Rupesin jo muutama vuosi sitten etsimään itse syytä huonolle ololleni: väsymykselle, voimattomuudelle, huimaukselle, pahoinvoinnille yms. Minulla ei ole diagnosoitu diabetesta, minulta ei ole ikinä otettu verikokein edes sitä paastoverensokeria eikä mitään... Hommasin silti verensokerimittarin... Yhteensä yli neljän vuoden ajan olen sitten mittaillut verensokeria silloin tällöin, välillä jopa päivittäin, välillä oli pitkiäkin aikoja etten mitannut ollenkaan. Ja olen mitannut usealla eri laitteella. Huolestuttavaa on mielestäni se, että korkein mittaustulos on ollut 5,6 ja tuo tulos on saatu runsassokeristen leivonnaisten nauttimisen jälkeen! Normaalisti arvot ovat olleet jotain välillä 2-4.
Toinen asia, joka ei nyt välttämättä liity tähän on alhainen verenpaine, levossa yläpaine aina alle sadan ja alapaine usein alle kuudenkymmenen. Ja vähän rasittavampien toimien eli syömisen ja kahvin jälkeen viimeksi mitatut lukemat oli 118/68.
En ole luulotautinen, ihmetyttää vain kun olosta on voinut jo vuosikausia jatkuvasti päätellä, että verenpaineet ja -sokerit olis pilvissä, mutta todellisuudessa onkin ihan päinvastoin... Siis haluaisin tietää onko jollain vastaavaa ja onko löytänyt syyn sille? Tai jos jollain on muuten tietoa mistä voisi johtua? Eihän noiden tarvitse liittyä toisiinsa ollenkaan...
Olen sen verran tympääntynyt kunnan terveyspalveluihin, etten viitsi sinne mennä valittamaan enää mistään.
Esim. kävin uusimassa lääkereseptiä ja valitin samalla jatkuvaa närästystä, lääkäri sitkeästi väitti sen johtuvan b-vitamiinin puutoksesta, joka johtuu siitä, että "en käy töissä koska haluan vain laiskotella ja juopotella enkä syö kuin roskaruokaa". Todellisuudessa olin sairauslomalla keskivaikean masennuksen vuoksi (johon hain lääkereseptiäkin) enkä todellakaan juopotellut enkä syönyt roskaruokaa. Närästykseni on mitä ilmeisemmin refluksivaivoja, joista kärsin edelleen.
alhainen verensokeri (ja verenpaine)
5
3826
Vastaukset
- Erikoislääkärille
Mikset mene yksityiselle lääkärille, jos kunnalliset palvelut tökkivät? Yksi kerta ei maksa lainkaan niin paljon, etteikö sinne voisi kerran mennä. Turhaan itse diagnosoit itseäsi, kannattaa ennemminkin hakeutua erikoislääkärille joka tekee diagnoosin puolestasi.
Verenpaineesi ovat erinomaiset! Mitä ne ovat normaalitilassa eli ilman kahvia ja rehkimistä?
Alle 3,0 verensokeri on liian matala, mutta diabetekseen se ei viittaa millään tavalla. Alkavan diabeteksen oire ei missään tapauksessa ole liian matalat verensokerit, vaan päinvastoin. Syy löytynee jostain muualta. Hakeudu erikoislääkärille, joka voi auttaa sinua.
Ei kukaan lääkäri voi näin sanoa, en usko. ;) Ehkä olet hieman itse värittänyt tarinaa. ;) Lainaus muka lääkärin sanomisesta: "en käy töissä koska haluan vain laiskotella ja juopotella enkä syö kuin roskaruokaa".
Lääkäri on toki voinut sanoa, että reipastumalla ja arkielämän rutiineilla, kuten työnteolla ja monipuolisella ruokavaliolla, voi elämä alkaa maistua paremmalta ja masennuskin siinä samalla lieventyä. Mutta en usko, että suoraan olisi noin sanonut. :)
Tsemppiä sinulle!- huolestunut turhaan?
Kiitos vastauksestasi!
En siis tarkoittanutkaan, että ihan sanatarkasti noin sanoi, mutta kuitenkin... Ja kun puhe ei silloin ollut masennuksesta vaan nimenomaan siitä närästyksestä... Oli niin vakuuttunut, että minulla on b-vitamiinien puute, joka on aiheutunut liiallisesta alkoholinkäytöstä, josta taas on seurannut se, etten ole kyennyt huolehtimaan itsestäni enkä syömään kunnolla. Näin ei kuitenkaan ollut! Papereistani oli lukenut, että minut oli alaikäisenä tuotu päihtyneenä päivystykseen muutaman kerran ja tehnyt siitä sitten omat johtopäätöksensä. Muuten kun en ole pahemmin lääkärissä käynyt eikä muita merkintöjä minusta kai ollut.
Mielellään menisin kyllä yksityiselle, täytyy harkita sitä sitten jos ja kun rahatilanne joskus antaa myöten. - Lääkäriin vaan
huolestunut turhaan? kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
En siis tarkoittanutkaan, että ihan sanatarkasti noin sanoi, mutta kuitenkin... Ja kun puhe ei silloin ollut masennuksesta vaan nimenomaan siitä närästyksestä... Oli niin vakuuttunut, että minulla on b-vitamiinien puute, joka on aiheutunut liiallisesta alkoholinkäytöstä, josta taas on seurannut se, etten ole kyennyt huolehtimaan itsestäni enkä syömään kunnolla. Näin ei kuitenkaan ollut! Papereistani oli lukenut, että minut oli alaikäisenä tuotu päihtyneenä päivystykseen muutaman kerran ja tehnyt siitä sitten omat johtopäätöksensä. Muuten kun en ole pahemmin lääkärissä käynyt eikä muita merkintöjä minusta kai ollut.
Mielellään menisin kyllä yksityiselle, täytyy harkita sitä sitten jos ja kun rahatilanne joskus antaa myöten.Vaikka rahatilanne olisi kuinka tiukka, jostain se vajaa satanen pitää nykäistä oman terveytensä hyväksi. Yksityislääkärikin voi lähettää lisätutkimuksiin julkiselle puolelle jos pelkäät suuria kuluja. Hoitamaton sairaus maksaa enemmän, pahimmillaan hengen.
- Tohtori Helsingistä
Kyseessä voisi olla esim. insulinooma (kasvain joka tuottaa insuliinia) tai Addisonin tauti, jossa elimistön kortisolin tuotanto on puutteellinen. Molemmat ovat hoitamattomina hengenvaarallisia. Kuuluvat endokrinologian eli sisäeritysopin alaan. Mene sisätautilääkärille tai endokrinologille, ja ota esille nämä mahdollisuudet.
Olen itse lähialan spesialisti ja suosittelen vakavasti tutkimuksia.- maarit6
samat vaivat mullaki,foolihappo tai homocytein korkealla sain foolihappoa nyt arvo 8 otettiin kans parivuotta sitte s-kortisoli (adisson) oli normaali,pyysin lähetettä endokrinologille pari vvi sitte,sain vaan uudestaan mittarit lukeen paineita.en tiedä oisko kaikki vaan kiinni aineenvaihdunnasta, nyt s-tyroksiini alle viitearvojen,sitte on rautavarastot tyhjät alle 10 on ,on todettu kystiä munasarjoissa ja nyt viime viik myoma kohdussa.vaivaa on jatkunu kohta neljä vuotta, alkaa pinna palaan,on tullu käytyä kallonkutistajallaki mutta se sano suoraan että hoida pois eka mahd hormoonaaliset sairaudet ja vaadit lähetteen endokrinolle välittömästi ,ennen ku lääkettä masennukseen,olen nainen 49v elän sellaisessa tunnelissa mistä ei näy eikä kuulu,viim vaiva minkä olen noterannu on että en hikoile lähes lainkaan mutta palelen kyllä.kevät terkkuja ja jaksamista kaikille,terv maarit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14947
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi78764Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730