Saako Tammela oman Talvivaaransa

Luonnon puolesta.

Yllätyin ja kauhistuin täydellisesti, kun kuulin että Tammelan ja Urjalan upeisiin maisemiin suunnitellaan vauhdilla ulkomaalaisen yhtiön toimesta kaivostoimintaa. Aluella sijaitsee myös useita kauniita järviä, joten onkohan nyt ihan oikea paikka alkaa kaivelemaan näitä maisemia? Eikö ole jo nähty mitä hirveyksiä tuollainen toiminta jälkeensä jättää?

http://www.tukes.fi/Tiedostot/kaivokset/Varauspaatokset/VA20120026 Paatos ja Kartta.pdf

2

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfgssfgsfgsfaf

      http://yle.fi/uutiset/tammelan_maanomistajille_kaivos_olisi_painajainen/6385110

      http://yle.fi/uutiset/tammela_minerals_odottaa_paasya_lounais-hameen_litium-_ja_kultaesiintymaan/6385026

      yllätyksenä tuo itsellekin tuli, en ole moisesta mitään kuullut koskaan sanallakaan.
      no mutta se pitää muistaa että suomessa on kuitenkin kymmeniä kaivoksia, jotka hoitavat hommansa hyvin. ei yhden talvivaaran takia pidä koko alaa tuomita.
      ikävähän se hyvinkin hoidettu kaivos naapurissa on, en minä sitä kiistämään mene.

      • Tyhjää

        Kyllähän hyvin hoidettuja kaivoksia voi olla olemassa. Meille kävi tämän firman kanssa niin, että korjattiin vanhaa mökkiä kaksi vuotta tietämättä tästä asiasta mitään. On hyvin rakas paikka minulle, ainoa joka on pitkään aikaan tuntunut kodilta. Sinne olin ajatellut muuttaa koko loppuelämäni ajaksi. Mustarastaat, perhoset ja ihanat koivut. Talven raskaat lumityöt ja kynttilät iltaisin. Nauraahan nuo sellaisille paskaista naurua. Minä itken. Tehtiin paljon töitä että saatiin vanhasta röttelöstä nätti rakennus. Korjauksiin meni paljon rahaa ja nyt he pilaavat kaiken. Tämä oli viimeisin asia mitä olisin voinut kuvitella eteen tulevan. Meille se ei ollut vain rakennus vaan suuri osa elämää. Tunne on järkyttävä ja varmaankin mitä suurin nautinto näille ihmisarvon tallaajille. Huomaahan sen, eiköhän näistä suunnitelmista muuten olisi uhreille kirjallisesti ilmoitettu. Työtilanikin ehkä menee, en tiedä mitä tekisin. Tytäryhtiö näkyy olevan perustettu juuri sen jälkeen, kun ostimme tämän rakennuksen. Pahinta on epävarmuus, olen aivan toimintakyvytön. Olen muutenkin vaarassa sairastua vakavasti ja toivon että jaksan tästä huolimatta pitää kuntoa yllä ja taistella sairautta vastaan. Ei vaan nyt jaksaisi. En ole koskaan ennen tuntenut mitään kiinnostusta kirjoitella mihinkään foorumille, nyt piti sekin näköjään vielä opetella. Miten noin voi menetellä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8821
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1443
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1335
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1239
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1112
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1094
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      847
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      818
    9. 46
      809
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      791
    Aihe