13 vuotiaalla munasarjasyöpä ?!

Apua tarviva..

Niin onko se mahdollista? Olen jo pitkään kärsinyt alaselän kivuista. Kipu ei ole paha, ja sattuu vain silloin kun kumarrun. Ruokakaan ei enää maustu. Kävin koulun terkkarilla ja sanoi vain että toinen jalkani on pidempi kuin toinen ja kivut saattavat johtua siitä. Kuukautiseni oli aika niukat, valkovuotoa ei ole tullut. Maha murnii aina välillä. ..

12

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no voi sinuaki

no jos sulla on nälkä.........eli,ei varmaan syöpä eka diagnoosi....

• Apua tarviva..

Söin äsken, auttoi hieman vatsakipuun. Huolettaa vaan niin kovaa ja öisin en saa unta kun mietin vain pahinta :'(

• Apua tarviva..

Ja huomatkaa että olen vasta 13 vuotta! Voiko siis munasarjasyöpää tulla vielä näin nuorelle?

• Mikimi

ensinnäkin olet niin kamalan nuori että aika epätodennäköistä olisi syöpä munasarjassa ja toiseksi en usko että syöpäkipu menisi pois välillä, minusta kuulostaa siltä että selkälihaksesi voisi olla jumissa, pyydäppä jotain vanhempaasi hieromaan selkääsi ja kokeile kylmägeeliä. Selkä voi olla todella jumissa ilman että siihen sattuisi ennenkun venyttelee, itselläni usein näin. Toiseksi jos mahasi murisee se ei todellakaan johdu munasarjoista vaan suolistosta jossa ilmakiertää, siitä se ääni. Joten äläpä nyt huoli todellakaan vaan jumppausta selkään ja kerro ihmeessä huolistasi vaikka äidillesi niin huoli helpottaa:)

• Anonyymi

siis oon 13 täytän 14 ja menkat alkanu jo kun olin 10 nyt on turvotusta alamahassa ja kipua ja tätä on jatkunu jo 5 päivää ja yks päivä tuli ihan vähän ruskeaa vuotoa

• Kiitän

Et tiiäkkää kuinka helpottunu oon :--)
      Kiitos!

• Minäkin tarviin apua

moi. mäki oon 13v tyttö ja mulla on samoja oireita. lisäksi mul on viel päänsärkyä, väsymystä, ja mahakipua. välillä mua on oksettanukki, mut en oo oksentanu. maha murisee myös jatkuvasti. voiko joku pliis sanoo et mikä mua vaivaa ? ;'(
      voiko mulla olla toi munasarjasyöpä?

• pölyhiiri

Ihan rauhassa saat olla. Ei sinulla ole munasarjasyöpää.
      Noin vastaisuuden varalle, suosittelen ettet mieti syöpää aina ensimmäisenä mahdollisuutena jos jotain vaivaa on.
      Elämästä tulee raskasta silloin Ihmisen elämään kun tuppaa kuulumaan kipu, nipistely, puutuminen, pistely, möyrintä ja kuvotus aina välillä ja joskus jopa v****tus.
      Kasva nuori tarvitsee joskus fysioterapeutin ohjausta selkäkipuihin. Kasvu voi tapahtua ensin toinen jalka, sitten toinen. Lihakset ei aina veny sopivasti kasvun mukaan ja tarvitaan venyttelyä ja lihasten vahvistusta.
      Möyrintä ja murina voi johtua ilmasta vatsassa. Purkan syönti, kakarkkien ja keinomakeutettujen limujen nauttiminen voi lisätä ilmaa ja aiheuttaa jopa löysyyttä.

• Kiitos

Kiitos teille ihanille ihmisille, jotka autto! Saan nukkuu yötki nyt rauhassa kun en mietin enää mtn turhaa :-)

• Huolestunutlapsi

oon 13 ja mul on ollu turvotusta, ummetusta, alavatsa ja selkä kipeä ja väsymystä... googlasin netistä nää oireet ja tuli munasarjasyöpä. nyt pelottaa...
      tää ei voi johtua kuukautisista koska ne on alkanu jo varmaa ku olin 10v.
      apua!

• samaa...

oon itekki 13-vuotias tyttö, ja mulla samaa ! no menkat oli joskus 1viikkoo sitte(mulla ne on kahen viikon välein :o ) en usko että johtuu niistä. Mut siis, maha murisee, alaselkäkipuja, päänsärkyä, oksettava olo, mut en oksenna........ ei tätä oo ollu ko n. 2pv mut silti.... ;/

• ei ole syöpää

Viljat tai maitotuotteet (voi kokeilla raakamaitotuotteita) pois vähintään 4 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-125µg / vrk
      Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1
      Omega-3 rasvahappojen tarve on vähintään 1 gramma päivässä eli esim. villiä lohta 150-200 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista.

Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.

D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

Miksi Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.

Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.

Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l.

Nykypäivän lääkärin pitäisi ymmärtää, että veren D-vitamiinipitoisuuden määritys kuuluu tärkeänä osana potilaan hoitoon ja sairauksien diagnosointiin siinä missä perusverenkuva, kilpirauhasarvot sekä kolesteroli- ja verensokeritutkimuksetkin.

Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

Tehoa liikuntaan:

Riittävä D-vitamiinin saanti (yhdessä muun aidon kunnon ruuan kanssa) vaikuttaa oleellisesti lihasten kasvuun, voimaan ja kestävyyteen sekä lihasten palautumiseen. D-vitamiini on ratkaisevassa asemassa, kun elimistö kuljettaa kalsiumia lihassoluihin, jotta ne voivat supistua ja työskennellä. Ilman riittävää D-vitamiinia lihaksissa ei ole voimaa. Kun kalsiumin on vuorostaan aika poistua lihassoluista, jotta lihakset voivat rentoutua, tarvitaan riittävästi D-vitamiinia. Muutoin riskinä on, että lihakset alkavat krampata, kipeytyvät ja palautuminen heikentyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      21
      8461
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1631
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      381
      1361
    4. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      287
      1340
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1285
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      67
      1232
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1050
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1036
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      982
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      968
    Aihe