suomessa todella kapea mallisto. Tällöin turbon haluava joutuu "pakko-ottamaan" myös sen kalliimman varustetason.

        Jos hintojen vertailukriteerinä on ostetuin malli, eikä samantasoiset autot, silloin Cruzesta pitää ottaa vertailuun alle 20 th euron 1,6 LT tai LS, kun noita turboja ei ole saatu kilpiin varmaan vielä kuin muutama yksilö. Tietysti joillekkin se muutama kymmenenkin yksilö edustaa "eniten ostettua".

        LT ja Trendline ovat lähes samat varusteilla.


      • aivan, aivan..
        premiumautoilija kirjoitti:

        LT ja Trendline ovat lähes samat varusteilla.

        Eli Focuksen halvin karvalakkiversio vastaa Cruzen jo hieman tasokkaampaa varustelua, mutta on silti halvempi?? Onko Chevroletin varustus sitten tätäpäivää, siitä voidaan olla montaa mieltä. Sadetunnistin, mäkilähtöavustin, aktiiviset niskatuet ja nelivalojärjestelmä alkavat olla nykypäivän standardeja ja ainakin pikaisella tsekkauksella ne Cruzesta puuttui, vaikka olllaan jo jopa perustasoa korkeammalla LT-varustelulla. Ehkäpä Cruze ei olekkaan hintaansa nähden niin hyvä paketti, kuin miltä ensin vaikuttaa?


      • premiumautoilija
        aivan, aivan.. kirjoitti:

        Eli Focuksen halvin karvalakkiversio vastaa Cruzen jo hieman tasokkaampaa varustelua, mutta on silti halvempi?? Onko Chevroletin varustus sitten tätäpäivää, siitä voidaan olla montaa mieltä. Sadetunnistin, mäkilähtöavustin, aktiiviset niskatuet ja nelivalojärjestelmä alkavat olla nykypäivän standardeja ja ainakin pikaisella tsekkauksella ne Cruzesta puuttui, vaikka olllaan jo jopa perustasoa korkeammalla LT-varustelulla. Ehkäpä Cruze ei olekkaan hintaansa nähden niin hyvä paketti, kuin miltä ensin vaikuttaa?

        Aivan pieleen tuntuu menevän sinulla ihan joka kerta. Cruzessa on se karvalakkiversio olemassa lisänä niille kahdelle versiolle, jota Ford käyttää. LT on jokseenkin sama kuin Trendline.

        Varusteet voi jokainen tarkistaa merkkien sivuilta. Ei niitä tarvitse täällä arvailla. Ja kyllä Focus Trendlinenä on edullisempi kuin Cruzen LT. Vastaavasti Cruzen LTZ on muutaman satasen edullisempi kuin Focuksen Titanium.

        Hinnat ovat niin lähellä toisiaan, että hinta ei ole se syy, miksi näiden välillä ratkaisu tehdään.


      • tutkittu varusteita
        premiumautoilija kirjoitti:

        Aivan pieleen tuntuu menevän sinulla ihan joka kerta. Cruzessa on se karvalakkiversio olemassa lisänä niille kahdelle versiolle, jota Ford käyttää. LT on jokseenkin sama kuin Trendline.

        Varusteet voi jokainen tarkistaa merkkien sivuilta. Ei niitä tarvitse täällä arvailla. Ja kyllä Focus Trendlinenä on edullisempi kuin Cruzen LT. Vastaavasti Cruzen LTZ on muutaman satasen edullisempi kuin Focuksen Titanium.

        Hinnat ovat niin lähellä toisiaan, että hinta ei ole se syy, miksi näiden välillä ratkaisu tehdään.

        Jos hinta ei ole syy, miksi Cruzeen päädytään niin ei sitten ihmekkään, että Focus kuuluu kärkinimiin keskiluokan rekisteröinneissä ja Cruze on marginaalisena hännänhuippuna.:)

        Ja mikä logiikka on "unohtaa" vertailusta joku hinta/varustelutaso. Sama kuin sanoisi cee´dissä luxusmalli TX:n olevan ainoa oikea varustetaso ja muiden olevan joku karvalakkiversio niitä haluaville!! Jos auton varustetaso ei pärjää kilpailijoille, se on selvä miinus, joka pitää ottaa huomioon autoja vertaillessa.
        Hyvät varusteet suhteessa hintaan on autoja vertaillessa aika monelle tärkeä pointti. Jos toisessa automerkissä samat varusteet saa vasta kalleimpien mallien yhteydessä kuin toiseen halvemmassa lähtömallisssa, miinusta ropisee. Lisäksi jotkut voivat erityisesti haluta tiettyjä varusteita, joita ei esim. Cruzeen saa rahallakaan, kuten kunnon xenon-valot.

        Focus Trendline farkkuna ja turbona, joita vertailtiin (itsehän halusit vertailla halvinta turbofarkkua) juurikaan hintaeroa Cruze Wagon 1,4 LT:hen ja Cruzen LT joka on varustetasoista se keskimmäinen, on suunnilleen samaa tasoa, ehkä vähän huonompi kuin Fordin karvalakein trendline. Fordilla siis hinnat alkaen karvalakkiversiokin on jo nykymittapuulla varsin kohtuullisesti varusteltu.

        Fordin keskihinnastoa edustaa trendX ,joka on jo paremmin varusteltu auto kuin Cruzen LT ja Titanium onkin sitten jopa Cruzen LTZ:aa varustellumpi runsaudensarvi xenonvaloineen, kaistavaroittimineen, liikennemerkit lukevine vakionopeussäätimineen ja automaattisine hätäjarrutustoimintoineen, sekä avaimettomine käynnistysjärjestelmineen.

        Cruze-kuskien hypettämä LTZ:kään ei periaatteessa sisällä oikein mitään tämänpäivän nykyhienouksia, lähinnä nahkasisustusta, paremmannäköistä muovia, korinväristä sitä sun tätä ja muita itsestäänselvyyksiä, jotka löytyvät muilta merkeiltä usein jo pikkuautoista. No automaatti-ilmastointi sentään tulee, mikä muissa on jo alemmilla varustetasoilla ja monilla vieläpä nykytapaan kaksivyöhykkeisenä.

        Cruzen LS:ssähän ei ole näköjään edes täysin säädettävää ohjauspyörää, ulkolämpömittaria tai edes sumuvaloja, joten se lähinnä naurattaa Lada-varusteluineen, mutta on kyllä halpakin.
        Sivuhavaintona: Nettiautossa reilusta 90 kpl myynnissä olevasta Cruzesta n. 20 kpl on LS:iä, joten karkeasti useampi kuin joka viides päätyy tuohon kuplavolkkari-varusteluun. LTZ:aa oli 10 kpl, joten Cruzen kallein malli, jossa varustelussa on edes jotain yritystä, ei tunnu myyvän juuri ollenkaan. Eli kyllä Cruzessa on se hinta joka myy. Tätäpäivää olevasta varustelusta selvästi tingitään, jotta auto pysyy edes jotenkin kohtuuhintaisena.

        Cruzen houkuttavuus senkuin hälvenee entisestään, mitä enemmän tutkii varusteluetteloita, hintoja ja testituloksia.
        ilmeisesti GM politiikkana on ollut varustella Astra Eurooppalaisten vaatimuksia vastaavaksi ja pitää Cruzen hinta matalana tinkimällä sieltä sun täältä.


      • LTZ -13
        tutkittu varusteita kirjoitti:

        Jos hinta ei ole syy, miksi Cruzeen päädytään niin ei sitten ihmekkään, että Focus kuuluu kärkinimiin keskiluokan rekisteröinneissä ja Cruze on marginaalisena hännänhuippuna.:)

        Ja mikä logiikka on "unohtaa" vertailusta joku hinta/varustelutaso. Sama kuin sanoisi cee´dissä luxusmalli TX:n olevan ainoa oikea varustetaso ja muiden olevan joku karvalakkiversio niitä haluaville!! Jos auton varustetaso ei pärjää kilpailijoille, se on selvä miinus, joka pitää ottaa huomioon autoja vertaillessa.
        Hyvät varusteet suhteessa hintaan on autoja vertaillessa aika monelle tärkeä pointti. Jos toisessa automerkissä samat varusteet saa vasta kalleimpien mallien yhteydessä kuin toiseen halvemmassa lähtömallisssa, miinusta ropisee. Lisäksi jotkut voivat erityisesti haluta tiettyjä varusteita, joita ei esim. Cruzeen saa rahallakaan, kuten kunnon xenon-valot.

        Focus Trendline farkkuna ja turbona, joita vertailtiin (itsehän halusit vertailla halvinta turbofarkkua) juurikaan hintaeroa Cruze Wagon 1,4 LT:hen ja Cruzen LT joka on varustetasoista se keskimmäinen, on suunnilleen samaa tasoa, ehkä vähän huonompi kuin Fordin karvalakein trendline. Fordilla siis hinnat alkaen karvalakkiversiokin on jo nykymittapuulla varsin kohtuullisesti varusteltu.

        Fordin keskihinnastoa edustaa trendX ,joka on jo paremmin varusteltu auto kuin Cruzen LT ja Titanium onkin sitten jopa Cruzen LTZ:aa varustellumpi runsaudensarvi xenonvaloineen, kaistavaroittimineen, liikennemerkit lukevine vakionopeussäätimineen ja automaattisine hätäjarrutustoimintoineen, sekä avaimettomine käynnistysjärjestelmineen.

        Cruze-kuskien hypettämä LTZ:kään ei periaatteessa sisällä oikein mitään tämänpäivän nykyhienouksia, lähinnä nahkasisustusta, paremmannäköistä muovia, korinväristä sitä sun tätä ja muita itsestäänselvyyksiä, jotka löytyvät muilta merkeiltä usein jo pikkuautoista. No automaatti-ilmastointi sentään tulee, mikä muissa on jo alemmilla varustetasoilla ja monilla vieläpä nykytapaan kaksivyöhykkeisenä.

        Cruzen LS:ssähän ei ole näköjään edes täysin säädettävää ohjauspyörää, ulkolämpömittaria tai edes sumuvaloja, joten se lähinnä naurattaa Lada-varusteluineen, mutta on kyllä halpakin.
        Sivuhavaintona: Nettiautossa reilusta 90 kpl myynnissä olevasta Cruzesta n. 20 kpl on LS:iä, joten karkeasti useampi kuin joka viides päätyy tuohon kuplavolkkari-varusteluun. LTZ:aa oli 10 kpl, joten Cruzen kallein malli, jossa varustelussa on edes jotain yritystä, ei tunnu myyvän juuri ollenkaan. Eli kyllä Cruzessa on se hinta joka myy. Tätäpäivää olevasta varustelusta selvästi tingitään, jotta auto pysyy edes jotenkin kohtuuhintaisena.

        Cruzen houkuttavuus senkuin hälvenee entisestään, mitä enemmän tutkii varusteluetteloita, hintoja ja testituloksia.
        ilmeisesti GM politiikkana on ollut varustella Astra Eurooppalaisten vaatimuksia vastaavaksi ja pitää Cruzen hinta matalana tinkimällä sieltä sun täältä.

        Kovasti sinua näyttää jääneen harmittamaan kun Focuksen ostit.

        LS on täysin karvalakkitaso, jota tuskin kukaan enää ostaa. Sen on Fordkin huomannut eikä edes myy enää sellaista. LT on se todellinen perustaso, joka vastaa lähinnä Trendlineä. LTZ on lähimpänä Titaniumia. Eroa on aina varusteluissa suuntaan tai toiseen.

        Se pääsyy, miksi esimerkiksi minä en missään tapauksessa hankkisi Focusta on moottori. 1.0 turbo tappaa kaiken hauskuuden ajamisesta. Cruzen 1.4T taas saa aina suun hymyyn. Se on upea moottori. Aivan kuten Fordin 1.6 turbokin.

        Chevrolet-myyjän sanoin: Jokainen Cruzen bensaturbon koeajanut on tosissaan vääntämässä kauppaa. Siitä ei voi olla pitämättä.

        Sinä et ole ainoa, joka oli kaupat tehnyt ennen Cruzen turbofarmarin saapumista Suomeen. Etkä myöskään ole ainoa, jota tämä asia jäi harmittamaan. Jokainen tekee kuitenkin valintansa niistä autoista, joita sillä hetkellä on tarjolla.


      • -Cruze-
        LTZ -13 kirjoitti:

        Kovasti sinua näyttää jääneen harmittamaan kun Focuksen ostit.

        LS on täysin karvalakkitaso, jota tuskin kukaan enää ostaa. Sen on Fordkin huomannut eikä edes myy enää sellaista. LT on se todellinen perustaso, joka vastaa lähinnä Trendlineä. LTZ on lähimpänä Titaniumia. Eroa on aina varusteluissa suuntaan tai toiseen.

        Se pääsyy, miksi esimerkiksi minä en missään tapauksessa hankkisi Focusta on moottori. 1.0 turbo tappaa kaiken hauskuuden ajamisesta. Cruzen 1.4T taas saa aina suun hymyyn. Se on upea moottori. Aivan kuten Fordin 1.6 turbokin.

        Chevrolet-myyjän sanoin: Jokainen Cruzen bensaturbon koeajanut on tosissaan vääntämässä kauppaa. Siitä ei voi olla pitämättä.

        Sinä et ole ainoa, joka oli kaupat tehnyt ennen Cruzen turbofarmarin saapumista Suomeen. Etkä myöskään ole ainoa, jota tämä asia jäi harmittamaan. Jokainen tekee kuitenkin valintansa niistä autoista, joita sillä hetkellä on tarjolla.

        Ford-myyjillä on aikaa käyttää tuntikausia tällaiseenkin.


      • Titanium1
        tutkittu varusteita kirjoitti:

        Jos hinta ei ole syy, miksi Cruzeen päädytään niin ei sitten ihmekkään, että Focus kuuluu kärkinimiin keskiluokan rekisteröinneissä ja Cruze on marginaalisena hännänhuippuna.:)

        Ja mikä logiikka on "unohtaa" vertailusta joku hinta/varustelutaso. Sama kuin sanoisi cee´dissä luxusmalli TX:n olevan ainoa oikea varustetaso ja muiden olevan joku karvalakkiversio niitä haluaville!! Jos auton varustetaso ei pärjää kilpailijoille, se on selvä miinus, joka pitää ottaa huomioon autoja vertaillessa.
        Hyvät varusteet suhteessa hintaan on autoja vertaillessa aika monelle tärkeä pointti. Jos toisessa automerkissä samat varusteet saa vasta kalleimpien mallien yhteydessä kuin toiseen halvemmassa lähtömallisssa, miinusta ropisee. Lisäksi jotkut voivat erityisesti haluta tiettyjä varusteita, joita ei esim. Cruzeen saa rahallakaan, kuten kunnon xenon-valot.

        Focus Trendline farkkuna ja turbona, joita vertailtiin (itsehän halusit vertailla halvinta turbofarkkua) juurikaan hintaeroa Cruze Wagon 1,4 LT:hen ja Cruzen LT joka on varustetasoista se keskimmäinen, on suunnilleen samaa tasoa, ehkä vähän huonompi kuin Fordin karvalakein trendline. Fordilla siis hinnat alkaen karvalakkiversiokin on jo nykymittapuulla varsin kohtuullisesti varusteltu.

        Fordin keskihinnastoa edustaa trendX ,joka on jo paremmin varusteltu auto kuin Cruzen LT ja Titanium onkin sitten jopa Cruzen LTZ:aa varustellumpi runsaudensarvi xenonvaloineen, kaistavaroittimineen, liikennemerkit lukevine vakionopeussäätimineen ja automaattisine hätäjarrutustoimintoineen, sekä avaimettomine käynnistysjärjestelmineen.

        Cruze-kuskien hypettämä LTZ:kään ei periaatteessa sisällä oikein mitään tämänpäivän nykyhienouksia, lähinnä nahkasisustusta, paremmannäköistä muovia, korinväristä sitä sun tätä ja muita itsestäänselvyyksiä, jotka löytyvät muilta merkeiltä usein jo pikkuautoista. No automaatti-ilmastointi sentään tulee, mikä muissa on jo alemmilla varustetasoilla ja monilla vieläpä nykytapaan kaksivyöhykkeisenä.

        Cruzen LS:ssähän ei ole näköjään edes täysin säädettävää ohjauspyörää, ulkolämpömittaria tai edes sumuvaloja, joten se lähinnä naurattaa Lada-varusteluineen, mutta on kyllä halpakin.
        Sivuhavaintona: Nettiautossa reilusta 90 kpl myynnissä olevasta Cruzesta n. 20 kpl on LS:iä, joten karkeasti useampi kuin joka viides päätyy tuohon kuplavolkkari-varusteluun. LTZ:aa oli 10 kpl, joten Cruzen kallein malli, jossa varustelussa on edes jotain yritystä, ei tunnu myyvän juuri ollenkaan. Eli kyllä Cruzessa on se hinta joka myy. Tätäpäivää olevasta varustelusta selvästi tingitään, jotta auto pysyy edes jotenkin kohtuuhintaisena.

        Cruzen houkuttavuus senkuin hälvenee entisestään, mitä enemmän tutkii varusteluetteloita, hintoja ja testituloksia.
        ilmeisesti GM politiikkana on ollut varustella Astra Eurooppalaisten vaatimuksia vastaavaksi ja pitää Cruzen hinta matalana tinkimällä sieltä sun täältä.

        "Titanium onkin sitten jopa Cruzen LTZ:aa varustellumpi runsaudensarvi xenonvaloineen, kaistavaroittimineen, liikennemerkit lukevine vakionopeussäätimineen ja automaattisine hätäjarrutustoimintoineen, sekä avaimettomine käynnistysjärjestelmineen."

        Avaimeton käynnistys kuuluu Titaniumin. Kaikki muut ovat esitteen mukaan lisävarusteita. Jos olen mielestäsi väärässä, kerro kohta esitteestä.

        Sinulta muuten unohtui mainita ainakin nämä varusteet:
        Titanium 16" alut, LTZ 17"
        Titanium radio-CD, LTZ MyLink-mediajärjestelmä
        Titanium kangaspenkit, LTZ puolinahkapenkit

        Varmasti muutakin on unohtunut sopivasti.


      • Ei tarvi selitellä
        -Cruze- kirjoitti:

        Ford-myyjillä on aikaa käyttää tuntikausia tällaiseenkin.

        Focuksen rekisteröintitilastot kyllä kertovat onko aikaa. Totta puhuen Chevy-myyjilläkään ei ole aikaa, koska niitähän myydään aina jonkun paremmin myyvien volyymimerkkien takanurkissa.

        Cruzen LTZ ei vastaa varustetasossa Fordin titaniumia.
        Focuksen titaniumin voidaan karkeasti sanoa sisältävän likimain kaikki Cruze LTZ varusteet, jotka ovat sittenkin aika perustingeltangelia muilla kuin Chevroletillä ja sitten siitä lähdetäänkin Titaniumiin latomaan vaikka mitä uusimpia innovaatioita päälle. Edellä mainittu jo muutama aina törmäysvaroittimesta lähtien, mitä Cruzeen ei saa latomalla edes selvää rahaa tiskiin. Ei taida LTZ.stä pystyä mainitsemaan mitään sellaista mitä titaniumissa ei olisi, mutta toistepäin rupee ranskalaisia viivoja kyllä tulemaan.

        Jotkut Cruze-papparaiset saattavat haukkoa hengitystään, kun kuulevat että LTZ-varustellussa autossa on bluetooth tai pyyhkimien sadetunnistin, mutta nämä nyt ovat aika perusjuttuja jo muilla merkeillä "ei huippumalleissakin".


      • Titanium1
        Ei tarvi selitellä kirjoitti:

        Focuksen rekisteröintitilastot kyllä kertovat onko aikaa. Totta puhuen Chevy-myyjilläkään ei ole aikaa, koska niitähän myydään aina jonkun paremmin myyvien volyymimerkkien takanurkissa.

        Cruzen LTZ ei vastaa varustetasossa Fordin titaniumia.
        Focuksen titaniumin voidaan karkeasti sanoa sisältävän likimain kaikki Cruze LTZ varusteet, jotka ovat sittenkin aika perustingeltangelia muilla kuin Chevroletillä ja sitten siitä lähdetäänkin Titaniumiin latomaan vaikka mitä uusimpia innovaatioita päälle. Edellä mainittu jo muutama aina törmäysvaroittimesta lähtien, mitä Cruzeen ei saa latomalla edes selvää rahaa tiskiin. Ei taida LTZ.stä pystyä mainitsemaan mitään sellaista mitä titaniumissa ei olisi, mutta toistepäin rupee ranskalaisia viivoja kyllä tulemaan.

        Jotkut Cruze-papparaiset saattavat haukkoa hengitystään, kun kuulevat että LTZ-varustellussa autossa on bluetooth tai pyyhkimien sadetunnistin, mutta nämä nyt ovat aika perusjuttuja jo muilla merkeillä "ei huippumalleissakin".

        Ei siitä tarvitse hermostua vaikka väärässä olitkin. Sehän on sinulle jokapäivästä elämää. Nolottaa minuakin Focuksella ajaminen.

        Titanium 16" alut, LTZ 17"
        Titanium radio-CD, LTZ MyLink-mediajärjestelmä
        Titanium kangaspenkit, LTZ puolinahkapenkit


      • -Cruze-
        Ei tarvi selitellä kirjoitti:

        Focuksen rekisteröintitilastot kyllä kertovat onko aikaa. Totta puhuen Chevy-myyjilläkään ei ole aikaa, koska niitähän myydään aina jonkun paremmin myyvien volyymimerkkien takanurkissa.

        Cruzen LTZ ei vastaa varustetasossa Fordin titaniumia.
        Focuksen titaniumin voidaan karkeasti sanoa sisältävän likimain kaikki Cruze LTZ varusteet, jotka ovat sittenkin aika perustingeltangelia muilla kuin Chevroletillä ja sitten siitä lähdetäänkin Titaniumiin latomaan vaikka mitä uusimpia innovaatioita päälle. Edellä mainittu jo muutama aina törmäysvaroittimesta lähtien, mitä Cruzeen ei saa latomalla edes selvää rahaa tiskiin. Ei taida LTZ.stä pystyä mainitsemaan mitään sellaista mitä titaniumissa ei olisi, mutta toistepäin rupee ranskalaisia viivoja kyllä tulemaan.

        Jotkut Cruze-papparaiset saattavat haukkoa hengitystään, kun kuulevat että LTZ-varustellussa autossa on bluetooth tai pyyhkimien sadetunnistin, mutta nämä nyt ovat aika perusjuttuja jo muilla merkeillä "ei huippumalleissakin".

        Johan meni Ford-kauppias noloksi ja sitten vaihdettiin tutumpaan sävyyn eli siirryttiin asiattomuuksiin. Tunnen myötähäpeää.


      • fordistin kosto
        Titanium1 kirjoitti:

        "Titanium onkin sitten jopa Cruzen LTZ:aa varustellumpi runsaudensarvi xenonvaloineen, kaistavaroittimineen, liikennemerkit lukevine vakionopeussäätimineen ja automaattisine hätäjarrutustoimintoineen, sekä avaimettomine käynnistysjärjestelmineen."

        Avaimeton käynnistys kuuluu Titaniumin. Kaikki muut ovat esitteen mukaan lisävarusteita. Jos olen mielestäsi väärässä, kerro kohta esitteestä.

        Sinulta muuten unohtui mainita ainakin nämä varusteet:
        Titanium 16" alut, LTZ 17"
        Titanium radio-CD, LTZ MyLink-mediajärjestelmä
        Titanium kangaspenkit, LTZ puolinahkapenkit

        Varmasti muutakin on unohtunut sopivasti.

        Aika lyhyt on Cruze-sivujen varustelista jopa LTZ-mallissa. Joka valmistajalla on oma audio/cd/usb/jbluetooth järjestelmänsä omanlaisella näytöllään, ei Focuksessa tietenkään ole mitään Chevyn MyLinkiä vaan vastaava Ford audiokeskus, jossa kauko-ohjaus ratissa.

        Mitäs muuta on unohtunut?? Taisit jo mainita ne ainoat mitkä Titaniumista puuttuu LTZ:aan nähden. Itse löysin näiden lisäksi yhden, joka Titaniumista LTZ:aan nähden puuttuu ja se on murtohälytin. 17" vanteet ovat makuasia, jotkut pitävät jopa huonompana kuin hieman pienempää kokoa näissä autoissa. Titaniumissa on sisustusta korostava hieno tunnelmavalaistusjärjestelmä, jonka värit voi vaihtaa mielen mukaan. Tuttua hieman paremman luokan autoista kuin Cruze.

        Muita LTZ Cruzesta uupuvia Titanium-herkkuja ovat: lämmitettävä tuulilasi ja sähköllä lämpiävät pesusuuttimet, mäkilähtöavustin, 2-vyöhykeilmastointi, easy fuel tankkausjärjestelmä, avaimeton käynnistys, automaattisesti esiin tulevat ovisuojukset ovea avattaessa (kaikissa Focuksissa), rengaspainehälytin, törmäysvaroitin.....oikeasti hyödyllisiä varusteita........onko muuten Cruze LTz:ssa automaattisesti himmentyvä taustapeili??

        Cruzen LTZ varustelu on lähinnä ulkokultaa, ei niinkään hyödyllisiä ominaisuuksia sisältävä.


      • LTZ -13
        fordistin kosto kirjoitti:

        Aika lyhyt on Cruze-sivujen varustelista jopa LTZ-mallissa. Joka valmistajalla on oma audio/cd/usb/jbluetooth järjestelmänsä omanlaisella näytöllään, ei Focuksessa tietenkään ole mitään Chevyn MyLinkiä vaan vastaava Ford audiokeskus, jossa kauko-ohjaus ratissa.

        Mitäs muuta on unohtunut?? Taisit jo mainita ne ainoat mitkä Titaniumista puuttuu LTZ:aan nähden. Itse löysin näiden lisäksi yhden, joka Titaniumista LTZ:aan nähden puuttuu ja se on murtohälytin. 17" vanteet ovat makuasia, jotkut pitävät jopa huonompana kuin hieman pienempää kokoa näissä autoissa. Titaniumissa on sisustusta korostava hieno tunnelmavalaistusjärjestelmä, jonka värit voi vaihtaa mielen mukaan. Tuttua hieman paremman luokan autoista kuin Cruze.

        Muita LTZ Cruzesta uupuvia Titanium-herkkuja ovat: lämmitettävä tuulilasi ja sähköllä lämpiävät pesusuuttimet, mäkilähtöavustin, 2-vyöhykeilmastointi, easy fuel tankkausjärjestelmä, avaimeton käynnistys, automaattisesti esiin tulevat ovisuojukset ovea avattaessa (kaikissa Focuksissa), rengaspainehälytin, törmäysvaroitin.....oikeasti hyödyllisiä varusteita........onko muuten Cruze LTz:ssa automaattisesti himmentyvä taustapeili??

        Cruzen LTZ varustelu on lähinnä ulkokultaa, ei niinkään hyödyllisiä ominaisuuksia sisältävä.

        "onko muuten Cruze LTz:ssa automaattisesti himmentyvä taustapeili??"

        Onhan siinä sekin. Eikö ole harmillista. Chevyn MyLink on vähän enemmän kuin Focuksen mankkari. Sillä voi myös katsoa filmejä ja vuodenvaihteessa pitäisi tulla uusi softaversio, jolla siihen saa näkyviin vaikka puhelimen navin. Tuttua vähän kalliimmista malleista? Ei vaan aika paljon kalliimmista.

        Voithan sinä kaivaa vaikka monta päivää jotain Titanium nippeleitä kun murehdit Focuksen ostamista. Se ei muuta sitä miksikään, että LTZ:ssa on hyvä perusvarustus. Siihen muuten saa ne kokonahkapenkitkin kyllä vakiona olevien puolinahkapenkkien sijaan.


      • Mylink
        LTZ -13 kirjoitti:

        "onko muuten Cruze LTz:ssa automaattisesti himmentyvä taustapeili??"

        Onhan siinä sekin. Eikö ole harmillista. Chevyn MyLink on vähän enemmän kuin Focuksen mankkari. Sillä voi myös katsoa filmejä ja vuodenvaihteessa pitäisi tulla uusi softaversio, jolla siihen saa näkyviin vaikka puhelimen navin. Tuttua vähän kalliimmista malleista? Ei vaan aika paljon kalliimmista.

        Voithan sinä kaivaa vaikka monta päivää jotain Titanium nippeleitä kun murehdit Focuksen ostamista. Se ei muuta sitä miksikään, että LTZ:ssa on hyvä perusvarustus. Siihen muuten saa ne kokonahkapenkitkin kyllä vakiona olevien puolinahkapenkkien sijaan.

        Chevy LTZ miesten ainoa varuste, jolla he näköjään paukuttavat henkseleitään topicista toiseen on tuo Mylink-mankka. Kannattaako siitä sitten maksaa tonneja extraa, se on eri asia...... Muuta erikoistahan siinä ei ole, kuten tämänkin keskustelun aikana on tullut selväksi. Focus pursuaa, vaikka minkälaisia käyttöä helpottavia ja turvallisuuttakin pönkittäviä varusteita ja Cruzessa paras ja ainoa mainitsemisen arvoinen varuste on pieni dvd-näyttö, jota ei voi edes katsella auton liikkuessa.
        Paljon kalliimmissa autoissa on muuten näytöt myös niskatuissa.
        Saahan tuohon Focus titaniumiinkin täysnahkaverhoilun, jos niin haluaa. Vakionakin siinä on urheilulliset jakkarat monipuolisilla säädöillä.
        Ja Sonyn viihdekeskuskin on saatavilla jos ei tyydy jo sinäänsä hyvään vakiosoittimeen. Siinä navi näkyy ihan ilman kännykkävirityksiä.

        Eiköhän nyt sovita nahkapäätöksellä, että Focus on Focus, luokkansa yksi kiistämättömistä esikuvista ja Cruze on halpa korealainen marginaalikilpailija joka myy hinnalla, jos nyt enää silläkään. Tingeltangeleilla ja korinvärisillä muoviosilla ei auto tule paremmaksi jos perusasiat eivät ole kilpailijoiden tasalla.


      • -Cruze-
        Mylink kirjoitti:

        Chevy LTZ miesten ainoa varuste, jolla he näköjään paukuttavat henkseleitään topicista toiseen on tuo Mylink-mankka. Kannattaako siitä sitten maksaa tonneja extraa, se on eri asia...... Muuta erikoistahan siinä ei ole, kuten tämänkin keskustelun aikana on tullut selväksi. Focus pursuaa, vaikka minkälaisia käyttöä helpottavia ja turvallisuuttakin pönkittäviä varusteita ja Cruzessa paras ja ainoa mainitsemisen arvoinen varuste on pieni dvd-näyttö, jota ei voi edes katsella auton liikkuessa.
        Paljon kalliimmissa autoissa on muuten näytöt myös niskatuissa.
        Saahan tuohon Focus titaniumiinkin täysnahkaverhoilun, jos niin haluaa. Vakionakin siinä on urheilulliset jakkarat monipuolisilla säädöillä.
        Ja Sonyn viihdekeskuskin on saatavilla jos ei tyydy jo sinäänsä hyvään vakiosoittimeen. Siinä navi näkyy ihan ilman kännykkävirityksiä.

        Eiköhän nyt sovita nahkapäätöksellä, että Focus on Focus, luokkansa yksi kiistämättömistä esikuvista ja Cruze on halpa korealainen marginaalikilpailija joka myy hinnalla, jos nyt enää silläkään. Tingeltangeleilla ja korinvärisillä muoviosilla ei auto tule paremmaksi jos perusasiat eivät ole kilpailijoiden tasalla.

        Cruzeen saa myös tehdasnavin jos sellaiseen haluaa. Minä pidän enemmän 7" MyLinkistä. LTZ:n varusteet ovat erinomaiset, enkä niihin tarvitse mitään lisää.

        Sovitaan niin, että Chevy edustaa nykypremiumia ja Focus on vain Ford. Toisille sekin kelpaa, toisille ei. Minulle se ei kelpaa vaikka sen halvemmalla saakin.


      • --+++--
        Mylink kirjoitti:

        Chevy LTZ miesten ainoa varuste, jolla he näköjään paukuttavat henkseleitään topicista toiseen on tuo Mylink-mankka. Kannattaako siitä sitten maksaa tonneja extraa, se on eri asia...... Muuta erikoistahan siinä ei ole, kuten tämänkin keskustelun aikana on tullut selväksi. Focus pursuaa, vaikka minkälaisia käyttöä helpottavia ja turvallisuuttakin pönkittäviä varusteita ja Cruzessa paras ja ainoa mainitsemisen arvoinen varuste on pieni dvd-näyttö, jota ei voi edes katsella auton liikkuessa.
        Paljon kalliimmissa autoissa on muuten näytöt myös niskatuissa.
        Saahan tuohon Focus titaniumiinkin täysnahkaverhoilun, jos niin haluaa. Vakionakin siinä on urheilulliset jakkarat monipuolisilla säädöillä.
        Ja Sonyn viihdekeskuskin on saatavilla jos ei tyydy jo sinäänsä hyvään vakiosoittimeen. Siinä navi näkyy ihan ilman kännykkävirityksiä.

        Eiköhän nyt sovita nahkapäätöksellä, että Focus on Focus, luokkansa yksi kiistämättömistä esikuvista ja Cruze on halpa korealainen marginaalikilpailija joka myy hinnalla, jos nyt enää silläkään. Tingeltangeleilla ja korinvärisillä muoviosilla ei auto tule paremmaksi jos perusasiat eivät ole kilpailijoiden tasalla.

        Tärkeintä olisi saada ihmiset pysymään pois Cruze-turbon ratista. Sen jälkeen Focus on hajuton ja mauton ja sana kiertää äkkiä.


      • lisävarusteita löytyy
        -Cruze- kirjoitti:

        Cruzeen saa myös tehdasnavin jos sellaiseen haluaa. Minä pidän enemmän 7" MyLinkistä. LTZ:n varusteet ovat erinomaiset, enkä niihin tarvitse mitään lisää.

        Sovitaan niin, että Chevy edustaa nykypremiumia ja Focus on vain Ford. Toisille sekin kelpaa, toisille ei. Minulle se ei kelpaa vaikka sen halvemmalla saakin.

        focukseenkin saa lisä varusteena näytöt etuniskatukiin ja DVD-soittimen..ja lisä varusteena saa myös integroidun navin! ja seuraavaan malliin tulee eurooppaankin ford touch!
        Ja nahka sisustuksenkin saa halutessaan, mutta se maksaa!

        Korean "laatu" on sen verran halvempaa, että valmiiseen pakettiin voi laittaa kaikki saatavissa olevat varusteet!
        Tietenki halpis cruzen hintaan voidaan sisällyttää kaiken näköistä 'made in korea' sälää!


      • -Cruze-
        lisävarusteita löytyy kirjoitti:

        focukseenkin saa lisä varusteena näytöt etuniskatukiin ja DVD-soittimen..ja lisä varusteena saa myös integroidun navin! ja seuraavaan malliin tulee eurooppaankin ford touch!
        Ja nahka sisustuksenkin saa halutessaan, mutta se maksaa!

        Korean "laatu" on sen verran halvempaa, että valmiiseen pakettiin voi laittaa kaikki saatavissa olevat varusteet!
        Tietenki halpis cruzen hintaan voidaan sisällyttää kaiken näköistä 'made in korea' sälää!

        Focukseen saisi kaikkia lisäkikkareita, joita kukaan ei osta. Siitä myydään vain halvimpia malleja ja nekin markkinoiden halvimmalla 3-sylinterisellä mopon moottorilla. Halpaa krääsää vanhoille Escortin aikaisille fordisteille, jota eivät ole parempaan tottuneet.

        Ford-kauppialla onkin aikaa häiriköidä muiden merkkien palstoilla.


      • 3 vahvaa sylinteriä
        -Cruze- kirjoitti:

        Focukseen saisi kaikkia lisäkikkareita, joita kukaan ei osta. Siitä myydään vain halvimpia malleja ja nekin markkinoiden halvimmalla 3-sylinterisellä mopon moottorilla. Halpaa krääsää vanhoille Escortin aikaisille fordisteille, jota eivät ole parempaan tottuneet.

        Ford-kauppialla onkin aikaa häiriköidä muiden merkkien palstoilla.

        Eipä voi "huippuvarustellun" Cruze LTZ:kaan sanoa olevan mikään myyntimenestys, jos myynnissä olevia käytettyjä uudehkoja Cruzeja katselee. Lähinnä karvalakki LS:aa ja siitä vähän parempaa LT-tasoa ne myynnissä olevat käytetyt ovat.

        Focuksen lisäkikkareista sen verran, että esim. xenonvalot ovat aika veikeä keksintö paljon pimeällä ajavalle. Paljonko ne Cruzeen maksavat vai saako niitä siihen edes ollenkaan?? Veikkaan, että paljon ajavalle xenonit ovat tärkeämpi varuste kuin joku kiinalainen mylink-tv-lelu-ruutu keskellä auton kojelautaa.

        Mitä tulee 3-sylinteriseen mopo-moottoriin, se on loistava moottori. Tehoa ja etenkin 125 heppasena on aivan riittävästi keskiluokan autoon ja kulutus on todella pientä, vastoin kuin jo käsiin vanhenevassa 1,4 T:ssä, joka syö polttoainetta kuin vanha 2-litranen Taunus. Minimoottoreiden tarkoitushan on olla ennenkaikkea taloudellisia, se on koko downsize-idean punainen lanka. Ja vääntäähän tuo 1,0 ecoboost specsienkin mukaan täydellä höngällä jo alempaa kuin 1,4 T, vaikka huippuvääntänomentit selvästi pienemmän kuutiotilavuuden takia hiukan jäävät Cruzen koneesta.

        Lisäksi päästöt ja tekniset oivallukset ovat aivan toista tasoa kuin tässä Cruze-miesten märässä unessa.
        Hullua, että tuo 3-sylinterisyyskin halutaan nähdä näiden perinnemoottoristien silmissä jotenkin negatiivisena asiana, useimmat kuitenkin tykkäävät moottorin hiukan suoraa kutosta muistuttavasta hauskasti murisevasta käyntiäänestä. Varsinkin kierroksilla moottori laulaa ehdottomasti nätimmin kuin karheasti kiekuva 4-pyttyinen.

        Kyllä se 3-pyttyinen turbo GM:ltäkin tulee kunhan pääsevät kehityksessä eteenpäin. Muistakaamme sitten tämä keskustelu.


      • -Cruze-
        3 vahvaa sylinteriä kirjoitti:

        Eipä voi "huippuvarustellun" Cruze LTZ:kaan sanoa olevan mikään myyntimenestys, jos myynnissä olevia käytettyjä uudehkoja Cruzeja katselee. Lähinnä karvalakki LS:aa ja siitä vähän parempaa LT-tasoa ne myynnissä olevat käytetyt ovat.

        Focuksen lisäkikkareista sen verran, että esim. xenonvalot ovat aika veikeä keksintö paljon pimeällä ajavalle. Paljonko ne Cruzeen maksavat vai saako niitä siihen edes ollenkaan?? Veikkaan, että paljon ajavalle xenonit ovat tärkeämpi varuste kuin joku kiinalainen mylink-tv-lelu-ruutu keskellä auton kojelautaa.

        Mitä tulee 3-sylinteriseen mopo-moottoriin, se on loistava moottori. Tehoa ja etenkin 125 heppasena on aivan riittävästi keskiluokan autoon ja kulutus on todella pientä, vastoin kuin jo käsiin vanhenevassa 1,4 T:ssä, joka syö polttoainetta kuin vanha 2-litranen Taunus. Minimoottoreiden tarkoitushan on olla ennenkaikkea taloudellisia, se on koko downsize-idean punainen lanka. Ja vääntäähän tuo 1,0 ecoboost specsienkin mukaan täydellä höngällä jo alempaa kuin 1,4 T, vaikka huippuvääntänomentit selvästi pienemmän kuutiotilavuuden takia hiukan jäävät Cruzen koneesta.

        Lisäksi päästöt ja tekniset oivallukset ovat aivan toista tasoa kuin tässä Cruze-miesten märässä unessa.
        Hullua, että tuo 3-sylinterisyyskin halutaan nähdä näiden perinnemoottoristien silmissä jotenkin negatiivisena asiana, useimmat kuitenkin tykkäävät moottorin hiukan suoraa kutosta muistuttavasta hauskasti murisevasta käyntiäänestä. Varsinkin kierroksilla moottori laulaa ehdottomasti nätimmin kuin karheasti kiekuva 4-pyttyinen.

        Kyllä se 3-pyttyinen turbo GM:ltäkin tulee kunhan pääsevät kehityksessä eteenpäin. Muistakaamme sitten tämä keskustelu.

        Kolmepyttyinen näyttää vieneen jo yöunetkin Ford-kauppiaalta. Kukaan ei sitä halua mutta sitä täytyy yrittää myydä. Ja kaikkia jännittää kestääkö se 50tkm vai 80tkm vai päästäänkö parhailla ihan 100tkm asti. Siihen ei kyllä kukaan sentään usko.

        Autot on autoja ja Focukset mopoja.


      • Vagooneri
        -Cruze- kirjoitti:

        Kolmepyttyinen näyttää vieneen jo yöunetkin Ford-kauppiaalta. Kukaan ei sitä halua mutta sitä täytyy yrittää myydä. Ja kaikkia jännittää kestääkö se 50tkm vai 80tkm vai päästäänkö parhailla ihan 100tkm asti. Siihen ei kyllä kukaan sentään usko.

        Autot on autoja ja Focukset mopoja.

        On tainnu mennä usean viikon yäö unet korean-chevy kauppiaalta, enkä ihmettele!! No tänään voit nollata tilanteen ostaa kossutapin, pistää perheen hankeen ja maanantaina palata nöyrästi nöyristeleen Chevyn renkaanpotkijoita!!

        Eikö opelilta ole jo tulossa 3pyttynen, siinä ei vaan riitä tehot ku johonki aatamiin tai vastaavaan nakkipannuun!!? Ei ole tekniikka niin kehittynyttä, kuin kilpailijoilla...
        Kaippa seki kohta saa kopioitua VW:n tai Fordin pienempien koneiden tehon salaisuuden!!


      • -Cruze-
        Vagooneri kirjoitti:

        On tainnu mennä usean viikon yäö unet korean-chevy kauppiaalta, enkä ihmettele!! No tänään voit nollata tilanteen ostaa kossutapin, pistää perheen hankeen ja maanantaina palata nöyrästi nöyristeleen Chevyn renkaanpotkijoita!!

        Eikö opelilta ole jo tulossa 3pyttynen, siinä ei vaan riitä tehot ku johonki aatamiin tai vastaavaan nakkipannuun!!? Ei ole tekniikka niin kehittynyttä, kuin kilpailijoilla...
        Kaippa seki kohta saa kopioitua VW:n tai Fordin pienempien koneiden tehon salaisuuden!!

        Nolohan se Fordin 3-pyttyinen on. Ei sille mitään voi. Eipä sellaisia oikeissa autoissa käytetäkään. Kossua päälle niin Fordin aiheuttama häpeä katoaa hetkeksi Focus-myyjältä.


      • EI jummarra nyt!!!
        -Cruze- kirjoitti:

        Cruzeen saa myös tehdasnavin jos sellaiseen haluaa. Minä pidän enemmän 7" MyLinkistä. LTZ:n varusteet ovat erinomaiset, enkä niihin tarvitse mitään lisää.

        Sovitaan niin, että Chevy edustaa nykypremiumia ja Focus on vain Ford. Toisille sekin kelpaa, toisille ei. Minulle se ei kelpaa vaikka sen halvemmalla saakin.

        Kumma juttu, kun kallein 1.0EB on kalliimpi kuin MIKÄÄN cruze!!??
        Ja Fordiko oli se halpis???

        Focus 1.0 28158€
        http://www.nettiauto.com/ford/focus/5201738

        Cruze 2.0(!!) 26900€
        http://www.nettiauto.com/chevrolet/cruze/5019768


      • --+++--

      • EI jummarra nyt!!!
        EI jummarra nyt!!! kirjoitti:

        Kumma juttu, kun kallein 1.0EB on kalliimpi kuin MIKÄÄN cruze!!??
        Ja Fordiko oli se halpis???

        Focus 1.0 28158€
        http://www.nettiauto.com/ford/focus/5201738

        Cruze 2.0(!!) 26900€
        http://www.nettiauto.com/chevrolet/cruze/5019768

        Kumma juttu kun kallein Cruze vakiovarustein maksaa 29518€ ja halvin Focus 1.0 EC 21562€. Voi juku. Pitäisikö minun hankkia jotain järkevää tekemistä?

        http://www.chevrolet.fi/eap/cruze-sw.pdf
        http://www.ford.fi/Henkiloautot/UusiFocus/HinnastojaEsite


      • EI jummarra nyt!

    • exasentaja

      Itse ajoin viikon cruze lt 1,6 enkä huomannut auton eroavan edukseen millään osa-alueella muista halvoista kinnereistä, jos nyt jotain poikkeavaa etsii,niin konepuoleta se löytyy, tee se itse miehille, on meinaan moottorini opelin90luvun ecotech, johon perushuollot tekee näppärä kaveri itse, en sitten tiedä onko aataminaikuinen kone mikään erikoisen kehun aihe. Itse ajelen 2011 audi a3 ja kyllä kyyti on huomattavasti hiljisempaa ja muutkin autoilun osa-alueet harppauksen edellä, joka tosin näkyy hinnassa. Naurettavaa on väittää,että cruze kilpailisi m-b:n bmw:n tai vaikka audin kanssa. Otteeleehan 65kg painijakin eri sarjassa kuin 110kg painija.

      • -Cruze-

        Ei 1.6-vaparia kukaan ole kehunnutkaan. Seon ihan yhtä peruskauraa kuin muutkin vaparit. 1.4T onkin sitten eri sarjaa. Sen verran ymmärtää jopa ex-asentaja.


      • -Cruze-
        -Cruze- kirjoitti:

        Ei 1.6-vaparia kukaan ole kehunnutkaan. Seon ihan yhtä peruskauraa kuin muutkin vaparit. 1.4T onkin sitten eri sarjaa. Sen verran ymmärtää jopa ex-asentaja.

        Tässä ketjussa kun puhuttiin hiljaisuudesta niin on se 1.6:kin hiljaisimpia autoja muuten mutta kone tarvitsee enempi kierroksia kuin turbo.


      • 1,4 T.
        -Cruze- kirjoitti:

        Ei 1.6-vaparia kukaan ole kehunnutkaan. Seon ihan yhtä peruskauraa kuin muutkin vaparit. 1.4T onkin sitten eri sarjaa. Sen verran ymmärtää jopa ex-asentaja.

        Vielä kun viilaisivat tuon taloudellisuuden paremmaksi. Ja ehkäpä niitä välityksiäkin voisi tihentää, jotta kulku olisi reippaampaa, mutta nämä kaksi asiaa taitavat olla ristiriidassa. Jos Cruzesta halutaan liukkaampi-liikkeinen myös isommilla vaihteilla, kakkua kuluu vielä entisiäkin isohkoja lukemia enemmän.
        Ehkäpä seuraava kehitysaste 1,4 T moottorista räjäyttää pankin, kun nyt on ensin muutama vuosi harjoiteltu. Sisarauto Opelithan on aina tunnettu erittäin taloudellisista moottoreista. Samaa ongelmaa on myös Renaultin 1,4 tce moottoreissa, tehoa olisi kivasti, mutta kulutus on kokoluokassaan häkellyttävän korkeaa.


      • -Cruze-
        1,4 T. kirjoitti:

        Vielä kun viilaisivat tuon taloudellisuuden paremmaksi. Ja ehkäpä niitä välityksiäkin voisi tihentää, jotta kulku olisi reippaampaa, mutta nämä kaksi asiaa taitavat olla ristiriidassa. Jos Cruzesta halutaan liukkaampi-liikkeinen myös isommilla vaihteilla, kakkua kuluu vielä entisiäkin isohkoja lukemia enemmän.
        Ehkäpä seuraava kehitysaste 1,4 T moottorista räjäyttää pankin, kun nyt on ensin muutama vuosi harjoiteltu. Sisarauto Opelithan on aina tunnettu erittäin taloudellisista moottoreista. Samaa ongelmaa on myös Renaultin 1,4 tce moottoreissa, tehoa olisi kivasti, mutta kulutus on kokoluokassaan häkellyttävän korkeaa.

        Cruzen 1.4T 140 hv on sama moottori kuin Opelin. Kulutus asettuu sisäänajon jälkeen varmasti siihen mihin 134g CO2-arvo antaa olettaakin. Välitykset on tehty vääntävälle moottorille oikeiksi. Ylivaihteilla ei kiihdytetä kuin TM:n vertailuissa.


      • exasentaja
        -Cruze- kirjoitti:

        Ei 1.6-vaparia kukaan ole kehunnutkaan. Seon ihan yhtä peruskauraa kuin muutkin vaparit. 1.4T onkin sitten eri sarjaa. Sen verran ymmärtää jopa ex-asentaja.

        Kanssasi olisi huomattavasti helpompi keskustella, jos ymmärtäisit luetun,


    • voisimapa

      Ai että on Chevrolet liikkeessä hiljaista.... Enpä ihmettele.

      • premiumautoilija

        Vilkasta kaupankäyntiä näyttää olevan. Eikä olla tehtaita lopettamassa kuten...


      • ja ero kasvaa
        premiumautoilija kirjoitti:

        Vilkasta kaupankäyntiä näyttää olevan. Eikä olla tehtaita lopettamassa kuten...

        Focustakin myydään viisi kertaa enemmän...


      • -Cruze-
        ja ero kasvaa kirjoitti:

        Focustakin myydään viisi kertaa enemmän...

        Valmistetaanko Fordeja vielä? Joka viikko laitetaan tehtaita kiinni.


    • Premium BMW

      Cruze on todella hiljainen...niin kauan kuin starttaa vanhan aikaisen Turbo moottorin, sen jälkeen kajuutassa soi!!

      • premiumautoilija

        Paitsi, että se on lähes äänetön. Sellaisen kun saisi Bemariinkin mutta kun ei saa.


      • BMW Premium
        premiumautoilija kirjoitti:

        Paitsi, että se on lähes äänetön. Sellaisen kun saisi Bemariinkin mutta kun ei saa.

        Hei kyllä ne hiljaiset kyydit löytyvät Bemarista ja muista isoista laatuautoista. Premiumjutut Crutzien kanssa ovat ihan vitsi. Yksikään rahamies jolla on varaa valita ei aja Crutzilla , sen sijaan moni ajelee Bemarilla. Miksi lie näin.

        Ja tulihan se TM-testissä mitattua se "hiljaisuus". Ryhmänsä viimeinen se Crutze. :)


      • premiumautoilija
        BMW Premium kirjoitti:

        Hei kyllä ne hiljaiset kyydit löytyvät Bemarista ja muista isoista laatuautoista. Premiumjutut Crutzien kanssa ovat ihan vitsi. Yksikään rahamies jolla on varaa valita ei aja Crutzilla , sen sijaan moni ajelee Bemarilla. Miksi lie näin.

        Ja tulihan se TM-testissä mitattua se "hiljaisuus". Ryhmänsä viimeinen se Crutze. :)

        Sinun kannattaa ehdottomasti ajaa BMW:llä ja välttää muihin autoihin tutustumista, ettei sinullekin käy samoin kuin monille muille. Oma BMW ei tunnukaan enää miltään.

        TM-testissä muuten mitattiin hiljaisuus. Etupenkillä muut eivät pärjänneet Cruzelle. Takapenkillä Focus pärjäsi. Kia ja Hyundai olivat selvästi meluisampia, joka tiedettiin jo etukäteen.


      • Gangnam style
        premiumautoilija kirjoitti:

        Sinun kannattaa ehdottomasti ajaa BMW:llä ja välttää muihin autoihin tutustumista, ettei sinullekin käy samoin kuin monille muille. Oma BMW ei tunnukaan enää miltään.

        TM-testissä muuten mitattiin hiljaisuus. Etupenkillä muut eivät pärjänneet Cruzelle. Takapenkillä Focus pärjäsi. Kia ja Hyundai olivat selvästi meluisampia, joka tiedettiin jo etukäteen.

        "Oma BMW(tai mikä vaan merkki) ei tunnukaan enää miltään."

        Tuota tunnetta nyt ei ainakaan tule Cruzen koeajon jälkeen!!
        Kyllä siihen premiumiin tarvitaan muutakin kuin halpa hinta...


      • Monelle on tullut
        Gangnam style kirjoitti:

        "Oma BMW(tai mikä vaan merkki) ei tunnukaan enää miltään."

        Tuota tunnetta nyt ei ainakaan tule Cruzen koeajon jälkeen!!
        Kyllä siihen premiumiin tarvitaan muutakin kuin halpa hinta...

        Eikä ole edes hinta syynä.


      • Focuze
        premiumautoilija kirjoitti:

        Sinun kannattaa ehdottomasti ajaa BMW:llä ja välttää muihin autoihin tutustumista, ettei sinullekin käy samoin kuin monille muille. Oma BMW ei tunnukaan enää miltään.

        TM-testissä muuten mitattiin hiljaisuus. Etupenkillä muut eivät pärjänneet Cruzelle. Takapenkillä Focus pärjäsi. Kia ja Hyundai olivat selvästi meluisampia, joka tiedettiin jo etukäteen.

        Nopeus: 60km/h 80km/h 100km/h 120km
        Cruze 62/64 65/67. 68/69. 71/73 dB(A)
        Focus 64/62 65/65 68/68. 70/70 dB (A)

        Eli kuinka niin ei pärjännyt ? Focus 60 km/h edessä meluisampi mutta takana hiljaisempi, 80 km/h edessä sama Focus takana hiljaisempi, 100 km/h edessä sama takana Focus hiljaisempi, 120 km/h Focus hiljaisempi.
        Etkö ymmärrä luettua tekstiä vai oletko muuten vain tyhmä ?
        Sopisi kyllä tämän ketjun henkeen.


      • --+++--
        Focuze kirjoitti:

        Nopeus: 60km/h 80km/h 100km/h 120km
        Cruze 62/64 65/67. 68/69. 71/73 dB(A)
        Focus 64/62 65/65 68/68. 70/70 dB (A)

        Eli kuinka niin ei pärjännyt ? Focus 60 km/h edessä meluisampi mutta takana hiljaisempi, 80 km/h edessä sama Focus takana hiljaisempi, 100 km/h edessä sama takana Focus hiljaisempi, 120 km/h Focus hiljaisempi.
        Etkö ymmärrä luettua tekstiä vai oletko muuten vain tyhmä ?
        Sopisi kyllä tämän ketjun henkeen.

        Kirjoittaja sanoi, etteivät muut pärjänneet etupenkillä Cruzelle. Noiden lukujen perusteella asi on juuri näin. Sinulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.


      • Focuze
        --+++-- kirjoitti:

        Kirjoittaja sanoi, etteivät muut pärjänneet etupenkillä Cruzelle. Noiden lukujen perusteella asi on juuri näin. Sinulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.

        Kuinka niin ei pärjännyt ? 60 enemmän melua 120 vähemmän tasapeli. Eli Focus pärjäsi, etkö pysty hahmottamaan asiakokonaisuuksia ?


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Kuinka niin ei pärjännyt ? 60 enemmän melua 120 vähemmän tasapeli. Eli Focus pärjäsi, etkö pysty hahmottamaan asiakokonaisuuksia ?

        Juuri kokonaisuuden hahmottamisessa sinulla tuntuu olevan vaikeuksia. Jos vaikka lasket ne etupenkin lukemat yhteen ja kerrot mikä oli meluttomin? Ei ole vaikeaa.


      • --+++--
        Focuze kirjoitti:

        Kuinka niin ei pärjännyt ? 60 enemmän melua 120 vähemmän tasapeli. Eli Focus pärjäsi, etkö pysty hahmottamaan asiakokonaisuuksia ?

        Kannattaisi muidenkin laittaa paksumpi matto takatilaan kuten Ford on tehnyt. Sillä hiljenisi myös etupenkin lukemat entisestään.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Juuri kokonaisuuden hahmottamisessa sinulla tuntuu olevan vaikeuksia. Jos vaikka lasket ne etupenkin lukemat yhteen ja kerrot mikä oli meluttomin? Ei ole vaikeaa.

        Täähän on kuin tuuleen huutais kun yrittää fanaatikolle selittää. Jos mielestäsi on hyvä noin niin olkoon sitten, koska tuolla laskelmalla ei ole mitään merkitystä.
        Mutta olisi kohtuullista pysyä totuudessa eikä irroittaa asioita kokonaisuuksista. Saatpahan nukuttua hyvin kun Cruze on niin erinomainen. Itselleni on aivan sama miten Focus tai Cruze sijoittuu vertailussa koska minulla ei ole niistä kumpaakaan enkä ole niitä ostamassa koska molemmat ovat liian pieniä. Mutta asioiden vääristely ja fanaattisuus ovat perseestä. Lopuksi en malta olla kysymättä että miten se Cruze pärjäsi jarrutuksissa ? Annappa siihenkin jokin älykäs laskentamalli.


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Täähän on kuin tuuleen huutais kun yrittää fanaatikolle selittää. Jos mielestäsi on hyvä noin niin olkoon sitten, koska tuolla laskelmalla ei ole mitään merkitystä.
        Mutta olisi kohtuullista pysyä totuudessa eikä irroittaa asioita kokonaisuuksista. Saatpahan nukuttua hyvin kun Cruze on niin erinomainen. Itselleni on aivan sama miten Focus tai Cruze sijoittuu vertailussa koska minulla ei ole niistä kumpaakaan enkä ole niitä ostamassa koska molemmat ovat liian pieniä. Mutta asioiden vääristely ja fanaattisuus ovat perseestä. Lopuksi en malta olla kysymättä että miten se Cruze pärjäsi jarrutuksissa ? Annappa siihenkin jokin älykäs laskentamalli.

        Ei tarvita mitään malleja jos ymmärtää lukuja.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Ei tarvita mitään malleja jos ymmärtää lukuja.

        No, miten se pärjäsi ? Ei ole nyt lehteä vieressä että pääsisi katsomaan.


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        No, miten se pärjäsi ? Ei ole nyt lehteä vieressä että pääsisi katsomaan.

        Ihan hyvin kaikessa.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Ihan hyvin kaikessa.

        Taas vääristelet totuutta. Taidat olla patologinen valehtelija.


      • --+++--
        Focuze kirjoitti:

        Taas vääristelet totuutta. Taidat olla patologinen valehtelija.

        Cruze 43/42m. Kaikki autot 40-43m välillä. Focus parhaana mutta kaikki jarrutukset kaikilla autoilla 3m sisällä. Helpottaako ahdistus?


      • --+++--
        Focuze kirjoitti:

        Taas vääristelet totuutta. Taidat olla patologinen valehtelija.

        Haenko vielä kiihdytysarvot?


      • Focuze
        --+++-- kirjoitti:

        Haenko vielä kiihdytysarvot?

        Eli Cruze jarrutuksessa viimeinen. Voithan kaivaa kiihdytyksen tulokset esille, taisi olla niin että Cruze oli paras 0-100 km/h, 400m sekä sitkeys 3 ja 4.s vaihteilla. Sitten onkin melkein koko vertailu käyty läpi ja kansalle tullut selväksi ettei se Cruze mitään voittaja ainesta ole ollutkaan. Ai niin katso samamlla arvostelut ajo-ominaisuuksista, näyttäis olevan tarkoitettu lähinnä korttelin kiertoon. Niinkuin muutkin mopoautot.


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Eli Cruze jarrutuksessa viimeinen. Voithan kaivaa kiihdytyksen tulokset esille, taisi olla niin että Cruze oli paras 0-100 km/h, 400m sekä sitkeys 3 ja 4.s vaihteilla. Sitten onkin melkein koko vertailu käyty läpi ja kansalle tullut selväksi ettei se Cruze mitään voittaja ainesta ole ollutkaan. Ai niin katso samamlla arvostelut ajo-ominaisuuksista, näyttäis olevan tarkoitettu lähinnä korttelin kiertoon. Niinkuin muutkin mopoautot.

        Kiihdytyksissäkin Cruze oli ylivoimaisesti paras kutebn kaikki hyvin tiedämme. Focus oli niissäkin se pahnanpohjimmainen. Se ei pärjännyt edes vapaastihengittäville Kialle ja Hyundaille.

        Kiihdytys 0-400m
        -nopein oli Cruze, siis 400m
        -hitain oli Focus, 372m

        Kiihdytys 60-120km/h
        -nopein oli Cruze 271m
        -hitain Focus 313m

        Sama kuormalla
        -nopein Cruze 325m
        -hitain Focus 372m

        Focuksen mopomoottorihan on välitettykin vain mummojen kauppakassiksi. Autot ovat sitten erikseen. Kuten Cruze.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Kiihdytyksissäkin Cruze oli ylivoimaisesti paras kutebn kaikki hyvin tiedämme. Focus oli niissäkin se pahnanpohjimmainen. Se ei pärjännyt edes vapaastihengittäville Kialle ja Hyundaille.

        Kiihdytys 0-400m
        -nopein oli Cruze, siis 400m
        -hitain oli Focus, 372m

        Kiihdytys 60-120km/h
        -nopein oli Cruze 271m
        -hitain Focus 313m

        Sama kuormalla
        -nopein Cruze 325m
        -hitain Focus 372m

        Focuksen mopomoottorihan on välitettykin vain mummojen kauppakassiksi. Autot ovat sitten erikseen. Kuten Cruze.

        Ja taas tulee asiakokonaiauudesta irroitettua tekstiä, laita nyt ne kaikilla vaihteilla mitatut matkat. Autotehdas laittaa autoihinsa sellaiset välitykset kuin haluaa, mitä haittaa niistä Fordin lyhyemmistä välityksistä on ? Se kuluttaa vähemmän eikä melutaso ole sen suurempi edes moottoritiellä takana jopa huomattavasti hiljaisempi. Unohdit myös lainata tekstistä kohdan missä oli asiaa ajo-ominaisuuksista. Ottaako tappio noin koville ?


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Ja taas tulee asiakokonaiauudesta irroitettua tekstiä, laita nyt ne kaikilla vaihteilla mitatut matkat. Autotehdas laittaa autoihinsa sellaiset välitykset kuin haluaa, mitä haittaa niistä Fordin lyhyemmistä välityksistä on ? Se kuluttaa vähemmän eikä melutaso ole sen suurempi edes moottoritiellä takana jopa huomattavasti hiljaisempi. Unohdit myös lainata tekstistä kohdan missä oli asiaa ajo-ominaisuuksista. Ottaako tappio noin koville ?

        Fakta on se, että Focuksessa sitä suorituskykyä ei ole. Positiivista on se, että silläkin pysyy normaaliliikenteen mukana tiheiden välitysten ansiosta.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Fakta on se, että Focuksessa sitä suorituskykyä ei ole. Positiivista on se, että silläkin pysyy normaaliliikenteen mukana tiheiden välitysten ansiosta.

        Kyllä siinä suorituskykyä on, Cruze oli parempi paikoiltaan lähdössä ja sitkeydessä 3 ja 4.s vaihteilla tätähän ei kukaan ole kiistänyt. Focus oli parempi 5 ja 6.s vaihteilla vai väitätkö toisin ? Mitä merkitystä niillä välityksillä on ? Niele jumbosija niinkuin mies, parempi onni ensi kerralla.


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Kyllä siinä suorituskykyä on, Cruze oli parempi paikoiltaan lähdössä ja sitkeydessä 3 ja 4.s vaihteilla tätähän ei kukaan ole kiistänyt. Focus oli parempi 5 ja 6.s vaihteilla vai väitätkö toisin ? Mitä merkitystä niillä välityksillä on ? Niele jumbosija niinkuin mies, parempi onni ensi kerralla.

        Sinä se jaksat jankuttaa väärillä vaihteilla kiihdyttämisistä. Olisi pitänyt mitata kiihdytykset muös pakilla. Ehkä Focus olisi ollut parempi ja olisi löydetty edes jotain positiivista siitäkin.

        Jos olisit mies, voisit reilusti tunnustaa, että Focuksen minimoottori ei ole mistään kotoisin. Mutta kun et ole.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Sinä se jaksat jankuttaa väärillä vaihteilla kiihdyttämisistä. Olisi pitänyt mitata kiihdytykset muös pakilla. Ehkä Focus olisi ollut parempi ja olisi löydetty edes jotain positiivista siitäkin.

        Jos olisit mies, voisit reilusti tunnustaa, että Focuksen minimoottori ei ole mistään kotoisin. Mutta kun et ole.

        Minulle on yksi v..tun maku näiden autojen kiihtyvyydet koska, kuten jo mainitsinkin minulla niitä ei ole eikä tule, mutta että ihan väärillä vaihteilla. No Cruzella ei sittwn ajeta nelosta suuremmalla vai ? Samahan se tietysti on paljonhan se kuluttaa millä vaihteella tahansa. Sulle vois sopia vaikka joku Hondan malli niissä on hyvin kiertävät moottorit. Oletko ajatellut vaikka Jazzia pinkkinä ?


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Minulle on yksi v..tun maku näiden autojen kiihtyvyydet koska, kuten jo mainitsinkin minulla niitä ei ole eikä tule, mutta että ihan väärillä vaihteilla. No Cruzella ei sittwn ajeta nelosta suuremmalla vai ? Samahan se tietysti on paljonhan se kuluttaa millä vaihteella tahansa. Sulle vois sopia vaikka joku Hondan malli niissä on hyvin kiertävät moottorit. Oletko ajatellut vaikka Jazzia pinkkinä ?

        Sinun kannattaa siis hankkia Fokus minimoottorilla tai Lada ellei suorituskyvyllä ole merkitystä eikä haittaa kun kone huutaa jatkuvasti.


      • Da tavarits!!
        -Cruze- kirjoitti:

        Sinun kannattaa siis hankkia Fokus minimoottorilla tai Lada ellei suorituskyvyllä ole merkitystä eikä haittaa kun kone huutaa jatkuvasti.

        Kyllä nuo konela-auton miehet, jotka ajavat nykyään korean-chevyllä tietävät Ladasta kaiken!!! Ja suosittelevatkin vanhaa sota ratsua kaikille, sääli ettei ex-konela tuo enään kun noita muita halpamalleja mm.kia,chevy,fiat!!


      • -Cruze-
        Da tavarits!! kirjoitti:

        Kyllä nuo konela-auton miehet, jotka ajavat nykyään korean-chevyllä tietävät Ladasta kaiken!!! Ja suosittelevatkin vanhaa sota ratsua kaikille, sääli ettei ex-konela tuo enään kun noita muita halpamalleja mm.kia,chevy,fiat!!

        Konelan miehet ajavat Fordilla. Se on lähimpänä Ladaa nykyautoista.


      • Focuze
        -Cruze- kirjoitti:

        Sinun kannattaa siis hankkia Fokus minimoottorilla tai Lada ellei suorituskyvyllä ole merkitystä eikä haittaa kun kone huutaa jatkuvasti.

        Taas virhe luetun ymmätämisessä, kuten olen jo aiemmin maininut en ole hankkimassa tuon kokoluokan kulkinetta. Ei sulla hamekankaalle olis tarvetta ?


      • -Cruze-
        Focuze kirjoitti:

        Taas virhe luetun ymmätämisessä, kuten olen jo aiemmin maininut en ole hankkimassa tuon kokoluokan kulkinetta. Ei sulla hamekankaalle olis tarvetta ?

        Voisin siitä hameen sinulle teettää.


      • fordistin kosto
        -Cruze- kirjoitti:

        Sinun kannattaa siis hankkia Fokus minimoottorilla tai Lada ellei suorituskyvyllä ole merkitystä eikä haittaa kun kone huutaa jatkuvasti.

        Focuksen 1,0 ecoboost 125 heppaa jaksaa viedä mainiosti, etenkin se liikennevalokiihtyvyyttä tärkeämpi ohituskiihtyvyys isommilla vaihteilla on parempaa kuin Cruzessa. Mutta jos unohdetaan sinäänsä merkityksettömät sekunnin parin erot käytännön kiihtyvyysmittauksissa ja siirrytään
        normaaliautolijaa enemmän kiinnostavaan pointtiin eli kulutukseen. Heitäppä siitä niitä TM-testituloksia, mitä ne kertoo?? Äläkä nyt vaan väitä että Cruze oli niissäkin paras, vaikka tulosten mukaan kulutti selvästi enemmän kuin muut.


      • -Cruze-
        fordistin kosto kirjoitti:

        Focuksen 1,0 ecoboost 125 heppaa jaksaa viedä mainiosti, etenkin se liikennevalokiihtyvyyttä tärkeämpi ohituskiihtyvyys isommilla vaihteilla on parempaa kuin Cruzessa. Mutta jos unohdetaan sinäänsä merkityksettömät sekunnin parin erot käytännön kiihtyvyysmittauksissa ja siirrytään
        normaaliautolijaa enemmän kiinnostavaan pointtiin eli kulutukseen. Heitäppä siitä niitä TM-testituloksia, mitä ne kertoo?? Äläkä nyt vaan väitä että Cruze oli niissäkin paras, vaikka tulosten mukaan kulutti selvästi enemmän kuin muut.

        Jaksaa se 1-litrainen kulkea paremmin kuin Lada 1200L. Mutta kuluttaa vähemmän.


      • Focuze
        fordistin kosto kirjoitti:

        Focuksen 1,0 ecoboost 125 heppaa jaksaa viedä mainiosti, etenkin se liikennevalokiihtyvyyttä tärkeämpi ohituskiihtyvyys isommilla vaihteilla on parempaa kuin Cruzessa. Mutta jos unohdetaan sinäänsä merkityksettömät sekunnin parin erot käytännön kiihtyvyysmittauksissa ja siirrytään
        normaaliautolijaa enemmän kiinnostavaan pointtiin eli kulutukseen. Heitäppä siitä niitä TM-testituloksia, mitä ne kertoo?? Äläkä nyt vaan väitä että Cruze oli niissäkin paras, vaikka tulosten mukaan kulutti selvästi enemmän kuin muut.

        Tulet kohta huomaamaan että -Cruze- esittelee sulle kiihtyvyydet 0-100 km/h ja 0-400 m sekä sitkeys 3 ja 4.s vaihteilla. Todennäköisesti myös edestä mitatut dB arvot tulevat esille. Ei se muuhun pysty.
        .


    • 330d ja hajis

      Tykkäisin kyllä, mutta sporttinen poikakaverini ei suostu vaihtamaan korealaiseen.

      • Boy_friend

        Vaihfa poikakaveria ja hanki elämä.


    • vetää hiljaseksi

      Ehkä moottori on rikki?

      • -Cruze-

        Rikki kuin Fordin 1.0T


      • ddsfd
        -Cruze- kirjoitti:

        Rikki kuin Fordin 1.0T

        Täytyy sanoa, että enemmän luottaisin Fordin tekeleisiin moottoripuolella kuin Ooppeleiden, vaikka en kummallakaan juuri nyt ajele.


      • -Cruze-
        ddsfd kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että enemmän luottaisin Fordin tekeleisiin moottoripuolella kuin Ooppeleiden, vaikka en kummallakaan juuri nyt ajele.

        Vai niin.Tosi kiinnostavaa.


    • gs birotor

      Pakko on sanoa, että on tuo "premium " nimike todella hukassa, jos sen tuohon cruzeen yhdistää saati fokariin.
      Tuo ei tarkoita sitä, että ne olisivat mitenkään huonoja vaan mielestäni tuote kuuluu vasta silloin "premium" luokkaan , kun siitä on valmis maksamaan selkeästi enemmän kuin vastaavista muista autoista.

      • bimmerist

        Premium tarkoittaa ylihintaa. Toiset sanovat sitä tyhmän miehen lisäksi. Focus ja Cruze eivät siinä mielessä ainakaan kuulu premiumeihin, että niistä saa rahalle oikein hyvän vastineen.

        Premiumfiilis eri autoissa on aika paljon omasta korvienvälistä kiinni. Kolmen bemarinkaan jälkeen ei bemarissa ole yhtään premiumimpi fiilis kuin muissakaan autoissa.


    • mestaruus
      • ei muuksi muutu!!!

        kyllähän radalle voi mennä kilpaileen vaikka zastavalla!!
        Ei se siitä silti hyvää autoa tee...sama juttu tuo rutzun kanssa!


    • ei muutu!!!

      Voi sinne mennä vaikka fokkerilla mutta Cruze on se joka voittaa!!!!

    • huviksi

      Niin kaikilla autoilla ei vaan voita mestaruuksia. Jokainen voi ihan vapaasti uskoa että noissa kilpailuissa saatuja testituloksia ei mitenkään käytetä hyödyksi. Niitä ajetaan vaan huvin vuoksi. No olihan nuo tulokset masentavan paskat

      Chevrolet 1025
      BMW Customer Racing Teams 650
      SEAT Customer Technology 617

      • ei muuksi muutu!!!

        Mä ajan itse jokkaria zastavalla ja se on hyvä.


      • vai että kisavoitot

        Paljonko jotkut Nascar-voitot tai kiihdytysajovoitot putkirunkoisilla kiinnostaa meitä Eurooppalaisia korean Chevyillä ajavia. Fordin upea rallihistoria sen sijaan kiinnostaa ja liippaa läheltähin, kun on tuolla pöpeliköissä noita WRC-Focuksia tullut usein katteltua ja ovat olleet usein suomalaisten legendojen ohjastamia.
        Itseasiassa twincam-Eskotkin oli aika rouheita pelejä silloin aikanaan. Montakohan kilpa-Chevyä yksikään suomalainen on nähnyt tositoimissa??


    • huviksi

      WTCC:tä ei voi mitenkään verrata Nascar:n,

      WTTC Tekniset säännökset:
      Kaudesta 2011 lähtien sarjassa on kilpailtu Super 2000 -luokituksen mukaisella kalustolla, jonka on pohjauduttava johonkin tuotantoautoon. Voimanlähteenä autoissa toimivat 1,6 litraiset turbomoottorit, joiden teholukemat on tarkoin säännelty tasaisemman kilvanajon takaamiseksi. Autojen minimipainot ovat 1170 kg etu- ja 1200 kg takavetoiselle autolle.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe