Miten voisin totuttaa kanini syliin???Aluksi kun munen hakemaan sitä häkistä se menee koppiin ja alkaa kaivamaan puruja pois,sit se ku mä saan sen syliin nii se alkaa hirmun lailla rimpuilemaan....Voisko joku vastata tähän?TÄRKIÄÄ!!!!!
Voisko joku auttaa???
7
307
Vastaukset
- Heppi
ensinnäkin, älä missään ihmeessä ota kaniasi väkisin häkistä, vaan odota, että se ITSE tulee sieltä pois ja tulee sinua katsomaan. Puhu rauhallisesti ja silittele kania. Et ikinä saavuta kanisi luottamusta, jos otat sen väkisin syliin. Totuttamiseen tarvitaan aikaa ja kärsivällisyyttä.
- Carrot
Kaikki kanit eivät välitä sylissä olemisesta vaikka kuinka totuttelisit. Sen pitää perustua vapaaehtoisuuteen. Aloita vaikka niin että kanisi on vapaana ja itse istut lattialla. Anna kanisi aluksi tulla luoksesi ilman että tartut siihen, tietysti voit silitellä mutta älä yritä ottaa syliin. Jonkun ajan tätä harjoitusta tehtyäsi voit nostaa kania syliisi ja silitellä sitä siinä. Jos se alkaa rimpuilla, niin päästä pois.
- Vilperi
Carrot kirjoitti:
Kaikki kanit eivät välitä sylissä olemisesta vaikka kuinka totuttelisit. Sen pitää perustua vapaaehtoisuuteen. Aloita vaikka niin että kanisi on vapaana ja itse istut lattialla. Anna kanisi aluksi tulla luoksesi ilman että tartut siihen, tietysti voit silitellä mutta älä yritä ottaa syliin. Jonkun ajan tätä harjoitusta tehtyäsi voit nostaa kania syliisi ja silitellä sitä siinä. Jos se alkaa rimpuilla, niin päästä pois.
Moi....Kiitos neuvosta pitää yrittää sitä:)
- tietoinen...
Vilperi kirjoitti:
Moi....Kiitos neuvosta pitää yrittää sitä:)
rimpuilee niin ÄLÄ PÄÄSTÄ SITÄ POIS!! näin se oppii että välttää epämiellyttävän tilanteen rimpuilemalla!! kanin aloittaessa rimpuilun pidä sitä hetki ja yritä rauhoitella (älä purista kania!) jos kanisi rauhoittuu päästä se pois ja kehu -->näin se oppii.
(ja aluksi kannattaa pitää pitkä hihaista paitaa, niin kani ei pääse raapimaan) - Vilperi
tietoinen... kirjoitti:
rimpuilee niin ÄLÄ PÄÄSTÄ SITÄ POIS!! näin se oppii että välttää epämiellyttävän tilanteen rimpuilemalla!! kanin aloittaessa rimpuilun pidä sitä hetki ja yritä rauhoitella (älä purista kania!) jos kanisi rauhoittuu päästä se pois ja kehu -->näin se oppii.
(ja aluksi kannattaa pitää pitkä hihaista paitaa, niin kani ei pääse raapimaan)Kiitos avusta:)
- varoitus
Vilperi kirjoitti:
Kiitos avusta:)
Paniikissa rimpuileva kani voi helposti vaurioittaa selkärankaansa. Tämä kannattaa muistaa.
- Viltsu
varoitus kirjoitti:
Paniikissa rimpuileva kani voi helposti vaurioittaa selkärankaansa. Tämä kannattaa muistaa.
Kyll minä tiesin ja muistin sen jo=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 97950
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25897Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat294781- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet139586Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581