Mönkijä vai Mauto?

Miettijä 15v

Olen miettinyt, että kumpi olisi parempi vaihtoehto, mönkijä vai mauto.
Kun mulla on noin 8km koulumatkaa ja kaupunkiin on noin 5km, kouluun pääsen maksutta bussilla, mutta kaupunkiin on pakko mennä fillarilla (kun ei aina kyytiä ole) eikä matka ole mieluinen. Matkan pituus ei niinkään haittaa vaan maasto. Ja sitten mulla on harkat tiistaisin lähellä koulua(eli matkaa on) ja sitten kaverit pitää softei sillon sun tällön ja molempiin pitäis saada kuljetettuu tavaraa mukana etenkin softeihin. joten kumpaa ehdotatte mönkijää vai mautoa?Rahaa mulla ei ole käytössä hirvesti.

Eikä sitten mitään asiattomia viestejä, vaan mielellään perusteltuja järkeviä väitteitä, kiitos jo etukäteen. =)

12

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoilija2

sinun kannalta ois hyvä mopoauto ois ainaskii tavella lämmin ajaa :) jos kerran 8 km on matkaa ni kyllähä siin kylmä tulloo jos ajelisit mönkiälle :)

• boiiiggfxx

mauto ois sulle parempi mut jossei rahaa oo niin joudut tyytymään mönkiään:(

• JamppaJuu

Mopoauto on parempi, lämmin ja turvallinen. Rahalla saa ja mopoautolla pääsee...

• ruttunemummo

osta pyrkijä

• kumpikampi

Mopoautolla pystyy kuljettamaan enemmän tavaraa kuin mopomönkijällä. Lisäksi mönkijä on niin pieni ja matala, että sillä voi olla vaarallista ajaa autojen seassa, koska autoilijat eivät välttämättä huomaa sitä ajoissa. Toisaalta mönkijä on halvempi.

• mautoko

osta traktorimönkiä tai mauto kumpiki saman hintasia n10000 mut ei missään nimes mopomänkiää

• mauto <3

MAUTO (Y)

• tghthh

Kyllä turvallisemmaksi mönkijää sanoisin, kun mautoa. Mauto on lasikuitukoppa, jonne muserrut, kun rekka ajaa päällesi.
      Mönkkärin päästä voit hypätä pois vielä ajoissa ja lennät, hyvällä tuurilla nirrikin säilyy..

• polle

traktorimönkijä, helppo virittää, kiihtyy hyvin, neliveto yms.
      menee pahemmissa paikoissa ja ei tartte penkkoja pelätä!

• Osta Normaali Mopo

Kummallakaan en ole ajanut, mauton kyydissä olen kyllä istunut pelkääjän paikalla monta kertaa, kumpaakaan en kehuisi mutta onhan mauto tietenkin lämpimämpi talvella, voi kuljettaa kaveria paremmin, ja tietenkin POPIT

• Talvilelu

Ite ajan kevarilla kesät ja vuokrasin A1-Rentistä itselleni mopoauton talveksi 6 kuukauden sopparilla. Uusi auto, hyvät renkaat ja täysi palvelu. Eikä tarvinnut turhaa talviajojen vuoksi ostaa omaa mautoa. Katso: http://www.mopoautovuokraus.fi

• aianstuntijata

Mönkijää on aivan kauhea ajaa mutta talvella hauska vetää pötkössä :) . Normaalissa ajossa tosiaan kauhea koska levoton ja tärisee ja paska.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe