Olen hankkimassa järkkärille kaveriksi povitaskuun pokkaria lähitilanteisiin. Haussa valovoimaa&lyhyttä polttoväliä. Supertsuumit saa unohtaa. Suosituksia.
Taskuase lähitaisteluun
4
266
Vastaukset
Miten pieni pitää olla? Jos hyvin pienen haluat, niin katso Ixus 125 HS:ää tao 240 HS:ää. Jos hieman suurempi käy, niin PowerShot S100 HS tai S110 HS.
- S100:lla kuvaava
Noiden Ixuksien valovoima (laajakulmapäässä) jää melkeinpä aukon verran huonommaksi kuin ”ässillä”.
Oma valintani järkkärin kaveriksi viime keväänä oli PowerShot S100 HS. Uusi S110 ei ollut vielä silloin markkinoilla. Valintani olisi tämänhetkisillä hintasuhteilla edelleen sama – S110 ei tarjoa hintaeron arvoisia lisäominaisuuksia (ainakaan minulle).
Polttovälialue (kinovastaavuus 24–120 mm) yltää laajakanttipäässä kivan pitkälle eikä valovoimaakaan (parhaimmillaan f/2.0) pääse juuri moittimaan.
Kuvien laatu on ollut mielestäni jopa hämmästyttävän hyvä. Kamera on täyttänyt toiveeni jokseenkin nappiin.
- FLS?
Miten olisi kiinteäpolttovälinen laatupokkari (Fuji, Leica, Sony)?
Ai kuka pitää tuollaista povitaskussa aina? Esim. Fuji X100 on 445 grammaa, kun S100 on 198 grammaa ja Ixus 125 HS 135 grammaa.Taskukameran pitää nimneomaan plla pieni, kevyt ja huomaamaton, että sitä pitää mukana. Ei ole mieltä taskukamerassa, jota ei koon takia viitsi ottaa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262203
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161514- 1241427
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883