koira on alkanut rähisemään

haukku!

Minulla on n.10kk koiranpentu ja se on aloittanut murinan ja haukkumisen jos tulee muita koiria vastaan. Tämä on outoa sillä aiemmin se ei ole käyttäytynyt noin vaan heiluttanut häntäänsä ja mennyt iloisesti haistelemaan. Tämä haukkuminen alkoi noin kk sitten kun vastaan tuli meidän rapusta yksi rottweileri jota se ei ole päässyt koskaan moikkaamaan. Sille se alkoi murisemaan ja oikeen karvat nousi pystyyn ja nyt se tekee samaa muille koirille. Tämän rottweilerin omistaja ilmeisesti kouluttaa koiraansa lenkeillä niin ettei halua muiden tulevan häiritsemään tutustumisella,en tiedä. Kokeeko koirani sitten uhkana kaikki ne koirat joita se ei ole päässyt haistelemaan?

5

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putsi

Moi,

Tottakai koira tuleekin kouluttaa niin, että se EI saa tehdä tuttavuutta toisten koirien kanssa, kun on kytkettynä. Ja miksikö? No siksi, että koiran ollessa kytkettynä se ei a) pääse pakoon jos tilanne muuttuu uhkaavaksi b) sillä on oma reviirinsä puolustettavanaan, jolloin omankin koiran käytös voi muuttua. Eli toisten koirien kanssa seurustelu tapahtuu koirakentillä tms. jossa koirat voivat olla vapaana.

Mutta itse ongelma ratkeaa parhaiten sillä, että otat lenkille mukaan paljon makupaloja ja toisen koiran tullessa lähistölle kiinnität oman koirasi huomion sinuun ja makupaloihin, niin koira ei ehdi/halua enää kiinnittää huomiota toisiin koiriin.

• Issukka

eri mieltä olen koulutusmetodista kanssasi! Miten voidaan kuvitella tyylilläsi koulutetun koiran käyttäytyvän esim. kokeissa ja näyttelyissä?? Mietihän nyt ihan oikeasti tätä!

• putsi
        Issukka kirjoitti:

eri mieltä olen koulutusmetodista kanssasi! Miten voidaan kuvitella tyylilläsi koulutetun koiran käyttäytyvän esim. kokeissa ja näyttelyissä?? Mietihän nyt ihan oikeasti tätä!

Niin mitenköhän? Ei ainakaan säntäile sinne tänne :)

Tietenkin, jos jollakin perustelet, että miksi koirien pitäisi päästä kytkettynä seurustelemaan, niin kuuntelen mielelläni ja varmasti myös vaihdan tyyliä, jos perustelu on hyvä. Parastanihan minä koiralleni haluan, tottakai, mutta teen näin, koska näin minulle on neuvottu.

• Issukka

näin voisi sanoa. Kai olet itse antanut pentusi tutustua toisiin koiriin myöskin kytkettynä?
      Jos sinulla on esim. ajatusta lähteä kokeisiin ja näyttelyihin koirasi kanssa, niin tuollainen käytös on hylkäävää, on sitten kyseessä uros tai narttu!

• haukku

tietenkin antanut tutustua sekä kytkettynä että vapaana,käsittääkseni tämä on täysin normaalia. Eihän ainakaan minun koira pääsisi ikinä tutustumaan keneenkään jos ei remmin päässä saisi haistella. Sitten jos koirat tulee toimeen keskenään voi ne päästää vapaana leikkimään. Ja en ole menossa näyttelyihin koirani kanssa eli siitä ei onneksi tarvi huolehtia. Äsken iltalenkillä tuli tuttu koira vastaan jonka kanssa koirani on aiemmin leikkinyt, mutta nyt ei päässyt edes moikkaamaan(koska lenkittäjä oli joku nuori tyttö) eikä koirani onneksi rähissyt,veti kyllä. Eli toivotaan että rähinä johtuu tuntemattomista koiruuksista:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2722
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      17
      1720
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1608
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      83
      1031
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe