24/7 päänsärky!

aiaioivoi

Toivoisin ihmisiltä kommentteja tähän keskusteluun,jos sinulla on ollut samankaltaisia oireita tms. Mikä diagnoosi sinulle on annettu?

Pikkutytöstä asti olen kärsinyt migreenikohtauksista, migreeniä minulle ei ole koskaan todettu muutoin kuin kohtauksien pohjalta..
jotka todella viittaavat migreeniin.
On ollut toisen puolen puutumista,valon ja äänien arkuutta,oksettavaa oloa(oksentelua),räjähtävää päänsärkyä.

Nyt aikuisiällä,olen vähän päälle 20-vuotias,
päätäni tuntuu särkevän aivan kokoajan (joskus mietin jopa että kuvittelenko vain) ja monikaan ei sitä ymmärrä.
Yleensä päätä särkee heti herätessä..sellainen pieni jomotus taustalla,melkein huomaamaton. Joskus kipu yhtäkkiä vain humahtaa aaltona pään läpi..välillä tuntuu kuin joku tuikkisi hitaasti puukolla päähän,välillä taas tuntuu kuin päähän työnnettäisiin jääpuikkoa,joskus tuntuu kuin kireä rengas olisi pään ympärillä...
Monesti liikkuminen (sohvalta ylös nousu,rappuset) pahentavat tätä "taustapäänsärkyä",silloin alkaa järkyttävä tykytys..mutta sekin katoaa sitten hetken päästä. Päänsäryllä ei ole tiettyä aluetta,se vaihtelee otsasta takaraivoon asti.

Minulla on myös kummallista niskan,käsien ja jalkojen nykimistä,joskus myös käsien tärinää.

Saan tähän nyt hoitona migreeninestolääkettä ja särkylääkettä kuurina.
Olen syönyt näitä kolme pv eikä helpota. 3kpl migreenilääkkeitä pv,2 kpl särkylääkettä pv. Jos ei nämä auta niin joudun neurologin vastaanotolle.

9

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiaioivoi

      särkyä on siis ollut kuukausia..jopa vuosia. Välillä voi olla kausia ettei koske ollenkaan mutta ne ovat yleensä päivän tai pari kestäviä.

    • nemi2

      Olen suunnilleen saman ikäinen. Minulla on kova päänsärky lähes joka päivä.
      Olen käynyt muutama vuosi sitten neurologin tutkimuksissa. Hänen mukaansa kyseessä on migreeni. Lääkkeeksi päädyttiin muutaman kokeilun jälkeen 3 x 800 mg burana päivittäin. Migreenin laukaisee erilaiset hajut ja hajusteet, esim. käsivoiteet, parfyymit ja erityisen pahasti jotkut pesuaineet. Todennäköisesti myös home. Jos pystyn näitä välttämään, en tarvitse lääkkeitä tai vain yhden.
      Mutta silloin en voi poistua kotoa, koska näitä hajusteita on heti ulko-oven takana.
      Myös äidilläni on tämä vaiva ja hänelläkin hajut laukaisevat kohtauksen. Äiti jäi sen takia työkyvyttömyyseläkkeelle 45 vuotiaana.

    • toivoo on.

      Minulla Horton kroonisena.

      Migreeniin auttaa magnesium ainakin. Osta sitraattina.

      Testaa, mikä laukaisee migreenin ja eliminoi se. Voi olla ruoka-aine tai lisäaine.

      Tai jokin ulkopuolinen.

      Mene päänsärkyyn erikoistuneelle neurologille.

      http://www.tohtori.fi/?page=6365729&id=4453843

      • Listakokemus

        Lisäisin ko. listaan Turun Mehiläisessä Hirvosen ja Kuopion Mehiläisen SIveniuksen. Sen sijaan Porin ja Rauman seuduilla ei ole osaavaa "päänsärkylääkäriä".


    • nelli_gadd

      ite oon 16, ja kärsiny kirjamellisesti päivittäisestä päänsärystä. Vuoden sisään kipu on pahentunu ja niitä pahoja migreenikohtauksia tulee 2-3 kertaa viikossa. Lääkärissä on rampattu eikä ne siellä osaa mitenkään auttaa :( jotain migreenilääkettä sain joskus ja käytin jonki aikaa mutta ei toiminu. Särkylääkkeissä siirryttiin koko ajan vahvempiin ja on huomattu ettei edes kolme panadol 1grammasta auta, ja enempää en uskallakkaan ottaa :/ on tää kyllä iha pepustz eikä pysty oikeen keskittyy mihinkään ku koko ajan kellon ympäri päässä jyskyttää... Jos löydät jotain keinoja millä saat päänsäryn hellittämään niin tuu päivittää täällä! :)

    • tutustukaa.
    • KK2020

      Lääkekannabis auttaa migreeniin ja moniin muihin kipuihin. Lääkekannabis aiheuttaa hyvin vähän haittoja ja on turvallinen lääke. Euroopan parlamentti suosittelee kela korvausta lääkkeeseen. Kannattaa tutustua tähän Euroopan parlamentin päätöslauselmaan. Lääkekannabis estää myös syövän leviämistä. Maailman terveysjärjestön lauselmassa kerrottaan tästä kaikesta ja Suomessa jatketaan valehtelimista. Kieltolaki kumoon 2020 projekti on alkamassa ja kohta me kaikki saamme oikeuden turvalliseen lääkekannabikseen, mitä WHO on myös todennut.

      • Mulkkumies

        Niin pitää alkaa pilveä pössytellä!
        Vedä kuule vee päähäsi.
        Huomenna sanot vissiin, että pitää alkaa piriä pistää.
        Sa*tanan huumeukko.
        Painu v*ttuun täältä hyviä neuvoja jakamasta.
        Kaikkia p*rkeleen neuvonantajia maailmassa onkaan.


    • neurologille

      Kannataisi mennä asiantuntevan neurologin vastaanotolle; eihän migreeniä yleensä hoideta jollain käsikauppalääkkeillä; kuten Burana tai Panadol; kuten yllä jotkut kirjoittavat:

      Migreenin ovat omat lääkkeensä; jotka asiaan perehtynyt neurologi kyllä tietävät:

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe