Kuvaan tuotekuvia myös paperijulkaisuihin nettisivujen lisäksi. Mikä objektiivi olisi hyvä? Tuotteet ovat aika pieniä: kirjoja, vihkoja jne.
Käsittelen kuvat Photoshopilla ja poistan mm. taustan.
Tähän asti olen kuvaillut kompaktikameralla, mutta laadun parantamiseksi olen ostamassa järkkäriä ja tähän soveltujaa objektiivia.
Mietinnässä Canon 650D ilman kitti-pakettia ja objektiiviksi Canon 50mm f/1.8 II.
Zoom ei ymmärtääkseni ole merkityksellinen, koska tuotteet pieniä, lähellä ja paikallaan.
Olisiko joku toinen linssi parempi vai onko tuo ok hinta/laadultaan?
Objektiivi tuotekuvaukseen?
5
1325
Vastaukset
- Sigman makro
Ensimmäiseksi tulee mieleen makro-objektiivit jos tuotteet ovat pieniä:
esim tämä Sigma EX 50/2,8 DG Macro 1:1 Canon n 300 €. Tuolla pääsee 19 cm päähän kuvattavasta esineestä ( 1:1 suhteella )kun tuo EF50/1.8 lähin tark etäisyys on 45 cm. - Tässä muutamia
Jos voimakasta suurennosta pitää olla niin MP-E 65mm on oikea ratkaisu, muuten ottaisin 100mm tai pitemmän makron. Saa kivemman työskentelyetäisyyden pitemmällä.
Canon EF 100mm f/2.8 macro USM on oikein hyvä, 100mm L on vielä parempi. - kgekgk
"Tuotteet ovat aika pieniä: kirjoja, vihkoja jne"'
Tuohon sopii 50 tai 60 millinen makro parhaiten. Niissä on suora kuvataso, jos pitää saada koko sivu teräväksi. Myös terävyys suurilla aukoilla on "normaaleja" parempi.
Aina touhotetaan pitkien makrojen kanssa, mutta niillä ei reproaminen ole niin helppoa, kuin lyhyemmillä. Kuvausetäisyys muodostuu myös helposti liian pitkäksi.
Varsinkin, jos kuvataan pystysuoraan, mikä painotuotteessa on tavallisin kuvaussuunta.
Pienikennoisessa 50, tai 60 millinen on myös hyvä muotokuvalasi, jos siihen intoutuu. - hemmynen
hmm. mulla olisi nikoinin 60 makro ylimääräisenä.
- Canonisti minäkin
Makro-objektiivin lisäksi tulee miettiä valaistus. Pienet kohteet tarvitsevat valolaatikon tai teltan, jotta voit hallita heijastuksia. Vähintään jonkinlainen pieni studiosalama setti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109