Maksupäivä jouluna?

vgy678ed

Työttömyyskorvauksen maksupäiväksi osuu joulupäivä eli ke 26.12
Maksetaanko korvaus jo edellisenä perjantaina vai siirtyykö maksu
joulun jälkeiseen aikaan esim to-pe?

21

2912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sori vaan

Siirtyy eteenpäin lähes poikkeuksetta.

• näin on tosi

Seuraa maksajan nettisivuja. Kela ainakin maksaa usein aikaisemmin tuollaisissa tapauksissa.

Kateellinen "sori vaan" voi vetää vidjun päähänä ja hävetä.

• aa4488g

kellään tähän lisätietoa?

• Tietoa-
    • näin on tosi

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/291112134659ML?OpenDocument

Joulu

19.–23.12.-välisen ilmoituksen voi palauttaa 19.12. Rahat pyritään saamaan maksuun niin, että ne ovat tililläsi 21.12.
      24.12.- ilmoituksen voi tehdä 20.12. Rahat pyritään saamaan maksuun niin, että ne ovat tililläsi 27.12.
      25.12.-ilmoituksen voi tehdä 21.12. Rahat pyritään saamaan maksuun niin, että ne ovat tililläsi 28.12.

• sivussa.

entäs työttömyyskassojen etuudet?

• :))
        sivussa. kirjoitti:

entäs työttömyyskassojen etuudet?

Käy lukemassa kassasi sivuilta milloin maksuun. Eihän täällä sitä voida sanoa :D

• sivussa.
        :)) kirjoitti:

Käy lukemassa kassasi sivuilta milloin maksuun. Eihän täällä sitä voida sanoa :D

No eipä siellä lue mitään.

• 4+5
        sivussa. kirjoitti:

No eipä siellä lue mitään.

No soita vaikka sitten sinne kassaasi jos ei heidän nettisivuiltaan löydy maksupäiviä. Täällä ei tosiaankaan kukaan voi vastata sinulle kysymykseesi.

• tapsa441

No voisi olettaa että joku olisi sinne jo soittanut ja kysynyt mutta ei taida olla.
      Soitan perjantaina koska klo 16:00 meni puhelinpalvelu metalliliiton kassassa kiinni.

• vgy678ed

Ansiopäivärahan maksupäivät vuodenvaihteessa

11.12.2012 10:41

Ansiopäivärahan maksupäivät vuodenvaihteessa

Vuodenvaihteen juhlapyhien vuoksi maksupäiviin tulee viikoilla 51, 52 ja 1 muutoksia. Neljän viikon jatkohakemusten maksupäivät saattavat normaaliin maksurytmiin verrattuna olla aiemmin tai myöhemmin.

Jatkohakemukset ajalta 19.11.–16.12. tulevat maksuun poikkeuksellisesti aikaisintaan perjantaina 21.12. Tämän jälkeen tämän hakujakson seuraavat maksupäivät ovat 27.12. ja 28.12.

Seuraavalla viikolla 52 hakemusten toimittamiselle on aikaa ainoastaan kaksi arkipäivää, 27.12 ja 28.12. Pyydämme käyttämään mahdollisuuksien mukaan sähköistä asiointia hakemuksen toimittamiseen. Hakujakson 26.11.-23.12. hakemukset maksetaan aikaisintaan maksupäivälle 31.12.

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja maksetaan ensimmäiselle mahdolliselle maksupäivälle. Työttömyyskassa ei voi vuodenvaihteessa taata hakemukselle tiettyä maksupäivää.

Hakemuksista, jotka maksetaan maksupäivälle 2.1.2013, ennakonpidätys pidätetään vuoden 2012 verokortin tietojen mukaisesti. Verokertymät nollataan vuodenvaihteessa, joten pidätys on perusprosentin mukainen ja menee vuoden 2013 verokertymään.

• fsasdfdsfs

törkeää jättää työttömät ilman rahaa ennen joulunpyhiä!!!

• Kylläkait

Kyllä mun muistaakseni noita maksupäiviä on ainakin ennen aikaistettu, että tuki tulisi maksuun jouluksi, jos maksuerä päättyi joulun pyhinä.. Löytyisköhän Kelan sivuilta vielä tietoo joulun ajan maksuista

• lanttuukki

Minun mielestä Kela voisi jättää maksamatta työmarkkinatuen joka on harkinnan varainen. työmarkkinatukea ei makseta ulkomaille. sama käytäntö olisi juhlapyhien aikaan esim. tuleva joulu. näistä saataisiin säästöjä yksinäinen työtön pärjää ilman joulua suurin osa on työmarkkinatuen saajista yksinäisiä työttömiä. lapsiperheet ovat erikseen tarvitsevat lahjojen ostoihin rahaa. Aktiivimalli tuleen käyttöön niin siinäkin lasketaan työttömyysturvaa miksi voisi jättää maksamatta työttömyyskorvaukset

• 167-176
        lanttuukki kirjoitti:

Minun mielestä Kela voisi jättää maksamatta työmarkkinatuen joka on harkinnan varainen. työmarkkinatukea ei makseta ulkomaille. sama käytäntö olisi juhlapyhien aikaan esim. tuleva joulu. näistä saataisiin säästöjä yksinäinen työtön pärjää ilman joulua suurin osa on työmarkkinatuen saajista yksinäisiä työttömiä. lapsiperheet ovat erikseen tarvitsevat lahjojen ostoihin rahaa. Aktiivimalli tuleen käyttöön niin siinäkin lasketaan työttömyysturvaa miksi voisi jättää maksamatta työttömyyskorvaukset

Onneksi laki ja suurin osa ihmisitä on toista mieltä kuten sinä ja kaltaisesi idiootit.
        Työmarkkinatuesta on säädetty laissa ja se on maksettava jos lain edellytykset maksulle täyttyvät joten se ei siltä osin ole harkinnavarainen että Kela voisi päättää tuosta vaan että nyt ei makseta. Aikoinaan ei arkipyhiltä maksettu ja se ajoi ihmisiä toimeentulotuelle joten se muutettiin nykyiseksi järjettömänä.
        Ei kuulu hittojakaan sinulle eikä kellekkään muullkekkaan se mihin työttömät tuon työmarkkinatuen käyttävät vai tarvitsevatko edes sitä.
        Tuo aktiivimalli voi muuttua vielä aika paljon jos tulee ollenkaan, siinä on paljon perustuslaillisa ongelmia ja pöpilän jallitus (ent. sipilän hallitus) saattaa taas lyödä tyhämn päänsä perustuslakiin. Eletään sen mukaan mitä nyt on ja tuo aktiivimalli ei ole voimassa.

Laitoin tänään hakemuksen, normaalisti keskiviikkona, rahat on tilillä perjantaina.

• ghgfhjhkj

Hyvä, jos maksetaan vasta joulun jälkeen, niin ei tule kiusausta tuhlata rahaa lahjoihin ja herkkuihin. Niihinhän työmarkkinatuesta ei ole varaa. Ne rahat, mitkä tekisi mieli tuhlata jouluhömppään, kannattaa säästää sukanvarteen. Jos se ei siellä säily, vaan joudut ottamaan sen tavallisista ruokakaupan laskuista ja muista sellaisista selviytyäksesi, se tarkoittaa sitä, että et olisi voinut sitä lahjoihin tuhlata velkaantumatta.

Joulumielen kohottamiseksi tarjoutukaa vaikka viemään naapurin liikuntavammainen vanhus jouluaattona kävelylle tai ajelulle, tai käykää vanhusten luona laulamassa joululauluja ja juttelemassa. Jos teillä on söpö kissa tai koira, tai pikku lapsia, pukekaa ne tonttulakkeihin ja tuokaa mukaan jouluiloa luomaan. Miten paljon iloa joku geenimuunneltu viljasian kinkku lopulta toisi?

• alaollala

työmarkkinatuen ehtii saada joulupyhien jälkeen en sorru jouluhömppää jouluruokien, makeisten ostoon jne. joulu on turhanpäiväinen ihan ylellisyyttä eikä varaa tarvitse ollakaan näin olen tehnyt yli 20 vuotta , en pidä joulusta. olen aina jättänyt työttömyysturvan hakematta ilkeyttää jos sattuu maksuaika jouluviikolla. niin jätän nytkin edellisen kerran oli työmarkkinatuki maksussa marraskuun loppupuolella. olen yksinäinen kuusikymppinen piika en valmista jouluruokia, riittää tavallinen perusruoka puuro, peruna lenkkimakkara. jouluna en olen hankkinut joulukoristeita enkä laita. ei ole telkkaria puhelinta, nettiä hyvin tulen toimeen antaa juhlia itsenäisyyspäivää hyväosaiset eliittiväestö niillä on varaa törsätä en ole katkera. eikä ole koskaan käynyt jouluvieraita tervehtimässä tai tuonnut joulukukkia ei sisarukset kutsu joululounaalle kun kuuluu rupusakkiin. työmarkkinatuestakin pystyy säästämään karsii menoja kovin ottein minä paikkaa vaatteita, kenkiä olen liimanut polkupyörä epäkuntoinen röttelö en hanki enää. pyykit pesen käsin muovisankoissa näin teen joulunakin.

• Itellekiusaa
        alaollala kirjoitti:

työmarkkinatuen ehtii saada joulupyhien jälkeen en sorru jouluhömppää jouluruokien, makeisten ostoon jne. joulu on turhanpäiväinen ihan ylellisyyttä eikä varaa tarvitse ollakaan näin olen tehnyt yli 20 vuotta , en pidä joulusta. olen aina jättänyt työttömyysturvan hakematta ilkeyttää jos sattuu maksuaika jouluviikolla. niin jätän nytkin edellisen kerran oli työmarkkinatuki maksussa marraskuun loppupuolella. olen yksinäinen kuusikymppinen piika en valmista jouluruokia, riittää tavallinen perusruoka puuro, peruna lenkkimakkara. jouluna en olen hankkinut joulukoristeita enkä laita. ei ole telkkaria puhelinta, nettiä hyvin tulen toimeen antaa juhlia itsenäisyyspäivää hyväosaiset eliittiväestö niillä on varaa törsätä en ole katkera. eikä ole koskaan käynyt jouluvieraita tervehtimässä tai tuonnut joulukukkia ei sisarukset kutsu joululounaalle kun kuuluu rupusakkiin. työmarkkinatuestakin pystyy säästämään karsii menoja kovin ottein minä paikkaa vaatteita, kenkiä olen liimanut polkupyörä epäkuntoinen röttelö en hanki enää. pyykit pesen käsin muovisankoissa näin teen joulunakin.

Kenelle sinä olet ilkeyttä tehny ellet ihan itelles, jos oot jättäny joulunajan tt-turvan hakematta?

• aggag

Mitens älykääpiö velkaantuu kun työtön ei lainaa saa.

• aggag

Siten, että työtön teki älykääpiöstä miljonäärin.

• Dlddsss

Taas sama idea että joulun aikana tyött turva.. Geeesh mitä se kela elli oikein tekee??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7893
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5627
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4891
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4863
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3637
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2869
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe