Vanha veneen takaosan kuomu tuli tiensä päähän. Mitäköhän on hintaluokka n. 9 metrin veneen takaosan kuomulle: katto, sivut, takasosa. Sivuissa ja takaosassa ikkunat vetoketjuilla avattavat "ovet". Kaaret tietty vanhasat pressusta
Paljonko maksaa kuomu
10
8972
Vastaukset
- håjïpå,ö4'
n. 700-900e, jos vene on hyvä niin osta, älä tee
- älä tee ite
riippuu monesta asiasta. 1000 - 2000 euroa. Kysele suosituksia ennenkuin teetät, moni on saanut kevääksi luvatun kuomun vasta syksyllä. Jos tekijällä on vain kännykkänumero eikä kiinteää toimipistettä niin jatka etsintää, pari kuukautta sovitun toimitusajan jälkeen et saa äijään yhteyttä enää mitenkään. Toisaalta minulla on hyvät kokemukset firmasta jota joku toinen kirosi surkeaksi. Materiaalikin kyllä maksaa ja tarvii vahvan ompelukoneen.
- kuomua
Juuri vastaavan hankkineena hinta oli vajaa 2000€, mutta toisaalta kaikki oli viimeisen päälle. Itse tekemällä olisi voinut saada siedettävän noin 500€-1000€ hintaan, mutta jälki huomattavasti huonompi ja toisalta ompeleiden kesto (uv) heikko. Toki vaatii järeämmän ompelukoneenkin näkemyksen tekemiseen. Lisäksi kaikkia tarvikkeita ei jokaisesta rättikaupasta saakaan, eli niiden metsästämiseen menee aikaa ja äkkiä kulutkin nousee huomattavasti. Riskinä omassa työssä on tietenkin myös se, että peite ei sovikaan. Tössimisiä lienee enemmän kuin onnistumisia. Taitavalla kaverille ei toki näin käy, mutta keskivertoveneilijä ei ole ompelupuolen ammattilainen...
Ottamatta kantaa yksittäisiin neulojiin niin hyvän tekijän löytää siten, että katsoo muiden veneiden ratkaisuja ja kun näkee erityisen hyvin ja asiallisen niin kysyy/katsoo kuka sen on tehnyt ja omistajan kommentit vielä päälle. Hämmentävästi alkaa pääkaupunkiseudulla toistua pari nimeä ja muualla voi olla sama, nimet vain ehkä paikallisia. Paras suositus on tuollainen, täällä nyt vain kailottavat rättitekijät ja veneettömät omia totuuksiaan. - Matkapurjehtija
Jos vanhasta kuomusta on malli olemassa, hinta putoaa oleellisesti, kun ei tarvi erikseen käydä mitoilla. Kysy siis nykyisen kuomun tekijältä, josko valmis malli löytyy.
- asfagh
Lähetä vanha kuomu tuonne malliksi.
http://www.va-varuste.fi/fi/- Benkku -82
Joskus 5 vuotta sitten teetin 9 metriseen fiskariin tuollaisen Cover topissa Helsingin Puotilassa, tosin mulle tuli ikkuna vain perään. Hintaa kertyi n 900 euroa ja kuomu oli hyvä. Aikataulukin oli juuri se, mikä sovittiin, joten voisin suositella.
Vuosi oli 2007, kun tilasin BigBusteriin takakuomun (etupäässä oli lasikuitukate) Takakuomu kaarineen maksoi 530 euroa. Avattava "kattoluukku" Takana ja sivuilla ikkunat. Ei paha hinta ja tilaus toimituksineen tuli asiallisesti. Firma oli VA-Varuste Oy . Suosittelen, ainakin minulle homma toimi loistavastai.
- skykauppa
Ei kannata itse tehdä, kun helposti jää vuotamaan.
Kilpailutus kannattaa. - Rami.
Marsund 905:n kuomu maksoi 965 €, Er-To tuote Kotkasta. Kävivät kolme kertaa mittaamassa, ja hyvä tuli (sanoivat ettei semmoista fakiiria olekaan, joka vanhan mallin mukaan hyvän tekee).
Rami
(nyt loppusyksystä tekivät). - singeri,.-
Voi tehdä itsekin, oletettaen että olet ommellut paljon muutakin. Ei tuo raketitiedettä ole ja ihmisethän niitäkin tekevät!
Vaimoni ompeli muutama vuosi sitten kuomun, otti vanhasta mallia eikä ole vuotanut/ ratkeillut pätkääkään mistään. (Sama) Materiaali maksoi murto-osan kuomuliikkeiden hinnoitteluihin nähden
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2962347Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161750Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2181380- 901302
Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel611268Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851165Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60983TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p20980Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva137977Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak163908