Itse kadun eniten opiskelujeni kesken jättämistä, olisi pitänyt jatkaa heti lapsen syntymän jälkeen, silloin se vaan ei tuntunut tärkeältä.
Tekemisistä kadun eniten suhdetta varatun miehen kanssa, oli todella tyhmää uskoa hänen valheet ja lupaukset.
Mitä tekemääsi tai tekemättä jättämistäsi kadut eniten?
131
6173
Vastaukset
Minä taas ajattelen että vielähän tässä ehtii tehdä asioita joissa on aiemmin "epäonnistunut". Eli koitan korjata sen seuraavalla kerralla tai tehdä toisin, jos on ollut jotain jota olenkin joutunut katumaan. Sitten pitää olla myös senverran armollinen ettei voi tietää etukäteen mitä tulee katumaan ja mitä ei. Elämä on täynnä hyviä ja huonoja yllätyksiä. Niitä on jo ollut ihan varmasti jokaisella. Toiselle hetken hurmio toi elämään sen turmion, toiselle loppuelämäisen rakkauden. Niin se vaan menee. Jos olisi tehnyt toisin, olisi ehkä ollut edessä joku toisenlainen pettymys, jota taas olisi joutunut katumaan. Kannattaako siis katua?
Ei varmasti. Katumalla menetät vielä enemmän. Se on sinun ainutlaatuinen elämäsi. Sitä ei ole kenelläkään muulla, vaikka meitä on kohta kahdeksan miljardia. Lämmintä Joulua....
- :((
Mä kadun sitä, etten lapsena käynyt kouluja melkeinpä ollenkaan, lintsailin aina kun ei kiinnostanut. Tottakai nytkun se kiinnostaa niin sen voi korjata, mutta nyt tekisi mieli niin palata lapseksi, mennä kouluun ja hankkia todella paljon ystäviä...
- herraasiallinen
En suudellut ihastustani ennen kuin kummatkin muuttivat muualle päin Suomea.
En usko että mitään vakavaa olisi tullut mutta eihän elämän tarvitsekkaan olla :) - herraasiallinen
herraasiallinen kirjoitti:
En suudellut ihastustani ennen kuin kummatkin muuttivat muualle päin Suomea.
En usko että mitään vakavaa olisi tullut mutta eihän elämän tarvitsekkaan olla :)Oho. En huomannut että 50 palsta. Noh minä nuorimies täällä vain hetken haikailin :D
Mutta 50 huom! Itse vaikka olen 20v niin aion elää täyttä elämää vielä silloinkin ajattelematta "olisinpa...".
Opiskelu, jonkin asian anteeksi antaminen, huonosta suhteesta pois lähtö, muutto toiselle puolelle maailmaa...kukaan ei estä vaikkakaan se ei ole yhtä helppoa kuin 20 vuotiaana! - 4323323
jotkut eivät kasva koskaan
- http://pelimieskerho
eino49c kirjoitti:
Ei varmasti. Katumalla menetät vielä enemmän. Se on sinun ainutlaatuinen elämäsi. Sitä ei ole kenelläkään muulla, vaikka meitä on kohta kahdeksan miljardia. Lämmintä Joulua....
Pölhöyksiä on tullut tehtyä elämän varrella paljonkin ja siellä ne säilyy muistoissa kadun niitä tai en. Ne ovat osaltaan muokanneet elämästäni tällaisen kuin se nyt on - ihan pölhön, mutta ei pölhömmän.
No ihan suomeksi sanottuna, I do have regrets, mutta en tuhlaa energiaani niiden märehtimiseen. Opiskelen elämää koko ajan ja omien pölhöyksien kautta ehkä toivottavasti jotain opinkin.
http://www.youtube.com/watch?v=Uyb67x1C2Dg- oppimista
Minusta tuntuu, että jos ei kadu, ei ole mitään oppinutkaan eli olisi valmis tekemään samat virheet uudestaan. Ehkä katuminen sanana herättää vääriä konnotaatioita, joka tapauksessa tekemisiään kannattaa analysoida jonkin verran oppiakseen ja osatakseen toimia paremmin. Koskaan ei ole liian myöhäistä.
- 37013
oppimista kirjoitti:
Minusta tuntuu, että jos ei kadu, ei ole mitään oppinutkaan eli olisi valmis tekemään samat virheet uudestaan. Ehkä katuminen sanana herättää vääriä konnotaatioita, joka tapauksessa tekemisiään kannattaa analysoida jonkin verran oppiakseen ja osatakseen toimia paremmin. Koskaan ei ole liian myöhäistä.
Ei katuminen ole oppimista - se on menneen märehtimistä...
- Je ne regrette rien
oppimista kirjoitti:
Elämä oli täynnä mahdollisuuksia, jolloin olisin voinut muuttaa koko elämäni suunnan. Liian paljon vääriä valintoja, mutta mitä siitä, enää.
Kadun ehkä toisille ihmisille sanomatta/ tekemättä jättämiäni hyviä asioita, mitä vain ajattelin, en koskaan toteuttanut.
Kadun että en tehnyt enemmän lapsia. Tein vain yhden koska en halunnut tehdä lapsia useille eri iseille. Nykyaikana lapsia tehdään eri miehille ja naiset tekevät niitä vaikka ei isää olis kuvioissakaan. Harmittaa hiukanse oma silloinen rohkeuden puute. Toisaalta taas järkeilen, että milläpä niitä sitten olisi elättänyt, kun ei ne yksinhuoltajan tuet kummoisia olleet ja opiskellakin piti jopa työn ohessa, jotta sai sen leivän pöytään edes sille ainoallekin......
- Vähän sinua vanhempi
Väärää asiaa kadut. Minä en ole tehnyt sen suurempaa pahuutta kuin yhden lapsen. Se on pahin kaikesta, mitä toiselle tehdä voi. Tehdä lisää syyttömiä tänne kitumaan.
- Cloetta...
Minä myös olisin halunnut suurperheen . Tosin jossakin mittakaavassa iso perhe olemmekin, kolme lasta vanhemmat. Silti. Onnellisimmillani olen ollut juuri kotiäitinä ja äidin ja vanhemman ja toivottavasti tulevaisuudessa isovanhemman roolit ovat niitä, jotka antavat merkityksen elämälleni. Iloitsen siis suunnattomasti näistä lapsistani ja yleensä perhe-elämästä.
Toinen asia, minkä olisin tehnyt toisin on vuoteni ulkomailla; sen sijaan että opiskelin niin rilluttelin siellä ja huuhailin siellä sun täällä; mukavat muistot jäivät, ei muuta vaikka juuri sitä muuta menin sieltä hakemaan. Cloetta... kirjoitti:
Minä myös olisin halunnut suurperheen . Tosin jossakin mittakaavassa iso perhe olemmekin, kolme lasta vanhemmat. Silti. Onnellisimmillani olen ollut juuri kotiäitinä ja äidin ja vanhemman ja toivottavasti tulevaisuudessa isovanhemman roolit ovat niitä, jotka antavat merkityksen elämälleni. Iloitsen siis suunnattomasti näistä lapsistani ja yleensä perhe-elämästä.
Toinen asia, minkä olisin tehnyt toisin on vuoteni ulkomailla; sen sijaan että opiskelin niin rilluttelin siellä ja huuhailin siellä sun täällä; mukavat muistot jäivät, ei muuta vaikka juuri sitä muuta menin sieltä hakemaan.Sama juttu, nuoruuteni vietin ulkomailla. En kuitenkaan kadu sitä, koska opin siellä vieraan kielen ja takaisin Suomeen muuttaissani menin opiskelemaan sillä oppimallani vieraalla kielellä ja sitä myöten sain hankittua itselleni useita ammatteja joilla pystyin elättämään itseni ja lapseni. Äidinkielellä opiskelu olisi ollut minulle vaikeaa koska äidinkielini oli surkeaa.
Onneksi on mahdollisuus hoitaa ja huoltaa toisten ihmisten läpsia jos ei ole ihan ikiomia hpidettavia enää. Suomessa on paljon lapsia jotka tarvitsevat "äidinkorvikkeita".- No Jaguar :(
Vähän sinua vanhempi kirjoitti:
Väärää asiaa kadut. Minä en ole tehnyt sen suurempaa pahuutta kuin yhden lapsen. Se on pahin kaikesta, mitä toiselle tehdä voi. Tehdä lisää syyttömiä tänne kitumaan.
Minä kadun, että en aikoinaan kuitenkaan osallistunut erääseen kilpailuun mihin minut tunnettu alan asiatuntija yritti raahata väkisin (oli varma voitostani) no, ainakin olisin saanut mainetta ja työtarjouksia. Kadun kun en mennyt, vaikka pyydettiin erään yhden Suomen kuuluisimman tanssiryhmän vetäjän porukkaan. Kadun, että otin alussa väärän miehen ja kadun, että tein edes sen yhdenkään lapsen, koska olisi murheita paljon vähemmän jos olisin pysynyt, vaikka sinkkuna, kuten olin aina ajatellutkin pysyä. Kadun myös sitä, kun olisin päässyt siihen maailman aikaan kosmetologi-kouluun ja olisin saanut sieltä diplomi kosmetologin paperit. Olisi aina niitä töitä ollut varmasti. No joo, turha se on enää itkeä, kun elämä jo melkeen mennyt ohi. Nyt on vaan "köyhä" ja kipeä, mutta sitä en kadu ikinä, että otin 20 vuotta nuoremman aviomiehen lopulta ja vajaan 2 vuoden päästä olemme olleet onnellisesti aviossa 20 vuotta. Ehkä se korvaa nuo kaikki muut mahdollisuudet,mitä tyhmyyksissäni jätin aikoinaa käyttämättä.
Pienenä ajattelin, että isona ostan Jaguarin (auton) mutta ei näillä eväillä osteta, vaan ihan hyvähän se on voorttillakin ajella :)
Kyllähän se ihmisen kannattaisi aina ajatella asioita mitä tarjotaan, eikä heti tyrmätä niitä tai laittaa päätä pensaaseen, kun ei "muka" uskalla. - gasablanca
No Jaguar :( kirjoitti:
Minä kadun, että en aikoinaan kuitenkaan osallistunut erääseen kilpailuun mihin minut tunnettu alan asiatuntija yritti raahata väkisin (oli varma voitostani) no, ainakin olisin saanut mainetta ja työtarjouksia. Kadun kun en mennyt, vaikka pyydettiin erään yhden Suomen kuuluisimman tanssiryhmän vetäjän porukkaan. Kadun, että otin alussa väärän miehen ja kadun, että tein edes sen yhdenkään lapsen, koska olisi murheita paljon vähemmän jos olisin pysynyt, vaikka sinkkuna, kuten olin aina ajatellutkin pysyä. Kadun myös sitä, kun olisin päässyt siihen maailman aikaan kosmetologi-kouluun ja olisin saanut sieltä diplomi kosmetologin paperit. Olisi aina niitä töitä ollut varmasti. No joo, turha se on enää itkeä, kun elämä jo melkeen mennyt ohi. Nyt on vaan "köyhä" ja kipeä, mutta sitä en kadu ikinä, että otin 20 vuotta nuoremman aviomiehen lopulta ja vajaan 2 vuoden päästä olemme olleet onnellisesti aviossa 20 vuotta. Ehkä se korvaa nuo kaikki muut mahdollisuudet,mitä tyhmyyksissäni jätin aikoinaa käyttämättä.
Pienenä ajattelin, että isona ostan Jaguarin (auton) mutta ei näillä eväillä osteta, vaan ihan hyvähän se on voorttillakin ajella :)
Kyllähän se ihmisen kannattaisi aina ajatella asioita mitä tarjotaan, eikä heti tyrmätä niitä tai laittaa päätä pensaaseen, kun ei "muka" uskalla.Ihan hyvä tarina ja toivotan sulle kaikkea hyvää muuten nyt elämääsi etiäpäin.
- gasablanca
gasablanca kirjoitti:
Ihan hyvä tarina ja toivotan sulle kaikkea hyvää muuten nyt elämääsi etiäpäin.
Yllä oleva siis Jaguarille.
- Lapsi on lahja
Kyllähän se ihmisen kannattaisi aina ajatella asioita mitä tarjotaan, eikä heti tyrmätä niitä tai laittaa päätä pensaaseen, kun ei "muka" uskalla.Minusta tuntuu ihan kamalalta, että katuu lapsen saamista. Lapset ovat Jumalan lahja (en ole lestadioilainen enkä tarkoita että heitä pitäisi tehtailla 18).
Miltä lapsistanne tuntuisi, jos he kuulevat, ettei äiti olisi halunnut heitä? Ajatelkaapa asiaa kunnolla ja tulkaa tuntoihinne! Kiittäkää Jumalaa että teillä on lapsenne! Niin ainakin itse teen, he ovat elämäni suurimmat ilot, vaikka rahaa ei ole kertynyt. - No Jaguar :(
Lapsi on lahja kirjoitti:
Minusta tuntuu ihan kamalalta, että katuu lapsen saamista. Lapset ovat Jumalan lahja (en ole lestadioilainen enkä tarkoita että heitä pitäisi tehtailla 18).
Miltä lapsistanne tuntuisi, jos he kuulevat, ettei äiti olisi halunnut heitä? Ajatelkaapa asiaa kunnolla ja tulkaa tuntoihinne! Kiittäkää Jumalaa että teillä on lapsenne! Niin ainakin itse teen, he ovat elämäni suurimmat ilot, vaikka rahaa ei ole kertynyt.Puhu puolestasi, mutta älä minun kun et tiedä mistä on kyse. Jos voisin matkustaa aikakoneella tiettyyn vuoteen takaisin, niin aivan 100% varmasti en aikoisi tulla raskaaksi ja olisin myös kiertänyt hyvin, hyvin kaukaa ex-aviomieheni!
Lapsia saa muurhaisetkin! - http://pelimieskerho
gasablanca kirjoitti:
Yllä oleva siis Jaguarille.
- No more assholes
Puhu puolestasi, mutta älä minun kun et tiedä mistä on kyse. Jos voisin matkustaa aikakoneella tiettyyn vuoteen takaisin, niin aivan 100% varmasti en aikoisi tulla raskaaksi ja olisin myös kiertänyt hyvin, hyvin kaukaa ex-aviomieheni!
Lapsia saa muurhaisetkin!Hyvä vaan jos et enää lisääntyis.
- --------------------
No more assholes kirjoitti:
Hyvä vaan jos et enää lisääntyis.
fuck you idiot
- energinenlaiskamies.
Kaikki mitä olen tehnyt, ei voida käyttää todisteena minua vastaan, koska elämä on omalla vastuullani.
Energian miinustaminen menneisiin ei ole ihmisarvoista. Elän kulloinkin kuluvaa päivää.
Kelluttelen ajatuksella, että elämä on ja ei ole ollut opettavaista.- työ suojelu
Kadun sitä ohjauduin tai minut johdatettiin lesboyhteisöön työhön jossa "piraijat " pääsivät puremaan . Traumat vaivaavat vieläkin
- sitroen.
Alle kouluikäisenä pari vuotta minua vanhempi naapurin Kaisa ehdotti, että mennään naimaan. Koska en tiennyt mitä se naiminen tarkoittaa, en mennyt. Tätä olen harmitellut vuosikymmeniä.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Ihan koko ruumis!Tuskin tuota kannattaa harmitella. Ehkä parempikin noin. Tietysti jos se olisi ollut ainut mahdollisuus elämässä, muuttaa hieman parometrejä...... Ei se kuitenkaan tärkein asia ole. Tärkeä kylläkin.
No minähän olen tehnyt paljon virheitä ja olen yhä raakile mitä elämisentaitoon tulee. Yhä jaksan toivoa että edes tämä ja tulevat päivät olisi enemmän sellaisia ettei tulisi taas lisää katumisia- on meinaan raskas jo tuo säkki....
Katselin juuri vain elämää ohjelmaa jossa emäntänä oli KatriHelena ja siinä on kyllä sellainen olemus ihmisessä ja sellainen asenne että ei voi olla tuntematta lämpöä häntä kohtaan. Myös Sillanpään herkkä tulkinta oli kaunista katsoa ja kuulla nuoruuden seikkailusta. Ollapa itse sellainen että lähellä olevat voisivat tuntea lämpöä ja levollisuutta lähellä ollessaan, se olisi jotain se.Sitä ei taitaisi katua, eihän?Kadun sitä, etten valinnut ammattia, jossa saisin tehdä käsilläni. Vieläkin joskus haaveilen, että mitä jos vaihtais alaa... Teen kyllä paljon käsitöitä ym. nytkin, vain omaksi ilokseni.
- jusa
Höh, mä olen vasta viiskymppinen ja ennätän tehdä vieläkin niitä juttuja joita sitten saa myöhemmin katua.
- jaksamisen reunalla
kadun kyllä että tein lapset haihattelevan miehen kanssa joka ei kiintynyt omiin lapsiinsa. Minusta eron jälkeenkin isän kuuluisi ottaa lapset luokseen ja rakentaa suhdetta heihin. Totaaliyksinhuoltajuus on imenyt minusta mehut ja joudun kuuntelemaan aikuisten lasteni syyllistämistä miten valitsin huonosti heille isän. se painaa, mutta mutta..olin rakastumisen huumassa. Voiko sitä nyt katua.
- sdfsdf
Voit muistuttaa aikuisia lapsiasi että jos olisit valinnut toisen miehen ei heitä olisi olemassakaan. Eihän sinun munasolustasi ja jonkun ihan muun ihmisen siittiöstä samaa ihmistä voi rakentaa kuin mitä nämä lapsesi ovat. Haluaisivatko he ettei heitä olis ollenkaan olemassa?
- .......
sdfsdf kirjoitti:
Voit muistuttaa aikuisia lapsiasi että jos olisit valinnut toisen miehen ei heitä olisi olemassakaan. Eihän sinun munasolustasi ja jonkun ihan muun ihmisen siittiöstä samaa ihmistä voi rakentaa kuin mitä nämä lapsesi ovat. Haluaisivatko he ettei heitä olis ollenkaan olemassa?
Ei kannata kysellä, voi tulla sellainen vastaus mikä miellyttä vielä vähemmän...
- kiitollinen elämälle
Voi hyvänen aika mitä lapsia :(
Olen minäkin lapseni tehnyt hulttiomiehen kanssa, mutta kukaan lapsistani ei ole minua tullut siitä haukkumaan. Vai johtuuko siitä, että laitoin äijän pihalle hyvinkin nopeasti, ettei lasten tarvinnut joka päivä isänsä örveltämistä katsella. Kyllä pärjäsin yksinhuoltajana hyvinkin, väliin oli kolmekkin työtä yhtäaikaa. Sitten tein vielä iltatähdenkin eri miehen kanssa, mutta tämäpä mokoma vaati minua laittamaan muut lapset lastenkotiin! Arvatkaa laitoinko....kyllä pistin äijän kiertoon, vaikka sydäntä särkikin.. Mutta, lapset ovat rakkaita vaikka isä onkin täys p***a. Nyt on lapset aikuisia ja huomaan kuinka rakas olen heille :) - Samajuttu
Tääl myös totaaliyksinhuoltaja.. Tiedän, miten raskasta se on ja kuluttavaa. Ootan kun pääsen olemaan huolehtimatta kenestäkään 100pros vastuulla. Tsemppiä meille tot-yhlle
- Sitäeitakaisinsaa
Kadun, että pilasin avioliittoni.
- Nai-nut
Kaikkea muuta voin katua, mutta en nuorena naimistani.
- elämää ei sen enempä
Itse kadun sitä että suostuin muuttamaan miehen toiveesta isostakaupungista peräkorpeen, alkuperäinen ajatus oli et mitä kauemmas anopista sen parempi, ei sil asuinpaikalla ole väliä...Vuodet tekee tehtävänsä ja sitä katuuu jotain, kadun muutakin, mut tää nyt ensmäisenä mielessä..
Tekemättä jättämisiä ei onneks ole...tekemisissä sitte senki edestä... - Tehty mikä tehty
Monien lyhempien ja pidempien suhteiden jälkeen turhautuneena ajattelin, että seuraavan kanssa perustan perheen, jos sattuu kohdalle mies, joka haluaa lapsia. Monet umpirakastuneetkin eroavat jonkun ajan kuluttua kuitenkin. Mielestäni yhtään huonommin ei voisi käydä, jos ottaa sellaisen miehen, jonka kanssa kuvittelee pärjäävänsä eikä odota sen suurempia tunteita. Näin teinkin. Kaikki meni kuin käsikirjoituksen mukaan. Olin jo yli kolmekymppinen ja biologinen kello tikitti uhkaavasti. Perustettiin perhe, mutta ei siitä pidemmän päälle mitään tullut. Yhtä helvettiä yhteiselämä riitoineen. Ihanan lapsen kuitenkin saimme. Jälkikäteen ihmettelen, mikä hätä minulla oikein oli, koska lapsentekoaikaa oli vielä vuosia jäljellä ja jos olisin solminut tunnesitein liiton, voisi lapsellani olla sisaruksia.
Niin voisi. Mutta yhtä hyvin ei. Ole iloinen lapsestasi ja ainakin ajoittaisesta onnestasi. Meitä on paljon, jotka eivät voineet saavuttaa sitäkään. Hyvää jatkoa ja "korkeemman" ohjausta sinulle....
- eunukki1
Kadun sitä, että en harrastanut seksiä useamman naisen kanssa ollessani vielä sinkku.
- K-Jooseppi
Ehtiihän sitä aviossakin...
- Eunikkiparka!
Miten sä voit harrastaa seksiä, jos olet eunikki?
Eihän sinusta mihinkään ole. Vai onko?
Itsehän ilmaisit , mikä olet.
- Hyvä oli seurustella
Hieman on joskus harmittanut, kun jätin lappalaisen miehen! Syvällinen, keskustelu- ja tanssitaitoinen ja paljon muuta. Joku nainen sai hänestä hyvän miehen.
Kadun, että aloitin omakotitalon rakentamisen edellisen laman aikana. Olin kahden asunnon loukussa ja täysin velkaantunut ja masentunut. Tämän jälkeen selvisi, että sairastan pahaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.
- Nappijuttu
Miten tuota voi katua? Yksi suurimmista onnistumisistani on talon rakentaminen halvalla lama-aikana, kerrankin oli tuuria ajoituksessa!
- Särkynyt sydän
Kadun etten sanonut ajoissa elämäni tärkeimmälle ihmiselle että rakastan häntä, sillä nyt hän on poissa. Olisiko hän valinnut toisin, olisiko hän elossa jos olisin kertonut tunteistani, en saa sitä koskaan tietää. Tämä loputon suru ja ikävä kalvavat minua lopun elämäni.
Kertokaa hyvät ihmiset ajoissa rakkaillenne, että rakastatte heitä!
Ja muistakaa halata. Pieni ele, mutta lämmittää sydäntä. :) - tätä kadun
Sitä, että luin tämän koko ketjun. Maailma on täynnä vaikka mitä mielenkiintoista ja minä kulutan aikaani Suomi24.fi keskustelussa. Hetkeäkään en tule ajasta saamaan takaisin.
- 8=====o
AIvan kauheaa, että jotkut tuhlaavat ainutkertaista elämäänsä tällaiseen!
- xxxxxxxxxxxxxxxxzzzz
Sitä, että menin naimisiin ja tein lapsia.
mulla on niin mieli silleen että voisin aikasempaan täälä tutustuneen ottaa yhteyttä mut ku ite mokasin ja enpäs sitte uskalla.. en tiä miten päin oikein olis ku sehän perkule saattais olla se unelma nainen.. ähh turhapa täsä on siitä kirjotella.. mut kirjotinpa kuitenki että ehkäpä hän huomais viestin.
- I'm really sorry
Minä kadun vankila tuomiota joka tuli taposta. Olisinpa silloin ollut järkevämpi. Tuomioni olen suorittanut, mutta teko seuraa minua kaikkialle.
- Wiseguy
Siis kadut vankilatuomiota? Et sitä mitä teit. Onneksi tyhmät joutuvat aina vankilaan.
- R-oskaposti
Nykyisin uniin on tullut nuoruuden hienoinen vetelyys , muutamia huonoja investointeja firmaan ja ehkäpä työpanos olisi pitänyt maximoida . Nyt eläkepäivillä ikäväkyllä tulee funtsittua miten hankalaa oli nuorena parikymppisenä katsoa tulevaisuutta todella avoimin silmin .
- Elämä on .....
En kadu mitään, jotain töppäyksiäni olis voinu jättää tekemättä, mutta otin opiksi ja aloitin alusta uusin voimin.Elämään kuuluu ylä ja alamäkiä.
Aina voi asioita korjata ja tehdä seuraavalla kerralla toisin. - hewa
Eniten kadun sitä , että en vaihtanut työpaikkaa heti armeijasta päästyäni. Tarjolla oli siihen aikaan työpaikkoja pilvin pimein,elettiin 60-luvun loppua. Olin 38 vuotta valtion om.postilaiksessa joka nyt sitten on jotakin muuta en edes tiedä itella? Olisi ollut mielenkiintoisempaa työtä tarjolla muuallakin, jopa soitin seuraavana päivänä siviiliin päästyäni kyseisiin firmoihin joita haikailin. Olisivat ottaneet töihin heti seuraavana päivänä ja paremmalla palkalla mitä sain postilla ollessani,voi tyhmyyttä ja sakeutta olen katunut sitä paljon. Soitin kyllä myöhemminkin valtio johtoiseen sähkölaitokseen atomi sellaiseen kun oikein iltavuorossa alkoi keittää,ja eiköhän siellä vastannut vastaava vuoropäällikkö joka oli pohjanmaalta kotoisin, saat heti varaston hoitajan toimen ja asunto asiassa jelpataan sano itsesi vain irti tämä asia on sovittu tässä puhelimessa muutaman markan paremman palkankin lupasi. Voi halavattu jäipä sekin tekemättä, jota ois pitänyt tehdä, eikä jälkikäteen jahkailla ja ajatella. NO eläneeksihän tultu nytkin on ,eläkkeellä valtion palkasta,mutta oishan se ollut suurempi jos???
- Jo aikuinen mies.
No... tää on vähän "ruma katuminen", mutta kysymyksen otsikko villitsi kertomaan
Olen nyt hieman yli 40-vuotias kahden lapsen (onnellisesti äidistään eronnut) isä.
Kadun suuresti sitä, että aikoinaan "nuorena villinä poikamiehenä" ennen lasten saamista, luotin silloiseen tyttöystävään ja kuvittelin, että rehellisyys maan perii ja pettäminen on suorastaan sairaus.
Joskus 80-luvun loppupuolella, lomamatkalla Ibizalla kaikki... siis ihan jokaikinen kaveri (meitä oli kaveriporukkaa n. tusinan verran) pettivät vakituisia tyttöystäviään ihan surutta; joko huorissa käyden tai muuten vaan paneskellen kaikkia... minä (tyhmä) olin seurustelusuhteessa ja kuvittelin, että silloin ei pettääkään saa. Ainakin näin minulle oli kotona opetettu ja näin olin ymmärtänyt oikein olevan.
Kotiin päästyäni perus kysymykset "miten meni ja olitko kiltisti" molemminpuolin... ja perusvastaukset "joo, ihan ok ja tottakai"...
Jälkeenpäin vain selvinnyt, että silloinen tyttöystävä olikin ollut varsinaisella "jakopäällä" varustettu, eli kaverit nyt vuosia, vuosia jopa vuosikymmeniä jälkeenpäin kertoneet, että huorahan se oli... ainakin silläaikaa, kun minä olin lomalla.
No, se siitä mutta sitä kadun tosissaan, että luotin naiseen ja "jätin väliin" nekin nätit tortut silloin joskus siellä Ibizalla.- ,,,,,
Ihmettelen miksi pettäminen ajatellaan joksikin "näyttämiseksi" ja "täytyy pärjätä" -ajatteluksi.
Eikö ihminen ole vastuussa vain itselleen ja rikkoo omia periaatteitaan?
Toisen opettamat periaatteet ymmärrän mutta säälittävää on kun 70-vuotias mies käy pettämässä vaimoaan kun haluaa rikkoa opittuja rajoja kuin murrosikäinen.
Vaimo oli jo nuoresta asti tympiintynyt ja meni vain velvollisuuden tähden naimisiin.
- tympii1
pari ex kaverisuhetta pikavippejä joita makselen
- anteeksijohanna
Kadun sitä että kävin naiseeni käsiksi kun hän epäili minua pettämisestä..:( mikä ei pitänyt paikkaansa.
- Cobra broileri
Lukiossa 2-luokalla oli eräs tyttö, joka taisi olla ihastunut minuun tai ainakin kiinnostunut, ja minä en uskaltanut näyttää tunteitani häneen, vaikka hän oli söpö. Sitten hän jotenkin turhautui lukioon ja luokkaan ja lähti pois sieltä. Liekö kiusattu tai ettei hänestä välitetty, piti esitelmäkin siitä, että porukan pitäis olla enempi yhdessä ja olla ystävällisiä. Tämä sattui kaukaisella 80-luvulla, ja tytsy oli hyvin new-romantic / numanoid-tyylinen Human Leaguen Susan Ann Sulleyn tyylinen. Seksikäs pikku tytsy.
- nnnnn55555
kadun että annoin erään ihastuksen kulkea jotenkin ohitseni. Nyt olen etsinyt häntä kissojen ja koirien kanssa, tietämättä onko hän jo varattu vai ei...enkä löydä! Jokaista miestä vertaa häneen, eikä kukaan kelpaa. Lapset jääneet tekemättä...aikaa ei saa takaisin.
- jpjpjppjpjpj
Kuinka kauan siitä on ja missä päin maailmaa kadotit hänet? Kerro oman nimesi ja hänen nimensä alkukirjaimet, ehkä hän lukee tätä ja tunnistaa itsensä ja sinut ja kukaties etsii sinut käsiinsä?
Minulla on sama kohtalo. Nainen, jonka tapasin reilu viisitoista vuotta sitten. Kadotin hänet kymmenen vuotta sitten. Aina kun tapasimme hän seurusteli uuden miehen kanssa. Aloin seurustelemaan lopulta itsekin, mutta en ole voinut ajatella muuta kuin häntä ja kaikkia naisia vertaan häneen. Jotain on jäänyt tekemättä ja se ei anna rauhaa. Eikä auta vaikka kuinka päättäisi unohtaa.
Emme olleet kuin ystäviä ystäviemme kautta, tapasimme yleensä baareissa, mutta vain hän on jäänyt mieleen. En ymmärtänyt sitä silloin, mutta jälkeenpäin näkee kaiken selvemmin. - Yx sukututkija
Löytyy helposti jos nimi tiedossa. Puhelinsoitto väestörekisterikeskuksen osoitetoimistoon 060001000 ja osoitteen saat. Jos kuollut, niin kuolinajan ja -paikan. Niin ja kysy nykyinen sukunimi myös. Maksullinen puhelu 1-2 euroa kun et jää turhaa lätisemään. Puhelinnumeron mahdollisesti löydät nettihausta.
No mä olen tehnyt niin paljon mokia elämässäni ja nähnyt niin monta vaihetta vähän kuin välillä melkein uudestisyntymän kautta on aloitellut elämisiä karvan vajaa 35 vuoden aikana milloin sairastelujen, milloin avioeron ja milloin aika värikkään nuoruuden kautta koukaten, että en aattele mitään muuta paitsi: Kaikki se on tehnyt sen mikä nykyään on ja nykyään on asioihin ihan tyytyväinen. Joskin mistään ei ole jäänyt mitään rasitteita elämään, oikeastaan jokainen vaihe kerrallaan on aina sitten myös putsannut pöydän kun on siirtynyt seuraavaan...
Tai no oikeastaan yhtä asiaa kadun: Aikanaan päätin, että mä oon rebel enkä käy mitään kouluja peruskoulun jälkeen jolta pääsin hyvin hikiseen oltuani niin hyvä että kävin sitä vuoden ylimääräistäkin verrattuna muihin. Kun sitten se lupaus tuli rikottua ja millon harrasteena ja milloin jotain ihan oikeeta tarkoitusta varten on itse toinen ääripää eli opiskellut aina koko aikuisiän jotain töitten sivussa ja joskus ihan koulunpenkilläkin, milloin iltalukiota, millon jotain tutkintoa sen hetkisessä ammatissa ja millon vähän yliopistossakin ja millon mitäkin kurssia ja lyhyempää koulutusta vähän elämäntapaharrasteena vaikkei niillä mitään ihan oikeasti tekiskään, käyny vaan omaksi iloksi ilman tavoitteita, niin ois ehkä kummiskin kantsinu uskoa isävainaata ja lukea kerralla joku yksi ja ainut "kunnon tutkinto" yliopistossa ja valita yksi duuni joka ois nykypäivänäkin kantanu läpi elämän. Joku lääkäri, lakimies tai vastaava.. Joskus tuntuu, että ei tässäkään nyt ihan kaikista puolin oo järkeä, että oot käyny n. 18 vuotta kaikenmaailman kouluja peruskoulun jälkeen ja päättämättä mitä oikeesti haluat tehdä isona, vaihdellu aloja. Nytkin 2,5 koulua alalta, johon riittäisi hyvin pieni pätevöityminen... Mutta kun tää on kivaa, niin tällä pysyny jo vähän kauemmin kun yleensä on viihtynyt jossain yhdessä ja samassa duunissa.
No, hyvä puoli on kai sitten se, että vähän semmonen verkko alla että ei näinkään työt lopu, aina jotain on. Mutta se on sitten eri juttu, että onko kaikki vaiva ihan oikeesti ollu kannattavaa. Kerran lukenu joksikin jossa ois ollu sitten liki eläkehommana. No, elämä on ja kaikki ei osaa päättää mitä ne haluu tehdä isona, mä en tiä vieläkä.- Turhaa haikailua
Tuskin kannattaa haikailla hyvää koulutusta, koska et vieläkään tiedä mitä haluat. Jos haluat hyvän ammatin, niin tiedät sen jo nuorena. Vaaditaan pitkäjännitteisyyttä, että jaksaa opiskella pitkän tutkinnon ja tämä piirre joko on ihmisellä tai ei ole. Nytkin olisit voinut opiskella työn ohella oikean tutkinnon, joten elämä on vain valintoja.
- jth5
Kadun sitä että olen pettänyt rakasta vaimoani useamman kerran. Nyt olen päättänyt ettei sitä enää tapahdu vaan annan kaiken mahdollisen aikani vaimolle ja lapsilleni ja pidän heistä huolta. Vaimoni antoi anteeksi ja nyt rakentelemme suhdettamme uudelleen.
- tästä noustaan
Kadun, etten hakenut aikaisemmin apua masennukseen.
Kadun, että olen antanut ihmisten kävellä ylitseni niin paljon. - harmittaa100
Kadun muuttoani miehen perässä Turkuun, mies lähti pian toisen matkaan ja minä jäin yksin tänne tuntemattomien maahan.
Yritän kovasti saada töitä muualta, mutta ei onnistu. - USKO JA TOIVO
TE KAIKKI SUOMALAISET KATUJAT:LOPETTAKAA TOI KATUMINEN.SE TUNNE EI VIE MIHINKÄÄN.KATUVA KATKEROITUU. LOPETTAKAA TOI HETI.
Yhtäkö vain? Kaikki ovat kyllä olleet opiksi.
Muutama konfliktitilanne olisi pitänyt arvioida toisin. Eräs liittyi kykyyn laskea kahteen.
Toisessa olisi pitänyt olla tarkempi sihti.
Kolmannessa vaivattiin suotta virkavaltaa.
Yksi vieraalla autolla kännissä törmäily, mm.liikennemerkkitoppaan jouluaaton iltana, keskellä kaupunkia olisi saanut jäädä tekemättä.
Onhan tälläistä pientä.
Mitään vakavammin elämänkulkuun vaikuttanutta en kadu.- milllla
Kadun tätä mihi jamaan oon itteni vieny. Paniikkihäiriö ja masennus, tästä ei voi kun nousta ylöspäin! Joskus pari kolme vuotta sitten olin saanut laihdutettua ihan ok painoon itseni, mutta sitten tapahtui elämässä surullinen käännös ja söin, söin ja söin. Lihoin kymmeniä kiloja, ja tässä sitä ollaan itsetunto paskana ja itseinho huipussa. On muitakin asioita jotka kaduttaa syvästi, mutta tätä katumusta ei saa loppumaan koskaan. Täst paskast ei pääs ko etiäppäi :)
- Nuorena
-Olen ollut "suhteessa" ulkomaalaisen miehen kanssa ja petin isäni luottamuksen. Hän ei hyväksynyt suhdettamme,mutta annoin periksi tunteilleni ja en välittänyt. Loppuen lopuksi mies oli erittäin törkeä minua kohtaan ja haukkui minua kavereidensa kesken. Olimme yhdessä noin vuoden.
->Lisäksi hänen ystävänsä manipuloida minut. Annoin hänelle rahaa ja vallata minun mieleni täysin.
- Kadun joitakinkesäiset baari-sekoiluni. Nyt olen päättänyt etten juo enään niin paljon. Että ajaudun täysin vieraiden ihmisten matkaan.
-Kadun etten viime vuonna pitänyt enemmän huolta itsestäni ja perheestäni. - fate21
Mitä hyötyä katumisesta on? Keskity tähän hetkeen, äläkä menneisyyteen. Tuhlaat kallisarvoista energiaasi murehtimalla menneitä. Onnellisuus ja elämä on tässä ja nyt.
- Yks Pena vaan
Olen katunut elämässäni sitä, etten lähtenyt nuorena ulkomaille töihin toista kertaa, vaikka työpaikka, asunto ja kohtuullinen kielitaitokin olisi ollut jo plakkarissa. Eka ulkomaankeikka jäi melko lyhyeksi armeijan vuoksi. Jäinkin sitten "vuonna 85" eräänlaiseksi omaishoitajaksi ja ilmaiseksi rengiksi perheemme maatilalle. Silloin yllä tarvittiin...ja täällähän olen ollut jo kohta 30 vuotta. Olen toki ollut koko ajan palkkatyössä siinä sivussa.
Toiseksi olen katunut sitä, että en uskaltanut sanoa sille ihastukselleni kyllin selvästi sitä, mitä häntä kohtaan ajattelin. Tapasin hänet luokkakokouksessa viime vuonna ja "kipinä" oli vielä tallella molemmin puolin. Molemmilla on tietysti perheet, lapset ja talot jne. - susanyorkshire
Että ostin auton joka oli pommi ja en ole säästänyt pahan päivän varalle. Vaan kaikki mikä on tullut on mennyt.
- SELVÄ päivä
Kadun,että annoin alkoholiriippuvuudelle 20 vuotta elämästäni.Join joka päivä.
Töissä en enää jaksanut käydä.Pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle muilla "ansioilla".
Perhettäni en onneksi menettänyt.
Nyt olen ollut raittiina vuoden,kiitollinen siitä. - eskoEEEE
kadun teini ikäisenä tehtyjä hölmyökssiä käänniisssä.ja kolun käynninn lopetttämistta
- rike2
Kadun sitä päivää,jolloin lähdin työelämän palvelukseen.Minulla oli loistava ura alkamassa rikollisuuden parissa,mutta jostain ihmeen syystä hankin työpaikan.Nyt eläkkeellä ollessa kaduttaa kitkuttaa pienellä eläkkeellä,kun olisin voinut hankkia omaisuuksia rikollisena ja voisin nauttia elämästäni.Työmiestä vedätetään pahemman kerran.
- Tyhmä
Kadun liian nuorena aloitettua seksielämääni.
- Retributionz
En kadu mitään.
Jos olisin jotain tehnyt toisin, edes jonkin pienen pienen asian, en olisi nyt siinä missä olen. Perhosvaikutus.
Koska olen nyt täysin onnellinen ei tarvitse mitään katua.
Olisin toki voinut käydä enemmän kouluja, jatkaa sen toisen naisen kanssa jne. mutta sekään ei takaa että olisin nyt onnellisempi.
Jos oma elämä ei nyt ole sitä mitä sen haluaa olevan ei se muutu katumalla menneitä vaan katsomalla tulevaan ja tekemällä uusia suunnitelmia ja elämällä elämää!
Elämä on laiffii kuten suuri suomalainen filosofi joskus sanoi.
No regrets, no remorse. - simson daanilainen
Olen mies 60 ja äitini 86, varmaan katuminen kuuluu Jumalan tehtäväkenttään Euroopalle ja Neuvostoliitolle ja sosiaaliviranomaisille ja kaikenlaiselle kivan harrastajana kokeneina .... kysymme laajuudessaan katumisen .... kaduttaa oikein mahdollinen siviilisaatiot, maapallolla ei avaruudellinen [tunnustakaa] ja tunnustuksetkin kaduttaa, minua kaduttaa/ei kaduta. Olenhan kysynyt seuraa auttamaan mitä tässä kyenneenä, ajatella äitini siinä hyvä kun ei laajentanut reviiriä vähimmäistoimeentuloa/purettavissa olevan talon välillä, suuntaa mitä Seppo tekee, oli alaikäisiä myöten kaupunkipahanen kansallisuusongelmineen 0-3000 vuotiaita, kaduttaa ja Kiinanko olisi kadutettavana saattaa todellisuudentajuiseksi, onneksi he katsoo voivansa väestöä vanhenee linjalla luopua yhden lapsen politiikastaan ja ihmettelenkin, kuinka kauan sukupuoli elin verkostoissa ollaan niin islamia ja kristittyä perintöä ettei edes naiset naimaan minua
- simson daanilainen
Tämän Hetkinen. Jättämättä jääneenä, kaduttaisi, kaduttaa etten jättänyt tekemättä ja perääntynyt, kirjoitelmista ja ilmaisuista ja teoista ja kommenteista, eniten kaduttaa toistaiseksi paremman tiedon/taidon hankkiminen tässä maata lähestyvästä Joulukuun 2012 ja joulukuun 24 päivä tienoilla olevan tarkasta arviosta, sama tämä FBI ja J F Kennedy lentokenttä tapaus ja näyttelijä Cro... julki lepakkoja kuvattaessa (niin, meitä rehellisiä ja vilpittömiä tässäkin huijataan) - kaduttaa edelleen enemmän jättää kokematta asiaa ja taitoa tietoa, ennekuin alkaa loistamaan, olen sitten terveempi Raamattua kirjallisuus pohjalla, tässä tasapainoa ... nämä esitellyt tosiasiat, joita olen kirjoitellut näkyvät parhaimmin Jewish Voice plogilla, muutamalla sanalla ... prayer for me ... niin kaduttaakin ja olen teoissanikin katuvainen, kun en jättänyt lyhyesti sanoen tekemättä ...
- Kaduttaako?
Kadun sitä,että jätin poikakaverini,jonka kanssa seurustelin liki seitsemän vuotta.minulla on nykyisin hyvä ja rakas poikakaveri,mutta jos en olisi antanut niin helposti periksi päähänpistolleni,kaikki voisi olla toisin.Luulen,että kadun tätä jollain lailla lopun elämääni...
- +10000+
Katun kun opiskelin väärän-ammatin.!
- Narsistin vanki
Kadun, etten osaa tehdä lopullista ratkaisua... Olisi ihana mies odottamassa, mutta sen sijaan roikun narsistin vankina, joka on jo pilannut elämästäni liian monta vuotta. Samaan aikaan toisen miehen kärsivällisyys hiipuu ja mies ajautuu pois....
- äitityyppi
En koskaan harkinnut vakavasti lapsen hankkimista. Toisaalta ketään varteenotettavaa isäkandidaattia ei tullut vastaan. Olin oikea huonojen miesten magneetti, patologisia valehtelijoita, arrogantteja kusipäitä ja joku varattu lierokin joukossa.
- asm4
Se, ettenole vieläkään hakenut apua lapsuuden traumoihin ja ne heijastavat aivan kaikkeen ihmissuhteista arkeen =/ Ei vainlöydy auttajaa, ja vaikka löytyisi ei hän voisi koskaan ymmärtää oikeasti mitä on joutunut käymään läpi.
- tyhmyydestä sakot
Kadun, että jätin ensimmäisen mieheni niin rumasti. Ehkä ero oli hyvä ratkaisu, mutta tapa väärä.
- USKO JA TOIVO
MIKSET NÄE ASIAA NIIN ETTÄ TUOSTAKIN VIRHEESTÄ OPIT ETTEI NIIN KANNATTANUT TOIMIA,YMMÄRRÄT TOIMIA TOISIN JATKOSSA JOS TULEE SAMANTAPAISIA TILANTEITA ...
Ihminen kuolinvuoteellaan yleensä katuu tekemättömiä asioita eli elämätöntä elämää.
- Elämään oppinut
Komppaan "" Elämä on "", kirjoitusta..
Ei ole minullakaan mitään varsinaista 'kaduttavaa', elämä on mennyt suhteellisesti hyvin jos ottaa lähtökohdat huomioon, peräkekkulan köyhästä torpasta, maailmalle.
Ulkomailla hyvähankkeisissa töissä nuorena, perhe kaksi aikuista lasta, hyvissä ammateissa tahollaan.
Useimpia OK-taloja olen rakennellut ja myynyt niitä, nytkin asun väljästi talossani rakkaan naiseni kanssa, kynttiläiltoja viettäen. Terveyskin on vielä kunnossa, mikäs tässä on ollessa..
Yleensäkkin käsittelen vastoinkäymiset mahdollisimman nopeasti niistä oppien, tyyliin "eteenpäin sano mummo lumihangessa"..
""Jos alkaa liikaa tuijottamaan peruutuspeiliin voi ajautua ojanpohjalle jo seuraavassa kurvissa""
""Elä nyt ettei tarvitse katua"" - Esko o
Minä päätin jo vuosia sitten, että toimin silloin kun tilaisuus ilmaantuu. Aina ei mahdollisuuksia ole, eikä niitä pakolla ilmaannu. Melkein pahinta elämässä on, kun jättää mahdollisuudet käyttämättä monenlaisista syistä.
Minä en jättänyt, ja tein aivan ihmeellisiä asioita. Ne hyödyttävät nyt koko maailman
ihmisiä. Minua ne ei kyllä ole hyödyttäneet, mutta iloa se on antanut.
Siis ei pidä uskoa ympärillä olevia ihmisiä eikä asiantuntijoita. Pitää tehdä se, mitä itse ajattelee oikeaksi. Muut ihmiset eivät ymmärrä kaikkia asioita vaikka sitä luulevat.
Siis liika laiskuus ja passiivisuus ei ole hyväksi. Täytyy toimia jos näkee hyödyllisiä asioita olevan olemassa. Minä en kadu, olen onnellinen teoistani. - hoitsu
hyvä kysymys!
kadun sitä, että lopetin hyvät harrastukset nuorena..
Säännöllinen liikunta jäi pois; nyt kroppa on huonossa kunnossa ja liikunnan uudelleen aloittaminen näin nelikymppisenä on mahdotonta :(- 53v
Voi v***u!
Pelkkää laiskuutta vaan!
Mä tein 5 mukulaa, silloin liikkuminen oli vaikeaa, mutta kun lapset ovat nyt aikuisia niin kummasti on 20 kiloa sulanut pois pelkästään liikkumalla. - harmi2
Nelikymppisenä nyt kaikki on viälä kauan mahdollista
- älä viitsi
Mahdotonta? Olet varmaan melkoinen sillivalas.
- yksi asia
Erästä puhelinsoittoa tietämättömänä joka johti ihmisten eroon. En tehnyt kuitenkaan tahallani.
- NussMaxx
Kadun, että olen pitänyt rimaa liian korkealla ja päästänyt käsistäni sellaisia neitoja, joita olisi mielelläni jyystänyt loppuelämäni ajan.
- Turhaa miettimistä
En elä menneessä vaan katse on suunnattu tulevaisuuteen, joskus kun on hyvä olo niin juuri tähän hetkeen.
Miksi katua asioita joita ei voi muuttaa, teen sellaisia valintoja nytkin joita voin katua tulevaisuudessa mutta en anna sen estää menoa.
Meillä on vain yksi elämä joten miksi kärsiä asioista joihin et voi enää vaikuttaa tai jos voit tee se jo tänään, älä huomenna. - M88askonmainos
Sitä etten ole vieläkään rohkeutta löytänyt koskaan tunnustaa yhdellekään ihastukselle tunteita. Jälkeenpäin olen kuullut että olisi onnistanut mutta en tiiä lisääkö se vain tuskaa. Ehkäpä tässä vielä noustaan ojasta, rohkeus on kuitenki viime kuukausien aikana kasvanut kovasti.
- mies 86
Enpä oikeastaan kadu paljoa mitään. Jos jotain kadun niin sitä että olen muutaman kerran torjunut naisten lähestymisyritykset...
- a,b,c,d,vai f
On ollut hetkiä jolloin olen katunut monenmoista. On ollut hetkiä, kun olen katunut, että olen katunut jotain turhaan.
Vaikken vielä vuosiin ole saavuttamassa 50 ikää. Näillä yli kolmenkymmenen vuoden kommelluksilla voin todeta, että aina oppii jotain uutta. Elämä on valintoja täynnä ja jokainen valinta on se oman hetkensä valintojen tulos.
Viime vuosina en ole katunut mitään. Vaikka olen mennyt vääriin vipuihin ja naruihin, tuskin kompastun niihin enään uudelleen. Se mitä niistä solmukasoista sitten jäi taisteluiden jälkeen onkin se tämän hetkinen minä, tämänhetkisen elämäni kanssa.
Jos olisin valinnut jotain toisin oma elämäni no se olisi silloin toisenlainen.
Hyvä tai huono. Riippuu niin monesta asiasta.- Molaijah
Älä sitten jatka urpoilua vaan kasva henkisesti. Kuullostaa että olet ollut henkisesti nuori ja olet vieläkin vaikka varmaan itse väität muuta.
- no vältä näitä
En ole oikeastaan koskaan miettinyt että mitä katuisin, ei tule mieleen mitään.
No tosin en jättänyt opiskelua kesken, enkä ole ollu suhteissa varattuun, joten niitä en voi katua.
Mutta sen olen huomannut että jos jättää juopottolematta, niin sitä ei kadu seuraavana päivänä. - katumusta,,
Itse kadun eniten opiskelujeni kesken jättämistä
Tekemisistä kadun eniten suhdetta varatun miehen kanssa
---Lopeta itsesi syyllistäminen. Se ei kannata.Teit parhaasi sillä tiedolla ja ymmärryksellä, joka sinulla silloin oli. Et voinut silloin tietää, että olisit valintoihisi tyytymätön tulevaisuudessa. Pahempaa on toistaa virheitä, kuin erehtyä kerran ja ottaa opiksi.
Vaikka kadut suhdetta varattuun mieheen niin varmasti olet sitä oppinutkin jotain? Jatkossa olet kypsempi ihmissuhde-asioissa ja tiedät tarkemmin mitä haluat ja minkälaisiin ihmisiin ja suhteisiin kannattaa panostaa, ja mihin ei. - Sydämesi syvyyteen
Kadun ainoastaan sitä, että päästin aikoinaan menemään ainoan miehen, jota olen koskaan rakastanut. Lähes kaikki muut ovat olleet minulle yhdentekeviä. Nyt kun olemme tiedostaneet asian, olemme molemmat naimisissa ja meillä on lapsia, tosin aikuisia lapsia. Tyhjä huone lienee sydämesi vaan, koska kodin löytää saan...
- Hoh, hoijaa
Kadun, kuinka persoonallista, firman juhlien jälkiseuraamuksena tapahtunutta sänkyyn menoa, perheellisen miehen kanssa. En koskaan kuvitellut toimivani niin.
- huliviliko
Koko elämäni olen katunut etten mennyt sopimillemme treffeille Leenan kanssa Porin kauppahallin Antinkadun puoleiselle ovelle v. 1966. Kaduttaa ja hävettää. t Esa
- nyt uudet tuulet
Jonkunverran kaduttaa, että tuli vietettyä koko työelämä saman työnantajan palveluksessa, vaikka tilaisuuksia olisi ollutkin. Ei vain ollut rohkeutta heittäytyä uusien tuulien vietäväksi.
No, eipä tarvinnut olla päivääkään pakkolomalla, kuin myöskään lakossa 37v työuran aikana. Urakin oli nousujohteinen; kuorma-auton hanttarista toimitusjohtajaksi ja eläkkeelle 55vna. - Etsi itseäsi
Vapaus vapaus. Lähde liikkeele, mene ulos. Mene mihin sydämmesi sinua vie ja saatat löytää sieltä työn ja ammatin ja hyvinvoinnin.
- K k
Mun eräs tuttu oli luvannut salarakkaalleen, että eroaa vaimostaan ja rupeaa sen kanssa täysipäiväisesti.
Minä menin ja paljastin sille kyseiselle salarakkaalle, että kaverillani on MYÖS TOINENKIN sinun kaltaisesi salarakas, jolle on luvannut aivan samat Kuut taivaalta, kuin sinullekin!
Ei ottanut kovin hyvin uutista. En koskaan unohda sen reaktiota ja kadun paljastustani. Ei olla enää kavereita.- sitroen.
Näinhän se aina menee. Hän on sinulle paljon vihaisempi kuin sille salarakkaalle ukkomiehelle. Aina se menee näin.
- vaimon toilailut
Nämä vastaukset katumuksen syistä luettuani nousee esiin salrakkaiden suuri osuus.
Naiset katuvat joutumistaan ukkomiesten jalkavaimoiksi ja panopuiksi.
Tulee mieleen, että onko ihmisen ihan pakko tehdä asioita jotka tietää vääriksi niihin ryhtyessään?
Jokseenkin jokainen instanssi kirkosta avioliittoneuvolaan, puhumattakaan ystävistä ja omista vanhemmista, varoittavat naista lankeamasta tähän ikiaikaisen vanhaan sudenkuoppaan. Ja silti aina löytyy uusia yrittäjiä. Vertaisinkin tätä tupakanpolton aloittamiseen tai huumekokeiluihin. Niitäkään ei yskiselitteisesti kukaan suosita kokeiltaviksi.
Aviomiehestäkään ei ole kovin mukavaa, kun oma vaimo on entinen ukkomiehen panopuu. Jotain itsekunnioitusta ja - hillintää on ihmisellä oltava!
Mutta ne jotka asiaa katuvat, ovat mielestäni kuitenkin asian omalta osaltaan korjanneet. Ikävintä on kuunneella niitä seli-seli-selityksiä, joissas vika ei ole ollut naisessa itsessään. - mies 53 v
Kadun sitä kun en saattanut ketään raskaaksi vaikka ilmeisesti halukkaita olisi ollut. Otin aina ajoissa pois jos päästelin paljaalla.
- pekkas1
Kadun sitä, että löysin ihmisen jota rakastin. Meillä oli aina ihanaa kun olimme yhdessä, sellaista sielujen kohtaamista.
Annoin hänen mennä vaikka hän rakasti minua, takerruin entiseen puolisooni ja kaikkeen arkiseen. Eteen tuli aika kun yksin mietin ja kaipaan. Hän olisi ollut minulle varmasti hyvä valinta. Yritän olla katumatta, mutta en vain voi, nyt tiedän että kaikki asiat on järjestettävissä ja sovitettavissa elämäntilanteeseen sopivaksi. Silloin en tienyt. Rakkautta ei kannata ohittaa!!!! - vanha.nainen*
Kadun että menin avioliittoon ammattityöttömän kanssa.
Kun henkilön pirtaan sopii olla toisen elätti, se ei muutu koskaan, eikä millään syyllä. Mitä "älykkäämpi" tämä loinen on, sitä suurempaa tuhoa saa aikaiseksi ihan luonnostaan ja "puolustaessaan" omaa reviiriään ja oikeutta loisia.
Elättäjä ei huomaa..- Jora
Olin itse parisuhteessa naispuolisen ammattityöttömän siipi-Veeran ja hyväksikäyttäjän kanssa. MIehenä asiaa oli vaikea selvittää itselleen, kavereille, sukulaisille ja etenkin hänelle itselleen. Onneksi suhteemme päättyi ja nyt hän loisiin erään toisen hyväuskoisen miehen luona.
- noh2
Jora kirjoitti:
Olin itse parisuhteessa naispuolisen ammattityöttömän siipi-Veeran ja hyväksikäyttäjän kanssa. MIehenä asiaa oli vaikea selvittää itselleen, kavereille, sukulaisille ja etenkin hänelle itselleen. Onneksi suhteemme päättyi ja nyt hän loisiin erään toisen hyväuskoisen miehen luona.
Työttömillä on omat tuet, eli tuskin teidän rahoja tarvitsevat. Eläkkeelle ei moni pääse vaikka pitäisi. Osa tarvii vaan työvälineitä ja pientä apua, tuskin mitään suuria asioita. Henkinen tuki, ettei toinen hauku.
- Katuminenkannattaa
Katuminen ei ole ihan oikea sana. Olisin voinut tehdä toisin. Jos henkinen kanttini olisi sallinut minun pitää rakastajaa, kun oma mies pihtasi. Muuten oli ihana ja vasta jälkeenpäin tajusin, ettei hän pystynyt. Tietenkin uskoin olevani ei-haluttava. Nyt olisi kaikki tallella, pitkä liitto, monelle lapselle yhteinen mummola, taloudellinen turva jne. Nyt on kyllä hyvää seksiä, taloudellinen turva mutta muuten epävarmaa heilumista. Alkoholia olen myös käyttänyt liikaa, sitä kaduin aamuisin kunnes ymmärsin jättää pois. Niin ettei katuminen aina tuhoavaa ole.
- ,,,,,
Se ihmetyttää kun on ihmisiä jotka yrittävät ratsastaa toisen syyllisyydellä, vaikka itse olisivat korviaan myöten samassa tilanteessa.
Mielestäni sellaista ei voi katua, johon ei itsellä ole ollut valinnan varaa.
Ja eikö katuminen ole lähinnä sellaista jonka on tehnyt jollekin toiselle, tai ettei ole ainakaan toiselle tilivelvollinen, jollei hän ole loukkaantunut?
Nämä hairahdukset pikkujouluissa ja muuta, kun ihminen on vapaa kuuluuko se muille?
Kyllä olen katunut ilkeyttäni useinkin, mutta en aio maksaa siitä. Kuten entinen vihamies kiristi rahaa, sanoin että puntit on tasan eikä minun kontollani ole mitään enää jos olen ilmaissut katuvani, eikä hän anna anteeksi.
Hän odotti vain myötätuntoa, kukaan ei lopulta jaksanut kuunnella.
On epäinhimmillistä jäädä märehtimään.
- elämän menettänyt
Itse kadun sitä, että jo nuorena päätin etten koska alkoholiin, vanhempien "esimerkin" takia. Tämän seurauksena olen jäänyt täysin ulkopuolelle kaveripiireistä sekä seurustelusuhteista ja työmahdollisuuksista. Olisi vain pitänyt remuta ympäripäissään sillon teini-iässä samanikäisten kanssa, nyt on jo myöhäistä.
- raiskio saiski jo
Kaduttaa missä muut, ei minulla itselläni tunnolla, käsityskyvyssä, älyllisessä, johdettuna voin olla selvästikkin ja hyvästikkin ja syvästikkin ja mahdollinen anteeksiantaa/ei anteeksiantaa potennssissa, mitä sain tehdyksi ja mitä en .... Kaduttaa etten ole yhtään mitään sinä missä minua johdateltiin esim. avun nimikkeellä tai osallistuminen kuinka suuriin kansallisiin tekoihin, luonnostaanhan Herran Jumalan olisi otettava kantaa heittää ...
- ei väkisin
Olisin halunnut suuremman perheen, mutta puolisoni ei halunnut.
- helpottunut / katuva
Kadun kun nuorena haksahdin liittymään mormonikirkkoon. Tosin olin mukana vain muutaman vuoden mutta se kummallinen ympäristö jätti aikamoiset lommot persoonallisuuteeni. Semmoisessa lahkossa kun tuputetaan ihmiselle aivan vääristynyt maailmankuva, kaikki nähdään "mormonilinssin" läpi, kaikilla tapahtumilla on "mormoniselitys".
Kun jätin lahkon, olin jotenkin ihan typistynyt olento, minkä käsitin vasta jonkin ajan kuluttua. Kesti ainakin 3-4 vuotta ennen kuin aloin oppia olemaan "normaali" aikuinen ihminen, joka ei tulkitse tapahtumia, tunteita ja suhteita mormonismin kaavojen mukaan. Muutama vuosi sitten hyppäsin kylmiltäni suhteeseen, vain koska mun piti kokeilla onko minusta siihen. Eron jälkeen en luottanut siihen että minusta olisi enää ikinä siihen, pelkäsin että en osannut olla toisen kanssa en henkisesti enkä fyysisesti.
Se tarkoitti että samalla käänsin selkäni toiselle miehelle. Sitä kadun.
Toisaalta mun piti tehdä se niin, mun oli kokeiltava. Mutta jos se tarkoittaa että hukkasin kaikki mahdollisuudet sen toisen miehen kanssa, silloin se oli todella typerä, kaduttava teko.- vuosikerta
Kadun suuresti muutama vuosi sitten lähettämääni rakkauskirjettä. Mies pyöri mielessäni öin ja päivin ja ajattelin että jos tunnustan asian tunne häipyy. Näin kävikin, eli kai siinä mielessä ei ollut turha juttu.
- Kokki.gono
Menitte siis naimisiin?
- mervi7
Minä kadun sitä etten parikymppisenä mennyt opiskelemaan sairaanhoito-oppilaitokseen vaikka olisin päässyt. Valitsin "helpomman" tien, olin silloin toimistotöissä ja jäin sinne. Sillä tiellä ollaan, tosin hieman opintoja takana, mutta ei siltä alalta, joka olis ollut mun oma ala. Kaduttaa!!!
- luotto mennyt
Kadun hyväuskoisuuttani luottaessani turhiin lupauksiin ja rakastumistani petturiin.
En kyllä viitti tuhlata elämääni katumiseen. Ihminen elää niillä tiedoilla ja taidoilla mitkä hänellä kullakin hetkellä on. Katuminen ei vie yhtään mitään eteenpäin, katkeroittaa vaan.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892