suomalainen ja ruotsalainen

alistunut.

elikkä meillä on ongelma!
mun mies on ruotsinkielinen ja ite olen suomenkielinen. tietenkin lapsi tulee saamaan isänsä sukunimen joka on tietenkin ruotsinkielinen. ja jos meille tulee poika tulee pojan toiseksi nimeksi mieheni isoisän nimi joka on TÄYSIN ruotsinkielinen. tässä eniten ärsyttää se että mieheni haluu syrjäyttää suomalaisuuden kokonaan tulevalta lapselta. kaikki nimet täytyisi lausua ruotsalaisittain eikä mikään erikoinen suomalainen nimi tule edes hänelle kysymykseenkään. mua ihan ahistaa tää että joudunko nyt oikeasti alistumaan tähän kaikkeen. mieheni aikoo puhua lapselle ruotsia, lapsi menee ruotsinkieliseen kouluun yms. ketuttaa suoranaisesti. nyt haluaisin pyytää apua siinä että onko jotain kielineutraaleja nimiä teillä mielessä? :) jotka lausutaan ruotsiksi ja suomeksi samalla tavalla. kiitos kaikille vinkeistä!

9

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lausutaanko nää mite

Olga

tai

Noel

• alistunut.

noel olisi muuten hyvä mutta sekin lausuttaisi "nuuel"! alan olee sitä mieltä että vauva jää ilman nimeä :D

• Täti

Tytön nimeksi

Jasmin, Julia,
      Anna, Elsa,
      Hanna, Heini,
      Sofia, Sara,
      Venla, Vilma

Pojan nimeksi

Henry, Evert,
      Hugo, Jesse,
      Jetro, Karri,
      Kasper, Jesper,
      Janus, Lenni,
      Niklas, Oliver,
      Patrik, Rasmus,
      Verner

• jenna.

tässä vielä muutamia:

Lotta
      Cecilia
      Stina/Stiina
      Linda
      Alma
      Johanna
      Maria
      Anette
      Inka

Daniel
      Max
      Lukas
      Anton
      Emil
      Linus
      Klaus
      Isak
      Venni

• josnäistätulismielee

Ida
      Laura
      Paula
      Karoliina
      Sofia
      Iisa

Matias
      Nicklas
      Rasmus
      Karl
      Leo

• sisliskosisko.

Ida tuli minullekin ensimmäisenä mieleen tytölle. Muita, jotka otaksun lausuttavan suomessa ja ruotsissa samoin:
      tyttö:

Ada
      Elina
      Ella
      Emma
      Hilma
      Iris
      Lilli
      Lotta
      Mia
      Nanna
      Saimi
      Vera/Veera

poika:

Anton
      Eliel
      Elis/Eelis
      Hugo
      Max
      Otto
      Rasmus
      Vilhelm

• silmiin sattuu

Luulisi, että sinä olet se ruotsinkielinen, vaikka kyllähän ne ruotsalaisetkin opettelee ison alkukirjaimen käyttöä, kappalejakoa, pilkkusääntöjä ja muuta oikeinkirjoitusta.

• NimiTäti

Suomalaisilla on vuosisatojen ajan ollut samoja nimiä käytössä kuin ruotsin kielisilläkin yhdistettynä ihan supisuomalaisiinkin sukunimiin.
      Eli älä tee kärpäsestä härkästä! Ehtiessäsi käy hautsumailla lukemassa nimien kirjoa!a.

Nimiehdotuksia:
      Maria.
      Astrid.
      Ingrid.
      Tove.
      Ellen.
      Greta.
      Maija.
      Helena.

Kaj.
      Felix.
      Matias.
      Alex(ander).
      Thomas.

• e e trrrrrrr

Hyvä kompromissi on valita aitosuomalainen nimi ellet halua täysin hukata persoonaasi ja identiteettiäsi. Älä usko trolleja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe