Lähdemme 25.11 Caleta de Fusteen paiksi viikoksi. Tarkoitus on kierrellä saarta ja etsiä ja kuvata lintuja.
Onko muita samanhenkisiä lähdössä?
Auton olemme jo vuokranneet. Reilu 10v sitten kävimme myös tuolla, joten ihan outo paikka se ei ole.
Jos teillä on hyviä vinkkejä otamme mielellään vastaan.
Linturetkelle Fuerteventuralle
5
361
Vastaukset
- beach bum
Lintukuvauspaikkoja ja -vinkkejä kyselisin myös Gran Canarian osalta. En tarkoita Palmitos Parkia tai muuta vastavaa. Onko myös jotain muuta pesimäpaikkoja kun Maspalomasin luonnonsuojelualue?
- Koturi
Maspalomasissa on kiitettävästi puluja/turkinkyyhkyjä, mustarastaita ja pikkuvarpusia. Talvisin GCanarialla ollessani olen aina ihmetellyt lintujen vähyyttä. Saaren pohjoispuolella niitä joinkin verran olen havainnut, mm kerttuja. Teneriffalla niitä on saaren luoteis- ja pohjoispuolella huomattavasti enemmän. Teneriffan eteläkärjessä oli aikoinaan hyvä kahlaajien bongauspaikka, taitaa oll nykyään aidattua viljelyaluetta. Fuenteventura kiinnostaa minuakin, sehän on aika kuiva paikka. Kerro, Glareola, mitä näit kun olet palannut.
- Glareola
Kerron.
Voitte lukea matkakertomuksen sivuiltani.
Matkakertomuksia ja lintukuvia löytyy osoitteesta:
www.lintuja.net
- Glareola
Vielä.
Fuerteventura lienee paras lintukohde kanarialla. Kahlaajia löytyy vuorovesilammikoista, lisäsi endeeminä kanariantasku, jota ei ole muilla saarilla. Aavikkojuoksija, ruostesorsa, pikkukorppikotka, arabihaukka, aavikkotulkku, kanariankirvinen, pikkupensaskerttu sekä KAULUSTRAPPI. Tietysti lokkeja, tiiroja, harjalintu, turkinkyyhky, korppi, hiiri- ja tuulihaukka, pajuvarpunen, tiltaltti, merimetso, silkki- ja harmaahaika, jonkin liitäjän voi nähdä.
Matkakertomuksia löytyy netistä. Mm. Jorma Tenovuon bloki tasan 2 vuotta sitten.
Että näillä eväillä lähden.
Teneriffalla olin joskus, mutta aika ankea lintupaikka tuo oli, Puerto de la Cruzissa oli munkkiaratteja, Palmankyyhkyn sieltä voisi löytää.- beach bum
Kiitos vinkeistä, ja linkistä upealle kuvasivustolle!
Tulevan talven matka on varattu GC:lle, niin taidanpa suunnistaa siis jälleen kohti Maspalomasin kaislikoita..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865