Seisova pöytä

NäläkäOn

Jos ruokailen buffetissa esim. laivalla ja haen lisää, voinko ottaa ruokaa jonon välistä vai joudunko menemään jono hännille?

10

644

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinähän se

      Tykkäisitkö itse, jos joku kiilaa sinun eteen hakemaan santsiannosta ja itse et ole saanut vielä ensimmäistäkään?

    • kotkotkoo

      vähän vaikea juttu. voin itsekkin tykätä että se on ok. miksi jonottaa jos vain esim. ottaa yhtä sorttia se ei hidasta jonoa ja muiden ruuansaantia. toisaalta on jonosysteemi:) eniten ärsyttää ne ihmiset jotka ovat kun pikkupentuja eivätkä osaa päättää ottavatko vai ei ja jono vain kasvaa...

      • hehe...eeee

        Jos on jono niin täytyy jonottaa!!! Jos on vain muutama ihminen noutopöydän ympärillä ja jonossa on isoja aukkoja, voit ottaa nopeasti välistä. Eikai kukaan tosissaan mene jonon keskelle siksi, että ottaa vain yhtä lajia? Eikai ne jonossa olijatkaan välttämättä ota kaikkea...


    • Hopotihopi

      Samaa mieltä "kotkotkoo"n kanssa, vaikee sanoo mikä on virallinen sääntö tässä asiassa.. tilanteen mukaan mennään..

    • ettäsillätavalla

      Ei kannata jonottaa, varsinkaan sillon jos jono on pitkä. Väliin vaa isket ja jos joku huomauttaa, niin et ole kuulevinaankaan vaan otat normaalisti ruokasi. Jonosta lähtiessäsi voit vielä mulkaista vihaisesti takanaolevia. Varsinkin silloin jos jonoon jää aukkoja niin silloin voi sanoa edelliselle että "no ethän sä ottanu vaa juttelit siinä ni emmä jaksa odottaa tollasta" jne.

    • ösadlkfjaös

      Meinasitko hakea samalle lautaselle lisää? Meinaan vaan että itse jätän ainakin ne vanhat lautaset aina pöytään ja otan uuden lautasen johon haen ruokaa, tällöin pitää luonnollisesti jonottaa. Ainoa vaan ettei siellä kyllä YLEENSÄ ole mitään jonoa enää toisella kierroksella, aivan alussa yleensä on.

    • näin se mennee

      No, tämä ei nyt oikein vastaa mitään ruotsinlaivan seisovaa pöytää, mutta omat kokemukset koulun ruokajonosta. Meillä koulussa on ns. linjat, eli pitkät pöydät josta saa ottaa mitä tahtoo ja kuljetaan jonossa päästä päähän. Vähän niinkuin seisova pöytä.... No, monien mielestä se on tosi ärsyttävää, kun joku kymmene ihmisen porukka tunkee hakemaan lisää esim. leipää. Kun päästään pari askelta eteenpäin, seuraava porukka onkin jo jäänyt seisoskelemaan salaattikohdalle. Sitten vielä jotkut ihmiset, jotka tankkaavat sitä ruokaa ihan kunnolla tai alkavat kipata sitä pois. Mielestäni ruuanjonotuksen pitäisi sujua sujuvasti...-.- Huomioi siis santsatessasi jonon pituus, ja onko muita ihmisiä tungeksimassa välissä. Näytät samalla muille esimerkkiä ja kohta pennut jumittavat koko jonoa, ja mieti miltä itsestäsi tuntuisi kun olet nälkäinen ja jonottanut kauan, joku ryntää edellesi haalimaan lisää mässättävää. Mutta omien kokemuksien mukaan laivojen ja hotellien ruokajonot monesti seisovat paikallaan, joten ei varmaan ketään haittaa jos olet kohtelias ja pyydät ensin anteeksi ja nappaat nopeasti graavilohta jostain välistä:)

      • EI LOHTA!

        Minä en voi syödä graavilohta vaikka haluaisinkin! Minulla on paha kala-allergia!!!


    • kiilaukselle ei

      Oletko kertaakaan ajatellut, ettet menisi laivan buffettiin ensimmäisten joukossa? Jos hetken maltat ja annat hätäisempin jonotella keskenään pääset viimeisenä suoraan buffetin äärelle ja saat ihan rauhassa lastata lautasesi täyteen. Kun haluat lisää pääset edelleenkin rauhassa hakemaan kuin ryntäilisit hätäisimpien joukossa kiilaamassa jonojen väleissä.

      Inhoan yli kaiken kiilailijoita. En tajua mikä hemmetin hätä ihmisillä on saada ruokaa, koska eihän se ole mihinkään loppumassa. Ja aikaa on yleensä ihan riittävästi, vaikka ei niin nopea olisikaan. Sali tyhjenee aina ennen aikojaan ja siellä saa olla silloin mukavan rauhassa.

      Jos nyt kuitenkin välttämättä haluat tungeksia väkijoukon keskellä on hyvätapaista jonottaa satsiannosta. Kannattaa siis opetella arviomaan oma nälkänsä, jolloin ei tarvitse jonotella.

      • Voiei

        Buffetin pahimpia terroristeja ovat leivän voitelijat.
        Aina riittää niitä jotka jäävät voitelemaan leipänsä siihen voiastian ääreen. Voi hyvää päivää! Näillä ihmisillä on älykkyydessä jokin paha puute kun eivät osaa ottaa voinökköstä siihen leivän päälle ja mennä sitten omaan pöytään voitelemaan sitä leipää vaan jäädään siihen sottaamaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe