Yrityksistäni, halustani ja motivaatiostani huolimatta me mennään 2kk vauvan kanssa osittaisimetyksellä. Lääkärin ohjeesta annetaan lisämaitoa 2-2,5dl vuorokaudessa, 50 ml kerrallaan. Eli ohjeita maidon lisäämiseen en nyt kysele.
Minua kiinnostaisi, että millaisella ruokailurytmillä muut osittaisimetetyt menevät? Tai 2kk vanhat ylipäätään? Meillä on välit koko ajan pidentyneet, pisimmillään yöllä nukutaan 6 tuntia putkeen, päivälläkin joskus 5 tunnin tauko syömisessä. Yleensä 3 tunnin välein syödään, iltaisin ja aamuisin tiheämmin.
Eniten siis hirvittävät nuo 6 tunnin yötauot, onko muilla samanmittaisia?
Ruokailutiheys osittaisimetyksessä
2
150
Vastaukset
- hienosti menee!
Hei, en ole itse osittaisimettänyt, mutta sen verran tiedän näistä jutuista, että vastaan kuitenkin. :) Eli ihan normaalia on kuuden tunnin tauko, jotkut vauvat nukkuvat tuon ikäisinä jo läpi yönkin (ei nyt niin tavallista, mutta ihan normaalia on) ja jos paino nousee normaalisti, niin eipä tuon ikäistä todellakaan tarvitse käydä herättelemään öisin. Nauti ihmeessä, kun saat itsekin nukkua noin pitkän pätkän! Yöimetykset tietysti lisäävät eniten sitä maidontuotantoa, mutta kyllähän teillä taitaa joku yöimetykseksikin laskettava vielä olla, kun ei tuo kuusi tuntia koko yötä kuitenkaan kata. Rauhallisin mielin siis voit olla ja ottaa kaiken irti nukkumisesta, kun vauva on noin hyväuninen!
- osittaisimettäjä
Minä osittaisimetin ihan lapsentahtisesti. Aina kun neiti vähänkään vaikuttui halukkaalta syömään, tarjosin tissiä. Ja sit korviketta päälle jos jäi nälkäiseksi (noin joka toisella aterialla, noin 50-60ml). Meillä syötiin 2kk iässä päivällä aika usein, n.1,5- 2h välein.. ja 2 kkk iässä syötiin vielä kahdesti yöllä. Mutta 3 kk iässä mentiinkin jo yhdellä aamu(yön) syötöllä, jopa 9-10h syömättä Yöllä ei tarvinnut usein korviketta antaa kun imetys sujui juurikin yöllä hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389