Katsottavaa

http://www.netmission.fi/fi/etusivu/?id=267#player
Tämä kannattaa katsoa ja kuunnella vaikka hampaat irvessä!

42

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marko Selkomaa Turussa 15.11.2012
      Selkomaa Marko - Turun Helluntaiseurakunta

      Siis tämä oli se kohde. Netmission Arkisto.

      • 3+17#

        Noniin, tuli katsottua?


      • Vaihdanko tähän?

        Kuunnelkaapa tästä. Luthersäätiön sivuilta löytyy todella luterilaista ja raamatullista opetusta. Kaikkien vapaasti kuunneltavana.

        http://www.luthersaatio.fi/studieslist/sivu2.html

        Esim. tuo 4.11. Markus Niemisen saarna Matt. 6:14-15 johdatuksesta.
        "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän Taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne"
        Äänitteen laatu ei ole paras mahdollinen, mutta sisältö on!

        Täältä arkistosta ja näiltä sivuilta tuntuu löytyvän ruokaa Jeesuksen lampaille.


      • Vaihdanko tähän? kirjoitti:

        Kuunnelkaapa tästä. Luthersäätiön sivuilta löytyy todella luterilaista ja raamatullista opetusta. Kaikkien vapaasti kuunneltavana.

        http://www.luthersaatio.fi/studieslist/sivu2.html

        Esim. tuo 4.11. Markus Niemisen saarna Matt. 6:14-15 johdatuksesta.
        "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän Taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne"
        Äänitteen laatu ei ole paras mahdollinen, mutta sisältö on!

        Täältä arkistosta ja näiltä sivuilta tuntuu löytyvän ruokaa Jeesuksen lampaille.

        Tänne voisikin laittaa eri lähteitä, mistä voi kuunnella. Olisi ihan kivaa, jos useammat laittaisivat suosikkisivujaan. Minulla niitä on useita, joten en nyt lähde kaikkia luettelemaan.


    • Hyvä on! Joku katsoi otsikon ja tunnusti. Muut olivat salakatselijoita, mutta sehän on tuttu homma näissä piireissä.,

      • teuta

        Miten niin , mulle riittää että se olisi Hellari ohjelma ,en uhllakaan
        katso tollisia ,en uteliaisuudestakaan , olen LLL:n ja minulle riittää
        oikea uskon sana ,,nykyään tahtoo mennä pikkuisen ihmispalvontaan ,
        ja sitten se ihmis määritys on vallannut alaa ei muuta .


    • Tässä olisi nyt se paikka, kun Paavali kehottaa koettelemaan onko ihminen uskossa.
      Se olisi ankara koetus lestadiolaiselle, että joutuisi kuuntelemaan vajaan puolituntia helluntaipastorin saarnaa.

      Viha, joka on kytenyt lestadiolaisilla helluntailaisia kohtaan on syntynyt siitä, että näillä liikkeillä on pala yhteistä historiaa.

      On merkillistä minusta se, että rukoushuoneella kuunnellaan kevyesti pouolentoistatunnin saarna ja sitten valitetaan mitä ihmisoppia taas kuultiin.

      Jos kuultava on ala-arvoista, miksi ei edes vertailun vuoksi voisi kuunnella puolituntia jotain muuta. Luulen, että tässä on pelko, ettei uskon perustuykset kestä ja tällä pelolla hallitaan tuhansia ihmisiä. Se on kelvotonta toimintaa.

      • 5+3#

        Vihne, niin kyllähän sanassa sanotaan, että koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvä on. Jokaisen pitäisi kasvaa niin itsenäiseksi, ettei ole kenenkään talutettavana ja voi kuunnella mitä tahansa.

        Minua jäi vaivaamaan yksi kohta, jossa tämä puhuja kääntyi eteisessä takaisin ja pyysi anteeksi arvosteltuaan ilmeisesti toista puhujaa. Oli kuulema saanut Jumalalta sellaisen ilmestyksen, ettei hänen pidä mennä arvostelemaan Hänen lähettiään.

        Siinä käännetään näennäinen nöyryys palvelemaan omaa asemaa. Tällainen kuva minulle jäi, mutta korjaa, jos olen väärässä.

        Tuolla sanomalla Essuissa nykyään koitetaan tukkia ihmisten suut, mikä nimen omaan on vastoin Raamattua.


    • En tarkoittanut sisältöä niinkään, vaan vaihtoehtona sille itsensä ainakin näennäiselle vähättelemiselle.

      Kun tuli puheeksi, niin koetan käsitellä senkin asian.

      Siinä oli siis tilanne, jossa Marko sanoi veljelle suoria sanoja aiheesta. Tähän asti selvää.
      Jos meidän kokemuksemme olisi, että toinen ottaa heti suorat sanat vastaan ja tekee parannuksen elikkä tunnustaa olleensa väärässä, ongelmaa ei olisi.

      Kuitenkin voimme olettaa, että suorat snat loukkasivat ja saivat kaunan ainakin alulle, että mikä tuyo on m inulle sanomaan suoria sanoja, niin asia muuttuu.

      Paavali sanoo jossakin: Koskas uhraat lahjaas alttarilla ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, jätä lahjas alttarin eteen ja mene sopimaan veljes kanssa.

      Tämä Paavalin neuvo antaa ihan uuden näkökulman. Jos Marko ei olisi tehnyt sitä parannusta, hänen olisi pitänyt mmuistaa seuraavaa saarnaansa aloittaessa, että loukkaantuikohan tuo veli ja olisi pitänyt käydä ensin kysymässä ja sopimassa.

      Kuinkahan moni saarnaaja saisi Pyhältä Hengeltä luvan saarnata, jos tämä Paavalin sana olisi käytännössä?

      Minä sain kerran kehotuksen tehdä kysymyksen aiheesta. Olin aloittelemassa saarnaa seuratilanteessa ja mieleeni tuli tämä asia. Minä kysyin julkisesti: Onko jollakin jotain minua vastaan, niin sanokaa nyt, että voisin sitten saarnata vapaasti mitä Pyhä Henki antaa. Tämä taas mahdollisesti tulkitaan itsenkehumiseksi, mutta ei se mitään, jos jokukin ajattelisi tätä asiaa vakavasti, se voisi koituia siunaukseksi.

      • 1+6#

        vihne, me puhumme eri asioista. Se, että sanomisella mahdollisesti saa aikaan riidan sen takia, että se on sanottu väärällä tavalla, on oma asiansa, eikä millään tavalla vaikuta siihen, että vääristä asioista pitää sanoa saarnaajille, koska he ovat seurakunnan palvelijoita ja heidän opetuksen mukaan seurakuntalaisten pitäisi kostua perille.

        Jos saarnaaja, tai kuka tahansa puhuja tuolla tavalla yrittää sulkea kuulijoiden suut sanomalla, että on saanut Jumalalta ilmoituksen, ettei hän voi arvostella muita puhujia, niin se menee samaan romukoppaan essujen saarnaajien sanomisen kanssa, ettei heidän puheitaan saa arvostella.


      • teu.
        1+6# kirjoitti:

        vihne, me puhumme eri asioista. Se, että sanomisella mahdollisesti saa aikaan riidan sen takia, että se on sanottu väärällä tavalla, on oma asiansa, eikä millään tavalla vaikuta siihen, että vääristä asioista pitää sanoa saarnaajille, koska he ovat seurakunnan palvelijoita ja heidän opetuksen mukaan seurakuntalaisten pitäisi kostua perille.

        Jos saarnaaja, tai kuka tahansa puhuja tuolla tavalla yrittää sulkea kuulijoiden suut sanomalla, että on saanut Jumalalta ilmoituksen, ettei hän voi arvostella muita puhujia, niin se menee samaan romukoppaan essujen saarnaajien sanomisen kanssa, ettei heidän puheitaan saa arvostella.

        Aivan , kun saarnaaja on puheensa pitänyt on se Raamatunmukaan
        juuri oikea aika toteuttaa keskustelu , oliko se Jumalansanaa jos oli
        se selviää kyllä aika kohta. Siksi toiseksi tastä on sanottu muutenkin
        että ,ellei puhuja sitä kestä hän ei ole kunnon puhuja,

        Ei voida lähteä siihen automatiikkaan ,että kaikki sana on ilman muuta
        Jumalan sanaa, sillä keskustelu on katsottu Raamatussa oikeaksi ,
        Jos sanan palvelija on kasvanut niin suureksi että hän ei siedä
        vastaväitettä. On kysymyksessä ylpeys/päyhkeys , jotka sanat
        oli Paavalin mielestä niin että niitä ei saa kuuluakkaan , sillä
        ne ei kuuluu uskoon , mitenkään , vaan pahan tekoon .


    • Veljet ja sisaret! En ihmettele yhtääån, ettette saa seuroistanne mitään. Te ette ole sanankuulijoita vaan tuomareita. Vaikka enkeli taivaasta teille saarnaisi, se tuskin kelpaisi.

      • teu.

        Olisiko sinusta vihne , sitten parenpi että kaikki voi puhua mitä
        sylkisuuhun tuo , eikö kuitenkin voitaisi neuvotella asioista .
        koska jos tuntuu että tuomaroin , minä voin pyytää anteeksi
        joka varmasti myönnetään , mutta kuinka käy puhujan ...
        voisiko hän mitenkään saada omakohtaisesti puheensa
        tekemättömäöksi eli että ei hän voisi usko aina vaan
        sen päälle että mitä on sanonut , puhunut , kiukutellut .

        Toiseksi en ole salallakaan koettanut selittää etten ole
        saanut mitään , sinä sanoit niin ..minusta pitää olla asiallinen
        myös vihneen koska meillä on vain yksi JUMALA JOKA tekee
        niin kuin on päättänyt , ja tekee loppuun asti , siis tämän
        maailmanajan aikaan asti , kun se on valmis , tulee Karitsa..


      • 10+20#

        vihne, tuossa alla on linkki, mistä voit lukea seurakunnan oikeuksista ja velvollisuuksista ja vallasta.

        Kyllä, me olemme tuomareita, koska saarnaajilla ei muita tuomareita ole.

        Aivan, vaikka enkeli taivaasta tulisi meille sanomaan, ettei häntä saa arvostella, niin se ei kelpaisi.

        http://www.netikka.net/tforum/juttu2.htm

        Niinkuin huomaat, niin sanominen ei kuitenkaan ole helppoa. Siinä kysytään taitoa, ettei saisi riitaa aikaiseksi, ottamalla jonkin asian puheeksi, minkä toinen on sanonut kaiken kansan edessä ja nyt joutuisi ehkä perumaan sanansa. Siinä kysytään myös nöyryyttä kaikilta, eikä vähiten sarnaajilta.

        Tuo on vain ainoa tapa, millä sanan saa pysymään oikeana, eikä siihen tule mitään ihmis-oppia.

        Vähäkin hapatus hapattaa koko saarnan.


    • Tiedätkö mikä on se ongelma?
      Minä voin sanoa: Luottamus Jumalan Pyhään Henkeen on nollassa! Sinun teoriasi mukaan Pyhä Henki ei pysty antamaan oikeaa sanaa. Siksi sinun pitää valvoa sitä ja määritellä mikä on ihmisen sanaa ja onko mitään kelvollista.

      Toinen asia. Ette pysty uskomaan, että Jumala Pyuhän Henkensä kautta voi opettaa saarnaajaa.

      Kolmas asia. Pelkäätte, että imisoppia puhuva saarnaaja jää ilman rangaistusta, jos te ette häntä rankaise.

      Yksi kysymys: Mistä sinä sait tämän viisauden? Onko paikka sellainen, ettei kenelläkään muulla ole sinne pääsyä?

      • teu.

        Minä olin siellä varmaan äsken ,siis se paikka josta meinaan laittaa .
        Muutaman Raamatun paikan esiin , .

        Jesaja 55: 10-11. Sillä niinkuin sade ja lumi , joka taivaasta tulee , ei se palaja sinne vaan kostuttaa maan tekee sen hedelmälliseski ja kasvavaksi, antaa kylväjälle ,
        siemenen ja syöjälle Leivän 11. Niin on myös minun sanani , joka minun suusta lähtee : ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen , mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen , mitä varten minä lähetin ..

        Joh. 10:4,Ja laskettuaan kaikki omansa ulos Hän kulkee niiden edellä , ja lampaat seuraavat Häntä , sillä ne tuntevat hänen äänesä .ja jae 4o-41,42 Ja monet
        siellä uskoivat häneen .

        Joh. 5:6. Kun Jeesus näki hän siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa
        sairastaneen , sanoi Hän hänelle ;"tahdotko tulla terveeksi 8. Jeesus sanoi hänelle
        Nouse ,ota vuoteesi ja käy.

        Tess. 2:3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla . Sillä se päivä ei tule , ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy ,
        kadotuksen lapsi ,4. vastustaja , joka korottaa itsensä yli kaikenn , mitä jumalaksi
        tai jumaloitavaksi kutsutaan , niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala .
        sel. 3-4. tässä e3nnustettu luopus tapahtuu Ulkonaisen kirkon/kristinuskon piirissä
        Se merkitsee luopumista uskosta Raamatuun Jumalan Hengen vaikutuksesta syntyneenä ohjeellisena sanana . siihen sisältyy ,luopuminen uskosta Kristukseen Jumalana ja ihmisenä . Hänen sikiämiseenä Pyhästä Hengestä ja syntymi8sensä
        neitseestä , ja Hänen sijais sovituksensa /lunastuksessa , ylös nousemukseensa
        ja Herruutensa ..

        Mat. 7:15. Kavahtakaa vääriä profettoja , jotka tulevat teidän luoksenne lammasten
        vaatteissa , mutta sisältä ovat raatelevaisaet sudet.
        se.l. väärät opettajat ja profeetat ks Jer. 23:9-17,; 20-21,:30- 40.
        Jer. VÄÄRÄT PROFEETAT uusi viite . Jer. 14:13-16. Ei kummassakaan lisää.

        Tessa . 1 kirje 5:21. Mutta koetelkaa kaikki , pitäkää se , mikä hyvä on .
        sel. profetoiminen ja sen koetteleminen ks. 1 Kor. 13:8. ;14:29.

        Mat. 24:4-5. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "katsokaa ettei kukaan teitä eksytä ,5. Sillä monta tulee minun nimissäni sanoen : "minä olen Kristus " ja he eksyttävät monta .
        sel. VÄÄRÄT KRISTUKSET , ANTIKRISTUKSET ,,KS. 2 TESSA, 2:3-12.

        1 Tim. 3:10.

        Tiitus 1:7.

        Apt. 6:3,6.

        Minusta nämä pitäisi riittää niin vihneelle kuin muillekin .

        tuli 5000 merkkiä täys.


      • 13+3#

        Vihne, luottamus pyhään henkeen on tallella silloin,kun voidaan ajatella pyhän hengen myös koettelevan meitä,olemmeko hereillä ja huomaammeko,jos meitä yritetään eksyttää.

        Minulle ei tuota mitään vaikeuksia uskoa, että pyhä henki voi opettaa ketä tahtoo.

        Mistä sait sellaisen kuvan, että haluaisimme rangaista ketään. Toisaalta tuo rangaistuksena ottaminen on varmaan se reaktio, mitä saa odottaa, jos menee jollekin mistä tahansa asiasta sanomaan, mutta mitä vaihtoehtoja meille jää? Rakkaus, se meille jää vaihtoehdoksi.

        Tuo viisaus pitäisi olla meillä kaikilla kirkkaana mielessä ja varsinkin saarnaajilla, ettei pääsisi tulemaan tällaista tilannetta, mistä ei näytä olevan ulospääsyä ilman riitaa ja toraa. Olinkin laittanut linkin tuohon yläpuolelle Lutherin opetuksesta seurakunnan oikeudesta ja vallasta nimittää, valvoa ja erottaa saarnaajia. Se pitäisi kaikkien lukea, myös muiden, kun lestadiolaisten.


      • 13+3# kirjoitti:

        Vihne, luottamus pyhään henkeen on tallella silloin,kun voidaan ajatella pyhän hengen myös koettelevan meitä,olemmeko hereillä ja huomaammeko,jos meitä yritetään eksyttää.

        Minulle ei tuota mitään vaikeuksia uskoa, että pyhä henki voi opettaa ketä tahtoo.

        Mistä sait sellaisen kuvan, että haluaisimme rangaista ketään. Toisaalta tuo rangaistuksena ottaminen on varmaan se reaktio, mitä saa odottaa, jos menee jollekin mistä tahansa asiasta sanomaan, mutta mitä vaihtoehtoja meille jää? Rakkaus, se meille jää vaihtoehdoksi.

        Tuo viisaus pitäisi olla meillä kaikilla kirkkaana mielessä ja varsinkin saarnaajilla, ettei pääsisi tulemaan tällaista tilannetta, mistä ei näytä olevan ulospääsyä ilman riitaa ja toraa. Olinkin laittanut linkin tuohon yläpuolelle Lutherin opetuksesta seurakunnan oikeudesta ja vallasta nimittää, valvoa ja erottaa saarnaajia. Se pitäisi kaikkien lukea, myös muiden, kun lestadiolaisten.

        Muistan asioita viiskytluvulta asti ja aina on ollut kahnausta eikä koskaan ole päästy yhtään mihinkään.

        Pitäisi vähitellen uskoa, että Jumala ei ole luterilainen, joten hänen ajatuksillaan ei koko maailmaa voida hallita eikä edes esikoisuutta. Pitäisi antaa kunnia Jumalalle.


      • Katsottavaakatsonut

        Tiedätkö mikä on se ongelma?
        Minä voin sanoa: Luottamus Jumalan Pyhään Henkeen on nollassa!

        Ahh... Vihne taas vauhdissa. Kommentit ovat kovin konservatiivisia ja fundamentalistisia. Niinkuin tietysti ennenkin. Kuultaa ja kimmeltää tuo omavanhurskauskin. Ovelasti sanottu luottamuksesta, vaan et tuolla kuitenkaan hämää. Ehket ole oikea muita tuomitsemaan?


      • Katsottavaakatsonut kirjoitti:

        Tiedätkö mikä on se ongelma?
        Minä voin sanoa: Luottamus Jumalan Pyhään Henkeen on nollassa!

        Ahh... Vihne taas vauhdissa. Kommentit ovat kovin konservatiivisia ja fundamentalistisia. Niinkuin tietysti ennenkin. Kuultaa ja kimmeltää tuo omavanhurskauskin. Ovelasti sanottu luottamuksesta, vaan et tuolla kuitenkaan hämää. Ehket ole oikea muita tuomitsemaan?

        Ei sinunkaan pitäisi tehdä sitä mistä minua syytät, joten pidä omavanhurskautesi itselläsi. Ei muuta tällä kertaa.


      • teu.
        vihne kirjoitti:

        Muistan asioita viiskytluvulta asti ja aina on ollut kahnausta eikä koskaan ole päästy yhtään mihinkään.

        Pitäisi vähitellen uskoa, että Jumala ei ole luterilainen, joten hänen ajatuksillaan ei koko maailmaa voida hallita eikä edes esikoisuutta. Pitäisi antaa kunnia Jumalalle.

        Kyllä helposti minäkin muistan -52 lähtien ,ainakin osan , kun KL. iski nyrkillä
        poydän kanteen , niin sieltä tuli sanat paatoksella , asia oli silloin kuinka vanha
        oli se lapsi jonka Jeesus asetti opetus lasten eteen, taisi tulla tarkasti selitettyä
        että se oli n 4.vuotaias poika lapsi , Tästä on nyt 60 v. ja asia tuli heti mieleen ,
        On niitä muitakin asioita , mutta nyt oli kysymys mistä saakka muistuu .

        Olen sitä mieltä , että sinä muistat vihne pikkasen kauenpaakin .


      • teu. kirjoitti:

        Kyllä helposti minäkin muistan -52 lähtien ,ainakin osan , kun KL. iski nyrkillä
        poydän kanteen , niin sieltä tuli sanat paatoksella , asia oli silloin kuinka vanha
        oli se lapsi jonka Jeesus asetti opetus lasten eteen, taisi tulla tarkasti selitettyä
        että se oli n 4.vuotaias poika lapsi , Tästä on nyt 60 v. ja asia tuli heti mieleen ,
        On niitä muitakin asioita , mutta nyt oli kysymys mistä saakka muistuu .

        Olen sitä mieltä , että sinä muistat vihne pikkasen kauenpaakin .

        Joitakin muistikuvia on jo sieltä 48 tai jotain semmosta.
        Ei tässä nyt ollut tarkoitus riitaa haastaa kenenkään kanssa, mitä etua siitä olisi.


      • teu.
        vihne kirjoitti:

        Joitakin muistikuvia on jo sieltä 48 tai jotain semmosta.
        Ei tässä nyt ollut tarkoitus riitaa haastaa kenenkään kanssa, mitä etua siitä olisi.

        Ei niin , mulle tuli kuri mieleen ,anna anteeksi..
        asiat yleensä hoituu parhaiten omalla painolla , sen huomaat kun luet uusimman
        avauksen , vähiten kehun itseäni , nimittäin Hannu Ihalainen on laittanut takoen
        ja silloin kun rauta on kuumaa pitää takoa , muuten se jäähtyy .


    • Hes 14: 7. Sillä kuka ihminen Israelin huoneesta, taikka joku muukalainen, joka Israelissa asuu, luopuu minusta ja sydämellänsä riippuu epäjumalissa, ja lujana pysyy epäjumalansa palveluksen pahennuksessa, ja tulee prophetan tykö kysymään minulta hänen kauttansa, hänelle minä Herra tahdon itse vastata.
      8. Ja tahdon asettaa minun kasvoni häntä vastaan, ja tehdä häntä autioksi, ihmeeksi ja sananlaskuksi, ja hävittää hänen minun kansastani: ja teidän pitää ymmärtämän, että minä olen Herra.
      9. Mutta jos vietelty propheta jotakin saarnaa, hänen minä Herra annan vietellyksi tulla; ja tahdon ojentaa minun käteni hänen päällensä, ja hävittää hänen minun kansastani Israelista.
      10. Ja niin heidän molempain pitää väärän tekonsa maksun saaman; niinkuin kysyjän väärä teko, niin pitää myös prophetan väärä teko oleman,
      11. Ettei Israelin huone enään pidä erhettymän minua seuraamasta, ja ei enempi saastuttaman itsiänsä kaikissa ylitsekäymisissänsä; mutta heidän pitää oleman minun kansani, ja minä tahdon olla heidän Jumalansa, sanoo Herra, Herra.

    • Jesaia 55
      1. Kaikki janoovaiset, tulkaat vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaat ja syökäät; tulkaat, ostakaat, ilman rahaa ja ilman hintaa, viinaa ja rieskaa.
      2. Miksi te annatte rahan siinä, kussa ei leipää ole, ja teidän työnne siinä, kussa ei ole ravintoa? Kuulkaat minua, ja nauttikaat hyvää, ja teidän sielunne riemuitkaan lihavuudessa.

      • 3+1#

        Vihje, voisitko hiukan selventää. Ainakin minulle jäi noiden parin viestin sanoma epäselväksi.


      • 3+1# kirjoitti:

        Vihje, voisitko hiukan selventää. Ainakin minulle jäi noiden parin viestin sanoma epäselväksi.

        Jovain.
        Näyttää siltä, että saarnaajat puihuvat omiaan ja kuitenkin sankoin joukoin ihmiset kokoontuvat kuulemaan. Mikä on syynä, että puppua kuunnellaan kuitenkin niin halukkaasti?

        Nimittäin, jos arvioitte ihmisopin hallitsevan ja kuitenkin seuraatte sitä, tulette syylliseksi nsamaan eksytyksen syntiin.

        Toinen viesti kertoo siitä, mistä Jeesus saarnasi. Siis ei ihmisiä seuraten, vaan Jeesusta. Siihen ei tarvita paljoa. Pitää alkaa rukoilla oman seurakuntansa puolesta ja erityisesti niiden puolesta joiden tehtävänä on murtaa leipää.


      • teu.
        vihne kirjoitti:

        Jovain.
        Näyttää siltä, että saarnaajat puihuvat omiaan ja kuitenkin sankoin joukoin ihmiset kokoontuvat kuulemaan. Mikä on syynä, että puppua kuunnellaan kuitenkin niin halukkaasti?

        Nimittäin, jos arvioitte ihmisopin hallitsevan ja kuitenkin seuraatte sitä, tulette syylliseksi nsamaan eksytyksen syntiin.

        Toinen viesti kertoo siitä, mistä Jeesus saarnasi. Siis ei ihmisiä seuraten, vaan Jeesusta. Siihen ei tarvita paljoa. Pitää alkaa rukoilla oman seurakuntansa puolesta ja erityisesti niiden puolesta joiden tehtävänä on murtaa leipää.

        Ei pidä paikkansa , jäikö sanomatta että en ole sen jälkeen mennyt kuunteluun
        että miten se nyt suu laitetaan .


      • 18+7#
        vihne kirjoitti:

        Jovain.
        Näyttää siltä, että saarnaajat puihuvat omiaan ja kuitenkin sankoin joukoin ihmiset kokoontuvat kuulemaan. Mikä on syynä, että puppua kuunnellaan kuitenkin niin halukkaasti?

        Nimittäin, jos arvioitte ihmisopin hallitsevan ja kuitenkin seuraatte sitä, tulette syylliseksi nsamaan eksytyksen syntiin.

        Toinen viesti kertoo siitä, mistä Jeesus saarnasi. Siis ei ihmisiä seuraten, vaan Jeesusta. Siihen ei tarvita paljoa. Pitää alkaa rukoilla oman seurakuntansa puolesta ja erityisesti niiden puolesta joiden tehtävänä on murtaa leipää.

        Vihne, sanoit aivan oikein, "jos arvioitte ihmisopin hallitsevan ja kuitenkin seuraatte sitä, tulette syylliseksi nsamaan eksytyksen syntiin."

        Kuulijoilla on vastuu ottaa sellaiset asiat esiin, joita ei itse pidä oikeina. Se ei ole helppoa ja sitä on vältelty, mutta nyt siihen ilmeisesti ollaan puuttumassa laajemmin.

        Oikeastaan en tiedä, onko asian esittämistä saarnajille vältelty, vai onko se vain haluttu painaa villaisella. Niinkuin sanoin jo aikaisemmin, niin me kaikki tarvitsemme rakkautta ja paljon ja myös rukoilla erityisesti niiden puolesta, joiden tehtävänä on murtaa leipää, niinkuin sanoit.


    • kolkytäyks

      Mt 5 eli synnitön suu, ei siis Paavali:
      22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
      24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
      25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
      26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

    • Myönnän muistivirheen, en tarkistanut.

    • Κέρβερος

      Puhhuh - tosissani yritän - puhhuh - aika raskasta kuunneltavaa on. grrrr...mmphhh... tämä ei ole helppoa ensinkään.
      Kuuntelen nyt samalla kirjottaessani..huhhuh..
      tästä tulee varmasti hauskaa luettavaa...
      Niin on paatoksellista ja täysin todellisuuteen pohjautumatonta. Argumentointi on kyllä aika fiksua ja sananjulistajanomaista. Lähes joka lauseessa on asiavirheitä, mitkä erityisesti minua häiritsevät.... Voisi sanoa, että jopa pseudotieteellistä ja toisaalta huvittavaa, paitsi tätä kuunnellessani en kykene huumoriin tai olemaan huvittunut. Pikku vitsisnä hän heittää lyhytä herjoja, niinkuin saarnajankin ehkä pitääkin- valitettavasti herättää minussa ainoastaan myötähäpeää... nyt on klo 12,40min - vielä jaksan yrittäää.....
      grrhhhh.....mmmmmph.... ummmmphhhh - ei tämä ole helppoa!
      Tämankaltaisella argumentoinnilla otetaan kansa haltuun - nyt tulee voimakkaasti mieleeni erään ex-hellarin, vapaakirkkolaisen ja nyk. babtistin kommentit toisten oikeassa/väärin olemisista. Poika lupailee sujuvasti Jumalan (arvattavasti kr-usk-jum) parannuksia ja kipujen häviämistä. Piru iski mieleeni ja en voi olla kysymättä, että onko yhtäainutta tällaista tapahtumaa olemassa maailmassa kr-uskon 2000-v historian aikana oikeasti tapahtunut - tai siis tiedän vastauksen, ettei toki ole.Tuskimpa kukaan teistä kykenee myös esittämään ainuttakaan ihmeparantumista?
      Teema sinällään pitää huolta yksilöistä tilaisuudessa ja korostaa heidän olemassaoloaan; plussa siitä!. Keinot on nyt vaan aika "härskejä" uunottamisia...ja yksilön pilkkaamista.
      22.50 min ... huhhuh...krrrk...krrrk.. hampaat kuluu...vielä jaksan.....jeebuksen nimessä.... sinnittelen....
      24:45...pian tämä loppuu...Ei heveletti oli tuo rituaali aika perverssi... tällaisiako Te oikeasti haluatte itseänne pettämään todellisuudenkuvassanne..26:00 vielä menee...
      Hahahahahaa - 26:30 lohkaistiin paskaa intialaisten paranemisista. Ei kai tällaiseen kukaan oikeasti usko, vaikka joku arvostettu henkilö tollaisia valehteleekin??
      Paskiontelotulehdus.... hehehehe..korvatulehdus...... lääkärit sitten vaan työttömiksi, jos parantaminen Jeesuksen nimessä oikeasti toimii...heheh.
      Jipii....kaikki 28:40 min kestin kyllä - vaikka hampaita kiristellen... huhhuh...puuuuuh.. toista vastaavaa filmiä en kyllä heti kykenisi katsomaan.

      • 20+6#

        Kerperos, aivan mahtava suoritus,kun vertaa taustaan.


      • elät itsepetoksessa

        Kuules nyt Κέρβερος ...,

        ... Jeesuksen nimessä ei toimi mikään, nimittäin silloin kun IHMISELLÄ EI OLE USKOA JEESUKSEEN.

        Huvittaa tuo epäuskoisten jokapäiväinen pällistely siitä, kun mikään mitä Raamatussa luvataan ei toimi heidän kohdallaan. Ei tietenkään toimi kun uskoa ei ole ja jumalaton elämä jatkuu vaan! :-))))))))

        Jumalaton saa jumalattoman palkan jo täällä eläissään, ja pahimman kohtalon kuollessaan.

        Jeesukseen uskovilla on tykkänään toisenlainen elämä. Minkä Jumala on sanassaan luvannut, sen hän tekee. - JOS SINÄ SEN USKOT!!!


      • Κέρβερος
        20+6# kirjoitti:

        Kerperos, aivan mahtava suoritus,kun vertaa taustaan.

        26-ruutu:
        Tuon kirjoitin aika spontaanisti, en edes oikolukenut fimin loputtua.
        Sinänsä asiallinen sarnaaja, kuka otti tilanteen haltuun ja jaksoi julistaa sanomaansa ja yleisö oli varmasti vastaanottavampaa kuin mitä vanha skeptikko-agnostikko. Plussa saarnamiehelle kuitenkin tempun onnistumisesta.

        -Mieltäni jäi askarruttamaan tuo vanha ystäväni. Hän oli ensin juoppo, sitten hellari, senjälkeen vapari ja nyttemmin babtu. Mikä ajaa ihmisen vaihtamaan mielipidettään useamman kerran? Ja mikä on se tapahtuma, että vaihtaa- ja osaa vaihtaa aina oikeampaan seurakuntaan? Kaveri on kyllä kertonut, mutta en oikein osaa siihen vakavasti suhtautua, koska vaihdoksia on useita ja se vanha on aina ollut perceestä??
        Ensiarvaukseni olisi, että hellarit ottavat yleisön ja vaeltavan sielun helposti haltuunsa - kuten ystäväni. Sitten vaan muutellaan kuvioita tilanteen mukaan?
        Essuissa en ole havainnut tuota äkkikääntymysten tarvetta - sinänsä kunnioitettavaa...


      • Κέρβερος
        elät itsepetoksessa kirjoitti:

        Kuules nyt Κέρβερος ...,

        ... Jeesuksen nimessä ei toimi mikään, nimittäin silloin kun IHMISELLÄ EI OLE USKOA JEESUKSEEN.

        Huvittaa tuo epäuskoisten jokapäiväinen pällistely siitä, kun mikään mitä Raamatussa luvataan ei toimi heidän kohdallaan. Ei tietenkään toimi kun uskoa ei ole ja jumalaton elämä jatkuu vaan! :-))))))))

        Jumalaton saa jumalattoman palkan jo täällä eläissään, ja pahimman kohtalon kuollessaan.

        Jeesukseen uskovilla on tykkänään toisenlainen elämä. Minkä Jumala on sanassaan luvannut, sen hän tekee. - JOS SINÄ SEN USKOT!!!

        elät itsepetoksessa:lle
        "...-... Jeesuksen nimessä ei toimi mikään, nimittäin silloin kun IHMISELLÄ EI OLE USKOA JEESUKSEEN...."

        -Olet tässä varmaan ihan oikeassa.Loogisesti ajatellen uskomaton asia siis ei voi vaikuttaa uskoon - olen samaa mieltä.

        "...Huvittaa tuo epäuskoisten jokapäiväinen pällistely siitä, kun mikään mitä Raamatussa luvataan ei toimi heidän kohdallaan. Ei tietenkään toimi kun uskoa ei ole ja jumalaton elämä jatkuu vaan! :-))))))))
        ...."
        -Varmasti huvittaakin, mutta tämä on pelkkää todellisuutta suurelle osalle ihmiskuntaa. 6,995mrd ihmistä ei silti mielestäni voi olla ns. "kadotuksessa" - se olisi epäoikeudenmukaista.
        Ja kyllä tämä jumalaton tahi Jumalaton elämä jatkuukin.

        "...Jumalaton saa jumalattoman palkan jo täällä eläissään, ja pahimman kohtalon kuollessaan. ..."

        -Olkoon sitten niin. Odottelen vielä avauksessani heveletistä vastuaksia minun loppusijoituspaikkaani.

        "...Jeesukseen uskovilla on tykkänään toisenlainen elämä. Minkä Jumala on sanassaan luvannut, sen hän tekee. - JOS SINÄ SEN USKOT!!!..."

        -Agnostisena voisin jopa ryhtyä uskomaan, jos siitä olisi kouriintuntuvia havaintoja...


      • 15+18#
        Κέρβερος kirjoitti:

        26-ruutu:
        Tuon kirjoitin aika spontaanisti, en edes oikolukenut fimin loputtua.
        Sinänsä asiallinen sarnaaja, kuka otti tilanteen haltuun ja jaksoi julistaa sanomaansa ja yleisö oli varmasti vastaanottavampaa kuin mitä vanha skeptikko-agnostikko. Plussa saarnamiehelle kuitenkin tempun onnistumisesta.

        -Mieltäni jäi askarruttamaan tuo vanha ystäväni. Hän oli ensin juoppo, sitten hellari, senjälkeen vapari ja nyttemmin babtu. Mikä ajaa ihmisen vaihtamaan mielipidettään useamman kerran? Ja mikä on se tapahtuma, että vaihtaa- ja osaa vaihtaa aina oikeampaan seurakuntaan? Kaveri on kyllä kertonut, mutta en oikein osaa siihen vakavasti suhtautua, koska vaihdoksia on useita ja se vanha on aina ollut perceestä??
        Ensiarvaukseni olisi, että hellarit ottavat yleisön ja vaeltavan sielun helposti haltuunsa - kuten ystäväni. Sitten vaan muutellaan kuvioita tilanteen mukaan?
        Essuissa en ole havainnut tuota äkkikääntymysten tarvetta - sinänsä kunnioitettavaa...

        Kerprros, sain hyvin elävän kuvan tunnoistasi, kun jonkin verran uskon ymmärtäväni ajatuksesi kulkua. :-D Tuollainen porukan vaihtaminen on minusta siinä mielessä outoa, että ajattelen tuon seurakunnan olevan rajaton,eikä sidottu mihinkään joukkoon.

        Jos tuntuu, ettei jossain puhuta niin, kuin pitäisi, niin eikö pitäisi yrittää saada puhe oikeaksi,eikä lähteä hakemaan jostain toisesta joukosta sellaista, mikä tuntuu hyvältä. Missään ei puhuta aina oikein, mutta siinä sitä tekemistä on jokaiselle, kun yrittää pitää opin omalta osaltaan puhtaana.
        Minun ajatukseni ei tietysti sovi kaikkien elämään, enkä tiedä sopiiko edes omaani aina tästä eteenpäin, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei ole oikein , eikä mitään syytä mennä johonkin toiseen joukkoon. Johanna Hurtig on varmasti yksi esimerkki ihmisestä, jolle tuli tai tulee mahdottomaksi pysyä omassaan vanhoillisten seurakunnassa.


      • Jeesus on tie
        Κέρβερος kirjoitti:

        elät itsepetoksessa:lle
        "...-... Jeesuksen nimessä ei toimi mikään, nimittäin silloin kun IHMISELLÄ EI OLE USKOA JEESUKSEEN...."

        -Olet tässä varmaan ihan oikeassa.Loogisesti ajatellen uskomaton asia siis ei voi vaikuttaa uskoon - olen samaa mieltä.

        "...Huvittaa tuo epäuskoisten jokapäiväinen pällistely siitä, kun mikään mitä Raamatussa luvataan ei toimi heidän kohdallaan. Ei tietenkään toimi kun uskoa ei ole ja jumalaton elämä jatkuu vaan! :-))))))))
        ...."
        -Varmasti huvittaakin, mutta tämä on pelkkää todellisuutta suurelle osalle ihmiskuntaa. 6,995mrd ihmistä ei silti mielestäni voi olla ns. "kadotuksessa" - se olisi epäoikeudenmukaista.
        Ja kyllä tämä jumalaton tahi Jumalaton elämä jatkuukin.

        "...Jumalaton saa jumalattoman palkan jo täällä eläissään, ja pahimman kohtalon kuollessaan. ..."

        -Olkoon sitten niin. Odottelen vielä avauksessani heveletistä vastuaksia minun loppusijoituspaikkaani.

        "...Jeesukseen uskovilla on tykkänään toisenlainen elämä. Minkä Jumala on sanassaan luvannut, sen hän tekee. - JOS SINÄ SEN USKOT!!!..."

        -Agnostisena voisin jopa ryhtyä uskomaan, jos siitä olisi kouriintuntuvia havaintoja...

        Loppusijoituspaikasta määrää Jumala, eivät ihmiset. Raamattu ei kuitenkaan tunne mitään muuta pelastumisen mahdollisuutta, kuin Jeesuksen Kristuksen.

        On sanomattakin selvää, ettei semmoinen kouriin tunnu jota ei ole. Me jotka olemme vuosikymmeniä eläneet uskossa Kristukseen, tunnemme hänet sydämessämme. Valtava Jumalan siunaus on koko ajan läsnä elämässämme. Hallelujaa kiitos Jeesus!

        Peräti koomista, että elämämme onnen pitäisi tuntua epäuskoisen kourissa.

        Luuletko sinä ihan oikeasti, että uskovat elävät onnellista elämäänsä sinun kouristasi?

        Päinvastoin, - me saarnaamme sinulle, tee parannus ja usko evankeliumi, jos tahdot päästä näkemään ja tuntemaan evankeliumin hedelmiä omassa elämässäsi.

        Jeesuksen opetuslapseus on palvelutehtävä. Palvelija saa palkkansa siltä ketä hän palvelee.

        Kristuksen sotilaat eivät palvele jumalattomien kouria, vaan Jeesusta Kristusta HERRAANSA.


    • Kestit kumminkin kuin mies loppuun asti.

      • kunnioituksesssa

        Eri seurakunnilla on erilaiset jumalanpalvelusmenot ja omaan identiteettiinsä liittyvät tavat palvella Jumalaa. Tärkeintä on muistaa että on YKSI Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki jota me kristityt kiitämme kunnioitamme ja ylistämme kukin omalla yksilöllisellä tavallamme.

        Silloin se menee oikein kun helluntailainen kilpailee lestadiolaisten kunnipoittamisessa ja lestadiolaiset kilpailevat helluntailaisten kunnioittamisessa. Me kaikki kristityt, seurakunnista riippumatta, olemme vakavien haasteiden edessä ilmeisesti jo lähitulevaisuudessa. Me tarvitsemme erilaisia lahjoja, voimme oppia toinen toisiltamme ja rakentua YHDESSÄ, Kristuksen tuntemisessa.

        Silloin se menee väärin, kun/jops aletaan julistaa että tulkaa tekin meille meillä on Jeesus.


      • kunnioituksesssa kirjoitti:

        Eri seurakunnilla on erilaiset jumalanpalvelusmenot ja omaan identiteettiinsä liittyvät tavat palvella Jumalaa. Tärkeintä on muistaa että on YKSI Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki jota me kristityt kiitämme kunnioitamme ja ylistämme kukin omalla yksilöllisellä tavallamme.

        Silloin se menee oikein kun helluntailainen kilpailee lestadiolaisten kunnipoittamisessa ja lestadiolaiset kilpailevat helluntailaisten kunnioittamisessa. Me kaikki kristityt, seurakunnista riippumatta, olemme vakavien haasteiden edessä ilmeisesti jo lähitulevaisuudessa. Me tarvitsemme erilaisia lahjoja, voimme oppia toinen toisiltamme ja rakentua YHDESSÄ, Kristuksen tuntemisessa.

        Silloin se menee väärin, kun/jops aletaan julistaa että tulkaa tekin meille meillä on Jeesus.

        Aamen! Näin minäkin ajattelen.
        Jumalan valtakunnan raja ei ole valtakunnanraja, ei kirkkokunnanraja eikä herätyskliikkeen raja. Se on pyhien yhteys, jonka Pyhä Henki yksin saa aikaan.


    • Taisin avata Pandoran lippaan ja ilmoille pääsi sellaista, jota ei ehkä pitäisi sanoa ääneen.

      Tuosta raamatun lupausten toiminnasta joku sana. Raamattu on uskovien kirja. Nimittäin, joka ei usko Raamatun Jumalaan, hänelle siinä ei ole muuta kuin juttuja.

      Jumalan valtakunnan asiat eivät koske ulkopuolista hyvässä eikä pahassa.

      Vaikka raamattu sanoisi mitä nykymenosta, se ei vaikuta ihmisten käytökseen, jotka eivät usko Jumalan olevan olemassa ja kiinnostunut yksilön elämässä.

      Toisaalta ei myöskään lupaukset koske niitä, jotka eivät niihin usko.

      Ansiottomasta palkanmaksusta olen kuullut yhden urbaanilegendan.

      Mies käveli katua, jonka varrella oli rakennustyömaa ja siinä oli lauta-aita. Miehen yllätti pienempi hätä. Hän meni portiiaukosta sisään työmaan puolelle ja teki siinä tarpeensa. Paikan työnjohtaja näki tapauksen ja huusi: Mitäs te siinä lorittelette, menkää kassan kautta se on lopputili . Mies sai kahdnviikon palkan ansiottomasti.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe