Nivelreuma ja kohoneet maksa-arvot

Olen nyt 25-vuotias nainen ja 20 vuotta nivelreuman kanssa elännyt. Nyt on viimeisen 3 vuoden sisällä ollut välillä verikokeiden tulosten perusteella maksa-arvot koholla. Viimeksi tämän vuoden heinäkuussa, kun verikokeet otettiin ja sain hoitajalta puhelun niiden tulosten kohtaalta. Lääkäriltä oli kysellyt mitä tehdään kohoneiden maksa-arvojan kanssa niin se oli sanonut että seurataan tilannetta. Nyt tulevalla viikolla olen menossa oma-lääkärin vastaanotolle ja nyt jo huolestuttaa jos vielläkin maksa-arvot kohollaan on. Muutenkin ihmetyttää että mistä se johtuu että maksa-arvot kohollaan on. Alkoholia en käytä ollenkaan enkä tupakoitsekkaan. Lääkkeinä on Folvite 1mg/pvä ja Trexan 10mg/kerran viikossa.
Lievää ylipainoa on itsellä ja muutenkin stressiä ja masennusta ollut että en tiedä onko niillä vaikutusta asiaan. Masennusta ei olla mitenkään hoidettu että ei siihen lääkkeitä löydy.
711684
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

No kerro ihmeessä paljonko se ALAT oli ?

Äänestä

Trexan kuuluu sytostaattien lääkeryhmään ja se saattaa aiheuttaa maksaongelmia. Siksi arvoja pitää seurata ja luulisikin, että lääkärisi ottaisi asian esille, mahdollisesti lääkitystä vaihdettaisiin tai muuta vastaavaa, etenkin jos tilanne on säilynyt tai jopa vähän huonontunut.

Mun oletus on, että tuo Trexan olisi syyllinen. Yksi tuttuli joutui lopettamaan tuon ja hänelle tuli tilalle joku ihan uusi biologinen reumalääke. En tiedä paljonko nuo tavalliset terveyskeskusten omalääkärit tietävät, tämä tuttuni on hoidossa ihan erikoissairaanhoidossa reumansa kanssa.

Äänestä

Mulla nousi maksa-arvo yli seitsenkertaiseksi sallitusta puolen vuoden Trexan - kuurin jälkeen - sääli, sillä muuten lääke kyllä tehosi hyvin.

Äänestä
  • Minulla nivelreuma ollut nyt vuoden. Lääkkeenä Nordimet ja pari muuta pilleriä. Syksyllä vielä maksa-arvot Ok mutta nyt maaliskuussa kolminkertaiset normaaliin verrattuna.
    Epäilen syyksi Nordimet lääkettä. Kohta reumatologin vastaanotto. Saa nähdä mitä sanoo. Huolestuttaa kyllä.

    Äänestä

Astman, reuman ja suolisto-ongelmien takana ruokavalio – "Lääkärit antavat väärää tietoa"
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoa

Nivelreuman nykyaikainen hoito!
http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito


Reumaa ja niveltulehduksia sairastaa lähes 100 000 suomalaista. Perinteisen lääketieteen rinnalle on kehitelty monipuolisia luonnonmukaisia hoitomuotoja, jotka ovat kaikkien ulottuvilla. Ne ovat turvallisia ja myrkyttömiä tavanomaisiin hoitomuotoihin verrattuna.
http://kirja.elisa.fi/ekirja/reuma-ja-niveltulehdukset-luonnonmukainen-hoito

Viljojen mahdolliset haitat!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Nivelet koetuksella!
http://www.youtube.com/watch?v=A-a2PP74N04

http://www.katsomo.fi/?progId=117114



Viljat tai maitotuotteet pois 4-6 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.

Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä.

D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

Suurin osa maailman väestöstä ei saa riittävästi C-vitamiinia. C-vitamiinin riittävä saanti on erittäin tärkeä mm. luustolle ja verisuoniterveydelle.

C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 100µg / vrk

Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
http://www.katsomo.fi/?progId=140659

Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/

D-vitamiinilisän käyttö on perusteltua
http://hevoskuuri.fi/terveys-ja-ravinto/444-d-vitamiinilisaen-kaeyttoe-on-perusteltua

Äänestä

Joo mulla on trexenin lääkkeet otettu vuonna 2000 käyttöön. Ei silloin ollut miään oireita, mutta nyt on tullut että maksa-arvot ovat korkealla, kun 100 on mennyt ja vähän ylikin sen 100. Ei ainakaan viellä lääkäri ole puuttunut asiaan että koholla on välillä ollut. Muuten on lääkäri aina todennut että hyvät on verikokeen tulokset ollut.

Äänestä

Ei neurologit kerro biologisten yms. lääkkeiden haittavaikutuksista tarpeeksi. Tottakai ne aiheuttaa syöpää, kasvaimia, infektioita, yms.. infrakteja, kun
niitä ei ole tutkittu tarpeeksi. On-off lääkkeitä!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Reuma-potilas kirjoitti:

Olen nyt 25-vuotias nainen ja 20 vuotta nivelreuman kanssa elännyt. Nyt on viimeisen 3 vuoden sisällä ollut välillä verikokeiden tulosten perusteella maksa-arvot koholla. Viimeksi tämän vuoden heinäkuussa, kun verikokeet otettiin ja sain hoitajalta puhelun niiden tulosten kohtaalta. Lääkäriltä oli kysellyt mitä tehdään kohoneiden maksa-arvojan kanssa niin se oli sanonut että seurataan tilannetta. Nyt tulevalla viikolla olen menossa oma-lääkärin vastaanotolle ja nyt jo huolestuttaa jos vielläkin maksa-arvot kohollaan on. Muutenkin ihmetyttää että mistä se johtuu että maksa-arvot kohollaan on. Alkoholia en käytä ollenkaan enkä tupakoitsekkaan. Lääkkeinä on Folvite 1mg/pvä ja Trexan 10mg/kerran viikossa.
Lievää ylipainoa on itsellä ja muutenkin stressiä ja masennusta ollut että en tiedä onko niillä vaikutusta asiaan. Masennusta ei olla mitenkään hoidettu että ei siihen lääkkeitä löydy.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu