Te olette kaikki ihan sairaita

hs7dkd7sk

Ja tarvitsette apua! Pian! Ettekö tiedä, että oksentaminen voi aiheuttaa:
- aivoinfarktin
- sydänkohtauksen
- hammaseroosion
- verisuonten katkeamista silmistä
- imeytmishäiriön
- hormonihäiriön
- aineenvaihduntahäiriön
ym.

Nyt te olette sillain, että "joojoo, mutta tuo ei voi tapahtua mulle, kun oksennan VAIN jokatoinen päivä, tai korkeintaan jokapäivä" - dorkat, sekin on ihan liikaa.

Itse sairastin kolme vuotta, ja koin tuosta edellä mainitusta listasta kolme pahaa enteileviä sydänoireita. Sitten päätin lopettaa!

Nykyään on vaikka millaisia mielialalääkkeitä, jotka hillitsee ahmimista. Lisäksi on vertaistukiryhmiä, sh-osastoja, terapiaa ja vaikka ja mitä! Teitä sairastavia suorastaan hemmotellaan erilaisilla hoitomuodoilla, mutta te ette tajua ottaa niitä edes vastaan!

Nyt unohdatte se narsistisen häpeänne ja varatkaa aika lääkärille, yths:lle tai terv.keskukseen! Voitte ottaa yhteyttä myös Syli ry:n tai auttaviin puhelimiin. Tehkää jotain konkreettista, älkääkä itkekö täällä paskaa elämäänne.

7

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+18

Helpommin sanottu kun tehty...

• bulimikko

luuletko oikeesti että kovinkaan moni sitä oksentaessaan noita ajattelee? en minä ainakaan. Sillä hetkellä tärkeintä on saada se kirottu ruoka ulos.
      Hienoa että itse hait apua ja olet parantunut. Mutta kuten yllä oleva totesi, helpommin sanottu kuin tehty..

• hs7dkd7sk

tiedän kyllä sen olevan vaikeaa, mutta just siksi sitä apua pitää hakea. yksin ei onnistu. miksi te muut ette ole hakeneet apua?

• 10s

minkälaista apua sinä sait? minkä koet auttaneen? onko sinulla antaa neuvoja meille sairastaville, kuinka pääsee eroon ahmimis-oksentamiskierteestä`?

• 49797

Muuten totta, mutta oksentaminen ei todellakaan voi aiheuttaa aivoinfarktia.

• bulimikko

^tiedä aivoinfarktista mutta verisuoni saattaa hyvinkin napsahtaa päässä, sillä oskentaessa päähän kohdistuu valtava paine.

• ....................

Bulimiassa on kyse riippuvuudesta, addiktiosta. Tutustu aiheeseen kunnolla. Sanot, että olet itse sairastanut bulimiaa.. hieman vaikea uskoa, ymmärryksesi taso on liian matalalla siihen nähden. Jos nyt kuitenkin olet sairastanut bulimiaa, onnittelut parantumisesta, mutta ymmärrä kuitenkin, että riippuvuuden syvyydellä on erilaisia tasoja. Pitkälle edennyt riippuvuus muuttaa aivoja ja ajatuksia, joten "järjen" äänen kuuntelu on vaikeaa, jos ei mahdotonta.

Itsellä koko elämä on pyörinyt aina ruuan ympärillä. Lapsena olin sairaalloisen ylipainoinen. Murrosiässä alkoi anoreksia, bmi oli alimmillaan 13. Bmi pysyi alle 16 yhteensä 3,5 vuotta. Anoreksia muuttui bulimiaksi, josta nyt olen kärsinyt 7 vuotta. Luuletko, etten koskaan ole tehnyt mitään konkreettista parantuakseni? Luuletko, etten ole yrittänyt? Jos vain päättämällä pääsisi riippuvuudesta eroon, olisi maailma paljon parempi paikka. Minä ja monet, monet, monet muut olemme esimerkkejä siitä, että joskus riippuvuus ottaa niin suuren vallan ihmisesta, ettei siitä ole helppo pyristellä irti. Piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe