18v ja teiniäiti

Ja-pahh

En ymmärrä.. Olen 18 vuotias ja silti muka teiniäiti.. Miksi ihmeessä olen muka teiniäiti :O ????

16

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkis.

      Se varmaan on tää mielleyhtymä: 18 eli englanniksi eihgTEEN, 19 nineTEEN (teinihän on englanniksi teen). Joten vasta sitten 20-vuotias ei ole enää teini.:P

    • aikuinen34

      Ensinnäkin 18 ikä ei tee kenestäkään aikuista, vaan vain juridisesti täysi-ikäisen. Toisekseen ensisynnyttäjien keski-ikä huitelee jo lähempänä 30 ikävuotta, joten olet sekä aikuisiin että ensisynnyttäjiin verrattuna erittäin nuori, joten ei siinä ole mitään väärää käyttää teiniäiti nimistystä. Ei alle ~21 muutenkaan aikuisiksi kutsuta, vaan nuoriksi, tai jos halutaan arvokkaasti ilmeista, niin nuoreksi aikuiseksi. Älä siis loukkaannu teiniäiti sanonnasta, vaikka sillä saattaa olla sellainen 15v-vanhinkoraskaus-leima, olet nyt vain oikeasti nuori, eli vasta 18v.

      Teini sana tulee muuten englannin teenage sanasta (teen = teini, age = ikä), ja tuo teen osa tulee luvuista thirtheen-nineteen, eli 13-19v.

    • ja-pahh

      Paskat englannista nyt ollaan suomessa... Tosi törkeetä tommonen kun mua haukutaan teiniäidiks...

      • BBK16D

        Älä ota sitä haukkumanimenä... Olet teini-ikäinen ja tuleva äiti, joten olet teiniäiti. Ei sitä kannata sen tarkemmin pohtia. Jos lapsi on toivottu ja tulossa soppivaan elämäntilanteeseen, niin mitä siitä huonoa omatuntoa kantamaan.


    • huhh

      Ei se että täyttää 18 tee sinusta samantien aikuista, vaikka oletkin nyt täysi-ikäinen. Ei kannata liikaa itseensä ottaa tuota että "haukutaan" teiniäidiksi, nuori oot kummiski vielä.

      • ja-pahh

        Ymmärrän sen että olen siti nuori mutta en ole mikään teini enää..


      • Päiväkotiharjottelija
        ja-pahh kirjoitti:

        Ymmärrän sen että olen siti nuori mutta en ole mikään teini enää..

        Täällä kirjoittaa eräs vastuuntuntoinen ja rauhallinen 18-vuotias vauvakuumeilija.Ja voin vain kuvitella kuinka moni nettihirviö mun haaveet kiroo kumoon. :)Jos tulisin itse tässä iässä äidiksi, niin en minäkään haluais kuulla olevani teiniäiti, ennemminkin nuori äiti.Sana teiniäiti on leimattu surkeaksi bilettäjäksi joka ei osaa kasvattaa lastaan ilman omia vanhempiaan..Keskustelun alottajalle : kun kuulet sinusta puhuttavan teiniäitinä, sensuroi sana ja muuta se mielessäsi nuoreksi äidiksi :) Ja sitäpaitsi "teiniäitikin" voi olla supermamma. Ja ei sitä tartte , ku 20-vuotiaaks odottaa, niin englannista tuleva tittelinimi vaihtuu :) äiti on aina äiti, iästä riippumatta.


      • isukki3
        Päiväkotiharjottelija kirjoitti:

        Täällä kirjoittaa eräs vastuuntuntoinen ja rauhallinen 18-vuotias vauvakuumeilija.Ja voin vain kuvitella kuinka moni nettihirviö mun haaveet kiroo kumoon. :)Jos tulisin itse tässä iässä äidiksi, niin en minäkään haluais kuulla olevani teiniäiti, ennemminkin nuori äiti.Sana teiniäiti on leimattu surkeaksi bilettäjäksi joka ei osaa kasvattaa lastaan ilman omia vanhempiaan..Keskustelun alottajalle : kun kuulet sinusta puhuttavan teiniäitinä, sensuroi sana ja muuta se mielessäsi nuoreksi äidiksi :) Ja sitäpaitsi "teiniäitikin" voi olla supermamma. Ja ei sitä tartte , ku 20-vuotiaaks odottaa, niin englannista tuleva tittelinimi vaihtuu :) äiti on aina äiti, iästä riippumatta.

        Juuri näin ja nettiajan ihmeet! Mitä sillä on väliä mitä yleisesti sanotaan. Totta on sekin että ei se tee kenestäkään yhdessä yössä aikuista kun täyttää 18. Sen kun on täyttänyt niin on lain edessä kykenävä päättämään omista asioistaan. Kaikki loppu itsestä kiinni. Jos haluaa ottaa vastuun itsestään ja lapsestaan kaikki tulee onnistumaan. Ei elämä aina helppoa ole. Ei ainakaan yksinhuoltajalla, mutta jos tahtoa on niin ei se ongelma ole että on 18 vuotias. Ei yhtään sen enempää kuin että olisi vaikkapa 38 vuotias.
        Tiedän mistä puhun, koska olen itse jääny yh-isäksi 20 vuotiaana.


      • ja-pahh
        isukki3 kirjoitti:

        Juuri näin ja nettiajan ihmeet! Mitä sillä on väliä mitä yleisesti sanotaan. Totta on sekin että ei se tee kenestäkään yhdessä yössä aikuista kun täyttää 18. Sen kun on täyttänyt niin on lain edessä kykenävä päättämään omista asioistaan. Kaikki loppu itsestä kiinni. Jos haluaa ottaa vastuun itsestään ja lapsestaan kaikki tulee onnistumaan. Ei elämä aina helppoa ole. Ei ainakaan yksinhuoltajalla, mutta jos tahtoa on niin ei se ongelma ole että on 18 vuotias. Ei yhtään sen enempää kuin että olisi vaikkapa 38 vuotias.
        Tiedän mistä puhun, koska olen itse jääny yh-isäksi 20 vuotiaana.

        Itse olen vastuun tuntoinen nuori aikuinen.. Ja en todellakaan halua kuunnella juuri tuota teiniäiti paskaa.. Tiedän että ei tule olemaan helppoa kasvattaa lapsi ihan yksin ilman ketään toista ketä on kokenut saman.. Isukki3 jos haluaisit kuluttaa aikaa minuun niin jos voisit välillä neuvoa ja muuten vain kirjoitella minun kanssani.. Sähköpostini on [email protected]


    • 18 v teinin äiti

      Kyllä 18-vuotiaat nyt ovat vielä aika teinejä ja raskauduttuasi olet todennäköisesti ollut alaikäinen, eikö?

      • ja-pahh

        Kaikki eivät ole samanlaisia kun ovat 18.. Olin silloin jo 18..


      • 18 v teinin äiti
        ja-pahh kirjoitti:

        Kaikki eivät ole samanlaisia kun ovat 18.. Olin silloin jo 18..

        Tällä omalla 18-vuotiaalla teinilläni on ainakin vielä koulut kesken eli keväällä vasta valmistuu ja sen jälkeen on edessä 4-5 vuoden jatkokoulutus.
        Eli kyllä ihminen on silloin vielä keskenkasvuinen, kun on koulu kesken. Jos ei mitään opintoja 18-vuotiaana suorittele, niin on vielä keskenkasvuisempi...


      • ja-pahh
        18 v teinin äiti kirjoitti:

        Tällä omalla 18-vuotiaalla teinilläni on ainakin vielä koulut kesken eli keväällä vasta valmistuu ja sen jälkeen on edessä 4-5 vuoden jatkokoulutus.
        Eli kyllä ihminen on silloin vielä keskenkasvuinen, kun on koulu kesken. Jos ei mitään opintoja 18-vuotiaana suorittele, niin on vielä keskenkasvuisempi...

        Kaksois tutkinto on mielestäni iha tarpeeksi jatkokoulutusta...


      • 18 v teinin äiti
        ja-pahh kirjoitti:

        Kaksois tutkinto on mielestäni iha tarpeeksi jatkokoulutusta...

        Älä narraa! Ei sinulla mitään kaksoistutkintoa vielä ole, jos olet 18-vuotias.


      • ja-pahh
        18 v teinin äiti kirjoitti:

        Älä narraa! Ei sinulla mitään kaksoistutkintoa vielä ole, jos olet 18-vuotias.

        kyllä vain on.. täytän nimittäin 19 4päivän päästä..


      • hyvääsyntymäpäivää
        ja-pahh kirjoitti:

        kyllä vain on.. täytän nimittäin 19 4päivän päästä..

        Säälittävää,
        että henkisesti ja koulutuksellisesti keskenkasvuiset nuoret aloittavat perheenkasvattamisen yhteiskunnan kustannuksella...
        Vielä viime vuosituhannella koulujakäymättömät palkolliset perustivat perheitä;
        raivasivat peltoja, rakensivat torppia, tekivät töitä.
        Nykyajan nuorat vain odottavat, että töitätekevät veronmaksajat elättävät heidät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe