Voisko joku auttaa???

Vilperi

Miten voisin totuttaa kanini syliin???Aluksi kun munen hakemaan sitä häkistä se menee koppiin ja alkaa kaivamaan puruja pois,sit se ku mä saan sen syliin nii se alkaa hirmun lailla rimpuilemaan....Voisko joku vastata tähän?TÄRKIÄÄ!!!!!

7

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppi

      ensinnäkin, älä missään ihmeessä ota kaniasi väkisin häkistä, vaan odota, että se ITSE tulee sieltä pois ja tulee sinua katsomaan. Puhu rauhallisesti ja silittele kania. Et ikinä saavuta kanisi luottamusta, jos otat sen väkisin syliin. Totuttamiseen tarvitaan aikaa ja kärsivällisyyttä.

      • Carrot

        Kaikki kanit eivät välitä sylissä olemisesta vaikka kuinka totuttelisit. Sen pitää perustua vapaaehtoisuuteen. Aloita vaikka niin että kanisi on vapaana ja itse istut lattialla. Anna kanisi aluksi tulla luoksesi ilman että tartut siihen, tietysti voit silitellä mutta älä yritä ottaa syliin. Jonkun ajan tätä harjoitusta tehtyäsi voit nostaa kania syliisi ja silitellä sitä siinä. Jos se alkaa rimpuilla, niin päästä pois.


      • Vilperi
        Carrot kirjoitti:

        Kaikki kanit eivät välitä sylissä olemisesta vaikka kuinka totuttelisit. Sen pitää perustua vapaaehtoisuuteen. Aloita vaikka niin että kanisi on vapaana ja itse istut lattialla. Anna kanisi aluksi tulla luoksesi ilman että tartut siihen, tietysti voit silitellä mutta älä yritä ottaa syliin. Jonkun ajan tätä harjoitusta tehtyäsi voit nostaa kania syliisi ja silitellä sitä siinä. Jos se alkaa rimpuilla, niin päästä pois.

        Moi....Kiitos neuvosta pitää yrittää sitä:)


      • tietoinen...
        Vilperi kirjoitti:

        Moi....Kiitos neuvosta pitää yrittää sitä:)

        rimpuilee niin ÄLÄ PÄÄSTÄ SITÄ POIS!! näin se oppii että välttää epämiellyttävän tilanteen rimpuilemalla!! kanin aloittaessa rimpuilun pidä sitä hetki ja yritä rauhoitella (älä purista kania!) jos kanisi rauhoittuu päästä se pois ja kehu -->näin se oppii.
        (ja aluksi kannattaa pitää pitkä hihaista paitaa, niin kani ei pääse raapimaan)


      • Vilperi
        tietoinen... kirjoitti:

        rimpuilee niin ÄLÄ PÄÄSTÄ SITÄ POIS!! näin se oppii että välttää epämiellyttävän tilanteen rimpuilemalla!! kanin aloittaessa rimpuilun pidä sitä hetki ja yritä rauhoitella (älä purista kania!) jos kanisi rauhoittuu päästä se pois ja kehu -->näin se oppii.
        (ja aluksi kannattaa pitää pitkä hihaista paitaa, niin kani ei pääse raapimaan)

        Kiitos avusta:)


      • varoitus
        Vilperi kirjoitti:

        Kiitos avusta:)

        Paniikissa rimpuileva kani voi helposti vaurioittaa selkärankaansa. Tämä kannattaa muistaa.


      • Viltsu
        varoitus kirjoitti:

        Paniikissa rimpuileva kani voi helposti vaurioittaa selkärankaansa. Tämä kannattaa muistaa.

        Kyll minä tiesin ja muistin sen jo=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe