Suomen kuluttajat haluavat ottaa käyttöön uuden luokitusjärjestelmän, jolla ne yritykset jotka käyttävät perintätoimistojen palveluja saavat KK merkinnän.
KK merkintä tarkoittaa kuluttajalle että "Kierrä Kaukaa".
Ne järkevät yritykset jotka eivät halua riitantua asiakkaansa kanssa, sovittelevat asioita itse ja mikäli asiakas ei pysty maksaa, antavat valtion ulosottoviranomaisten sitten hoitaa asian.
Näin kuluttaja tietää jo etukäteen että mikä tämä yritys on.
Perintää käyttävät yritykset
4
515
Vastaukset
- Velkansa maksanut
Hmm... Työskentelen kaupallisella alalla. En tiedä ainoatakaan yritystä,joka EI käyttäisi perintätoimistojen palveluita. Korttelikioski ehkä saattaisi olla sellainen.
Sitä paitsi: perintätoimisto saattaa olla velallisen yksityishenkilön "viimeinen ystävä". Perintätoimiston kanssa on usein vielä mahdollisuus neuvotella maksusuunnitelma ilman, että omaisuutta, kolmannes tuloista, tms. menee ulosottoon, tai että velkomustuomiosta tulee merkintää luottotietoihin.
Perintä toimiston kautta maksaa velalliselle yleensä vähemmän, kuin mitä ulosottoviranomaiset veloittavat "palveluksistaan". Katsohan ulosoton taulukkomaksuja vaikka tuolta: http://www.oikeus.fi/6553.htm . Otetaanpa esimerkki: Sinulla on 10.000 euroa velkaa ulosotossa. Nettopalkastasi menee kolmannes, sanotaan vaikka 500 euroa kuussa. Taulukon mukaan tuosta menee joka kuukausi menee 51 euroa ulosottomaksua. Loppu menee velkojalle. Kun viivästyskorko samalla raksuttaa, niin velan maksaminen kestää noin 25 kuukautta. Tuossa ajassa olet maksanut pelkkiä ulosottomaksuja yli 1200 euroa. Lisäksi ulosotossa olevassa velkasummassa on jo mukana oikeudenkäyntikulut, jotka olisit voinut välttää tekemällä perintätoimiston kanssa sopimuksen. - Joppe
Näin pienituloisena minulla ei ole varaa alkaa tuohon sinun kampanjaasi. Alan käyttää vain niitä "KK"-merkinnän saavia firmoja sillä pystyäkseni maksamaan laskuni ajallaan en voi alkaa elättää teitä jotka eivät maksa laskujanne.
Siis firma joka ei peri laskujaan joutuu maksattamaan ne rehellisillä asikkaillaan korkeampina hintoina eikä minulla ole varaa maksaa sinun laskujasi.- ottaa
Eli KK merintä kannattaa ottaa käyttöön.
Silloin kumpikin voimme valita käytämmekö kyseisen yrityksen palveluja.
Sinä käyttäisit, minä en. - Shakkimatti
ottaa kirjoitti:
Eli KK merintä kannattaa ottaa käyttöön.
Silloin kumpikin voimme valita käytämmekö kyseisen yrityksen palveluja.
Sinä käyttäisit, minä en.Et sitten voisi ostaa S-marketista, Elannosta, K-kaupoista, SPARista, junalippuja VR:ltä, lentolippuja Finnairilta, bussilippuja Matkahuollosta, lähettää kirjeitä postitse, käyttää puhelinta etkä Internetiä jne...
Ei muuta kuin erakoksi Siperiaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?39574Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538- 50504
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492